Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Saan kyllä selän tismalleen sellaiseen asentoon kuin tekniikkavideoissa eli jopa yli suoran, mutta sitten on polvet kyllä n. 90 asteessa koukussa, että pääsen tarpeeksi alas, jotta yltän tankoon.

Olen treenannut kyykkyä ja maastavetoa tasan yhtä paljon ja jos alan nostamaan tuolla tekniikalla niin kyykky- ja maastavetotulokseni ovat suurin piirtein samoja tämän jälkeen enkä sitten ymmärrä mistä muut sen eron siihen repivät jos kerran työ tehdään samoilla lihaksilla.

Itsellä kans tuo sama homma, että jos haluun selän täysin suoraksi niin pitää mennä todella syvälle kyykkyyn ja tällöin tuntuu, että veto menee täysin jaloille ja raudat on paljon pienempiä kuin jos olen vähän pystymmässä.

Itsellä kans tuo sama homma, että jos haluun selän täysin suoraksi niin pitää mennä todella syvälle kyykkyyn ja tällöin tuntuu, että veto menee täysin jaloille ja raudat on paljon pienempiä kuin jos olen vähän pystymmässä.

Tässä tapauksessa taitaa olla niin, että myös yläselkä on suorassa ja olkapäät, lavatkin vedettynä taakse?
Alaselkä pitää olla suorana ja paineet keskivartalossa, yläselkä+lavat saa roikkua eteenpäin, näin yltää tankoon vaikka polvet ei ole niin koukussa. Voi kokeilla ihan kylmiltään, menee siihen "liioilteltuun" selkä suorana asentoon, laskeutuu alas, pitää alaselkäpaketin kasassa, ja laskee olkapäät alas. Ihmisillä on vähän erilaiset välitykset, kokeilemalla se oikea asento löytyy millä eniten nousee, kuitenkin turvallisesti.

Tässä on vaarallinen mavetekniikka.

http://www.youtube.com/watch?v=J9TVFxPUZ6E

Kannattaa varoa. Toi selkäliiansuoranaveto on myös aika huono. Irrotuksen aikana perse nousee nopeammin mitä tanko ja selkä kääntyy vähän vaakasuoraan. Kun tanko on polvissa niin polvet pitäis olla suorana ja alkaa loppuojennus joka muistuttaa jullea. Jos selkä on liian pystyssä tai alkaa loppuojennus ennenkun polvet on suorana ja takareidet kireinä niin se on huono alaselälle.

Ite tehnyt raw voimanosto kisoissa tulokset, kyykky 170kg ja veto kapealla 175kg, sitten salilla puol sumolla 180kg että riippuu toisiaankin paljon välityksistä.

Jäykät takareidet?

Nyt kun kysyit niin takareisissä on kyllä kireyttä ja jäykkyyttä ja varsinkin muutaman viime kuukauden aikana tuon huomannut lisääntyneen.. Lienee aika taas lähteä käymään hierojalla jos sais paikkoja auki.. Onko mitään hyviä venytyksiä teillä heittää millä sais tuota kireyttä lieviteltyä?

Rupesin tuossa noita tekniikkavideoita katselemaan vähän enempi youtubesta ja löysin tämmösen. Onko tässä hyviä neuvoja?

Toiskohan tuo apua tuohon asentoon kun itse olen vetänyt juurikin kuten tuossa videossa sanotaan alussa, ettei pidä vetää... :face: Eli mulla on alussa heti sääret kiinni tangossa. Tuossa neuvotaan pitämään muutama sentti väliä ja kun hakee asennon alhaalle sääret tulee tankoon kiinni..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nyt kun kysyit niin takareisissä on kyllä kireyttä ja jäykkyyttä ja varsinkin muutaman viime kuukauden aikana tuon huomannut lisääntyneen.. Lienee aika taas lähteä käymään hierojalla jos sais paikkoja auki.. Onko mitään hyviä venytyksiä teillä heittää millä sais tuota kireyttä lieviteltyä?

Rupesin tuossa noita tekniikkavideoita katselemaan vähän enempi youtubesta ja löysin tämmösen. Onko tässä hyviä neuvoja?

Toiskohan tuo apua tuohon asentoon kun itse olen vetänyt juurikin kuten tuossa videossa sanotaan alussa, ettei pidä vetää... :face: Eli mulla on alussa heti sääret kiinni tangossa. Tuossa neuvotaan pitämään muutama sentti väliä ja kun hakee asennon alhaalle sääret tulee tankoon kiinni..

Harmi ettei benni ja koklayev ole nähny tota sun linkkaamaa videota ja vetää sääriä pitkin :(

Millaisia rautoja sulla muuten liikkuu kyykyssä?

En kovin kummonen kyykkääjä ole.

1,5 vuotta sitten otin 200, enkä ole sen jälkeen maksimia koittanut, koska reilu vuosi sitten loukkasin selän pahasti. Voimatasot on jo suuremmat kuin ennen loukkaantumista, mutta pää ei anna kokeilla maksimia.

Kyykkään nyt 3 kertaa viikkoon "lämmittelyksi" ennen painonnostoreeniä, joten kovin raskaasti en kyykkyä tee. Kaksi raskaampaa treeniä, joissa noustaan 190 kiloon ja yksi kevyempi treeni 170-180 kiloon. Tavoitteena on saada teknisesti hyviä ykkösiä. Maksimin arvioisin johonkin 205-210, mutta eipä tuota tiedä ennekö kokeilee.

kyykistelyjä eiliseltä 70kilon painosena. Luulis menevä tarpeeksi syvälle, tosin en kyllä ossaa jäähä korkiammallekkaa.

^Hyviä täyskyykkyjä varsinkin ilman nostokenkiä. Korkeammalle ei tarvii varmaan opetellakaan jättää.

Pisteet muutenkin treenaamisesta noin jäätävän musiikin pauhatessa, meikäläiseltä jäisi tekemättä

mikähän siinä muuten on, että itellä on sama homma kuin haest:lla. eli en osaa jättää ylemmäs sitä kyykkyä vaan käyn melko syvältä hakemassa. jotenkin tuntuu että hieman vajaammaks jätetyssä kyykyssä ei vaan jaksa pysähtyä, joten on helpompi pudota alemmas ja tulla sieltä ylös :rolleyes:

mikähän siinä muuten on, että itellä on sama homma kuin haest:lla. eli en osaa jättää ylemmäs sitä kyykkyä vaan käyn melko syvältä hakemassa. jotenkin tuntuu että hieman vajaammaks jätetyssä kyykyssä ei vaan jaksa pysähtyä, joten on helpompi pudota alemmas ja tulla sieltä ylös :rolleyes:

Ihan liikkuvuudesta ja asennosta kiinni missä kohtaa alhaalla tulee hyvä paine siihen suunnanmuutokseen. Mitä leveämpi asento ja mitä enemmän perse menee taakse niin sitä aikaisemmin tulee sellainen "optimaalinen käännekohta".

^^ Siistin näköisiä kyykkyjä. Itse tapaan kyykkäillä samaan tyyliin (tosin painonnostokengin) ja joskus kuullut että ala-asennosta pompauttaminen tuhoaa polvet nopeasti. Itsellä kylläkin särki polvet nimenomaan aikaisemmin kuin tein puolikyykkyjä väkisin pysäyttäen ja syvälle kyykätessä pienellä pompulla ei ole ikinä ollut mitään ongelmia polvissa. Mitä mieltä olette pompauttamisesta joka tahtoo tulla ikäänkuin luonnostaan täyskyykyssä? Keventäähän se nostoa jonkun verran riippuen tietysti millaisella pommilla menee alas.

Ihan liikkuvuudesta ja asennosta kiinni missä kohtaa alhaalla tulee hyvä paine siihen suunnanmuutokseen. Mitä leveämpi asento ja mitä enemmän perse menee taakse niin sitä aikaisemmin tulee sellainen "optimaalinen käännekohta".
jep, hauskaa siinä mielessä että kyykkään syvältä n. ~170kg ja kaverit sitten aina sanovat, että kyykkäisit paljon enemmän jos en kävisi noin alhaalla. itestä vaan tuntuu, että kyykkytulos vaan laskisi jos tekisin hieman vajaamman :D

joskus kuullut että ala-asennosta pompauttaminen tuhoaa polvet nopeasti.

Tällaisiin väitteisiin kannattaa suhtautua varauksella. Maailmalta löytyy hurja määrä esimerkkejä ihmisistä, jotka kyykkäävät määrällisesti todella paljon ja sellaisilla painoilla, joista tavallinen ihminen voi vain uneksia. Ja nimenomaan joustamalla pohjasta. Nostomäärät on ihan toiselta planeetalta verrattuna tavalliseen salillakävijään ja polvet pysyy kutakuinkin ehjänä pitkienkin nostourien ajan.
Tähän ei tietenkään voi tuudittautua, koska onhan se yksilöllistäkin. Joku saattaa myös tietämättään kyykätä virheellisesti ja kuluttaa polvet loppuun sen takia, vaikka ei koskaan kyykkäisi paljoa. Uskallan kuitenkin väittää ettei pohjassa joustaminen ole SE syy miksi jonkun polvet kuluu. Jos sen tekee väärin niin asia onkin toinen.

Back
Ylös Bottom