Pakkislaisten omia treenivideoita

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
http://www.youtube.com/watch?v=ppCiNMOLnFE Tossa vähän pätkää kaverin tämänpäiväisestä kyykkytreenistä.

Omaan silmään kaatuu yläkeho aika paljon eteenpäin toiston ollessa alhaalla.

edit: eli kyykky ja alhaalla puolijulle.
Ja tämä ei siis kritiikkinä, minulla ei ole natsoja kenenkään suorituksia arvostella, varsinkaan sali-sellaisia. Mukavaa kun porukka jaksaa nähdä vaivaa laittaa treenejään muidenkin nähtäväksi.

Yhdyn kyllä ylemmän kommenttiin, olin myös katsovinani että alaselkä pyöristyisi vähän ala-asennossa?! Muuten kyllä hyvää kyykkäämistä! Btw, dorka kysymys mut onko raw-suoritus jos käyttää vyötä..? :D

Yhdyn kyllä ylemmän kommenttiin, olin myös katsovinani että alaselkä pyöristyisi vähän ala-asennossa?! Muuten kyllä hyvää kyykkäämistä! Btw, dorka kysymys mut onko raw-suoritus jos käyttää vyötä..? :D
No ainakin tuolla näkyy olevan sallittu http://www.rawpower.fi/saannot/
Omaan silmään tuo ainakin on sallittua koska sen tehtävänä on lähinnä tukea keskikroppaa estäen loukkaantumisia. Noista mikä on RAW ja mikä ei ole on varmasti monia eriäviä mielipiteitä esim siteiden suhteen.

Mistä johtuu että selkä menee noin? Mulla on sama onkelma ollut jo vuosia, hukkasin tekniikan joskus vuonna 2004 jostain ihmeen syystä.. Ja olen sittemmin ihmetellyt vaivaa ja heittäny kyykyt nurkkaan. Ja painot tippu n. 100kg siinä kun tekniikka katos vai oliskohan selkään tullu joku vamma?

Puhun siis ylläolevasta kyykystä ja siitä miksi yläkroppa vie eteenpäin.

Mistä johtuu että selkä menee noin? Mulla on sama onkelma ollut jo vuosia, hukkasin tekniikan joskus vuonna 2004 jostain ihmeen syystä.. Ja olen sittemmin ihmetellyt vaivaa ja heittäny kyykyt nurkkaan. Ja painot tippu n. 100kg siinä kun tekniikka katos vai oliskohan selkään tullu joku vamma?

Puhun siis ylläolevasta kyykystä ja siitä miksi yläkroppa vie eteenpäin.

Jos alaselkä pyöristyy ala- asennossa niin se johtuu liian kireistä lonkankoukistajista ja (ylä?)takareisistä
Itellä sama vika ja ahkerasti niitä venyttelemällä asia on korjaantumaan päin... toki selkä vähän pyöristyy varmaan kaikilla, mutta ei sitä kannata selkä kaarevanakaan tehä...
Tietty myös keskikroppa pitää olla kunnossa.

Alaselän pyöristyminen johtuu monesti myös siitä, ettei osaa käyttää pakaroita kyykyssä, toisin sanoen jännitys häviää heti kun aletaan laskeutua kyykkyyn. Omien kokemusten mukaan tuo on jopa yleisin syy. Liian usein tarjotaan syyksi heikkoa keskivartaloa ja huonoa liikkuvuutta. Omaan silmään näyttäis, että Fooglerilla ei ole mitään heikkoa keskivartalon voimien suhteen, vaan joko pakaroiden käyttö, tai liikkuvuus mättää.

Jos alaselkä pyöristyy ala- asennossa niin se johtuu liian kireistä lonkankoukistajista ja (ylä?)takareisistä
Itellä sama vika ja ahkerasti niitä venyttelemällä asia on korjaantumaan päin... toki selkä vähän pyöristyy varmaan kaikilla, mutta ei sitä kannata selkä kaarevanakaan tehä...
Tietty myös keskikroppa pitää olla kunnossa.

Ok, no ainakin takareidet mulla on niin kireät ettei mitää tolkkua. Alaselkä pyöristyy heti kun vähänkin yritän taivuttaa. Täytyy ottaa tosissaan myös omaksi asiaksi tuo venytys !

Ok, no ainakin takareidet mulla on niin kireät ettei mitää tolkkua. Alaselkä pyöristyy heti kun vähänkin yritän taivuttaa. Täytyy ottaa tosissaan myös omaksi asiaksi tuo venytys !

Offtopic: Mullakin oli pitkään ongelmana takakyykyssä alaselän pyöristyminen. Kireistä takareisistähän se johtui, ahkeralla venyttelyllä sain tekniikan korjaantumaan. Hyviä venyttelyjä!

Alaselän pyöristyminen johtuu monesti myös siitä, ettei osaa käyttää pakaroita kyykyssä, toisin sanoen jännitys häviää heti kun aletaan laskeutua kyykkyyn. Omien kokemusten mukaan tuo on jopa yleisin syy. Liian usein tarjotaan syyksi heikkoa keskivartaloa ja huonoa liikkuvuutta. Omaan silmään näyttäis, että Fooglerilla ei ole mitään heikkoa keskivartalon voimien suhteen, vaan joko pakaroiden käyttö, tai liikkuvuus mättää.
Itse olen siitä samaa mieltä, että ongelma ei ole heikon keskivartalon syy. Luulisin syyn löytyvän kaverin pitkästä jääkiekkotaustasta ja liian vähästä venyttelystä, eli siis liikkuvuuden puutteesta. Mahdollisesti myös tuo pakaroiden käyttö osasyyllisenä, sillä niin kuin tiedoissa lukee, treeniä ei ole vielä kauan takana.

Yksi juttu mikä osui silmään videossa on että ilmeisesti jalassa juoksu-lenkkarit? Kannattaa heti vaihtaa kenkiä, tai kyykätä ilman kenkiä. Tuollaiset kengät ei sovi alkuunkaan kyykkäilyyn tai esim maveen. Itsellä korjautui moni ongelma ihan kenkiä vaihtamalla. Katosi heti ainakin se fiilis että kippaa eteenpäin. Juoksukengissä on meinaan aika massiivinen kantapää, joka vielä joustaa eli tasapainoa saa hakea jatkuvasti. Nyt on käytössä itsellä Conversen Chuck Taylorit, ja ai että tekee gutaa! Mieluiten kyykkäisin paljainjaloin mutta ei ole sallittua salilla. Eli kokeile joskus ilman kenkiä kokonaan, lupaan että tuntuu heti paremmalta :) Hyvän näköistä settiä muuten :thumbs:

Yksi juttu mikä osui silmään videossa on että ilmeisesti jalassa juoksu-lenkkarit? Kannattaa heti vaihtaa kenkiä, tai kyykätä ilman kenkiä. Tuollaiset kengät ei sovi alkuunkaan kyykkäilyyn tai esim maveen. Itsellä korjautui moni ongelma ihan kenkiä vaihtamalla. Katosi heti ainakin se fiilis että kippaa eteenpäin. Juoksukengissä on meinaan aika massiivinen kantapää, joka vielä joustaa eli tasapainoa saa hakea jatkuvasti. Nyt on käytössä itsellä Conversen Chuck Taylorit, ja ai että tekee gutaa! Mieluiten kyykkäisin paljainjaloin mutta ei ole sallittua salilla. Eli kokeile joskus ilman kenkiä kokonaan, lupaan että tuntuu heti paremmalta :) Hyvän näköistä settiä muuten :thumbs:
Kiitos vinkistä, laitetaan kokeiluun.

Tämä on varmaan totta. Mullakin kaatuu alaasennossa kyykky vähän eteen ja joutuu usein julle-kyykyllä sitten tulemaan ylös. Kuitenkaan keskivartalo ei ole heikko, voimapyörää pystyn kuitenkin tekemään seisten ja mavessa liikkuu ihan hyvät raudat. Mitkä venytykset olisivat hyviä tohon liikkuvuuden hakemiseen ja pystyykö pakaroiden käyttöä jotenkin harjoittelemaan?

Jto suosittelee ylätakareisien venyttelyyn hajareisin penkillä istumista, kyykkyasennossa, missä painetaan selkä suorana napaa kohti penkkiä. Yleensäkkin ylätakareittä tulee venyttää jalka koukussa. Lonkankoukistajille muutama venytys: www.relaksoma.fi/venyttelyohjeet/jalat.html ja http://www.kilpakävely.fi/kuvat/liikusto/Lonkankoukistajan_pumppaus.jpg (tuon tapainen asento, mutta polvea ylöspäin nostaen). Myös kepin tms. kanssa kyykkäily, ala-asennossa majailu ja nytkyttely, tempausvala jne. ovat hyviä liikkuvuuden lisääjiä.

Pakaran aktivaatioon on olemassa erinäisiä liikkeitä (mm. glute bridge: http://www.valeriewaters.com/newsletters/images/single_leg_glute_bridge_2.jpg), mutta todennäköisesti eniten auttaa, kun miettii vaan, ettei päästä sitä jännitystä katoamaan pakarasta missään vaiheessa. Varsinkin alussa ja ala-asennossa syytä olla tarkkana, niissä alkaa yleensä "vuotamaan".

Tämä on varmaan totta. Mullakin kaatuu alaasennossa kyykky vähän eteen ja joutuu usein julle-kyykyllä sitten tulemaan ylös. Kuitenkaan keskivartalo ei ole heikko, voimapyörää pystyn kuitenkin tekemään seisten ja mavessa liikkuu ihan hyvät raudat. Mitkä venytykset olisivat hyviä tohon liikkuvuuden hakemiseen ja pystyykö pakaroiden käyttöä jotenkin harjoittelemaan?

Jep minustakin kannattaa noita lonkankoukistajia venytellä, sekä takareiden yläosaa: eli normaalisti kun takareittä venytellään jalka suorana niin laitat jalkaa sen verran koukkuun, että venytys tuntuu takareiden yläosassa...

tuo linkki kannattaa lukasta Kohdasta: lantionseutu (pakarat, lonkankoukistajat) ----->
http://www.pakkotoisto.com/vammat-ja-lihashuolto/83563-pakkotoiston-venyttelyopas-2009-a/

Ja pakaroihin vaa jännitys kokoajan niin kylä lähtee!!

Suositut

Back
Ylös Bottom