Pakkislaisten omia treenivideoita

Meta title: 💥 Pakkislaisten omia treenivideoita – foorumin rautaisimmat suoritukset yhteen megaketjuun

Meta description: Keskustelua jäsenten treenivideoista, kehityksestä, tekniikoista ja kommenteista – näytä omasi ja anna palautetta muille.

Polvinivelet ovat paljon vamma-alttiimpia tolla tyylillä joten ehdottomasti haet paremman tyylin. Muutenkin tuo laskeutuminen näytti äärimmäisen epämukavalta, hae semmonen asento että se alasmeno tuntuu mahdollisimman luonnolliselta. Venyttelykin auttaa
entä jos alasmeno vaikuttaa luonnolliselta :D syytä hätääntyä? Pitää testailla jatkossa.

entä jos alasmeno vaikuttaa luonnolliselta :D syytä hätääntyä? Pitää testailla jatkossa.

Nyt ku katoin tarkemmin nii näyttäs kantapäätkin nousevan ilmaan alasmennessä. Ota leveempi asento ja avaa jalkateriä. Noilla kahdella tommoset yleensä ratkeaa. Ja jos et tekoniveltä halua ennenku täytät 50 niin polven pitäs tosiaa olla samassa linjassa jalkaterän kanssa.

http://www.youtube.com/watch?v=OtF_UfaGOZk

Barbell step-ups

Onkohan tuon liikkeen oikea nimi suomeksi askelnousu? Itse ainakin olen käyttänyt sitä nimitystä. Täytyy sanoa että en ole koskaan nähnyt salilla kenenkään muun tekevän sitä, mutta Project Swolen sivuilta koppasin tuon yhtenä parhaana liikkeenä pakaroille. Itselle aika uusi liike ja jotain reilu 1kk tullut sitä vasta tehtyä. Tänään oli treenissä korkein taso tähän mennessä, joten painojakin sai vähentää. Mitä mieltä tekniikasta? Koitan välttää mahdollisimman paljon toisella jalalla ponnistamista, mutta tuokin video on vikasta sarjasta jo kuvattu...

[video]http://kaivuri.gym-space.fi/files/2012/01/20120115215219000000.flv[/video]

Toivottavasti video-linkki toimii. Se on Fastin Gym-Spacelta.

Itse olen käyttänyt tuosta liikkeestä nimeä penkillenousu ilman vauhtia. Aikanaan tuli tehtyä parin askeleen vauhdilla normaali penkkipunnerruspenkille ja paikaltaan eri korkuisille penkeille. Suurin paino oli 145 kg, jolla sain yhden toiston tehtyä paremmalla jalalla penkkipunnerruspenkille. Kyykkyenkka oli mulla tuolloin vaan 140 kg. Lisäksi on tullut tehtyä paikaltaan eri korkuisille penkeille pitkää sarjaa pikkupainoilla ja pompotusversiona noin sadalla kilolla eli yläasennossa jalan vaihto "ilmassa". Pakaralihakseen ja takareiden yläosiin ottaa riippumatta suoritustavasta. Vauhdillista versiota liikkeestä ei voi juuri suositella isoilla painoilla. Reenikaveri oli lentänyt naamalleen liikettä tehdessä.

Itse olen käyttänyt tuosta liikkeestä nimeä penkillenousu ilman vauhtia. Aikanaan tuli tehtyä parin askeleen vauhdilla normaali penkkipunnerruspenkille ja paikaltaan eri korkuisille penkeille. Suurin paino oli 145 kg, jolla sain yhden toiston tehtyä paremmalla jalalla penkkipunnerruspenkille. Kyykkyenkka oli mulla tuolloin vaan 140 kg. Lisäksi on tullut tehtyä paikaltaan eri korkuisille penkeille pitkää sarjaa pikkupainoilla ja pompotusversiona noin sadalla kilolla eli yläasennossa jalan vaihto "ilmassa". Pakaralihakseen ja takareiden yläosiin ottaa riippumatta suoritustavasta. Vauhdillista versiota liikkeestä ei voi juuri suositella isoilla painoilla. Reenikaveri oli lentänyt naamalleen liikettä tehdessä.

Itsellä kyykkymaksimi myös se 140-150kg, mutta en osaisi kyllä kuvitella että saisin tuohon millään +100kg romuja edes matalammalle tasolle. Penkkipunnerruspenkki olisi siitä hyvä taso että se on kiinteästi lattiassa kiinni, mutta pehmeää alustaa en lähtisi tuohon soveltamaan. Siitä on varmasti vielä helpompi tosissaan kaatua. Sinänsä vaarallinen liike tuo on että jos jostain syystä tasapaino pettää tai jotain menee pieleen, loukkaantuminen on todennäköistä...

Tältä päivältä kyykkyjä. Kevyt viikko alla, joten alottelin kohtuu varmoilla sarjoilla, mutta testailin ostamaani pienempää kyykkypukua. Vähän varovaista oli, koska en ole ennen kireällä puvulla kyykkäillyt ja varmistajatkin oli erit kuin ennen :D

Omasta mielestä ainakin ekat kyykyt puvun alaosalla (2x150kg, 2x170kg) ovat ehkä hieman vajaita. Paljoa syvempiä ei muutkaan ole, mutta 1x200kg voisi jopa olla tarpeeksi syvä..? Kuvakulma on kyllä helvetin huono syvyyden arviointiin, koska kamera on takaviistossa. Mutta arvioita siis kaivataan, onko tarpeeksi syviä?

Nostot oli kylläkin kaikki kevyen tuntuisia, eli varoja jäi vielä. Ehkä sitä uskaltaa syvempään painella ensi kerralla, kun on saanut nyt vähän tuntumaa trikooseen.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Hyvännäkösiä kyykkyjä, syvyys oli imo vähän nippanappa paitsi tossa 2x180 ja 1x200.

Hyviä kyykkyjä, mutta miksi otat noin monta taka-askelta :O

Sen kun tietäis, jäänyt vain tavaksi. Lisäksi monesti "steppailen" asentoa vielä paremmaksi turhan paljon... Pitäisi opetella tuo telineestä tuleminen paremmaksi, esim. kolmella askeleella: 1,2,3 ja asento on niillä valmis.

Kiitoksia muillekkin palautteesta! Viisi viikkoa tosiaan kisoihin, katotaan miten käy. M20 ja 83kg sarja. Ikää itsellä vielä 18v (täytän 19).

P.S. Parin viikon päästä tulee ulos "eeppinen" treenipläjäys syksyn ja talven treeneistä, jotka ovat tähdänneet noihin Helmikuun kisoihin. Ei oo muuten mahtipontisuudessa säästelty siinä pätkässä! :D Eli pistäkääs Youtube kanavaa tilaukseen! ;) Treenipätkiä tulee sinne nyt muutenkin aika tasaisesti, n. 3 per viikko on ollut tässä tahtina jonkin aikaa.

Joku täällä jopa kaipaili mua niin tässä jotain. Piti ottaa tollanen vitun huijausväline käyttöön kun ei muuten nouse...

3x150 ja 6x140

Tältä päivältä kyykkyjä. Kevyt viikko alla, joten alottelin kohtuu varmoilla sarjoilla, mutta testailin ostamaani pienempää kyykkypukua. Vähän varovaista oli, koska en ole ennen kireällä puvulla kyykkäillyt ja varmistajatkin oli erit kuin ennen :D

Omasta mielestä ainakin ekat kyykyt puvun alaosalla (2x150kg, 2x170kg) ovat ehkä hieman vajaita. Paljoa syvempiä ei muutkaan ole, mutta 1x200kg voisi jopa olla tarpeeksi syvä..? Kuvakulma on kyllä helvetin huono syvyyden arviointiin, koska kamera on takaviistossa. Mutta arvioita siis kaivataan, onko tarpeeksi syviä?

Nostot oli kylläkin kaikki kevyen tuntuisia, eli varoja jäi vielä. Ehkä sitä uskaltaa syvempään painella ensi kerralla, kun on saanut nyt vähän tuntumaa trikooseen.

mikäs puku sulla oli ennen tota ? muuten hyviä!

Back
Ylös Bottom