Pakkiksen gayt

Status
Viestiketju on suljettu.
hannelek22 sanoi:
tämän on pakko olla heikkoa huumoria...siis mikä asuste se homo oikein on?

Joo, jos ei oo lemmikkiä eikä ehkä miestäkään niin sit voi hankkia oman homon kävelytettäväks, mieluiten sellasen joka sopii just mun silmien väriin :evil:.

Siis hei oikeesti. Toi ajatus siitä että naisella pitäis olla homoystävä on kyllä todella naurettava ja kulunut. Tai no en mä tiedä "hankkiiko" jotkut ystäviä muutenkin tuollaisin perustein, itse ajattelen että se tulenko jonkun kanssa ystäväksi on kiinni jostain ihan muusta kuin seksuaalisesta suuntautumisesta tai sukupuolesta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rowena sanoi:
Eli lisää suvaitsevaisuutta peliin mun puolestani, tämä homojen "näkymättömyys" on jotenkin surullinen ilmiö. Sehän kertoo siitä, että hirveän moni ihminen joutuu aivan turhaan elämään ahdistuksessa ja häpeässä! Tuntuisi kamalalta ajatella, että joutuisi vuositolkulla hautomaan sisällään asiaa, jota ei uskaltaisi kertoa edes omalle perheelleen tai ystävilleen.

Pitäiskö tässä nyt joku homoleima otsaan laittaa, että kaikki varmasti tunnistaa homoksi?! Se että ei huutele homoudestaan ympäriinsä, ei tarkoita sitä että olisi jotenkin kaapissa tai ahdistunut omasta seksuaalisuudestaan. Minusta toi näkymättömyys kertoo vaan siitä, että homous ei näy päälle päin.

On kamalaa tajuta olevansa homo. On aivan kamalaa ajatella, että jos ystävät ei hyväksykkään. Kaikkein kamalinta on kertoa omille vanhemmille, että tyttöystävää ei tule, mutta toivottavasti poikaystävä.. En olisi kaikkea tätä oikeesti halunnut kokea, mutta vaihtoehtoja ei annettu. Tai joo, itsensä kieltäminen ja kaapissa eläminen, mutta se olisi ollut oletettavasti vielä rankempaa.

IceLine sanoi:
Pitäiskö tässä nyt joku homoleima otsaan laittaa, että kaikki varmasti tunnistaa homoksi?!
:D

Nyt sitten odotellaan valtaisaa ryöppyä "ai ihanaa, homo!" -tyylisiä onnitteluviestejä kaikilta trendikkäiltä naisihmisiltä.

Onks` sillä välii onko joku bisse, homppeli, lepakko, hetsku vai transu?
Gaymestoissa paljon käyneenä voin sanoo et ns. hetskunaiset maistissaan, joitakuita poikkeuksia lukuunottamatta, ovat bissejä ainaskin sen illan; tiedän tapauksia joissa bisseys on jäänyt päälle.:eek:
Elämä ei oo niin mustavalkoista, kuin monet luulevat.;)
Toiset voivat elää avioliitossaan vuosikaudet kunnes rakastuvat päätä pahkaa samaan sukupuoleen. :love: Rakkaus ei tunne rajoja: iällä, rodulla, värillä, sukupuolella jne.. ei oo paskankaan välii - tunne on tärkein!

Keskusteluun kuuluu halu ymmärtää toista (dialogisuus). Siksi se ei voi olla pelkkää monologista huutelua. Netissä keskustelusta tosin tulee helposti huutelua kun monet osallistuu samaan aikaan ja joskus toki vain halutaankin mielipiteitä eikä keskustelua. Kaikki mielipiteet ei kuitenkaan ole samanarvoisia - pätevästi perustellut on paremmat. En menis tyrkyttään pilotille mielipiteitäni siitä miten pitää lentää, kun ei oo edes ajokorttia. Hankkimalla asioista syvällistä tietoa voi pätevöityä. Myös kokemus on tärkeä pätevöittäjä. Tuolla eräässä toisessa keskustelussa mietitään, mikä on oikea tapa surra kun omainen on kuollut. Väitän, että ne, jotka sellaisen menetyksen ovat kokeneet ovat huomattavasti asiantuntevampia kuin ne, jotka eivät menetystä ole kokeneet.
Kaikkia mölinöitä ei tarvi päästää ilmoille. Esim. toisen maailmansodan alettiin ensin kirjoitteleen sitä, miten juutalaiset oli koronkiskureita. Sitten ne oli nylkyreitä ja pikku hiljaa syypäitä kaikkeen mahdolliseen. Vuosien mittaan kansa tottui lukemaan yhä hirveämpiä valheita ja syytöksiä ja lopulta keskitysleiritkään tuntui ihan oikealta vaihtoehdolta. Jokainen voi kohdallaan miettiä, haluaako lisätä pahaa vai hyvää maailmaan. Moraaliset kysymykset ovat edelleen läsnä vaikka eivät ole muotia. Mihin relativismi johtaa?
Toinen juttu on noi itseään hauskoina pitävät kirjoittelijat. Pitäkööt vaan itseään hauskoina mutta ei tarvi luulla, että muut välttämättä ajattelee niin. Heillä ei ole sen kummempaa legitimiteettiä asioiden tai keskustelun kulun määräämiseen kuin muillakaan. Jos asenne on jo valmiiksi luutunut ja kyyninen tai ei syystä tai toisesta kykene keskustelemaan asioista syvällisemmin, niin eihän sitä tosiaan pakko ole osallistua. Off the topic.

Minkä ihmeen takia ihmisten pitää "hyväksyä" toisten seksuaalinen suuntautuminen? Eikö se riitä että ihminen hyväksyy itsensä eikä toiminnallaan vahingoita muita? Ja minkä ihmeen takia pitää leimautua homoksi, heteroksi, biiksi, lesboksi jne? Mä ainakin olen ollu siinä uskossa että ihmiseen ihastutaan/rakastutaan, sukupuoli tulee siinä kylkiäisenä. Jos joku haluaa kirkua naama punaisena suuntautumistaan, olipa se sitten mikä hyvänsä, niin siitä vaan... Mut miks kaikkien pitäis?

Viimeksi muokattu:
Tove sanoi:
Minkä ihmeen takia ihmisten pitää "hyväksyä" toisten seksuaalinen suuntautuminen? Eikö se riitä että ihminen hyväksyy itsensä eikä toiminnallaan vahingoita muita? Ja minkä ihmeen takia pitää leimautua homoksi, heteroksi, biiksi, lesboksi jne? Mä ainakin olen ollu siinä uskossa että ihmiseen ihastutaan/rakastutaan, sukupuoli tulee siinä kylkiäisenä. Jos joku haluaa kirkua naama punaisena suuntautumistaan, olipa se sitten mikä hyvänsä, niin siitä vaan... Mut miks kaikkien pitäis?

Olisihan se ihan jees jos homoseksuaalisuus ei olisi esim. laissa kiellettyä yms.

Alarik sanoi:
Olisihan se ihan jees jos homoseksuaalisuus ei olisi esim. laissa kiellettyä yms.

tä. Missä laissa tuo nyt o kiellettyä. Ei ainakaan Suomessa

Jakob sanoi:
tä. Missä laissa tuo nyt o kiellettyä. Ei ainakaan Suomessa

Homoseksuaalisuuden harjoittaminen oli Suomessa lainvastaista vuoteen 1971 saakka eli se dekriminalisoitiin hyvinkin hiljattain.

Turandot tuossa yllä hyvin tiivistikin tuon miten yleiset asenteet voivat johtaa periaatteessa hyvinkin tuhoisiin juttuihin.

Alarik sanoi:
Homoseksuaalisuuden harjoittaminen oli Suomessa lainvastaista vuoteen 1971 saakka eli se dekriminalisoitiin hyvinkin hiljattain.

Kyllä mä sen tiesin, että 70 -luvulla homous dekriminalisoitiin. Kyllä 35 vuotta sentään on hieman enemmän kuin hiljattain.

hannelek22 sanoi:
tämän on pakko olla heikkoa huumoria...siis mikä asuste se homo oikein on?
ai, huomasin että oletkin noin nuori, laitetaan sen piikkiin

Lässyti läälää. Varmaan säkin snaijasit mitä se tarkotti ja ihan varmasti tollanen ikioma hinttikaveri ajattelu on ihan yleistä ämmillä. Onhan ne nyt ihan oma lukunsa siinä naisen ymmärtämisessä, shoppailussa, tukanlaitossa sun muissa "tyttöjen jutuissa" mistä taas ei NORMAALI(:D ) mies välttämättä ole niin innostunut.

Eikö vaan, että sullakin itselläs on homoja kavereina "ihan sattumalta"?
Ja susta oli loukkaavaa, että fruittareita ikäänkuin esineellistettiin tossa julmalla tavalla vaikka sä tiedät että ne on ihan samanlaisia ihmisiä kuin kaikki muutkin mutta ne nyt vaan sattuvat tykkäämään samasta sukupuolesta?

ps. tämäkin viesti johtuu nuoresta iästä.

Alarik sanoi:
Lakien saralla tuo on kyllä aika hiljattain. Wikipedian linkki aiheesta.

Alarik sä heität nyt taas ihan ihme juttua, mikä idea edes oli tässä postissa:

Alarik sanoi:

Miksi edes vaivauduit tätä viestiä postaan, ku se on ristiriidassa tosiasioiden kanssa. Käytät aloittmassasi lauseessa kopulassa konditinaalia: olisi. Tämä saa koko lauseen tarkoittamaan, että homoseksuaalisuus on laissa kiellettyä (no jossakin vielä varmasti onkin, mutta myöhemmin maa jonka lakiin viitataan täsmentyi ilmeisesti Suomeksi). Viittisitkö heittää nuo kommentisi ihan sellaisina, että ne perustuisivat tosiasioihin?? Jälleen :offtopic:

Alarik sanoi:
Lakien saralla tuo on kyllä aika hiljattain. Wikipedian linkki aiheesta.

jaha. Kyllä mä nään, että tämä laki on jo huomattavasti enemmän kuin hiljattain rustattu ja hyväksytty. Kaippa tästäkin pitää ruveta itkemään, että vasta 70-luvulla. Tää olis varmaan pitäny tehdä lakikirjoihin ennen perustuslakia :jahas:

Tehtäiosinkö tää nyt selväksi, että se muotitietoisuus ja neitimäisyys ei liity homouteen mitenkään. Nämä tietysti saavat naisystäviä helposti. Vai johtuisiko näiden käytös siitä osittain, että ovat tulleet kaapista ulos ja nuorena ei niin helposti saanut miespuolisia kavereita (leimautumisen pelossa eivät jätkät hengaa homojen kaa). Näin ollen ollaan hengailtu "tyttöporukoissa" ja omattu niiden käyttäytymistapoja? :D

Kukaan ei pidä rekkamieshomojen puolia.

L&N sanoi:
ihan varmasti tollanen ikioma hinttikaveri ajattelu on ihan yleistä ämmillä. Onhan ne nyt ihan oma lukunsa siinä naisen ymmärtämisessä, shoppailussa, tukanlaitossa sun muissa "tyttöjen jutuissa" mistä taas ei NORMAALI(:D ) mies välttämättä ole niin innostunut.

.

tuo on se yleinen stereotypia minkä tv ja cosmopolitan lehti on saanut aikaan.
työpaikallani on keijo ja hän käyttäytyy ja on muutenkin kuin hetero. uskoisin,
että suurin osa hinureista on samanlaisia ne vaan tykkää porata persiiseen.

muutenkin olen ihmetellyt mikä se pointti homokaverissa on ellei
halua tuota edellä mainittua käsittelyä. sit ymmärrän jos oma poikaystävä
ei tykkää rektumista ja on sovittu, että näin tehdään (olen nähnyt ihmeellisempiäkin asioita).
jos joku väittää, että hetero miehen kanssa ei voi jutella sisustamisesta
ruuanlaitosta verhojenväristä ym niin se on mielestäni erittäin
ahdasmielistä ajattelua.

Yhtä#Hauista sanoi:
Jokaisella naisella täytyy olla ainakin yksi homoystävä. Onneksi minullakin on ja aivan ihana ihminen se on, niin huumorimies ja hyvä ystävä kuin vain olla voi :haart:

.

Ymmärsit minut väärin L&N, tässä kirjoituksessa minua ärsytti tämä jokaisella naisella täytyy olla oma homoystävä kun se on homona niin paljon parempi kaveri kuin tyttö- tai heteromiehet. "Omia homojani" en ole voinut valita kun kuuluvat sukuun taikka pikemminkin ex-sukuun. Kyllä olet oikeassa siinä että tuollainen ajattelu on tyypilllistä joillakin "ämmillä". En loukkaantunut "esineellistämisestä". Minun läheisimpiä ystäviä ovat toiset naiset, ne homotkin on silti miehiä.
Minulla oli nälkä, kun kirjoitin tuon niin jonninjoutavan postauksen, olisin tietty voinut jättää kommentoimatta, mutta kun olen niin impulsiivinen...

Tämäkin tredi alkaa mennä jo offtopic. ihq homokaveri väännöksi.
Mitä siitä jos joku ei homoista diggaile, ei siinä kukkahattu tätien tarvitse naama punasena siellä näytön takana kirkua. relatkaa ny jo vähä :)

edittiä: nyt aletaan näköjään jo itkemään siitä että ''apua'' nämähän esineellistävät homoja, voi elämän kevät :D

Jakob sanoi:
Kyllä mä sen tiesin, että 70 -luvulla homous dekriminalisoitiin. Kyllä 35 vuotta sentään on hieman enemmän kuin hiljattain.

On se siinä mielessä hiljattain, että monet vanhemmat ihmiset ovat eläneet nuoruutensa aikana, jolloin homoseksuaalisuus oli vielä rikollista. Nuoruudessa opittuja asenteita voi olla vaikea muuttaa vanhemmiten ja tämän takia vanhemmilla ihmisillä on ainakin keskimäärin huomattavasti enemmän homovastaisia mielipiteitä.

Olikos silloin muuten pelkkä homous tosiaankin rikos? Siis jos joku julkisesti tunnusti olevansa homo, niin häkki heilahti. Vai oliko vain homouden harjoittaminen eli homoseksi silloin kriminalisoitua?

PunttiOskari sanoi:
Olikos silloin muuten pelkkä homous tosiaankin rikos? Siis jos joku julkisesti tunnusti olevansa homo, niin häkki heilahti. Vai oliko vain homouden harjoittaminen eli homoseksi silloin kriminalisoitua?

Homoseksuaaliset suhteet oli siis lailla kielletty. En ole varma miten tuo sitten käytännössä toimi, pitikö todella saada kiinni ns. rysän päältä vai heilahtiko häkki jos joku myönsi olevansa homoseksuaali.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Homoseksuaalisuus#Suomessa

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom