Pakarat kuntoon

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noh tämä käy niin, että treenaa siinä lommoposkien kohdalla olevia pakaralihaksia (pienet pakaralihakset gluteus minimus) Näiden lihaksien tehtävä on reisien loitonnus, joten on siis sanomattakin selvää, että niitä voi treenata esimerkiksi reisien loitonnuslaitteella! Ja on toki muitakin liikkeitä, joita voi esim. kuminauhan avulla kohdistaa juuri näihin nimenomaisiin pakaralihaksiin, mutta siinä täytyy jo osata käyttää mielikuvitusta.

Myös leveän peitinkalvon jännittäjälihaksen(musculus tensor fasciae latae) treenaamisella saadaan aikaiseksi naisellisempaa muotoa lantioon.

Ei nyt oikein vakuuta edelleenkään. Kyllä se keskimmäinen pakaralihas näyttelee suurempaa roolia siinä reiden loitonnuksessa, pieni pakaralihas ja sidepeitteiden jännittäjä auttaa. Leveän peitinkalvon jännittäjälihas osallistuu lonkkanivelen koukistamiseen ja polvinivelen ojentamiseen. Mietipä kyykkyä vaikka ja sitten mieti mitkä lihakset siinä aktivoituu. Ei pöllömpi liike lainkaan. Ei tarvi erikseen vetkata erilaisia koirankusetuksia yms.

Sinähän väitit ettei naiset saa kyykkäämällä ja mavella muodokasta peräosastoa, johtuen naisten ja miesten erilaisuudesta. Sitä tässä nyt vain monet ihmettelevät, että mihin ihmeeseen perustat tuollaisen väitteen.

Over and out

En ole kauheasti lukenut tätä treadia... sori.

Mutta: mielestäni yksi tosi hyvä pers-liike on askelkyykky, vaikka niin että kävelee eteenpäin tangon kanssa läpi jonkun hallin tai vastaavan jos on mahdollisuus. Muussa tapauksessa on sellainen askel taaksepäin ja ylösnousu eteenpäin tehtävä. Painot voi olla pienetkin, silllä liike on aika kova shokki alussa.

Toinen mahdollisuus on yhdenjalan kyykky, jossa pidetään jalkoja saksiasennossa ja takimmainen korokkeen päällä, n. 40 senttiä korkea. Siitä vaan alas ja ylös jne.

Kolmas mahdollisuus, mikä ottaa tosiaankin myös siihen "ulkosyrjään" on yhden jalan julle, tai hyvää huomenta. Huom. yhdellä jalalla, toinen jalka pidetään takana ilmassa. Voi tehdä sellaisia 5-sarjoja. Liike kehittää tasapainoa, lihaskoordinaatiota ja myös räjähtävyyttä, koska liike on luontaisesti sellainen että alaasennosta "pompahdetaan" ylös. Liikkeen vaikutusta voi tehostaa viemällä lantiota eteenpäin liikkeen yläosassa sekä nousemalla päkiälle. Joku 60kiloakin on iso paino tässä liikkeessa. Tää liike on myös jossain lajiharjoittelussa tosi hyvä, sillä monet ponnistukset etc. tehdään yhdellä jalalla, venytysrefleksillä ja hyvällä tasapainolla.

Sitten pitää myös muistaa se yleismassa, hanuri kasvaa siinä missä muutkin lihakset, eli reisien ja alaselän mukana.

Eipä tuota voi perustella mitenkään, samat lihat sieltä löytyy riippumatta siitä minkämoiset pissavehkeet sieltä haaruksista löytyy. Ja ne loitontaja lihakset EI OLE siinä "lommon" kohalla suoraan, joten niitä treenaamalla se "lommo" ei täyty.

"Sinähän väitit ettei naiset saa kyykkäämällä ja mavella muodokasta peräosastoa, johtuen naisten ja miesten erilaisuudesta. Sitä tässä nyt vain monet ihmettelevät, että mihin ihmeeseen perustat tuollaisen väitteen."

Naisellinen persehän muodostuupi siitä, että sieltä pakaraosastolta löytyy sitä lihasta riittämiin ja siihen päälle sitten sopivasti rasvaa tuomaan sen pyöreyden. Ei ne lihakset sieltä pyöreiksi treenaamalla muutu. Tietenkin myös lantion luinen rakenne, vyötärön paksuus ja selän notkoisuus vaikuttavat myös siihen, miltä se peräsin näyttää. Luuston rakenteeseen ei voi vaikuttaa, muttä vyötärön "uumaa" voi treenamalla kaventaa. Vaikka selän notko korostaakin sitä peräsintä, ei siinä kannata liioittelemaan lähteä, voipi kostautua selkäongelmina. Mutta hyväryhtisessä rungossa kaikki näyttää paremmalta :)

edit. niin ja lisätään vielä, että ne loitonnukset ottaa siis sinne uloimpaan ylä neljännekseen ja ne kyllä kehittyvät ihan hyvin perusliikkeilläkin (kyykyt, mavet ym.). Mutta jos oikeen haluaapi panostaa sinne aluelle, niin luistelykyykky toimii varsin hyvin.

Ja en nyt voi tähän mitään linkkiä heittää minnekään järkevälle sivustolle, koska tää informaatio ei oo mistään netistä poimittua..

Ei sen lähteen ole pakko olla netissä, voit kyllä kirjoittaa sen Cosmon numeron tai vastaavan josta tietosi olet poiminut. Oikeasti kyllä kiinnostaisi nähdä anatomiakuva jossa näytetään, että naisen perse on erilaisempi ja moniosaisempi kuin miehen.

Mulle alkas kyllä pikkuhiljaa riittää tää asiasta jauhaminen, mut sanotaan nyt vielä siitä miesten ja naisten perseiden erosta sen verran, että naisilla on leveämpi lantio, joten naisten on treenattava myös lihaksia leveämmältä alueelta, koska ne ei tosiaan oo seksikkäät ne lommoposket..

Ja ainakin omasta perseestäni voin sanoa sen verran, että ei se rasva sinne lommoposkien päälle oo vielä kertaakaan erehtynyt kertymään (valitettavasti) Joten täytyy vaan kikkailla tuolla salilla ja yrittää saada mahd. suuri rasitus sinne pieniin pakaralihaksiin ym.

Joskus kun on vetäny oikein raskaan treenin just sovellettuja kyykkyjä ja loitonnusliikkeitä, niin kyllä ulvoo lommoposket seuraavana päivänä..

Ja ei nuo pienet pakaralihakset kyllä saa rasitusta juuri nimeksikään peruskyykkäyksessä.. Niiden tehtävä on silloin ainoastaan tukea isoja pakaralihaksia. Rasitus täytyykin kohdistaa SUORAAN pieniin pakaralihaksiin, jos meinaa jotain kehitystä niissä aikaiseksi saada. Täällä tulikin mielenkiintoisia liikkeitä, kiitos niistä, (erityisesti julle yhdellä jalalla kuulosti kokeilun arvoiselta)

Sulla vaan taitaa olla sellainen miehekkään muotoinen lantio, jos ei kerran naisellisen pyöreää pakaraa tule. Siitä rakenteestahan se kiinni on pääosin ja jos on puikula perse ja miehekäs rasvajakauma (kertyy mahalle), niin ei siitä helpolla "naisellisen pyöreetä" saa, ei edes cosmojumpalla, kuntosalirääkillä (kova kyykky ja mave) helpommin.

Kyllä mun miehellä muuten ainakin muuten leveämpi lantio on kuin mulla, ja enemmän noita vemputusliikkeitä on treenannut mutta silti sillä on lommommalla perse kuin minulla :D En usko, että jontuu siitä, että sillä olisi perseessä vähemmän vai vähempi osaisia (?) lihaksia kuin minulla.

Edelleen tivaisin sitä lähdettä. Sen kun saan, niin lupaan etten enää väännä tästä.

Kyllä ne "lommot" on ihan luuta, eli niihin EI voi vaikuttaa suoraan treenaamalla.

Se on se reisiluu mikä on paljaana ihon alla, ja luonnollisesti siinä ei ole mitään lihaa välissä, rasvaa ainoastaan jos sitäkään.

Lommon täyttäminen pitää vaan tehdä sieltä ympäriltä, m.m. etureidet vaikuttaa tosi paljon, koska ne ulottuu tuonne sivulle asti. Sitten voi vielä treenata pakaroita sen minkä jaksaa, ja siinä ne konstit on. Yleislihasmassaa kasvattamalla ja pitämällä rasvat niin että ei ole ihan rutikuiva auttaa myöskin.

Menee jo OFFTOPIKIKSI, mutta menköön...

Hyvin taas ilmenee tästä(kin) ketjusta, miten kaiken näköiset uskomukset muuttuvat naisten mielissä faktoiksi, kun ne tarpeeksi moneen "naistenlehteen" on kirjoitettu. Oli kyse sitten paikallisesta rasvanpoltosta, ihmedieteistä, mitä kummallisimmista uskomuksista erilaisia harjoituksia kohtaan ym.

Sitten saa olla joka joulun jälkeen, ennen kesää ja kesäkilojen kertymisen jälkeen selvittämässä aina uudestaan, ettei moiset mainospuheet yksinkertaisesti vain pidä paikkaansa. Mutta kylläpä sen arvaa, uskotaanko tai otetaanko niitä edes kuuleviin korviin, kun kerta cosmossa/menaisissa/aseta-tähän-mikä-tahansa-vastaava -julkaisu on kerrottu, että vatsasta rasva palaa tekemällä vatsoja, kilot karisevat kahden viikon ihmedietillä ja perseen voi muokata juuri haluamakseen, tekemällä mitä kummallisempia erikoistekniikoita.

Mutta ymmärrän kyllä, että kivempi se on uskoa että moisia "taikatemppuja" on olemassa, eipähän lopu usko hetimiten alkuunsa. Tosin sitten kun se kahden viikon ihmedietti on takana ja kilot palanneet sen jälkeen kera lisäkilojen, vatsoja on tehty päivästä toiseen eikä vatsapalikat näykkään ja persekkin roikkuu vaikka kinttua on nosteltu suuntaan jos toiseen, voisi pikku hiljaa joko ottaa itse oikeasti selvää faktoista tai uskoa sellaista, joka niistä jotain oikeasti tietääkin.

Ja vaikka tässä viestissä puhuttiin naisten uskomuksista, ihan vastaavia löytyy miestenkin parista, tosin ne eivät ole peräisin lehtien sivuilta vaan yleensä siltä "naapurin Jaskalta".

Jaa´a, varmaan tämänkin olisi voinut jättää kirjoittamatta, ettei tulisi sanomista, mutta kirjoitimpa kuitenkin. Toivottavasti tämä herättää edes jonnin moisia ajatuksia ja keskustelua asian tiimoilta, vaikka sitten toisessa ketjussa, jossei tässä.

Ja ei muuta kuin treenamaan, riippumatta siitä miten treenaa. Parempi vaikutus sillä huonollakin treenaamisella on peräpeiliin, entä soffalla istumisella.

Siis mulla kyllä on toiminut ainakin tää perseenmuokkaus.. Nää ei oo pelkkiä uskomuksia.. Mutta jos teen esim pelkkää kyykkyä/mavea, niin ne lommoposket tulee takasin. Mulle on oikeestaan ihan sama uskotteko te tätä vai ette, ei oo tarkotus saada ketään käännytettyä treeniohjelmastaan tms.

Ja minkähänlaista lähdettä ihan tarkalleen ottaen kaipaat? Siis sellaista lähdettä, jossa sanotaan miten lommoposket treenataan pois vai mitä ihmettä? Ei mulla sellasta lähdettä oo antaa, omien oivalluksieni ja kokeilujeni kautta olen huomannut, että perse tarvitsee monipuolista treeniä ollakseen hyvän muotoinen (Joskus kun harrastin kilpahiihtoa, mulla oli niin tiukka perse, ettei siitä saanut otetta, ja tällöin ei myöskään ollut lommoposkia! Että se siitä teidän vainrasvapeittäälommoposket-teoriasta.. Nyt kuntosalilla täytyy vähän kikkailla että pystyy pitämään persuksen samassa muodossa..

tyroksiini: -Hyvä että perseen muokkaus toimii, jatka samaan malliin. Mutta kuten sanottua, ne loitontaja lihakset EIVÄT sijaitse siinä lommon kohdalla, vaan se lommo tulee reisluun pään ja ison pakaralihaksen väliin. Loitontajalihakset ovat sitten siinä yläpuolella uloimmassa yläneljänneksessä pakaraa.

Ja aiempi viesti EI OLLUT kenelekkään henkilökohtaisesti osoitettu, vaan yleinen huomio mihin törmäilen työssäni(kin) varsin useasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli mutuahan tuo on ihan selkeästi.

Musta taas tuntuu, ihan mutulla tämäkin, että sä oot ihan pihalla. Et voi sen perusteella, että sulla on lommoperse voi sanoa että kellään muulla (esim. mulla) joka luottaa kyykkyyn ja maveen EI VOI OLLA naisellinen pyöreä perse vaan ON PAKKO OLLA lommoperse, koska naisen perse on MONIOSAISEMPI. Ja että AINOA TAPA saada naisellinen perse on cosmojumppa. Sulla ehkä toimii (vai toimiiko???), muilla kyllä ihan mahdollisesti ja luultavammin toimii kyykyt ja mavet, ainakin tän empiiristen kokemusten perusteella (otos muitakin naisia kuin minä, sulla tais olal suppeempi).

tyroksiini: -Hyvä että perseen muokkaus toimii, jatka samaan malliin. Mutta kuten sanottua, ne loitontaja lihakset EIVÄT sijaitse siinä lommon kohdalla, vaan se lommo tulee reisluun pään ja ison pakaralihaksen väliin. Loitontajalihakset ovat sitten siinä yläpuolella uloimmassa yläneljänneksessä pakaraa.

Ja aiempi viesti EI OLLUT kenelekkään henkilökohtaisesti osoitettu, vaan yleinen huomio mihin törmäilen työssäni(kin) varsin useasti.

mulla se lommo on ainakin just siinä kohtaa ;) Mut joo, ei se pelkkä loitonnusliike riitäkään..

Eli mutuahan tuo on ihan selkeästi.

Musta taas tuntuu, ihan mutulla tämäkin, että sä oot ihan pihalla. Et voi sen perusteella, että sulla on lommoperse voi sanoa että kellään muulla (esim. mulla) joka luottaa kyykkyyn ja maveen EI VOI OLLA naisellinen pyöreä perse vaan ON PAKKO OLLA lommoperse, koska naisen perse on MONIOSAISEMPI. Ja että AINOA TAPA saada naisellinen perse on cosmojumppa.

Sanoinkin että MINULLA ne mavet ja kyykyt ei ainakaan riitä. HUOH. Ja cosmojumppaa en oo kertaakaan maininnut. En edes lue cosmopolitania.

tyroksiini: -No jos se lommo on sulla siinä kohtaa missä loitontaja lihakset sijaitsevat, täytyy sanoa että sitten sulla on varsin erikoinen perse :)

Mutta hyvä että olet löytänyt konstin muokata tuota ainutlaatuista peräsintäsi. Kuten sanottua, jos toimii, niin anna mennä vaan. Mutta älä kehtaa huudella jostain naisten ja miesten perseiden lihojen erillaisuudesta. Samat lihat siellä on molemmilla, vain lantion malli (LUE: LUINEN RAKENNE) on hieman eri.

Pelkällä mavella ja kyykyillä sulla ei varmasti ole sellaista naisellisen pyöreetä persettä. Voi olla sellaset terhakat pakarat, mutta perseen muoto on enemmän miehinen. Ammattimaisilla kehonrakentajillakin (naisilla siis) on kyllä hyvin treenatut isot pakaralihakset, mutta ne lommoposket on siellä sivuilla, koska he eivät harrasta ns. "cosmopolitan-jumppaa".

NÄIN VASTASIT MINULLE ERÄÄSEEN VIESTIIN. Jos olisit alusta asti puhuntu itsestäsi, niin tuskin tätäkään threadia olisi tällaisella paskalla tullut täytettyä. Tuo mitä tuossa kirjoitat on yleistys ja paskapuhetta.

mulla noi loitontajaliikkeet tuntuu just siinä "lommon" (ihran alla piilossa) yläpuolella, ja jos niitä treenaisi lihasta kasvattavasti ja rasvaa poistas niin varmasti sitten ainakin tulisi lommot!

NÄIN VASTASIT MINULLE ERÄÄSEEN VIESTIIN. Jos olisit alusta asti puhuntu itsestäsi, niin tuskin tätäkään threadia olisi tällaisella paskalla tullut täytettyä. Tuo mitä tuossa kirjoitat on yleistys ja paskapuhetta.

siis pliis lopeta jo tää jauhaminen? Jos sulla on ihan perfect ass niin miks otat tän näin ittees? Antasit olla vaan? Tää oli mun osalta viimenen postaus tähän ketjuun.

mut oon kyllä edelleen sitä mieltä, että ei mun perse voi niin paljon muitten perseistä erota, ettäkö mä oisin ainoo, joka tarvii jotain lisätreeniä ns. perus-perselihas-liikkeiden lisäksi perseeseensä. paskat.

Missäs mie tuollaista väitin?

Sie nyt puhut ristiin jatkuvasti.

Minusta nyt vaan ei ole mukavaa että aloittelijoitten osastolla tuollaisia vääriä yleistyksiä kirjoitellaan faktana (kun vielä väitit alussa että jostain järkevästä lähteestäkin nuo tiedot ovat, mikä harhaluuloksi sittemmin osoittautui), joku oikeesti saattaa luulla että nuo pitää paikkansa. (tosin tuskin tämän threadin perusteella)

Ei mullakaan niin poikkeava perse voi olla ja edelleen pyöreä mavesta ja kyykystä. Ei vaan siis niinQ voi, ja siksi ainut oikee tapa treenata on voimanosto. Muut ei kelpaa. Ei ikinä. Ei siis niinQ milään.

Siis mitä helvettiä? En jaksa tollasta valitusta lukee montaakaan postausta, eli väittelettekö siitä tuleeko nää lommot reenillä vai ilman reeniä?

edit: siis mun näkökanta tähän on, että jokasella on lommoperse kun supistaa pyllyään 0.2391% rasvoilla. rasvan kertyminen ja lommon peittyminen onkin sitten ihan henkilökohtasta. geeneistä johtuu myöskin lommon koko ja muoto. mitä enemmän reenaa sitä isompi lommo.

Älä lue :) Joillekkin tämä ketju taas voi olla oikeenkin antoisa...

"En jaksa tollasta valitusta lukee montaakaan postausta"
Eiköhän tosta oo kunnon argumentointi aika kaukana.

Älä lue :) Joillekkin tämä ketju taas voi olla oikeenkin antoisa...

"En jaksa tollasta valitusta lukee montaakaan postausta"

Suositut

Back
Ylös Bottom