Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Nyt menin tekemään mokan kun ostin valmiiksi paistettua kinkkua kilon palasen lihatiskistä. Kinkku on todella "vetistä" eli mielestäni ei alkuunkaan tarpeeksi kypsää kun itse tykkään enemmänkin ylikypsästä kinkusta. Mitäköhän tuolle kävisi jos iskisi joksikin aikaa vielä uuniin? Verkon ehdin ottamaan pois.
7,5kg kinkku sulaa tuossa pöydällä, aattelin 24h antaa sulaa ja tunkea sitten illalla uuniin 7-8h 125C. Suositelkaa arvon pakkislaiset jotain hyvää sinappia tuohon kinkun päälle leviteltäväksi? Oon siinä uskossa et pitäis olla aika tulista et maistuu sen ruskistuksen jälkeen?
7,5kg kinkku sulaa tuossa pöydällä, aattelin 24h antaa sulaa ja tunkea sitten illalla uuniin 7-8h 125C. Suositelkaa arvon pakkislaiset jotain hyvää sinappia tuohon kinkun päälle leviteltäväksi? Oon siinä uskossa et pitäis olla aika tulista et maistuu sen ruskistuksen jälkeen?
Jos olet vasta nostanut pakkasesta tuon kinkkusi niin 24h sulatusaika ei todellakaan riitä. Oikeaoppisesti sulatettu kinkku sulatetaan pikkuhiljaa jääkaapissa. Kinkku otetaan huoneen lämpöön hyvissä ajoin ennen uuniin lykkäämistä. Jos laitat jäisen kinkun uuniin niin susi tulee. Joku sanoi mulle että jos kinkku on jäässä kun se laitetaan uuniin, niin se lykkää nesteen pihalle ja kinkusta tulee kuiva.
Rikoinkohan minä tämän threadin jotenkin kun siirsin sen... Ääkköset ovat särkyneet ainakin ekalta sivulta.
Riippuu miten viileässä sitä sulatat. Ei oo suotavaa sulattaa huoneenlämmössä.
Tänä vuonna täällä paistetaan pelkkä kinkkurulla.
Ps. Tuosta pesukone hommasta sen verran, etten kyllä ikinä mitään kalkkunaa pesukoneeseen tunkisi. Hyi helvetti. Ja ei taida konekkaan noista irtoavista rasvamääristä hirveästi tykätä.