Paistoin kinkun

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Eilen ajeltiin noin 60km että löytyi oikeanlaista sinappia. 4 eri kylästä kävimme katsomassa, vihdoin löytyi Poingista Tengelmannista tuota ainoaa oikeaa Maille Dijon Honey -sinappia.
Meinasi mennä Joulu pilalle kinkun osalta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Liian raa'aksi jäi kinkku ja se kyllä vituttaa. Kinkun pitää olla niin ylikypsää, että siitä leikattu slaissi pitää kerätä lusikalla.

Eilen ajeltiin noin 60km että löytyi oikeanlaista sinappia. 4 eri kylästä kävimme katsomassa, vihdoin löytyi Poingista Tengelmannista tuota ainoaa oikeaa Maille Dijon Honey -sinappia.

No voihan perkele. Onneksi luin viestisi vasta nyt. Olisi muuten mennyt meikäläisenkin aatto pilalle.

Liian raa'aksi jäi kinkku ja se kyllä vituttaa. Kinkun pitää olla niin ylikypsää, että siitä leikattu slaissi pitää kerätä lusikalla.

Tässä taloudessa kinkku taas oli leivin uunissa 10h 120-150 asteessa. Se kinkun lämpömittari näytti neljänneskierrosta yli sen ~80-90(?) asteen rajan, jolloin kinkku olisi juuri sopivasti paistettu.
Mutta näin jälkeenpäin voi todeta, kun on naapurinkin kinkkua maisteltu, joka siis oli vielä paistettu "kunnolla", että kyllä tuo meidän murea kinkku vei naapureiden kinkun ihan 6-0, tosin naapureiden kinkku sitten näytti kinkulta. :P

Äippä oli pari päivää sitten tavallisuudesta poiketen päättäny ostaa tuorekinkun eikä pakastetta, ostipa sitten vahingossa valmiiksi paistetun... paskan makuinen, no onneksi välitän vain kalkkunasta xP

Heh, minulla oli juuri tuota sinappia lahjana ulkomaanhenkilöltä. Paistoin sitten kinkun kaikkien taiteen sääntöjen mukaan (juhlakinkku oli vaan), ja kuorrutin puoliksi Aurasinapilla ja puoliksi tuolla hinajalla, ihan vaan vertailun vuoksi. Perhana siinä mitään ehtinyt vertailemaan, oli niin mehukasta ja herkullista molemmin puolin ettei paremmasta väliä. Ulkomaanvieraat (myös sinapin lahjoittaja) olivat aivan haltioissaan ja niin minäkin. Pitääkö se ostaa vielä isompi tarjouskinkku joulun jälkeen? (pitää) Firman joululounaan jälkeen luulin ihan oikeasti vihaavani kinkkua koska niin paskaa vesilättyä meille tarjottiin hintaan 32€ per naama.

Liitteet

• P1000431.JPG
    P1000431.JPG
    90,4 KB · Katsottu: 998
Toka kinkku paistettu, edellinen oli Tanskalainen ja tämä HK-juhlakinkku!

Saavuin baarista pilkun jälkeen kotia eli olin kotona noin klo 4:30 ja olin ilmeisesti juonut suunnattoman määrän jekkubattereita koska olin ripustanut nyrkkeilysäkin kattoon, ottanut kameralla miljoona posekuvaa jnejne... Noh homma oli vissii menny tylsäks jossakivälissä ja sain mahti idean paistaa kinkun! wuuhuu! tämä tapahtui noin kello 6 jolloin olin lähettänyt miljoonakaksisataatuhatta tekstiviestä "Laitoin kinkun uuniin, tervetuloa huomenna tänään maistamaan!" noh, herätyskello soimaan klo 10 jollon poistan nesteitä vadilta mitä tuli viimeksi varmaan 3Litraa... 200asteeseen uuni @ 30min ? ehkä ? ja siitä sitte 115asteeseen... Heräsin noin klo10 tärinään ja vapinaan ja oli aika poistaa nesteet! nestettä oli vadilla ehkä 1dl hmm WTF! takas nukkumaan ja klo 12 herätys, paistomittari @ 73ashtetha ja ulos uunista... 1dl nestettä! Olin leikannu sen helvetin verkon vittuun, tuli ihan törkeän mehevä ja suolanen kinkku enkä käyttäny edes paistopussia... koska en löytäny.

Mitä tästä opimme: Kinkku kannattaa aina paistaa vähintää 2promillen sooseissa! HYVÄÄ VAPPUA! :kippis1:

BTW toi HK:n kinkku oli 25kertaa parempi ku tuo tanskanpaska, siitä Tanskalaisesta sai vuolla sitä läskiä ainaki 2 kiloa siitä päältä kun tossa HK:n ei ollu paljon mitään...

Mä duunaan kinkun radio suomen toimittajan ohjeiden mukaan ja tulee aina pirun hyvä. Ei ole kuivaa vaan sopivan kosteaa ja hyvää. Vielä anopin erittäin tulista sinappia päälle ni sehän voittaa huonon panon

Mä duunaan kinkun radio suomen toimittajan ohjeiden mukaan ja tulee aina pirun hyvä. Ei ole kuivaa vaan sopivan kosteaa ja hyvää. Vielä anopin erittäin tulista sinappia päälle ni sehän voittaa huonon panon

Mikäs tää tämmönen "radio suomen toimittajan ohjeiden mukaan" on?
Uskallatko paljastaa?

Itellä oli 5pv jääkaapissa ja 1pv huoneenlämmössä paisto tapahtu noin 110asteessa ja ilman verkkoa!

Kannattaa vähän niitä verkkoja avata mutta ei kaikkia.

BTW toi HK:n kinkku oli 25kertaa parempi ku tuo tanskanpaska, siitä Tanskalaisesta sai vuolla sitä läskiä ainaki 2 kiloa siitä päältä kun tossa HK:n ei ollu paljon mitään...

Pitäähän sitä kinkussa läskiä olla, hyvä mies.

Pitäähän sitä kinkussa läskiä olla, hyvä mies.

Että sen voi kaapia pois? tässä tanskalaisessa oli yli 5cm kerros laardia ympäriinsä, tuntu että kinkkuki pieneni puolella kun vuoli ne pois.

No nyt olin ostanut sen tarjouskinkun hintaan 1,95 kilo. 10,5 kilon harmaasuolattu köntti. Paistoin ihan samoin kuin sen pienemmän juhlakinkun aiemmin ja kuorrutin myös yhtä lailla samaan tapaan. Vaan eipä ole läheskään niin herkullista. Tämä vaikuttaa siltä samalta paskalta mitä sitä yleensäkin joutuu syömään kinkkuna. Vaan eipä mitään, syötävä se on tämäkin ja nyt sitten herneet likoamaan yöksi. Olenko muuten viimeinen kinkun kanssa häärääjä?

Ja taas on kinkku uunissa :D Euromarketista löytyi atrian juhlakinkku potkalla hintaan 1.99€/kg. Otin varovaisesti sieltä pienimmästä päästä tuon kinkun ja painoa vain 6.3kg. sisälämpö nyt sellaiset 70 astetta eli tunti pari niin pääsee maistelemaan taas :thumbs:

Paistoin toissapäivänä heräteostoksena ostamani juhlakinkun. Oli jumbon citymarketissa 3.95 kilo. Olipa kyllä helevetin hyvää. Oli sopivan kokoinen 3.7 kg ja paiston jälkeen läskit pois otettuna 2.5 kg.

Yllättävän maukasta kyllä!

Oli kyllä parempaa tuo atrian juhlakinkkun kun jouluna paistettu hk. Hk oli vähän liian suolaista ehkä omaan makuuni mutta tuo atria on juuri passeli tiedä vaikka joutuisi vielä yhden hakemaan kun sopii opiskelijabudjettiin tuo halpaliha niin hyvin :D

Yks on lajiaan vielä laatikoita pakkasessa. Pari päivää sitten kaivoin jo kinkunsuolausastian naftaliinista, kai se joutuu ensi viikolla vielä kinkun pistämään uuniin ja piirakat leipomaan :hyper:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom