WEIGHTLIFTING Painonnostovideoita

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strong
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo kuitenkin ainoa suomalainen superraskaansarjan ME-mies painonnostossa. Tosi vähän kuulee miehestä nykyään puhuttavan mitään.
Screenshot_20201016_141854.jpg
 

Tää on jossain mielessä jopa surullista.
Eero ei lukeudu 2000 luvun top5 eikä varmaan edes top10 suomalaisissa. Ja silti hän on se joka saa mitallin.
En tiedä onko hienoa saada mitalli kisoista mistä puuttui kovat maat ja sen lisäksi tämäkin mitalli tulee käryn jälkeen.
Tässä taas pääsee todistamaan tätä urheilun epäoikeudenmukaisuutta!
Vai että oikeus tapahtui kun käryn jälkeen meidän eerolle mitalli?
Entäs se kun 10 parempaa suomalaista jäänyt ilman mitalin mitalia..
Tällaista syvällistä pohdintaa 😁
 
Tää on jossain mielessä jopa surullista.
Eero ei lukeudu 2000 luvun top5 eikä varmaan edes top10 suomalaisissa. Ja silti hän on se joka saa mitallin.
En tiedä onko hienoa saada mitalli kisoista mistä puuttui kovat maat ja sen lisäksi tämäkin mitalli tulee käryn jälkeen.
Tässä taas pääsee todistamaan tätä urheilun epäoikeudenmukaisuutta!
Vai että oikeus tapahtui kun käryn jälkeen meidän eerolle mitalli?
Entäs se kun 10 parempaa suomalaista jäänyt ilman mitalin mitalia..
Tällaista syvällistä pohdintaa 😁
Urheilussa on paljon sattumaa. Ite opettelin sen hyväksymään uran aikana. Mulle oli tärkeintä että vihdoin suomalainen miesnostaja sai mitalin. Ei väliä kuka se oli. Ja Suomen olympiamitaleista painonnostossa 2/3 on boikottikisoista. Silti niiden merkitys lajille on iso. Kyllä mua junnuna inspiroi se että Pekka Niemi on olympiamitalisti vaikka sillä ajalla oli häntä parempia suomalaisia joilla ei ole mitalia. En ole sinällään kanssasi eri mieltä mutta urheilussa on sattumaa ja monimutkaisia kehityskäyriä joihin ei voi yksin vaikuttaa. Mun mielestä Eeron mitali oli hieno juttu. Itse haluasin että Milkolla olisi mitali koska hän on mun silmissä todella loistava nostaja mutta toisaalta ei se hänen tasoaan muuta onko sitä vai ei.
 
Urheilussa on paljon sattumaa. Ite opettelin sen hyväksymään uran aikana. Mulle oli tärkeintä että vihdoin suomalainen miesnostaja sai mitalin. Ei väliä kuka se oli. Ja Suomen olympiamitaleista painonnostossa 2/3 on boikottikisoista. Silti niiden merkitys lajille on iso. Kyllä mua junnuna inspiroi se että Pekka Niemi on olympiamitalisti vaikka sillä ajalla oli häntä parempia suomalaisia joilla ei ole mitalia. En ole sinällään kanssasi eri mieltä mutta urheilussa on sattumaa ja monimutkaisia kehityskäyriä joihin ei voi yksin vaikuttaa. Mun mielestä Eeron mitali oli hieno juttu. Itse haluasin että Milkolla olisi mitali koska hän on mun silmissä todella loistava nostaja mutta toisaalta ei se hänen tasoaan muuta onko sitä vai ei.
Toi loppu lausahduksesi pitää kyllä niin paikkansa. Arvostus tulee tehdystä työstä, lahjakkuudesta ja nostetuista kiloista! Ei mitalista tai sen väristä.
Itse pidän sinua ja Milkoa ehdottomasti tämän aikakauden ylivertaisena kaksikkona!
Toivotaan että lajiin löytyisi vielä teidän kaltaisia kaikkensa panostavia lahjakkuuksia!
 
Toi loppu lausahduksesi pitää kyllä niin paikkansa. Arvostus tulee tehdystä työstä, lahjakkuudesta ja nostetuista kiloista! Ei mitalista tai sen väristä.
Itse pidän sinua ja Milkoa ehdottomasti tämän aikakauden ylivertaisena kaksikkona!
Toivotaan että lajiin löytyisi vielä teidän kaltaisia kaikkensa panostavia lahjakkuuksia!
https://www.instagram.com/masu.thegiant/?hl=fi
 
Se miksi oon varma että joku pojista tulee kohta tekemään mua ja Milkoa paremmin on siinä että nyt on tietoa eri tavalla saatavilla. Kun alotin kalajoella 2000 vuonna 11v fanaatikkona tietopankki oli Asen Zlatevin nostojen kuvasarjat, VHS kasetilta Soul 1988 olympialaiset ja 1998 Lahti MM. Niitä tuli katottua lapsena tosi paljon samalla ku joka ilta hinkkasin kepillä tekniikkaa peilin edessä kunnes äiti käski nukkuun. Olin hidas oppimaan niin ohjatut reenit ei antanut tarpeeksi toistoja että edes jotenkin tajusi. Nyt on instagramssa tietoa paljon ja kaupallista valmennusta joka puolella. Ei tarvi niin paljon turhia virheitä tehdä kuten ite teki junnuna. Polku on selkeämpi. Toisaalta tuo oma polku kasvatti henkisesti kun oikeasti sitä unelmaa varten se tieto piti vuosien ajan hakea ja oppia virheistä.
 
Taitaa olla painonnoston heittäminen pois olympiakisoista lähempänä. Tosin muistelen että siitä on puhuttu ainakin 1988 Soulin kisoista asti.

Kun lukee tuon iltiksen jutussakin mainittua Mclaren-reporttia ja katsoo, miten puliveivaus on IWF:ssä jatkunut senkin jälkeen, niin oikeastaan ainoa tapa, millä laji voi säilyä olympialaisissa on se, että joko IWF käytännössä poltetaan maan tasalle ja rakennetaan uudestaan uusilla henkilöillä tai se, että KOK päättää pitää lajin ohjelmassa niin, että IWF sivuutetaan kaikista järjestelyistä ja karsinnoista kokonaan. Harakatkin nauraisivat, mikäli laji pääsisi jatkamaan kisoissa nykytilassaan.
 
Oma mielipide ollut jo pari vuotta että olympialaisista putoaminen olisi jopa hyvä asia lajin uudistumisen kannalta. Nyt on liian sekava tilanne. Silloin saisi selkeästi uuden alun. Ja voisi miettiä uudesta näkökulmasta lajin kilpailutoimintaa kun se ei olisi niin olympiakeskeinen. Aiemmin oltu mieltä että laji on täysin riippuvainen olympialaisista. Mielestäni se ei enään sitä ole. Iso osa tulee lajiin Crossfitin kautta tietämättä edes tuota olympiastatusta. Ja lajin suurimmat some vaikuttajat kaikki eivät edes kisaa mutta tuovat lajiin ihmisiä. Tämä tosiaan vain minun näkemys.
 
Back
Ylös Bottom