Painonnoston puutteet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yok
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Yok

Mitkä mielestänne ovat lihasryhmät, jotka painonnoston pääliikkeillä eli työnnöllä ja tempauksella saavat selkeästi vähemmän treeniä? Näin mutulla itse heittäisin, että pyhä kaksinaisuus rinta ja hauis ainakin jäävät vähemmälle huomiolle, kuin myös sisä- ja ulkoreidet.

Olen pyrkinyt kehittämään voimaa ja räjähtävyyttä pääasiassa painonnostotyyppisellä treenillä, tehtyä tulee pääasiassa kyykkyjä, työntöä ja tempausta, sekä näitä myös ositettuna (raakana, pelkät ylöstyönnöt yms..). Tekniikka on kyllä hallussa. Mietin vain, minkälaista treeniä tulisi ottaa mukaan lisää. Kiitoksia mielipiteistä ja vastauksista!:)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vaikka penkkiä, leuanvetoo ja soutua. Tekisin myös vatsoja ja pohkeitakin. Noihin naistenliikkeisiin ei kannata erityisesti keskittyä. Rasittuvat ne ihan kyykyissäkin.

Itse olen joskus leikitellyt sellaisella 2-jakoisella missä tehdään vuoropäivin treeni, ja jaottelu menee näin:

1.Yläkropan voimaliikkeitä: Penkki 5*5, Leuat 5*5, Vinopenkki 3*10-15, Soutu 3*10-15, käsiä 1 liike ojentajaa ja 1 liike hauista
2.lepo
3.painonnostotreeni, perussettiä, tempaus, työntö, etukyykky, vatsoja
4.lepo
5.alakropan voimaliikkeitä: Kyykky 5*5, Raskas vetovariaatio 5*1-5, julle tai reisikoukistus 4*6, leuat 3-6*3-6 pohkeita ja vatsoja
6.lepo
7.Painonnostotreeni
8.lepo

Ja kierto alusta. Kyykkyyn ja penkkiin mieluusti jotkut progressiot mukaan, ihan perusvoimakauden tyyliin, ja painonnostoon miten parhaaksi näkee. Tolla varmaan aika tasapainoisen kropan saisi jo, ja sekä räjähtävää että perusvoimaa. Jos oikein ekstra urheilijaksi haluaa niin ajattelin loppuun perusvoimatreeneihin 1-raajan liikkeitä pitkiä sarjoja kuntopiirinä, saisi tasapainoa, kestävyyttä ja kuntoa. Tuon tyyppistä treeniä olen ajatellut ruveta tekemään sitten kun ene enää aio kisata missään vaan haluan vain ylläpitää toimivaa kroppaa.

Aika yllättäviä vastauksia... itse pitkälti olin uskossa että rinnallevedot ja tempaukset ottavat selkään sen verran ettei ainakaan soutuliikkeitä kauheasti tarvitsisi. Leukoja nyt on aina hyvä tehdä!

E: Ai niin ja keskivartalon liikkeet, vatsat ja selät kuuluvat itsestäänselvyytenä ohjelmaan, se taisi unohtua!

Zone-sarja -42%
Aika yllättäviä vastauksia... itse pitkälti olin uskossa että rinnallevedot ja tempaukset ottavat selkään sen verran ettei ainakaan soutuliikkeitä kauheasti tarvitsisi. Leukoja nyt on aina hyvä tehdä!

E: Ai niin ja keskivartalon liikkeet, vatsat ja selät kuuluvat itsestäänselvyytenä ohjelmaan, se taisi unohtua!
Eihän tuolla mitään selän puutteesta ees mainita?!?!

Kyllä noilla painonnostajilla on suht isot hauikset, se puute minkä melkeestään silmälläkin näkee, on just se rinta. I M O :)

Painonostajat nostaa yleensa penkista kapeella otteella saman verran kuin "normaali" otteella. Olkapaat ja ojentajat dominoi.

Eipa paljon muita puutteita tule mieleen.

Painonostajat nostaa yleensa penkista kapeella otteella saman verran kuin "normaali" otteella. Olkapaat ja ojentajat dominoi.

Eipa paljon muita puutteita tule mieleen.

Joh huomattu on. Ylöstyöntö ja tempaus kummassakin paino lepää olkapäillä. Penkki on aika huono asia sillä se supistaa rintalihaksia ja sitte kädet on kankeina eikä tempauksesta tahdo tulla mitään. Eipä tässä tule muuta mieleen kun noi rinnat, jotka jäävät vähemmälle painonnostossa. Rinnallevedossa tulee periaatteessa kaikki lihakset käytöön, mkä on kaiken perusta

Suositut

Back
Ylös Bottom