Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
... Ja käsittämättömintä on se, miten kukaan viitsii kituuttaa juttakuurilla ilman että edes kroppa kiristyy. Metabolic damage, sano.
Itsehän sorruin yhteen dieettiin keväällä. Ja näin kyllä punaista, kun foorumilla joku valitti, että paino vaan nousee ja turvottaa, niin valkun vastaus oli, että ei ole mahdollista. Että jos oikeasti noudatat dieettiä prikulleen, niin ei voi nousta, mahdotonta on se. Että jos sun kroppa ei toimi, niin vika on sussa eikä suinkaan dieetissä. :curs: Ja sitten myöhemmin joku linkitti jonkun metabolic damage -jutun ja olin ihan että jee, nyt ehkä syntyy kunnon keskustelua ja kyseenalaistamista, niin eikö sinne tule heti valkku torppaamaan koko jutun suunnilleen huuhaana, mikä ei todellakaan ole vaarana näillä dieeteillä, jotka on terveellisiä!
Eniten suretti kyllä ne tyypit, jotka oli jo ennen ko. dieettiä vetäneet useamman saman lafkan dieetin ja suunnittelivat jo seuraavaa. Että ollaan koko ajan dieetillä ja mietitään, että voi kamala, voinkohan nyt syödä yhden omenan ohi dieetin. Monet myös ihan suoraan toivat esiin pelkonsa siitä, etteivät enää dieetin jälkeen uskalla syödä normaalisti.
Itse tuossa valmennuksessa laskin ensi töikseni ruokavalion makrot. Totesin rasvan määrän liian alhaiseksi ja kaksinkertaistin sen heti. Ja sain kuraa niskaani, kun foorumilla uskalsin kritisoida pientä rasva- ja hiilarimäärää verrattuna treenimääriin.
En myöskään tehnyt aerobista ollenkaan, vaikka sitäkin suositeltiin älyttömät määrät. Ja kappas, silti paino laski.
Ärsytti myös ihan älyttömästi, kun mitään "sääntöjä" ei perusteltu. "Se nyt on vaan niin". :curs: Esimerkiksi pakastevihannekset oli kiellettyjä, kun se nyt vaan on selkeämpää niin. Mitähäh?!
Oliko siellä paljon ylikunnosta/ylirasituksesta kärsiviä kirjoittelemassa foorumilla? Oliko porukka enimmäkseen tyytyväisiä, vai oliko ongelmia runsaasti? Vai eikö niistä vain uskalleta puhua, ettei leimaudu epäonnistujaksi tai hankalaksi? Suositellaanko dieteille jotain painoindeksirajaa tms. Eli että tietty dietti ei sovi normaalipainoiselle tms? Pyritäänkö anorektikot saamaan lopettamaan dietti? Todella outoa tuo, ettei dietissä kerrota kaloreita ja makroja, vaan ne pitää itse laskea!
Lopetin foorumin lukemisen aika pian, kun havaitsin mikä linja siellä on. Fb-ryhmää olen jonkin verran seurannut, siellä on sellainen hurmoshenki päällä, etten usko että sielläkään hommaan pettyneet viitsisi juurikaan itseään tuoda esiin. Tuo valmennus oli tarkoitettu max. 10kg ylipainoa omaaville, ja mitä näin muiden kuvia, niin tosi timmejä mimmejä siellä oli jo lähtijään. Tuo fb-ryhmä toimii vieläkin ja kyllä siellä nyt valmennuksen päätyttyä on muutama tyyppi harmitellut että yleensäkään lähti dieetille, kun dieetin jälkeen kroppa on imaissut kaiken syödyn vyötärölle. Aikaisemmin pystyneet pysymään sopivan timminä ihan normaalisti syömällä. Että noin se kierre dieetistä toiseen varmaan muodostuukin.
Tuo fb-ryhmä toimii vieläkin ja kyllä siellä nyt valmennuksen päätyttyä on muutama tyyppi harmitellut että yleensäkään lähti dieetille, kun dieetin jälkeen kroppa on imaissut kaiken syödyn vyötärölle. Aikaisemmin pystyneet pysymään sopivan timminä ihan normaalisti syömällä. Että noin se kierre dieetistä toiseen varmaan muodostuukin.
Säästöliekkiäkään on vaikea uskoa, koska olen useimpina päivinä syönyt 1400-1900 kcal enkä mene erityisen laihoissa mitoissa. Keväällä dieettasin menestyksellä niin, että energiansaanti oli 1300-1550 kcal/pv, ja silloin rasvaa lähti tosi reipasta tahtia.
Ymmärrän, että paino voi jumittaa helposti viikon tai saleilun just aloittaneella suorastaan noustakin, mutta tässä kohdin joku ei nyt tunnu olevan ihan kunnossa. Alkaa olla motivaatio koetuksella. Pitäisikö tässä nyt sitten lisätä vai vähentää kaloreita?