Paino jumittaa kalorilaskurista huolimatta :(

BCAA-valmisjuoma -40%
Ennen oli ehkä sitä laihuuden tavoittelua, mutta punttitreenistä innostuneena ruokavalio muuttui jo hieman parempaan suuntaan..ties missä kunnossa olisin jos söisin edelleen yhtä vähän kuin ennen viimekesää :o Mutta tosiaan..kyllä sitä välillä huomaa esim. tuossa joulun aikaan kun söi reippaammin ja treenejä jäi väliin niin kylläpä tuntui seuraavissa treeneissä voimakkaalta ja energiseltä!

Se mun ohjelma on nyt tehty 3 kertaa viikossa tehtäväksi..ja pt sanoi että sen yhdistelmä-treenin voi toki tehdä toisenkin kerran jos haluaakin 4 punttitreeniä..eli kannattaisiko mun tehdä sitten niin? Sallitaanko yhtään aerobista treeniä? Nollaako esim. 1 jumppa viikossa tilannetta? tai esim. vkonlopun hiihtolenkki joka on lähinnä sellaista maiseman ihailua..ulkoilua? Muttah..en kyllä halua näyttää miltään riutuneelta ja tahdon pysyä terveenä ja saada lihaksia! Tosiaan..tässä lomalla oon vetäny ainakin yhden aerobisen päivässä ellen kaksi ja syöminen ollut tuota 1300kcal luokkaa :/ uh..nyt jotenkin vasta herää vaikka oon jotenkin alitajunnassa kyllä tiennyt että enempi kai pitäisi syödä. Järki sanoo monta asiaa, mutta mieli pistää vastaan.

Nykyään siis syön suurinpiirtein seuraavanlaisesti...Usein lounas on joku wokki-tyyppinen...illalla (eli usein treenin jälkeen) tykkään syödä salaattia (paprika,kurkku,tomaatti,vihersalaatti..) ja siihen sitten proteiinit..ja lisänä sit leipää tai pastaa/riisiä. Kasviksia olen viimeaikoina kyllä syönyt enempikin..300g per ateria..Kurkut ja salaatit ym taitaa olla melko ravinneköyhiä(?) mutta pidän kovasti salaattien raikkaudesta ja helppoudesta. MUTTA..kysymys kuuluukin..mitä pitäisi siis lisätä..? Juttahan kielsi hedelmät..mutta niitä voisi varmaan ottaa noihin väli-ja iltapaloille marjojen sijaan? Pitäisikö tohon lounaallekin ottaa 40g jotain hiilaria? Öljyä lisää niin että tulis 10g per ateria?loraus aamupuuroon? Tai noista välipaloista..voisiko se välillä olla esim. ruisleipä leikkeleellä+kasviksilla? Joskus tuntuu että kun töissä syön rahkan välipalana..niin treenien alussa on jo vähän nälän tunnetta :/

Aamupala:
45 g kaurahiutale/ 100 g raejuusto/1,5 dl mehukeitto- joskus vähän marjoja
+ Omega 3 2 kpl ja monivitamiini tabletti

Lounas
100 g kana /jauheliha/possunfilee/kala/katkaravut
2kpl kananmunanvalkuainen / 25 g raejuusto keso/30g rahkaa "kastikkeena"
~200 g vihanneksia vapaa valintaisesti
5 g rypsiöljy

Välipala
* maitorahka 250 g
* 100 g marjoja

Päivällinen
* 100 g kana /jauheliha/kala/katkaravut
* 40 g riisi / 40 g pasta / 170 g peruna/2 real-viipaletta
* 200 g vihanneksia vapaa valintaisesti
* 5 g rypsiöljy

Iltapala
* 250 g maitorahka
* 1 dl mehukeitto, sokeroimaton
* 10 g vehnäleseitä
* + Omega 3 2kpl ja magnesium

Sitten palautusjuomana on toi dietmix ja joku toinen..jossa on myös pääasiassa proteiinia vain..pitäiskö vaihtaa johonkin enempi hiilaripitoiseen? Joskus välipaloina syön proteiinipatukan..noita low-carb patukoita..jos olen reissussa tms..tai tekee mieli herkkua kahvin kanssa :)

- - - Updated - - -

..eli voisin siis vaikka käydä ravintolassa syömässä tai ostaa pienen karkkipussin tms kerran viikossa? :) tai tehdä vaikka kotitekoista pizzaa/tortilloja..joista saa kyllä tehtyä ihan terveellistäkin sapuskaa eikös?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Toivottavasti tosiaankin tajuat ja ymmärrät itsekin jo, että 1300 kcal ja joka päivä aerobisia liikuntoja ei kuulosta millään mittarilla järkevältä. Edes radikaali Jutta & Bull ei suosittele ylipainoiselle ihmiselle joka on gfg-dieetillä tuollaista silloinkaan, kun hän haluaa laihtua. Saati sitten hoikalle ihmiselle jolla ei ole tarvetta olla dieetillä.

Se mun ohjelma on nyt tehty 3 kertaa viikossa tehtäväksi..ja pt sanoi että sen yhdistelmä-treenin voi toki tehdä toisenkin kerran jos haluaakin 4 punttitreeniä..eli kannattaisiko mun tehdä sitten niin? Sallitaanko yhtään aerobista treeniä? Nollaako esim. 1 jumppa viikossa tilannetta? tai esim. vkonlopun hiihtolenkki joka on lähinnä sellaista maiseman ihailua..ulkoilua?
Tuo 4 punttitreeniä on maksimi, 3 on ihan riittävä sulle alussa kun olet. Ja jotain aerobisia voit tosiaan tehdä, esim. yksi hiihto ei maailmaa kaada JOS sitten muistat kompensoida sen syömällä enemmän. Se logiikka siinä lihaksen tavoittelussa on, että lihas kasvaa plussakaloreilla ja jos vedät kuluttavan aerobisen niin sunhan pitää syödä kahta kauheammin että pääse plussan puolelle.

MUTTA..kysymys kuuluukin..mitä pitäisi siis lisätä..? Juttahan kielsi hedelmät..mutta niitä voisi varmaan ottaa noihin väli-ja iltapaloille marjojen sijaan? Pitäisikö tohon lounaallekin ottaa 40g jotain hiilaria? Öljyä lisää niin että tulis 10g per ateria?loraus aamupuuroon? Tai noista välipaloista..voisiko se välillä olla esim. ruisleipä leikkeleellä+kasviksilla? Joskus tuntuu että kun töissä syön rahkan välipalana..niin treenien alussa on jo vähän nälän tunnetta :/
Sun pitää lisätä kaikkea määrällisesti. Asiat joita syöt on tosi järkeviä ja hyvää body-ruokaa, mutta määrät on liian pieniä. Lisää hedelmiä ihmeessä jos niistä pidät ja hiilaria myös lounaalle etenkin jos käyt salilla sen jälkeen. Hiilarit mieluiten lähellä treeniä, ennen ja jälkeen. Siksi leipä päällyksineen ennen salia on oikein hyvä ajatus. Öljyä ehdottomasti lisää etenkin kun menkat ja kilppari oireilee jo!!

..eli voisin siis vaikka käydä ravintolassa syömässä tai ostaa pienen karkkipussin tms kerran viikossa? :) tai tehdä vaikka kotitekoista pizzaa/tortilloja..joista saa kyllä tehtyä ihan terveellistäkin sapuskaa eikös?
Kyllä voit. Ja hyvällä omallatunnolla vieläpä, sun kroppa suorastaan tarvii sitä. Ja mieli varsinkin, jos olet vetänyt tuolla jo noin pitkään. Tortilloja tekemään illalla ja jollain muulla kastikkeella kuin rahkalla :hyvä:

mahtavaaaa! Ihana tsemppi-fiilis tuli, kiitos! :) Pitäydyn ainakin alkuun 3 punttitreenissä..mietin itsekin että jos tekisin yhdistelmän kahteen kertaan..siinäkin treenataan jalkoja niin alakropan treenipäivä tulee siihen sitten aika pian enkä tiedä ehtiikö palautua kunnolla. Alkuun tällä ja pyydän sitten vaikka pt-ltä muutoksia jos haluan jossain vaiheessa siirtyä 4 päiväiseen treeniviikkoon.. Nyt vaan syömään!! ja salille :)

..heti jo tänään enempi hiilareita ja hedelmääkin..Ei tortilloja mutta erehdyin syömään lettuja :P ei ehkä niin bodyruokaa isin tekeminä..mut tää oli mun herkkupäivä sit :) En oo varmaan kahteen vuoteen antanut itelleni lupaa syödä lettuja joten tämä ehkä sallittaneen!

Mitenkäs muuten salilla käynti aamuisin? Itse nimittäin tulee käytyä aamuisin salilla silloin jos se työvuoroihin sopii...usein viikottainkin joku treenipäivä osuu.. Mutta herään silloin jo niin aikasin, että tulee lähdettyä aina tyhjällä vatsalla..koska olen tottunut tyhjällä vatsalla tehtyihin lenkkeihin ja intervallitreeneihinkin..ELI ..pitäiskö siis syödä jotain ennen aamupunttia? Tähän mennessä olen alkanut juoda palkkaria jo treenin lähestyessä loppua..ja sitten kotona kaurapuuro-raejuustosetit...Syöminen ennen treeniä vaan on hankalaa kun olen salilla n.10 min heräämisestä..mitään kovin suurta ei voi kuitenkaan syödä eikä malttaisi kovin paljoa aikaisemminkaan nousta :/

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Letut :hyvä:

Voit hyvin treenata tyhjällä vatsalla jos treeni kulkee ja tuntuu hyvältä. Se on ihan tapauskohtaista miten toimii. Kunhan vedät sitten KUNNOLLA sitä ruokaa aamupalalla ja suht nopeasti myös lounaan. Hyvä idea olisi ottaa tuhdimpi palautusjuoma käyttöön ja syödä aamupalalla paljon.

oukei! Huh..Pitäisi siis vielä kasvattaa puuro-annosta ? Tuntuu nimittäin että tuo nykyinen puuro-raejuusto-satsi saa jo vatsan niin täyteen..tai hetkellisesti tulee todella ähky..mutta olo kyllä tasapainottuu ja viiimeistään 3 tunnin päästä on kyllä huutava nälkä....Ehkä sitten sitä rasvaa..Oon kyllä "voi"silmän Jos teen aamulla salin syön aamiaisen n.puoli 9 ja töissä sitten pääsee syömään 11 jälkeen eli aikas pian.

Ei kannata kasvattaa puuroannosta ja ihan oikeaakin voita voi syödä. Muutenkin jos tunnet pöhöttyväsi hiilareista, lisää reilusti vaan sitä rasvaa. Edes kananmunat kokonaisina ja kevyttuotteet vaihdat normaaleihin. Siten saat ne kalorit siihen kahteen tonniin ja lihaksia rakentumaan. Miten muuten nukut?

Juu..no ainakin alkuun ei hirveän suuresti viitsisi kasvattaa noita hiilarimääriä koska tulee ihan järkyttävä turvotus..ja huh..se väsymys mikä eilenkin tuli..vaikka syön täysjyvänä ja tummana kaiken. Mutta tosiaan..eiköhän kroppa totu pikkuhiljaa. Mutta protskua kai vähä lisää(?) ja noita rasvoja sitten..Kanamunista oon juurikin heittänyt aina keltuaiset menemään.

Miten muuten kun oon tosiaan elänyt tällasella kanaa/kalaa/lihaa+kasviksia aterioilla tooosi pitään..ja joskus tekisi mieli ihan hirveästi esim. hernekeittoa tai pinaattikeittoa...voiko sellaista syödä jos sitten syö lisäksi vaikka raejuustoa purkillisen tai kananmunaa reilummin? ..ja kannattaako jonkun pinaattikeiton kylkeen sit enää vetää leipää kun eikös siinä keitossa kuitenkin oo hiilareita.

Nukkuminen oli yhteen aikaan aika huonoa..nukahtaminen lähinnä, mutta nykyisin kyllä aika hyvin saan unta..ja yleensä viimeistään 11 oon jo unessa. Mutta sitten herään yöllä 3-4 neljän aikoihin..sitten onki pakko käydä vessassa..mutta saan sitten kyllä unen päästä taas kiinni. Joskus huomaan että oon rasittanu itteäni liikaa kun illalla on ihan heikottava olo..ja on ihan jotenkin ylienerginen ja sykkeet on ties missä. Mutta sitä on harvoin..Yhteen aikaan myös hikoilin hirveästi öisin..tai se oli sellaista kylmänhikeä..lakanat aivan märät mut käsivarret iha jäässä jne. Sitä onneks ei enää ole..Mutta yöunet on kyllä 6-7 tuntia ja tuntuu että pärjäilen sillä ihan hyvin..

Miten muuten noi salitreenit..oon yleensä tehny ne ma,ti ja to/pe (jos lähden vkonlopuksi reissuun teen torstaina ettei jää väliin). onko toi vkonloppu sit liian pitkä tauko treenistä..? Tulee jotenkin laiska olo ja siks oon sit tehnyt aerobista. Ja siis..syönkö tollaisina treenittöminä päivinä ihan yhtälailla..hiilarit sun muut?..kun tuntuu että silloin ei tule niin nälkä :/ ...Oon vaan todella lihomis-kammoinen...tyhmä pää! mutta pitää vain uskaltaa..!

En halua olla töykeä tai ilkeä, päin vastoin kannustaa. Mutta mun on pakko sanoa, että sulla taitaa oikeasti olla jo aika hämärtynyttä mikä on normaalia ja tervettä ja mikä ei. Ei pinattikeiton hiilareiden miettiminen ole mitenkään normaalia touhua (treenavan ja hoikan nuoren naisen elämässä). Tottakait syöt pinaattikeittoa ja kananmunaa ja jos jää vielä nälkä niin leipää päälle! Tärkeintä on oma olo ja jaksaminen.

Ymmärräthän, että se gofatgo-dieetti on erittäin tiukka dieettiruokavalio = LAIHDUTUSruokavalio. Ei siis missään muotoa Jutan oma ruokavalio normi treenikautena. Että ethän sotke, että fitness-ihmiset söisivät aina noin kun tuossa ruokavaliossa?? Gfg-ruokavalio on esim. bikinifitness-kisaajan ihan loppudieetin viimeistelyruokavalio (ainakain niiden ketkä tunnen), eli se on ääriruokavalio. Jotenkin tuntuu, että koet sen olevan "ainut oikea tapa syödä jos haluaa olla fitness-ihminen". Ei ole.

Ma-ti ja to-pe on äärettömän hyvä rytmi salitouhuihin, joten pidä se ihmeessä. Optimaalinen treenirytmi on monelle 3 on, 1 off, 2 on, 1 off. Eli tuo tulee juuri tuosta sinun rytmistäsi. Sitten vkonloppuna voit toisena päivänä tehdä jonkun mukavan aerobisen. Itse pidän tuolla rytmillä ke ja la lepopäivät. Ja lepopäivinä EI tehdä aerobista vaan levätään. Korkeintaan toisena venytellään. Lepopäivinä syödään yhtä hyvin kun treenipäivinä, koska silloin lihas kasvaa ja se tarvii rakennusainetta.

Uskalla kokeilla! Ei se ota jos ei annakaan. Ja olen aivan täysin varma, että alat saada muotoa kroppaan, tiukkuutta reisiin ja hyvää oloa kun relaat ja alat toimia kuten tässä on rautalangasta väännetty :) Itse olin juuri in body-mittauksessa ja vaikka olen vähentänyt treeniä ja lopettanut aerobisen käytännössä kokonaan, syönyt hyvin, niin paino pysynyt samana ja rasvaprosentti tippunut pari prosenttiyksikköä 9 viikossa. Niin se vaan menee.

Mulle saa kyllä joo sanoa iha päin naamaa ja kommentoida reilusti, koska tarvitsen ravistelua :D ja ihan oikeassa olet että mulla on hämärtynyt se normaalin ja terveen elämän raja..ja varmaan en oikeen osaa lukea omaa nälkääni jne kun oon niin pitkään syönyt aina samaa ja samoja määriä..sit sitä aina syö jotenkin sen mitä ns. "pitääkin" vaikka ei tekis mielikään tai tuntuu että vatsa on jo täynnä. Pitäisi uskaltaa ja opetella syödä sillain kun kroppa kertoo. Ja minulla on sellaisia ruokia jota en "uskalla" syödä..esim erilaiset laatikkoruuat vaikka esim. makaronilaatikon voi tehdä paistijauhelihaan ja tummaan makaroniin ja sehän olis iha hyvää ruokaa. Ärsyttävää?! Jotenkin tosiaan toi Gfg-dieetti on jäänyt mulle "siksi ainoaksi ja oikeaksi"...ja kun miettii että olen syönyt niin yli puolivuotta..ja vielä huonommin sitä ennen...ihmekkös ollut kaikkia herkkuhimoja ja välillä tekisi mieli ahmia! Alkuun toi "jutan ruokavalio" tuntui isoilta määriltä ja tuli tosi energinen olo..mut sit kaikki herkkuhimot palas jne..kun ilmeisesti ei tullukkaan enää tarpeeksi polttoainetta elimistölle...

Mutta tää jotenkin kannustaa mua nyt ajattelemaan toisin..kun tiedän että täällä muutkin treenaa ja tosiaan kehitystä tulee. Uskallan sitten jotenkin luottaa paremmin, että oikeasti täytyy syödä! Tuossa juuri söin ja isäni kauhisteli että kaaaauhea annos :D vaikka puoli lautasellista oli pelkkää salaattia..sitten broilerin rintafilee, kanamuna ja reilu kauhallinen riisiä..Ja iha hyvä olo :)

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
^No hyvältä kuulostaa, että tiedostat itse missä kohtaa mättää. Nyt kun käännät kelkan, niin mieli ja keho voivat paaaaljon paremmin jo ensi kesänä. Tsemppiä vaan matkaan! :puntti:

Siihen suunnataan :) Vielä haluaisin jotain kommenttia.. Palailin lomilta kotiin ja löysin ton kehonkoostumus-lappuseni..

- 1380kcal näyttää peruskulutukseksi
- rasva% 12,1
- Rasvamassa 6,4kg
- sitten toi Fatfreemass 46,2kg josta 33,8 olis TBW 33,8kg eli vedenmäärä eikös?
- Jalat 1.8 kg rasvaa/lihasmassaa 7,2kg per jalka (onko se iha paska(?)) :D
- Kädet 300g rasvaa per käsi/ lihasmassa 2kg per käsi
- Keskivartalo 2kg/lihasmassa 25kg

Mitähän noi lihasmäärät esim. paljon treenanneilla esim. bikinifitnessii pyrkivillä voi olla..? että oonko mä iha lähtökuopissa ku jotenkin luulin että mulla kuitenkin olis jonkunverran lihaksia ja voimaa :D

^Ei nuo huonot lähtötilanteen tulokset ole, keskivertoa varmasti vähän paremmatkin lihasten osalta. Rasvaprosentti on äärimmäisen matala ja varmasti olisi tulossa enemmänkin hormooni- ja terveysongelmia jos dieettailu olisi jatkunut. Tsemppiä vaan treeneihin ja ennenkaikkea ruokailuihin :)

Tuon kulutuksen voit kertoa 1,5:llä niin se kertoo sen mitä kulutat liikkumatta. Jos siis teet edes vähän aktiivista työtä / hyötyliikut / olet aktiviinen ihmistyyppinä. Eli semmonen 2000 kcal on kulutuksesi päivässä + liikunnat. Joten kyllä sun pitää pystyä syömään vähän reilutkin 2000 kcal jos tuloksia haluat. Mutta siitä nyt on hyvä ainakin lähteä.

Ok :)

Juu..no olenkin päiväkodissa töissä...8 tuntia alle 3-vuotiaiden kanssa...niin aikas aktiivisia päiviä! :)

Tästä on hyvä aloittaa uusi _terveellisempi_ treenailu ja ylipäätään elämäntavat! Tänks :)

mitenkäs muuten jos haluan sen aerobisen ottaa vaik jonain jumppana..step tai combat tms ohjattu tunti (joka on sit paljon rankempi kuin joku hölkkä tai hiihto) niin kannattaako ottaa sit ainakin palautusjuoma sen jälkeen?
ja sit syö vähä reippaammin vielä sen jälkeiselle aterialla että sais sitten korvattua kulutettuja kaloreita..?

mitenkäs muuten jos haluan sen aerobisen ottaa vaik jonain jumppana..step tai combat tms ohjattu tunti (joka on sit paljon rankempi kuin joku hölkkä tai hiihto) niin kannattaako ottaa sit ainakin palautusjuoma sen jälkeen?
ja sit syö vähä reippaammin vielä sen jälkeiselle aterialla että sais sitten korvattua kulutettuja kaloreita..?
Kuulostaa oikein järkevältä :)

Mulla paino junnaa paikallaan ja nyt alkaa olemaan uskonnonpuute jo paha. Normaalipainon sisällä siis laihdutan mutta luulisi että jotain edistystä tapahtuisi.

Olen kuitenkin jo vajaa pari vuotta urheillut enemmän ja syönyt terveellisesti satunnaisia lyhytaikaisia repsahduksia lukuunottamatta ja koko tänä aikana paino on tippunut yhteensä about 5 kg. Tai tuon määrän sisällä jojoillut. Nyt olen jostain marraskuun alusta liikkunut keskimäärin neljä kertaa viikossa ja tarkkaillut syömisiä Kalorilaskurin avulla, tämän vuoden alusta melko lailla orjallisesti jopa, ja silti ei mitään. Viimeisen kuukauden aikana pudotusta on ollut ehkä kilo.

Mun treeneihin kuuluu yleensä crosstrainer ja jonkunlaista jumppaa, ihan kotona harrastaen. Sykemittarin avulla vahdin kulutusta ja tuo crosstrainer vie sen reilut 500 kcal tunnissa ja jumpat on sellaisia että semmoinen 400-500 kcal tunnilta vie. Ne merkkailen Kalorilaskuriin ja syön sen suositusten mukaisesti, kalorimäärä ei lähes koskaan ainakaan liian alhaiseksi jää.

What to do? Pitäisikö mun testata alentaa kaloreita reilusti vaiko nostaa päiväksi, pariksi? Onko mitään vinkkejä?

Mä en ymmärrä miten mä en aiemmin painanut todella paljon enemmän. Kuten tuossa ylempänä kirjoitin, niin paino ei oo tahtonut tippua lähes ollenkaan. Kuntoilen kuitenkin jonkin verran, syön about 1800 kcal päivässä joka on siis Kalorilaskurin suositus kun olen merkannut liikunnat ja arkiaktiivisuuden. Töissä olen jaloillani koko päivän ja kävelen edestakaisin, olen siis kerääjänä varastossa.

Aloin tänään miettimään että miten ylipainoinen mä olisin jos olisin esimerkiksi toimistotyössä, ja söisin vapaasti? Koska mulle on jotenkin vaikeeta pysyä tossa "sallitussa" kalorimäärässä, joten jos en tarkkailis painoa niin varmasti söisin reilusti enemmän.

Mä en voi käsittää esim. Kiloklubin keskusteluissa olevia ihmisiä jotka "valittaa" sitä ettei saa vaadittuja kaloreita täyteen?! Ja tässä tilanteessa ne suoraan sanottuna ärsyttää mua. Miten tollasilla voi olla jotain laihdutettavaa jos on vaikeeta saada edes 1500 kcal päivässä täyteen?

Laitan nyt vielä tämän päivän syömiset

Aamupala 05:00

Viipale ruisleipää Oivariinilla, kevytmeetvurstilla ja Aamupala-juustolla ( 12% )
200 g maitorahkaa, 100 g turkkilaista jogurttia, 100 g mustaherukka-vadelmamehukeittoa ( Stevialla makeutettu )
Teetä rasvattomalla maidolla

Kahvitauko 08:00

Kalinka rasvaton persikka-lakkajogurtti
Maxim 99 kcal bar

Lounas 10:15

Kikherne-maissi-tomaattikeitto
Kaksi palaa näkkileipää
Maxim 99 kcal bar

Välipala 15:00

250 g Milbona 4,4% rahka
100 g rasvatonta jogurttia
Omena

40 min crosstrainerilla, 30 min lihaskuntoharjoituksia

Päivällinen 20:00

Lihapataa ja ohrahelmiä, salaattia, pikkuporkkanoita

Iltapala 21:30

Omena, päärynä

Kalorilaskurin mukaan 1912 kcal, suositus 1885 eli vähän yli meni.

Alan olemaan jo aika epätoivoinen :confused:

Mikä maratonviesti...

Kannattaisi nyt jättää ainakin nuo patukat sekä sokeroidut jogurtit pois ja ottaa tilalle jotain protskun lähteitä ja kiinnittää myös huomiota hiilareiden "laatuun". Syötkö puuroja? Myös hedelmät olisi hyvä vaihtaa marjoihin tai vihanneksiin (porkkana, kaali, tomaatti...). Jokaisella aterialla siis parisen kymmentä grammaa proteiinia, puhtaasta ruoasta.

Yhden päivän syömisten perusteella kyllä vaikea lähteä mitään sen suurempaa sanomaan, mutta kiinnitä tosiaan huomiota riittävään proteiinin saantiin, se auttaa myös pitämään nälkää kurissa. Kannattaa myös syödä reilusti kevyitä kasvikunnan tuotteita, eli vihreitä salaatteja, kaaleja ym.

Itse en laihduttaessa ole koskaan ottanut huomioon ns. liikuntakaloreita. Esim. nyt dieetillä ollessani mulle on laskettu dieetti jonka mukaan mennään, liikuin tai en. Käyn siis 4x vko salilla ja teen 6 aerobista treeniä viikossa.

Viimeisen kuukauden aikana pudotusta on ollut ehkä kilo.

Siis miten niin paino junnaa? Tuostahan voi jokainen laskea että oot laihtunut 250g viikossa. Vastaus: Syöt noin 250kcal kulutustasi vähemmän päivittäin. Jos nyt oikein ymmärsin niin 1900kcal + 250kcal = 2150kcal joten kulutat sen verran (keskiarvo). Jos haluat laihtua vaikka puoli kiloa viikossa niin syö 1600kcal. Alkaa se paino tippumaan.

Eipä tuohon paljon muuta tarvita mutta ihan uteliaisuudesta kysyn pituutesi ja painosi?

Kiitoksia vinkeistä, teen uuden ruokavalion nyt itselleni ja pysyn siinä ~1600 kcal. Ja kiinnitän enemmän huomiota ruoan laatuun. :whip: Eli enemmän proteiinia, ja vaihdan noita hedelmiä pois.

On käynyt mielessä useasti kyllä tuo kaloreitten laskeminen, mutta oon siirtänyt sen ajatuksen taka-alalle kun tykkään niin syömisestä....:kuola:

Mun mitat nyt on 173 cm, 67-68 kg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom