Paino jumittaa kalorilaskurista huolimatta :(

BCAA-valmisjuoma -40%
Älä vaihda hedelmiä, vaihda mieluumin noi jugurtit, patukat ja sokeroidut mehukeitot pois! :D Hedelmistä saa vitskuja, patukoista e-aineita. Niistä saat helposti napsittua pois sen 200-300 kaloria.

Meinasin sanoa, että mahtavaa kun olet laihtunut kilon kuukaudessa. Minusta se on normaalipainossa paljon!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Juu siis jogurtit ja patukat ehdottomasti vaihdan pois, unohtui mainita. Jogurtin vaihdan maustamattomaan, ei ole mikään ongelma koska ennen söin pelkästään maustamatonta, jostain syystä retkahdin nyt noihin maustettuihin. :rolleyes: Lidlin 1,5% maustamaton, nam!

Tein itselleni huomiseksi ruokasuunnitelman johon olen tyytyväinen ja pyrin nyt pysymään sen tyylisessä. Aamulla rahkaa marjoilla ja pellavansiemenrouheella + jälkiuunileipäpala, päivällä lihapataa ja raejuustoa, iltapäivällä rahkaa marjoilla ja treenin jälkeen Fastin Dietmix tai hedelmä, illalla kanaa ja reilusti vihanneksia.
Kalorit tosta on suunnilleen 1470, eli voi lisätäkin vielä jotain jos siltä tuntuu.

Makrot on P 196g/53% H 120g/33% ja rasva 23g/14%.
Rasvaa voisi lisätä vielä jotenkin.

Meinasin sanoa, että mahtavaa kun olet laihtunut kilon kuukaudessa. Minusta se on normaalipainossa paljon!

Kiitos, kiva että oot sitä mieltä!

^ Olet oikeassa - jos olisin sinä niin vähentäisin luultavasti hieman proteinista ja siirtäisin rahkaan. Itse tykkään esim. pähkinöistä rahkan tai jugurtin kanssa. Saksanpähkinät ovat suosikkeja! Niissä on paljon omega-3 rasvahappoja.

Nium meinasi varmaan rasvaa eikä rahkaa ;)

Syöt rasvaa ihan liian vähän, 23g ei riitä oikeasti mihinkään. Proteiinia kyllä riittää sulle ihan hyvin joku max 150g päivässä. Rasvaa kun sun tulis kuitenkin saada päivittäin 60-70g että pysyy hormonitoiminta tasapainossa. (Ja kun syöt rasvaa niin palaa se kehostakin tehokkaammin!)

Minustakin se on paljon, jos yrittää fiksusti laihduttaa. Kun jos kovin paljon nopeammin putoaa, on todennäköisesti menetetty lihaksiakin. Normipainon sisällä laihduttaminen ei olekaan enää niin helppoa (kokemusta on), joten tuollainen kilon pudotuskin on jo hienoa. Parissa kuukaudessa kertyy jo pari kiloa ja varmasti senttejä katoaa vielä paremmin, jos samaan aikaan kuitenkin liikutaan ja syödään oikein :)

Makrot on P 196g/53% H 120g/33% ja rasva 23g/14%.
Rasvaa voisi lisätä vielä jotenkin.
Todellakin rasvaa PITÄÄ lisätä!! Rasvaa tarvitaan rasva-aineenvaihduntaan sekä esim. hormoonien toimintaan. Tarvitset sitä vähintään 1 g / painokilo eli 60-70 g. Vähennä proteiinista, lisää rasvasta. Kalorit sinne 1600 - 1700 kcal ja puhtaammasta ruuasta + öljystä, avocadosta, pähkinöistä jne (ja jos nälkä niin lisää mieluummin vajetta liikunnalla).

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Jei, nyt lähti taas oikeeseen suuntaan, pari päivää aamupaino ollut 66,3-66,6 kg, vrt. tuossa viikko sitten lähes 68 kg. Ruokavalion muutokset vaikutti kyllä asiaan tosi paljon, ja muutenkin tsempit täältä, kiitoksia! :worship:

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Päivitetäänpä tänne hieman. Toi oikeasti tosi paljon motivaatiota teidän vastaukset, ja tänään aamupaino oli 65,8 kg. Vähensin hieman hiilareita ja lisäsin rasvaa, josta oli kyllä apua. Kuntoilukin on pysynyt hyvin ohjelmassa, oon vaihdellut crosstrainerin, kävelylenkkien ja jumpan välillä ja sitten sinne sekaan sopivasti kotitreeniä käsipainoilla. Vaatteetkin tuntuu jotenkin erilaisilta vähän ja fiilis on loistava. :rock:

Heippa. Tarvitsisin myös apua kovasti sillä en oikein osaa toimia itsekseni mitentkään järkevästi. Olen parin vuoden aikana nyt pudottanut painoa 26kg kalorilaskurin avulla. Tällä hetkellä mitat on 160/59. Tahtoisin saada painoa tai rasvaa kehosta pois vielä sellaiset viitisen kiloa (vatsalla edelleen makkara raskaudesta muistona). Olen nyt ollut 10 päivää Go fat go-dieetillä ja noudattanut ruokaohjeita orjallisesti. Painoa on 10 päivän aikana pudonnut hurjat 1kg.

Aamupala
45g neljänviljanhiutaleita
100g marjoja
100g raejuustoa

Lounas
100g liha/kal/kana
200g kasviksia
25g raejuusto

Välipala
useimminten profx patukka kahvin kanssa

Päivällinen
100g liha/kala/kana
200g kasvikset
40g pastaa/riisiä kuivana /170g perunaa /2 siivua real-leipää

Iltapala
250g rahka
100g marjoja
10g neljänviljanhiutaleita

Treenin jälkeen 35g hera80 veteen sekoitettuna

Dieetin aloituksen jälkeen olen aloittanut käymään salilla. Ennen saleilua olen ollut parin vuoden ajan perusjumppailija, ainoa lihaskuntoharjoitus on ollut jumppien lopussa vatsat yms. ja bodypump. SAliohjelmani on 3-jakoinen ja sen on tehnyt pt viime syksynä. Salilla lämmittelen joko crosstrainerilla tai juoksumatolla 15 min ennen aloitusta. Keskimäärin treenissä kuluu n.500 kcal. Lisäksi olen koittanut pari kertaa viikossa käydä jumpassa (=zumba, combat) ja kerran viikossa käyn tankotanssimassa. Tavoitteena olisi saada tiiviimpi olemus ja kauniimpi ulkomuoto.

Miten saisin painon putoamaan? Ensimmäisellä viikolla paino laski hyvin mutta nyt toisen viikon aikana on paino alkanut nousta. On tullut puoli kiloa takaisin jo pudonneista. Enkä tiedä onko se normaalia vai olenko jotenkin mokannut tän jutun? Harmittaa vaan niin vietävästi kun ensimmäistä kertaa elämässä on motivaatiota vaikka mihin mutta on niin kovin vaikea löytää oikeaa tietoa mistään. Koitin täältä jo hakea ohjeita miten laatia saliohjelmaa mutta en vaan löytänyt. Jos joku osaisi auttaa tai ohjata oikeaan keskusteluun niin kiitos kovasti jo etukäteen :)

Viimeksi muokattu:
JonsQu: Kun aloit nyt käydä salilla, on täysin normaalia, että paino vähän nousee: lihaksiin kertyy nestettä. Lihakset siis alkavat vastata treeniin. Noin periaatteessa siis rasvaprosenttisi on laskenut painonnoususta huolimatta koko ajan! Itselläni esimerkiksi on parissa vaiheessa pompsahtanut 0,5-1 kg ylöspäin varsin nopeastikin nestekertymäsyistä.

Muutenkin on toki luonnollista, että nestetasapaino- ym. asiat vaikuttavat tarkkaan painoon. Itselläni ainakin saattaa dieetillä mennä monta päivää tai jopa viikko niin, että tilanne on aika +-0, melkein jo alkaa epäillä toimiiko dieetti, ja sitten yhtenä aamuna paino hulahtaakin kertaheitolla jopa 0,5 kg alas. Sitten taas hetken aikaa mennään samoissa lukemissa jne...

Hienoa, että olet motivoitunut projektiin, upea muutos on jo ehtinyt syntyä aiemminkin, siitä on hyvä jatkaa. :) Tsemppiä!

Kiitti vastauksesta ja tsempistä. Päätin toistaiseksi unohtaa vaakailuun ja keskittyä enemmän tekemiseen ja peiliin... Ei tarvii sit pilata päiväänsä painollaan :)

Tässäpä tällainen suuntaa antava omakohtainen kokemus... Itse sain aikoinaan kropan täysin säästöliekille noilla lukemilla, painaessani lähes kymmenen kiloa vähemmän (pituutta 168). Nostinpa tuolloin kalorit 1600 pintaan niin johan lähti paino taas rullaamaan alas. Nykyisin 4x kuntosalitreeneillä, mitoilla 168/51-52 ilman kummempia aerobisia ei riitä enää 2000 kaloria pitämään samaa painoa yllä, saati hiljakseen sitä nostamaan... Loistava osoitus aineenvaihdunnan merkityksestä, älä sotke sitä liian alhaisilla energioilla.

Painoa on 10 päivän aikana pudonnut hurjat 1kg.

Tuohan on normaalipainon sisällä jo varsin vauhdikas tahti. Mutta 1-2 kilon heittelyt painossa on aivan normaaleja, johtuvat hormonaalisista ja ruuan aiheuttamista turvotuksista, lihasten keräämästä nesteestä, suolessa olevasta massasta jne, ja niistä on aivan turha ottaa stressiä. Jos vaakaa haluaa käyttää niin kannattaa seurata viikkojen ja kuukausien ajan vaakalukemien keskiarvoa, vasta se kertoo totuuden painon laskemisesta tai nousemisesta.

Heippa. Tarvitsisin myös apua kovasti sillä en oikein osaa toimia itsekseni mitentkään järkevästi. Olen parin vuoden aikana nyt pudottanut painoa 26kg kalorilaskurin avulla. Tällä hetkellä mitat on 160/59. Tahtoisin saada painoa tai rasvaa kehosta pois vielä sellaiset viitisen kiloa (vatsalla edelleen makkara raskaudesta muistona). Olen nyt ollut 10 päivää Go fat go-dieetillä ja noudattanut ruokaohjeita orjallisesti. Painoa on 10 päivän aikana pudonnut hurjat 1kg.

Aamupala
45g neljänviljanhiutaleita
100g marjoja
100g raejuustoa

Lounas
100g liha/kal/kana
200g kasviksia
25g raejuusto

Välipala
useimminten profx patukka kahvin kanssa

Päivällinen
100g liha/kala/kana
200g kasvikset
40g pastaa/riisiä kuivana /170g perunaa /2 siivua real-leipää

Iltapala
250g rahka
100g marjoja
10g neljänviljanhiutaleita

Treenin jälkeen 35g hera80 veteen sekoitettuna

Dieetin aloituksen jälkeen olen aloittanut käymään salilla. Ennen saleilua olen ollut parin vuoden ajan perusjumppailija, ainoa lihaskuntoharjoitus on ollut jumppien lopussa vatsat yms. ja bodypump. SAliohjelmani on 3-jakoinen ja sen on tehnyt pt viime syksynä. Salilla lämmittelen joko crosstrainerilla tai juoksumatolla 15 min ennen aloitusta. Keskimäärin treenissä kuluu n.500 kcal. Lisäksi olen koittanut pari kertaa viikossa käydä jumpassa (=zumba, combat) ja kerran viikossa käyn tankotanssimassa. Tavoitteena olisi saada tiiviimpi olemus ja kauniimpi ulkomuoto.

Miten saisin painon putoamaan? Ensimmäisellä viikolla paino laski hyvin mutta nyt toisen viikon aikana on paino alkanut nousta. On tullut puoli kiloa takaisin jo pudonneista. Enkä tiedä onko se normaalia vai olenko jotenkin mokannut tän jutun? Harmittaa vaan niin vietävästi kun ensimmäistä kertaa elämässä on motivaatiota vaikka mihin mutta on niin kovin vaikea löytää oikeaa tietoa mistään. Koitin täältä jo hakea ohjeita miten laatia saliohjelmaa mutta en vaan löytänyt. Jos joku osaisi auttaa tai ohjata oikeaan keskusteluun niin kiitos kovasti jo etukäteen :)

HEI!!
mites sujuu. - lueskelen mielenkiinnoolla näitä ketjuja täällä, ja tässä sun postauksessa huutaa mulle RASVAN PUUTOS?!!? - syötkö kaikki ruuat "rasvattomina"?! -- kai ruokavalioosi kuuluu rasvaa? oliiviöljyä? voita? pähkinöitä? avokadoa? edes joskus rasvaisempaa lihaa/kanaa/kalaa??!
aika hurjaa... leipä sulla lukee, joten jotain "rasvaa" varmaan käytät? - jos jotain kevyttä niin vaihda toki johonkin rasvaisempaan/luonnollisempaan.
tämmöstä tuli mieleen.

Kuinka paljon sitä rasvaa pitäisi lisätä? Mulla on se gofatgo-ruokavalio, ja täällä teidän kirjoituksia lukiessa on tullut melko selväksi (lisäksi siis olen joutunut toteamaan, että paino ei ole pudonnut kuukausiin), että syön liian vähän. Pituutta 165cm ja paino 68kg. Tavoitteena olisi saada pudotettua 6kg pois, ja sitten olisi hyvä.

1. Miksi sulla on gofatgo-ruokavalio?
2. Miksi juuri 6kg pitäisi tippua?

... Meinaan että kun punttia treenaa, paljon enemmän positiivisesta muutoksesta kertoo vyötärön kapeneminen kuin painon putoaminen :)

Niin ja sitä rasvaa vähintään 1g/painokilo.
Mä syön n. 2g painokilo...

Anteeksi kaikki, mutta mua on nyt lukiessani tätä foorumia ruvennut aika lailla fituttamaan koko prkleen Jutta-dieetti... :curs: Sehän saa porukan ihan päästään sekaisin. Kuulun siihen kiitolliseen joukkoon, joka on täältä saanut hyviä ohjeita, kuten tässäkin ketjussa. Mutta jumalauta, että porukka vetää naurettavan pienillä kaloreilla ja ilman rasvaa terveytensä kustannuksella. Ja saatanasti liikuntaa päälle, ihan hulluna. Tämä koko perkeleen (bikini) fitness -huuma on aika vaarallista?! En mä itsekään tykkää mahaläskistäni yhtään, mutta jos mä rupean sitä nyt ensi sijassa muka laihduttamaan (kun laiha ja pienilihaksinen olen muutenkin) niin siinä ei lähde kuin lihakset. Ja joo, olen geneettisesti varmaan just sellainen bikini fitness-tyyppi, ja sentyyppistä kroppaa (ei siis kisakuntoista liian vähärasvaista) hakemassakin. Ja helppohan mun on, kun olen laiha. Mutta jotenkin vaan on tämä ihmeellistä... Ja se saatanan rasvakammo siihen päälle. Eli ollaan siirtymässä catwalk-tyyppisen laihuuden ihannoinnista toiseen sairaaseen ideaaliin, jossa muka kalorit pitäisi koko ajan olla jotain vähän päälle tuhat eikä rasvaa lainkaan, ja kauheet puntti- ja HIIT-treenit päälle. Ja naisen rasvaprossa pitäisi olla jossain reilun kympin tienoilla?! Prkl.

Sorry avautuminen, oli pakko :D. Ja tämä ei nyt ollut kenellekään henkilökohtaisesti suunnattu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom