Paino jumissa

Tarvisin kipeästi näkulmaa dieettiin..
Olen nyt kuutisen viikkoa tiputtanut kaloreita ja lisännyt liikuntaa. Kaloreita tulee päivässä 1500-1600 riippuen ruoka-ainevalinnoista. En ole kovin suuri, 158cm ja paino kieppuu 62 kilon tietämillä, lihasmassaa on melko mukavasti. Treenaan tällä hetkellä salilla neljästi viikossa ja juoksutreenejä on viikossa myös neljä. Muutamia kävelylenkkejä vielä palautellen muutama viikossa. Kulutus on firstbeatin ja rannekkeen mukaan treenipäivinä n. 2400-2600 ja lepopäivinä n. 1900. Lepopäiviä on viikossa yksi.
Paino ei kuitenkaan laske käytännössä ollenkaan, vaikka ruokavalion kalorit on tarkkaan laskettu, enkä syö mitään ohi. Olen myös yrittänyt pitää korkeamman kaloripäivän, tosi ilman mitään näkyvää hyötyä.
Mielipiteitä, miten jatkaa eteenpäin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kokeile syyä 2000-2200 kalorii 2-4pv. Taitaa olla stressinestettä vaan. Ota 2 totaali offi päivää putkeen jos et kevennyksiä ole tehny. Muista myöskin, että painon pudotus ja rasvamassan pudotus on kaks eriasiaa.

Joo kyllä tämä ihmetyttää.. Paino oli 6 viikkpa sitten 62,4, eli tuo 400g on lähtenyt. Ihan matematiikalla olis kyllä pitänyt vähän enemmän tipahtaa.

Suolaa menee päivässä 8-10 grammaa päivässä. On aika vakio, kun teen ruuat alusta alkaen ite, enkä käytä eineksiä ja puolivalmisteita. Vettä sitten treeneistä riippuen 2-3 litraa.

Kokeile Harris – Benedictin kaavaa ihan piruuttas.

Kaavat:

Energiantarve (kcal):

Miehet: 66,47 + (13,75 × paino) + (5,0 × pituus) – (6,77 × ikä)

Naiset: 655,1 + (9,56 × paino) + (1,85 × pituus) – (4,68 × ikä)

@Fitteri ja kerro luku 1.5-1.7lla

1390 kcal saan tulokseksi ja tämä ilmeisesti lepoaineenvaihdunta. Useimmat mittaukset antaneet tästä samansuintaisia tuloksia, ehkä hieman vähemmän. Tosiaan päivinä, jolloin ei tule lainkaan liikuntaa, mutta muuten puuhailua kotona ja lapsen kanssa touhuilut, on kulutus useimmiten siellä 1800-1900 kcal.

Oot vähentänyt kaloreita ja lisännyt liikuntaa 6 vko putkeen, milloin olet keventänyt treeniä viimeksi? Aika paljon tulee liikuntaa, ehditkö palautua, onko liikkumisen ilo mukana?

1390 kcal saan tulokseksi ja tämä ilmeisesti lepoaineenvaihdunta. Useimmat mittaukset antaneet tästä samansuintaisia tuloksia, ehkä hieman vähemmän. Tosiaan päivinä, jolloin ei tule lainkaan liikuntaa, mutta muuten puuhailua kotona ja lapsen kanssa touhuilut, on kulutus useimmiten siellä 1800-1900 kcal.
JOo halusin vaan varmistaa tuon kun kellojen laskukaavat VOI olla vähän niin ja näin. Tosissaan, mä suosittelen sitä pientä kevennystä ja syöt sen paritonnii 2-4pv.
JOs oot asiat tehny fiksusti, oot sä voinu lihastakin tehdä ja siks puntari näyttää tuota. Liikuntaahan tuossa tulee. Ja kovaa salireeniä jos on tehny, jos et nyt 5vuotta systemaattisesti salilla ole käyny tosissas niin lihaksen saaminen on mahdollista.

Tavoitteellisesti oon käynyt salilla vuodesta 2012, eli ihan valtavaa lihasmassankasvua en tässä uskalla toivoa :D Mutta tosiaan tuo kulutus eri mittareiden mukaan ja omaan korvaan kuulostaa ainakin suhteellisen todenmukaiselta. @IVa liikunnan ilo on vahvasti mukana, ei tätä varmaan muuten jaksaisikaan perhearjen keskellä. Joku kevennysjakso vähän reilummalla energiansaannilla tietysti kuulostaa ihan hyvältä yhtenä mahdollisuutena, silti kovin ihmetyttää ihan periaattenkin tasolla, että kuinka tällaisilla miinuksiaa ei kroppa kuitenkaan ole valmis luopumaan rasvasta.

Mitä sä teit ja mitä määriä söit ennen diettiä??
Paljonko sulla on rasvaa tiputettavaksi??
Noo, aila samalla tavalla kun nytkin, enemmän vaan. Epäsäännöllisemmin myös välillä, kun nut oon syönyt aika tarkkaan 3-4 tunnin välein. Liikkunut oon aika samoja määriä jo pitkään.

Noo, aila samalla tavalla kun nytkin, enemmän vaan. Epäsäännöllisemmin myös välillä, kun nut oon syönyt aika tarkkaan 3-4 tunnin välein. Liikkunut oon aika samoja määriä jo pitkään.

Kyllähän tuossa pitäisi painon tippua, mutta kovasti kiinnostaisi mitä se "enemmän" on ollut. Millä lasket kalorit ja meneekö kaikki nyt vaa'an kautta?

Kyllähän tuossa pitäisi painon tippua, mutta kovasti kiinnostaisi mitä se "enemmän" on ollut. Millä lasket kalorit ja meneekö kaikki nyt vaa'an kautta?
Nyt menee kaikki vaa'an kautta tarkasti. Ennenkin meni, mutta ei näin tarkkaan. Kalorit ollut ennen n. 2000 kcal päivässä, mutta vaihtelevammin, eli saattanut olla yhtenä päivänä 1400kcal ja taas toisena 2300kcal.

Sillähän ei ole mitään väliä mitä mittarit ja laskurit sanoo, syöt liikaa. Eri asia että millä tilanteen korjaa. Aiemmin ehdotetut mittanauha, diettitauko ja lisäksi kuvien ottaminen on ihan hyviä ideoita.

Nämä ovat mielenkiintoisia. Vaikka kuinka painon pitäisi teoriassa nousta tai laskea tietyillä kalorimäärillä, kaikille ei käy niin. Itse söin nuorempana parhaimillaan 4200kcal päivässä eikä paino noussut grammaakan. Elopainoa oli silloin massiiviset 72kg. Alaspäin taas lähtee tekemättä mitään erikoista asian eteen. Voin valita tiputanko 5, 10 vai 20kg ja missä ajassa.

Äkkiseltään haiskahtais että niitä kaloreita on niin vitusti liian vähän ettei kone enää toimi, oireet varamaan alkaa kohta.

Mä saisin rapiat 1,8k lepopäivän kulutukseksi kaavalla ja jos liikuntaa on 8x viikossa kovempaa niin tuon verran nyt ainakin voisit syödä,
vaikkei ole kuin 2-300 kaloria lisää niin se on prosentuaalisesti valtavasti, ~ kokonainen ateria tossa määrässä.

Suosittelen myös kokeilemaan ketoosia huvikseen, itellä nyt vajaa 13vko, paino tullut alas 26kg ja tässä on oltu yli viikko humalassa
kun tuli 3 loukkaantumista tän 13vko sisään ja yli 6vko ollut käytännössä kävelykyvytön.

e: katohan vaan ja vielä palauttavat liikunnat päälle, eli sulla on väkisin tuplatreenipäiviä, kaloreita ylös.
Syö sen 200-500 miinusta jos normaalisti syöt, ei elimistö toimi ihan niinkään että lyödään -9k kaloria viikossa ja aina lähtee kilo rasvaa(ei myöskään toiseen suuntaan, tai ehkä pelkkää fläsää vois kerätä)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom