Paino ei putoa...

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
--------------------------------------------------------------------------------

Terve elikkä tahtoisin neuvoja.

Painoni:128kg
ikä:18
pituus 188

Urheilua olen harrastanut 8vuotta (koripalloa) jonka jälkeen pidin vuoden tauon ja aloitin tämän puntilla käynnin.

rinnat ovat aika suuret samoin maha ja reidet muuten olen normaalin kokoinen mutta noihin paikkoihin on rasvakertynyt....

olen käynyt 3 viikkoa salilla ja tuuminut että paino ei laske millään vaikka mitä tekisi... Mielestäni en syö liikaa tai epäterveellisesti ja puntillakin käyn 5x viikossa tähän tapaan...

Ma: Rinta , kädet
Ti: selkä , olkapäät , jalat
Ke: rinta , käet, keskivartalo
to: Huilia
Pe: selkä , olkapäät
La: jalat , keskivartalo
su: Huilia

+koulumatka aamulla ylämäkeen 1.6km ja takaisin

Kaikkia teen 4 sarjaa jonka jälkeen vaihdan liikettä ja palaan taas samaan liikkeeseen uudestaan joka harjoituksessa eli sarjota tulee 8 per liike....
aina niin kauan ettei enää jaksa ja lihakset ovat hapoilla.

Palautus juomana käytän Fastin reco2 annostuksen mukaan.

syömätavat:

AAMUPALA 07-08: 2 leivän palaa (yleensä paahtoleipää) vähärasvaisen kinkun juuston salaatin ja tomaatin kera.

PÄIVÄLLINEN 11-12: Kouluruokaa Puolet ruokaa puolet salaattia 2mukia maitoa tai piimää

VÄLIPALA: 14-16 pari hdelmää tai noit vähä kalorisia keittoja

ILTAPALA 18-20: pari leipää , hedelmä tai keittoa (mustikka mansikka yms)

Treenin alussa poljen yleensä kuntopyörällä 2kilometriä rauhallisesti
Treenin lopussa poljen 10-15min pyörää kaksi tasoa nostaen/min ja viimeinen puoliminuuttia max tasolla.

Tavoitteena olisin saada 10-15kiloa noin vuoden päästä alkavaa armeijaa ennen.

Kysyisin miksei paino laske vaan pysyy samassa tai nousee ja sitten laskeen samaan 128kiloa????

En puutu treeni ohjelmaan enkä liikuntaan yleensäkkään, mutta syömätavoissa on korjattavaa.

Arvioisin, että saat miltein puolet päivän kalorimäärästäsi hiilihydraateista.
Rasvoja tulee hyvin vähän: aamupalalla ei juurikaan, kouluruoasta nykyopin mukaan vähän, välipala pelkkää hiilaria, iltapala pelkkää hiilaria.

Tutkaileppas ravinto-osiolta löytyviä ketjuja, niistä löytyy hyviä diettejä joita kannattaa noudattaa.

Eli syy painon roikkumiseen paikallaan on mielestäni ruokavaliossa.

Nyt en kyllä ymmärrä, miten noin suuri painomäärä ei putoa, jos todella mennään noin hiton pienellä kalorimäärällä. Oikeastaan tollainen vetää jo säästöliekillekin hyvin nopeesti. (Nopeasti laskettuna karvan päälle 1000kcal sain tuosta) Voisit vaikka kokeilla ketodiettiä, kun tän hetkinen ruokavalio koostuu lähes 80-90%:sti hiilareista.

Täytyy vielä kysyä, että onko paino pysynyt jatkuvasti tuossa? Vai onko se ollut vielä tuotakin korkeammalla?

Aika ihme juttu ettei laihdu mutta tässä muutama kommentti:

Etkö syö ollenkaan päivällistä illalla? Olisikohan sinulla liian vähän energiaa treeniin ja proteiinia lihaskasvuun jos noin vähällä ruualla pärjäät. Seurauksena voi olla tehoton treeni jolloin lihas ei kasva tai rasva pala.

Ei lihasten tarvitse treenistä aina hapoilla olla. Varsinkin isot lihakset saa turhaan jumiin eikä ne siitä pitemmän päälle kasva.

tuota olen ollut aina ylipainoinen mutta ennen söin herkkuja ja paino nousi vuodessa 20kiloa :( ja nytten sitten päätin ottaa sen alas tuloksetta... mutta ei pidä masentua kyllä minä sen viel saan!!!!

Suosittelen sulle vähä hiilarista diettiä. Itsellä toiminut todella hyvin.
Laskin että peruskulutuksesi on n. 3000kcal päivässä ilman liikuntaa. Sulla on sen verran tota ylipainoa, että lähtisin suoraan -1000kcal per päivä eli syöt n.2000kcal ja kun treenaat esim tunnin salilla niin niinä päivinä 2600kcal. Itse käytän kalorilasku.fi sivua ja se on ollut todella kätevä apuväline se laskee kaiken puolestasi.

Kokeile vaikka tälläistä parin viikon ajan. Annoskoot yms voit viilata oman kulutuksesi mukaan.

Aamupala: Eloveena kaurapuuro 1dl + sokeriton mehukeitto. Juomaksi vesi.

Kouluruoka: Koitat ottaa sen vähähiilarisen vaihtoehdon ja paljon kasviksia. Juomaksi vesi.

Välipala: Ehrmann + ananaspalat ( tai millä tykkäät ehramin maustaa)

Päivällinen: 200-400g kanaa/kalaa/paistijauhelihaa + kasvikset. Juomaksi vesi

Iltapala: valkuaisista munakas / tavallinen munakas. Ehrman + rypsiöly + ananaspalat

Kannattaa tutusta noihin linkkeihin paljon apua ja hyvää luettavaa painonhallinnasta.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=75729

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=13927

tuota olen ollut aina ylipainoinen mutta ennen söin herkkuja ja paino nousi vuodessa 20kiloa :( ja nytten sitten päätin ottaa sen alas tuloksetta... mutta ei pidä masentua kyllä minä sen viel saan!!!!

Itse kokenut lähes saman. Pitää vaan pysyä dieetissä, eikä syödä liian vähän. Mun mielestä (toisin en ole ammattilainen) voisit liikkua enemmän aerobisesti, esim. unitia, lenkkeilyä jne, olen itse huomannu että en laihtunut kun treenasin salilla (nousi paino noin 20kg 18v ikäisenä kirjoitusten aikana). Itse olen laihtunut 22kg viimeisen 8kk aikana. Kannattaa laskea kalorit tarkkaan, tämä helpottuu ajan mittaan. Netistä löytyy monta hyvää kalorilaskuria joista pystyt katsomaan kuinka paljon sinun kuuluisi saada energiaa päivässä, ja sitten vain alitat tämän lähes joka päivä.

Onko tuossa todella kaikki mitä syöt? Miten alkoholi, kuinka usein juot, miten paljon? Juotko limuja? Syötkö karkkeja, sipsejä? Kaikki turhat hiilarit haittaavat laihdutusta ihan älyttömästi, olen itse lopettanut karkkejen syömisen täysin (söin ennen noin 200g pussillisen päivässä).

Onnea laihdutukseen!

Vesi, vesi, vesi, kyl mä suosittelisin maitoa. Ei tuossa ruokavaliossa ollenkaan...???

Ei ole ei. Tarkoitus ottaa kalorit ruuasta ei maidosta.

Voihan sitä rasvatontakin juoda lasillisen per ateria, mulla itsellä ainakin meni helposti litra sinistä per ateria mikä ei ole hyvä laihtumisen kannalta. Maitorahkasta saa kuitenkin riittävästi kalsiumia.

Maito ei ole siis ruokaa?

Ihme trendi nykyään, ettei saa syödä perunaa eikä juoda maitoa. Mutta jotain rahkaa pitää vääntää naama sinisenä. Rahkaa aamulla, rahkaa päivällä, rahkaa illalla ja yölläkin herätään syömään rahkaa. Päälle kaurahiutaleita mahdollisimman kuivana.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%
Vähän nyt realismia kehiin. Oletko noudattanut tuota ruokavaliota päivänä vai parina viikossa? Nyt on varmaan unohtunut karkit, limut, sipsit, leivonnaiset mehut, alkoholit ym. listalta. Ne pitää myös laskea päivän kaloreihin.

Tuon painoinen nuori mies laihtuu normaalilla ruualla kesään ja siihen armeijaan mennessä huomattavasti ilman sen kummempia kikkoja.

Vähän nyt realismia kehiin. Oletko noudattanut tuota ruokavaliota päivänä vai parina viikossa? Nyt on varmaan unohtunut karkit, limut, sipsit, leivonnaiset mehut, alkoholit ym. listalta. Ne pitää myös laskea päivän kaloreihin.

Vähän ilkeästi kirjoitettu, mutta sama ajatus mullekin tuli heti mieleen. Aloituspostin ruokavaliolla painon olisi yksinkertaisesti pakko tippua, mikään maailman säästöliekki ei tuon kokoisen miehen energiankulutusta niin alas laske, ettei noilla eväillä paino tippuisi. Jokin lähtötiedoissa ei nyt kertakaikkiaan voi pitää paikkaansa.

Tuollaisen ruokavalion kalorimäärän voi tuplata (tai enemmänkin) helposti ihan muutamalla "ohimennen" otetulla kahvipullalla tai muulla välipalalla ilman että sitä itse huomaakaan, jollei seuraa syömisiään riittävän tarkasti.

Suosittelen sulle vähä hiilarista diettiä. Itsellä toiminut todella hyvin.
Laskin että peruskulutuksesi on n. 3000kcal päivässä ilman liikuntaa. Sulla on sen verran tota ylipainoa, että lähtisin suoraan -1000kcal per päivä eli syöt n.2000kcal ja kun treenaat esim tunnin salilla niin niinä päivinä 2600kcal.

Allekirjoitan. Ittelläkin paras tapa on ollut yksinkertaisesti jättää hiilihydraatteja vähemmälle. Ei hysteerisesti, mutta yksinkertaisesti ei juurikaan muuseja, riisejä yms. Aamupalalla niitä voi tosiaan kyllä olla.

Lisäisin tohon aloittajan ruokavalioon vaan proteiineja vähän joka väliin. Kuten moni muukin, olen sitä mieltä että kokonaisenergian saanti voi olla liian alhainen.

Vähän ilkeästi kirjoitettu, mutta sama ajatus mullekin tuli heti mieleen. Aloituspostin ruokavaliolla painon olisi yksinkertaisesti pakko tippua, mikään maailman säästöliekki ei tuon kokoisen miehen energiankulutusta niin alas laske, ettei noilla eväillä paino tippuisi. Jokin lähtötiedoissa ei nyt kertakaikkiaan voi pitää paikkaansa.

Juu, pitää koettaa kirjoittaa kohteliaampaan ja rakentavampaan sävyyn jatkossa.

Maito ei ole siis ruokaa?

Ihme trendi nykyään, ettei saa syödä perunaa eikä juoda maitoa. Mutta jotain rahkaa pitää vääntää naama sinisenä. Rahkaa aamulla, rahkaa päivällä, rahkaa illalla ja yölläkin herätään syömään rahkaa. Päälle kaurahiutaleita mahdollisimman kuivana.
pakko sanoa että imo myös maito ruokaan mukaan. Rasvatonta maitoa itse juon joka aterian kanssa 2 lasia, 6 ateriaa päivässä tekee 12 lasia, eli proteiinia tulee. Helppo pitää proteiinitarve täynnä maidon kanssa. Toki maidon proteiini ei välttämättä heralle vertoja vedä, mutta turhaa hifistelyä imo.

Toki maidon proteiini ei välttämättä heralle vertoja vedä, mutta turhaa hifistelyä imo.

Kuinka niin? Maitoproteiinista on jotain 20% heraa ja loput kaseiinia, joten erittäin hyvä proteiinilisä otettavaksi milloin vain, koska kaseiini imeytyy taas hitaammin, joten pystytään ehkäisemään katabolinen tila lihaksessa pitkin päivää. Toki aminohappoketjurakenne ei ole niin hyvä, mutta ainaki omasta mielestä usein maitoproteiini on liian aliarvostettu..

välipaloja lisää mieluiten vielä proteiinisia?

ja mitä tulee tuohon mitä syön niin olen noudattanut tota 3 viikkoa viikonloppusin ostan pienen pussin karkkia 100-200g ja pienen pullon limua yleensä kevyt limua.

TÄLLÄISEN VASTAUKSEN SAIN TOISELTA FOORUMILTA

Kysymys: Miks ihmeessä syöt noin vähän? Ja onko niin, että syöt joka päivä noin? Ei herkkupäivää tms.?

Jos syöt noin aina, niin luultavasti sun kroppas pitää kiinni niistä vähäisistäkin energiavarastoistaan kiinni. Jos söisit enemmän eli pieniä annoksia n. 6 kertaa päivässä niin kroppakin tajuais, että saa ravintoa, eikä sen tarvis säästellä sitä. Siinä mielessä meidän keho on jännä juttu, että se tajuaa millon mennään säästöliekillä ja varastoi kaiken "pysyäkseen hengissä"!

Ja tosiaankin noin ruoat on aika retuperällä. Syö aamulla enempi protskuu ja rasvaa, päivällä hiilareita (varsinkin ennen ja jälkeen treenin) ja illalla taas protskuu ja rasvaa! Hyviä rasvoja saat esim. kalaöljystä sekä oliivi -ja pellavansiemenöljystä noin muutamia mainitakseni. Muista myös treenin jälkeen kunnon ateria eli protskuu ja hiilarii.

Noi hyvät rasvat (mitkä sulta puuttuu kokonaan) auttaa olennaisesti rasva-aineenvaihduntaan. Eli rasvaa vaan peliin!

ehdottomasti kyllä lisäät sitä ruokailua!!! Vaikka se kuulostaa oudolta, niin noi hyvät rasvat nopeuttaa sitä laihtumista, jos näin nyt voi sanoa...Ei nyt kuitenkaan pidä alkaa vetämään rypsärii suoraan pullosta. Mut lisätä voisit niitä aamupalalle ja illalle. Ja salaatteihinhan oliiviöljyä on esim. hyvä lisätä jne.

Tuo säästöliekki on kyllä sitkeä myytti. Heti jos ei paino tipu niin ihmiset huutaa SÄÄSTÖLIEKKI!! Jos syöt vähemmän mitä kulutat, paino tippuu. Tämä on fysiikan laki. Jos syöt liian vähän, lähtee taju. Jos kerran taju ei ole lähtenyt, kaikki on ok. Kroppasi ei ole millään säästöliekeillä.

Pistä nyt vaan taulukkoon rehellisesti mitä syöt. Ihan kaikki. Jokainen pikkuleipä ja suolapähkinä lasketaan. Jos ei paino tipu, niin vähennä kaloreita. Jos sittenkään ei tipu, niin ilmottaudu Fortumille. Pistävät piuhat kiinni ja käyttävät sinua energialähteenä. Tyhjästä energiaa laitos on keksitty.

Suosittelen myös hiilarien karsimista. Hyviä rasvoja lisää koneeseen ja proteiinia kans. Vettä runsaasti myös! Ite olen samanikänen ja pienempi, ja parhaimmillaan menee 6 litraa päivässä. Jotkut täällä puhuivat, että miksi vettä; puolustukseni on, että vesi vie nälkää helposti ja jos ruokailuilla on tosi kova nälkä, niin vedä ennen ateriaa puol litraa tjsp vettä. Täyttääpi vähäsen vattaa nääs! Dieetti ei varmasti ole mikään mukava juttu, ainakaan omalla kohdalla, joten kanttii asennoitua siten, että uhrauksia joutuu tekeen. Tsemppiä puotteluun! :thumbs:

Suositut

Back
Ylös Bottom