Paino ei nouse..

Elikkäs olen 187cm pitkä ja painan noin 65kg, eli lievästi alipainoinen.. :( Olen aina syönyt hyvin ja paljon mutta ei ikinä paino ole noussut. Olen treenannut korista about 5 vuotta ja lopetin 1,5 v sitten. Kun lopetin koriksen, pituus oli about 170 ja paino siinä 65-70 kilon paikkeilla. Siinä vaiheessa lihaskuntokin oli erinomainen. Sitte aloin kasvamaan pituutta ja rupesin syömään enemmän että pysyis massa about samana, mut ei, pituutta kasvoin ja laihemmaksi tulin. Sitte alko lihaksetkin pikkuhiljaa häipymään.. Alotin lihastreenaamisen about 3kk sitte ja syönykin paremmin et sais massaa jota vois treenata lihakseksi, mut ei, vaikka söisin viisi kertaa päivässä, ei paino nouse millään.. :wtf: Todella ärsyttävää.. Olen miettinyt treenamisen ohelle jotain massaa edistävää tai lisäävää lisäravinnetta, mut en tiiä viittinkö turhaan käyttää.. Voisiko joku vähän neuvoa? Tarkotuksena ois saada paino nousemaan 5-15 tai vaikka 20 kiloa ja samalla treenata tuleva massa lihaksiksi.. Kiitos etukäteen !

*turhautunut*

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Laskepa huviksesi päivittäiset kalorisi ja proteiinisaantisi vaikkapa parilta eri päivältä. Minulla auttoi painoa nostaessa ja nyt laihduttaessa, kun katsoin vähän minkäverran kaloreita ja missä muodossa mie oikeen suuhuni tyypillisesti laitoin. Antoi vähän osviittaa mistä ruoka-aineista lähteä karsimaan/lisäämään, jotta saavuttaisi kasvun/rasvanpolton.

Hillomunkkia ja coca-colaa iltasin tolkuttomasti niin kyllä se paino siitä nousee... :D

Ei vaan, ota jotain massanlisäysvalmistetta, mega-mass, G-mass, mitä näitä nyt on, vaikka alkuunsa pari annosta päivässä. Pari 8 kilon pönttöä ku syöt kuussa niin eiköhän ala liha tarttuu.

Hmm..

Tee niinkuin itse tein. Osta ihan perus hera80 kaupast, jos intoo riittää nii maltoo viel sekasin siihe nii johan saat hyvän palkkarin.. Luulis noilla rippeil nousevan. Tietenkin jos muu ruokavalio on kohdallaan.. Nimimerkillä, kohta 2kk salilla, painoo tullu lisää 7kg. Kaikille tiedoksi ettei kyllä LÄSKIÄ ole :rolleyes:

Työniloa :hyvä:

Ei tuohon voi muuta neuvoa kuin että syö enemmän. Välipaloja kehiin, pähkinöitä ja kaikkea missä on proteiinia, öljyä iltasin nassuun ja niin edelleen. 2 tunnin välein ruokaa naamaan. Laske varsin kalorit ja katso vähän miten sen eteen tarvii syödä. Paino ei nouse jos ei olla plussakaloreiden puolella. +200...+500 kcal per päivä on sopiva, ja paino nousee.

Hillomunkkia ja coca-colaa iltasin tolkuttomasti niin kyllä se paino siitä nousee... :D

Ei vaan, ota jotain massanlisäysvalmistetta, mega-mass, G-mass, mitä näitä nyt on, vaikka alkuunsa pari annosta päivässä. Pari 8 kilon pönttöä ku syöt kuussa niin eiköhän ala liha tarttuu.

Hauskaa täsää onkin se, että ihan oikeasti syön melkein päivittäin makeisia, leivonnaisia jne. Mut ei ees vatsassa näy.. Ja jännää vielä sekin että sain korista treenatessani aika hienon vatsan, eikä ne siitä ne lihakset oo mihinkään hävinny, sama hieno päkki ollu vaik en vatsoja ole kunnolla treenannu since koriksen.. :wtf:

Hauskaa täsää onkin se, että ihan oikeasti syön melkein päivittäin makeisia, leivonnaisia jne. Mut ei ees vatsassa näy.. Ja jännää vielä sekin että sain korista treenatessani aika hienon vatsan, eikä ne siitä ne lihakset oo mihinkään hävinny, sama hieno päkki ollu vaik en vatsoja ole kunnolla treenannu since koriksen.. :wtf:

Minä elin teininä melkein pelkällä limulla, snäkseillä, makeisilla ja "roskaruoalla" ja olin silti kynis. Enkä harrastanut edes minkäänlaista liikuntaa.
Kun jouduin armeijaan ja siellä tarjottiinkin oikeaa ruokaa vähintään 3 ateriaa päivässä, niin paino nousi kymmenisen kiloa.

Tarinan opetus? Herkkujen jatkuva vetäminen ei automaagisesti johda massaan.
Pari reilunkokoista lämmintä ateriaa päivässä plus parikolme pienempää ravitsevaa välipalaa, niin eiköhän se siitä lähde.

Vaikka ruisleipää ja rahkaa, sekä öljyä.

Oliviiöljy parempi ja päivittäiset mäkkäri safkat veks.

Mulla on sama ongelma. Paino tosin nousee mutta kiduttavan hitaasti. Olen tässä ajatellut että voisi rupee vetää öljyä myös. Kuinka paljon sitä kerrallaa vetäis ja monesti päivässä? ^^ Läskiä saa tulla koska rasva% on muutenkin matala

Vaikka joku 5 ruokalusikallista päivässä, välipalalla ja illalla proden kanssa.

Ja niinku sanoin, luonnollisilla keinoilla olisi kiva pärjätä :D

En ole ihan varma tarkoititko tätä, mutta lisäravinteethan eivät ole "epäluonnollisia keinoja". Proteiinit, hiilihydraatit ja muut ihan peruslisäravinteet ovat samaa ainetta, mitä saat vaikkapa lihasta, riisistä, maidosta yms. Jauhoina ne ovat vain kätevämmässä ja usein edullisemmassa muodossa.

Vaikka juuri nyt olisitkin lievästi alipainoinen, ei ole mitään järkeä vetää kauheaa mässäystä ja nostaa painoa nopeasti kilokaupalla. Jos tavoitteena on saada vähän lihasta, kannattaa ihan aluksi katsoa vähän kuinka paljon oikeasti päivässä syö. Laitat vaikka paperille ylös, mitä päivän aikana tulee syötyä ja lasket minkä verran saat kaloreita (jos mahdollista). Vertaat sitä sitten päivittäiseen energiakulutukseesi (http://www.kalorilaskuri.fi).

Jos painosi ei ole aikaisemmin noussut, voidaan olettaa että olet syönyt vähemmän kuin kulutat. Korjaat asian lisäämällä päivittäiseen energiankulutukseesi 500-700 kcal ja katsot, että päivittäin tulee saatua suunnilleen sen verran energiaa ruoasta. Treeniä 2-4 kertaa viikossa, niin tulosta alkaa varmasti tulla lihasken muodossa. Korkeammilla kaloreilla tulee vain enemmän läskiä.

Jos haluaa "luonnollisia" eväitä lisäenergiaan, niin pähkinät, rusinat, banaani jne välipaloina antaa energiaa. Pitkäkestosta jaksamista ainaki :) ...olettaen, että sitte myös proteiinia ottaa kunnolla. Näitä jaksaa ottaa hyvinki usein, ilman, että tulee ähky ja venyy pitkäks paussi ennen seuraavaa evästä. Eikä maksa yhtä törkeästi kuin vaiks energiapatukat.

Mulla sama ongelma.

Pituus 172.5cm
Paino 55-57kg
Ikää 17

Alipainoa on hieman.

Ennen söin päivittäin karkkia,suklaata ja join kokakolaa mutta paino ei vain noussut vaan pysyi samassa tai jopa lähti.

Harrastin sulkapalloa 1-3krt viikossa 1-5h/krt

Nyt aloitin viikko sitten toisenlaisen tavan elämään, ilman karkkia ja suklaata.
3 lasia max. kokakolaa ja senkin vaihdan light colaan.

Aktiivisen salillakäynnin aloitin 3 viikkoa sitten, koko kroppa treenillä, eli käyn kaikki lihakset läpi.

Tässä päivänsyömiseni:
-Aamupala = Appelsiini täysmehua lasi tai kaksi, berokka ja jokin jugurtti, activia tai mustikkajugurtti.
-Kouluruoka, yksi normaaliannos sisältäen maidon 1-2 lasia ja joskus salaatin
-Pääsen joka päivä koulusta noin klo 16:00 ja syön kotona noin klo 16:30 normaalin aterian , yleensä jauhelihakastike & spagetti, perunamuusia ja murketta, jotain keittoa tai jotain laatikkoa kuten kinkku tai makaronilaatikkoa ja maitoa 2-3 lasia.
-kuluu noin 1-2h ja syön jotain välipalaa kuten leipää, hedelmäsalaattia, mandariinia/banaania tai tonnikala salaattia
-Aloitan treenit ; juon vettä kulaukses kaksi aina yhden sarjan tehtyä.
-Kun olen saanut kaikki treenit tehtyä juon vettä 2-3 lasia.
-kuluu taas noin 1-1½h syön jotain välipalaa, samanlaista kuin edelliselläkin kerralla eli jotain salaattia tai leipää / jugurttia
-ja sitten iltapala 2-3 leipää, tummaa/vaaleaa ehkä salaattia ja appelsiini mehua lasin kaksi.

Karkit olen jättänyt kokonaan - KORKEINTAAN jos lauantaina syö jos elokuviin menee tai jotain.

Eiköhän sen painon tästä pikkuhiljaa pitäisi alkaa nousemaan? Vai mitä lisättävää tähän olisi?

Vai pitäisikö alkaa syömään vielä jotain lisäravinteita?

Ja mitä vitamiinituotetta suosittelette, multivita plus tai vastaava?

Kiitos jo etukäteen! :rolleyes:

Vaikka oletkin mielestäsi syönyt paljon, et silti ole syönyt tarpeeksi jos paino ei kerran nouse. Ja 5 kertaa päivässä ei kyllä riitäkkään välttämättä, riippuu siitä kauan olet hereillä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom