Paino ei nouse!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Stinger
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
33
Joo terve! oon nyt ollu kuurilla 2kk että syön niin paljon ku jaksaa ja 4 viikos salilla, tavote olis nostaa painoa. Ennen kuurin alkua painoin 65kg kuukaudessa paino nousi 68kg mutta sitten on jäänyt siihen tai tullut vähän alas ottaa vähän päähän.

tavote olisi saada 80kg jossain vaihees tän vuoden aikana, mutta onko mitään vinkkejä milläsaisi painon nousemaan, ottaa vaan päähän kun vaikka kuinka söis ni se ei nouse. Onko syynä,että käyn kummiskin 4 viikossa salissa, mutta sekin on sen takia, että pysyy kunnossa ja hankkia lihasta lisään, mutta jos on jotain hyvii neuvoja ni olis mukava saada.:wall:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Laske kalorit. Usein toi "syön niin paljon ku jaksan" ei kuitenkaan todellisuudessa oo riittävästi..

Toinen vaihtoehto on et lisää päivittäiseen ruokalistaan 300g pähkinöitä.. Pitäis alkaa paino nousemaan..

montako kertaa syöt vuorokaudessa?
2xniinpaljonkuinjaksaa on vielä aika vähän...
juotko riittävästi? asia joka usein unohtuu. kuivaan kehoon ei liha tartu.

Joo terve! oon nyt ollu kuurilla 2kk että syön niin paljon ku jaksaa ja 4 viikos salilla, tavote olis nostaa painoa. Ennen kuurin alkua painoin 65kg kuukaudessa paino nousi 68kg mutta sitten on jäänyt siihen tai tullut vähän alas ottaa vähän päähän.

tavote olisi saada 80kg jossain vaihees tän vuoden aikana, mutta onko mitään vinkkejä milläsaisi painon nousemaan, ottaa vaan päähän kun vaikka kuinka söis ni se ei nouse. Onko syynä,että käyn kummiskin 4 viikossa salissa, mutta sekin on sen takia, että pysyy kunnossa ja hankkia lihasta lisään, mutta jos on jotain hyvii neuvoja ni olis mukava saada.:wall:

Kannattaa jaksottaa syömisiä. Syö välillä viikko rennosti, ilman hillitöntä ahtamista. Kroppa ei ota vastaan kaloreita, jos lataat niitä vaan päivästä ja viikosta toiseen hullun lailla. Välillä annat painon tarkoituksella pysyä samassa tai vaikka vähän pudota.

Pähkinöillä ja oliiviöljyllä saat kaloreita hyvin ylös. Kannattaa kuitenkin pitää ihan oikeat ateriavälit, eikä pupeltaa jotain ihan vähän väliä. Syö jotain vaikka kolmen tunnin välein.

Salilla käynnin jälkeen reilun kokoinen palkkari huiviin, ja puolen tunnin - tunnin päästä hiilaripitoinen ateria.

Painoa saat ylös aivan varmasti, jos paneudut hommaan kunnolla. Eri asia on, että onko se järkevää.

Mulla tulee itku kun luen näitä :itku:. Meikällä kun tuo paino heittää ylös kun ajattelee edes karkkipussia.

Nojoo, asiaan. Mä oon niin monta kertaa kuullut kun joku itkee painon junnaamisesta ja sitten olen vaan todennut, että enemmän sapuskaa. Ei kuulemma enempää voi syödä, jakuvaa syömistä muutenkin. No mennäänpä siitä sitten ruokapöytään ja sivusilmällä katselen annoksen kokoa. Voi ny vittu, mun pikkusiskokin syö enemmän! Siis oikeesti jos 400g jauhelihaa riittää kolmelle hengelle niin ei ihan putkeen mene.

Koitappa tätä.

Aamupala kaksi keitettyä kananmunaa/pari purkkia rahkaa+puuroa+maitoa
välipala/lounas 300g keittokinkkua/pari purkkia rahkaa+mehukeittoa
päivällinen jauhelihaa (400g)+spagettia/perunaa/riisiä ja vihanneksia
iltapala kaksi-kolme paistettua kananmunaa+ purkki tunaa.

kalaöljyä/rypsäriä/tms vielä lisäksi jokunen ruokalusikallinen ni jo on ihme jos vielä junnaa.

Noihin vielä välipalaksi ruisleipää+paksulti kinkkua, juustoa niin siinä lepää. En laskenut kilokaloreita vaan huitasin nopsaa hatusta tuon. Tarpeeksi tuossa ainakin on :)

Edit. lisätään vielä Timban mainiosti kasaama thread Treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä Tuolta löytyy vähän tarkemmin mietittyjä ruokavalioita ravintoarvoineen.

Itte olen samaa kaliberia ja varsinainen läpipaskoja mikä tulee aineenvaihduntaan. Lähtöpaino ennen 'massakuuria' oli 65kg ja nyt 2,5kk jälkeen 71kg. Olen koittanut syödä 6 kertaa päivässä joista yksi on painonlisäys- juoma.
Salille alussa 3 kertaa viikossa (kaikki lihakset läpi kerralla), perusliikkeet kunniaan! Painoa tullut tasaisesti ja painoja saannut lisätä kiitettävästi.
Turhan tiuhaan vaa'alla käynti masentaa joten sen olen jättänyt vähemmälle.
Rauhallisesti alussa, sieltä se lähtee nousuun kun vaan malttaa.. Tavoite olis 75kg ja ehjä selkä!

Kyllä se paino nousee kun syö tarpeeksi. Juju (ainakin itsellä oli) on siinä ettei syö ikinä aivan totaaliseen ähkyyn, silloin tulee liian pitkä väli seuraavaan ateriaan ja kokonaiskalorit jäävät pienemmäksi. Eli tarpeeksi aterioita, aamupalat ja välipalat mukaan! Yksi tai kaksi mega-ateriaa päivässä ei riitä jos muun ajan on syömättä.

Itse olin alipainoinen 29 -vuotiaaksi asti, jolloin aloitin treenit ja syömisen. Paino on aikuisiällä ollut alimmillaan n. 59 kg ja pituutta on 184... Puolitoista vuotta treeniä ja syömistä niin kävi 90 kilossa, nyt on sellaiset 84 ja ihan mukava olo. (aloittaessa painoa oli joku 67 kg)

Pitäskö tääl pakkiksel olla joku painon kasvatuksen ABC ku tätä kysyy aina joku. Vaikee ite uskoo näitä et "syön iha sikana!!1yks" ku itel paino nousee melkee itestää vaikka kilon viikossa :D

Itsellä on aina paino noussu portaittain! Amiksessa tajusin että painoin 59kg. Siitä sitten nostettiin 65kg melko nopeasti. Siinä junnailtiin taas vuosi ja sitten päätin taas nostaa 70kg. Taas kului pari vuotta. Intissä putosi 63 pahimmillaan, mutta nytten paino hilattu 73-75kg. Mielestäni ei kannata sitä painoa hirveän nopealla tahdilla nostaa. Luulen että paino taas pysähtyy tohon 75kg ja sitten katellaan taas, että miten edetään.. Itsellä ei ole kiire mihinkään!

Nä saan panoin nousemaan, jos syön kaikkea paskaa. Mutta oikealla ruualla ei tahdo tulla mitään tuloksia, eli siis painoa ilman läskiä. Vaikka en mä nyt painoa varsinaisesti yritä nostaa enää, alkaa sitä olla jo hyvin tän mittaselle.

Kannattaa jaksottaa syömisiä. Syö välillä viikko rennosti, ilman hillitöntä ahtamista. Kroppa ei ota vastaan kaloreita, jos lataat niitä vaan päivästä ja viikosta toiseen hullun lailla. Välillä annat painon tarkoituksella pysyä samassa tai vaikka vähän pudota.

Kannattaako tämä, jos paino nousee kokoajan ja olet bulkkaamassa?

Olkaa perkele tyytyväisiä kun paino ei nouse itsestään (tai edes vähän koittamalla). Ottaa päähän tommoset laiheliinit ja tässä tarinani.

Joskus minäkin olin kohtuullisen laiha, jotai 84, kunnes keksin massakauden jostain mistälie, täältä kenties. No sitten alettiin järjestelmällisesti vetämään pöperöä ja kivaahan se oli kun sai mussuttaa niin paljon kuin jaksoi. Oma ohjenuorani oli 3x400g jauhelihaa päivässä ja n. 5 punttia viikossa.
Tyypillinen päivän ruokailu oli jotakuinkin: aamupuuro+kahvi, lounas 400g jauhelihaa+puolikas ruileipä+pastaa+0.5l maitoa, välipalaksi rahkaa tai jugurttia, päivällinen sama setti kuin lounas, iltapalaksi paketti jauhelihaa ja kenties rasvasta naposteltavaa. Puntin jälkeen aina jonkin näköiset prodet.

Ei siinä hyvin käynyt. Kyllä tuli muskelia mutta tuli kyllä helvetillinen maha myös. Kun tajusin pötsin kasvaneen ihan palloksi lopetin syöpöttelyn ja ajattelin että nyt laihdutetaan - kävi edelmanit. Paino oli huipussaan 97kg. Painon lisäystä tuli 125g päivässä, niin laskin silloin. No oikeasti kun syöpöttelyn lopetti paino tippui välittömasti 2kg mutta enivei.

Nyt viisastuneena, ainakin tässä suhteessa, sanoisin kaikille pienille pallukoille että jos massaa ei tule niin 1. katsokaa että syötte enemmän kuin ikäisenne normitytöt ja vähintään kolmesti päivässä. 2. tarkistakaa treeninne vielä kerran jonkun fiksumman kanssa. 3. NUKKUKAA 4. Jos selviää että kaikki muut on kunnossa on "vika" joko fysiologiassa tai energian saannissa. Tässä vaiheessa älkää menkö vipuun ihan-mitä-paskaa-vaan-äkkiä-suuhun vaan lisätkää päiväänne 1-2kg rahkaa ja/tai prodejuomia (sekaan tilkka öljyä). Voi pojat!!

Muitakaa vielä että on parempi että se massblast tökötti on lusikoitavaa kuin laihaa. Sen tehtävä ei ole antaa maitoon vähän makua vaan kuroa kiinni rakennusaineiden vaje.

Tuli varmaa asia virheitä. Ainakin tulee amatööreille toistoa :nolo: . Haukkukaa ni korjaan

Treenaa enemmän ja kovempaa, syö enemmän ja nuku enemmän. On heleppoo kun ossoo! Kokeile jaotella jumpat 5 päivälle ja syö joskus treenin päälle esim. aino-jätskiloota tai kiloa namia! Eläkä stressaa typeristä asioista vaan keskity olennaiseen eli kovaan _pitkäjänteiseen_ treeniin ja runsaaseen ja monipuoliseen ruokaan! Lihas ei kasva kilo per viikko vauhtia.

Ai että muka rupeaa 5-jakoisella paino nousemaan?
Niin varmaan... :lol2:
Tottuu hiljalleen syömään enemmän, kun syö useammin, niin ettei koskaan ehdi tulla nälkä. Minulla toimi tällainen ja paino nousee kun haluan vaikka joskus luulin että olen perinnöllisesti laiha.

Ai että muka rupeaa 5-jakoisella paino nousemaan?
Niin varmaan... :lol2:

Joo, joku luulee vieläkin että 4-5-jakoisella voi saada tulosta aikaan vaikka Hulkki just vähä aikaa sitte sano et 2-jakonen on natulle parempi :hyper: :hyper: :lol2:
Sori :offtopic:

Usein syöminen on varmasti paras keino painon lisäykseen, itellä on se ongelma että syön liian harvakseltaan ja ängen mahan aina täyteen jolloin jaksan vetää sen 2-3 kunnollista settiä päivässä, joka ei oo riittävästi.

Sanoinko jotain 2-jakoisesta tai Hulkista?
Tarkoitus oli sanoa että ei paino lähde nousemaan treeniohjelmaa vaihtamalla vaan syömällä.
Ja miksei 1-2 jakoiset voisi ihan oikeasti olla parempia kuin 4-5 jakoiset?
En ole missään nähnyt vakuuttavia perusteluja jaettujen ohjelmien puolesta, ja olen lueskellut muutakin kuin Pakkotoistoa ja hulkkaus threadia. Eikä Hulkkikaan ole treenifilosofiaansa varmaan kokonaan omasta päästään keksinyt.
sori :offtopic:

Enpä usko että on vain yhtä ainoaa ja oikeeta treenimetodia, mie en ainakaan tuomitse mitään vaan kaks jakonen voi olla yhtä hyvä kuin vaikka kuusjakoinen mikä itselläni on käytössä, ja tuolla olen saavuttanut parhaan kehityksen nyt parina kuukautena. Ei niistä asioista kannata alkaa vääntämään :lol2: Jatkakaa...:love:

anteeksi :offtopic:

Kannattaako tämä, jos paino nousee kokoajan ja olet bulkkaamassa?

Kyllä kaloreitten jaksottaminen kannattaa. Paitsi kropalle, se tekee hyvää myös päälle. Se kannattaa sekä bulkilla että laihduttaessa. Plus- ja miinuskaloreitten jaksojen pituudet vaan ovat eri. Maltillinen bulkkaus vois olla vaikka kaksi viikkoa reilua syömistä ja yksi vähän kevyempi.

Ite sovitan noita jaksoja muun elämän mukaan. Eli tiedän etukäteen esim. millä viikolla olisi joka tapauksessa hankalaa hoitaa syömisiä, annan sen kesken bulkin mennä vähemmillä kaloreilla.

Ämmät itkee kun painaa liikaa ja tääl itketää kun painetaa liian vähän :D
Aika ironist.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom