Paino ei nouse, kasvua ei tule....

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
42
En pidä itseäni enää aloitteliana 9kk aktiivisen treenailun jälkeen, joten ängen nyt tälle puolelle :D .... tosiaan, tuona aikana oli 2 pitkää taukoa, juhannus-aikana oli 3kk katkoa ja sitten syksyllä meni selkä, jonka ansiosta oli 2 viikkoa pois kuvioista. Olen 175/61 Nykyään ohjelmani on seuraavanlainen;

Yläkroppa päivä;

4x10 vipunostot 10kg
4x10 ylätalja 45kg
4x8 rintalihakset käsipainoilla 20kg
4x10 hauis vinotangolla, n.32kg
4x10 ojentajat vetokäydellä 35kg
4x20 vatsat koneella, 45kg vastus
4x10 selkä, 15kg paino niskassa

Jalka- ja bonus päivä;

2x10 penkkipunnerus 50kg
2x6 penkkipunnerrus 60kg
4x8 hauis käsipainoilla 15kg
1x8 hauis keskitetty, istualteen 12,5kg
4x10 etureidet 35kg
4x20 jalkaprässi 110kg
4x20 vatsat koneella, 40kg vastus

Treenien alussa pieni lämmittely. Venyttelyä sarjan liikkeen jälkeen.

Syömispuoli Palautusjuoma heti treenien jälkeen 70/30 proteiini/hydraatteja. Syön treenipäivänä 250g rahkaa. Muuten vedän aamulla puuroa, ja sitten 2-3 normaali ateriaa päivässä. Pyrin syömään liharuokaa enemmän kuin kasviksia. Paino ei nouse, kasvua ei ole, mutta kroppa on muuttunut jonkin verran, kädet ja olkapäät ovat pyöristyneet. Minulla on ohueet luut ja sen takia olen niin ruikku.

Kaipailisin nyt enemmän neuvoja syömispuoleen. Kaverit sanoi, että vetäisin enemmän pitsaa, hampurilaisia, että tulisi rasvaa enemmän. Rasvaahan mä juuri tarvitsenkin, mutta en mä nyt haluaisi vatsaani paskaruualla pilata.

ps. pyöriikö täällä samat heput neuvomassa :rock:

Ootko käyny lukemassa FaQ:a? Jos et niin sinne heti ja sieltä ravinto asioita. Mun mielestä aika paljon kaikkia fiksuja normaaliasioita ravinnosta.

yannara sanoi:
Syömispuoli Palautusjuoma heti treenien jälkeen 70/30 proteiini/hydraatteja. Syön treenipäivänä 250g rahkaa. Muuten vedän aamulla puuroa, ja sitten 2-3 normaali ateriaa päivässä. Pyrin syömään liharuokaa enemmän kuin kasviksia. Paino ei nouse, kasvua ei ole, mutta kroppa on muuttunut jonkin verran, kädet ja olkapäät ovat pyöristyneet. Minulla on ohueet luut ja sen takia olen niin ruikku.

Kaipailisin nyt enemmän neuvoja syömispuoleen. Kaverit sanoi, että vetäisin enemmän pitsaa, hampurilaisia, että tulisi rasvaa enemmän. Rasvaahan mä juuri tarvitsenkin, mutta en mä nyt haluaisi vatsaani paskaruualla pilata.

ps. pyöriikö täällä samat heput neuvomassa :rock:
Sulla on 32 sarjaa yläkroppapäivänä ja syöt peräti 250g rahkaa per treenipäivä? Lisääpä rahkaa joka päivälle yhdet 250g lisää äläkä jätä minkään muun syömistä sen takia pois, se on niin pieni määrä, että sen kyllä taatusti jaksaa. Vähennä sarjamääriä, lisää painoja ja lisää protskun saantia, sillä se käy.

...ja se Faqqi on tosiaan ystävä.

Kyllä tää nyt edelleen kuuluisi aika vahvasti tonne aloittelijoiden puolelle. :) Eli proteiinia/ruokaa aivan liian vähän. Vedäpä ruokaa naamaan noin kolmen tunnin välein ja joka aterialla proteiineja noin 30 grammaa. Sitten tietenkin yöunet kuntoon eli 8 tuntia unta palloon. Ja tosiaan ei sitä paskaruokaa kannata paljoa syödä. Mielummin otat energiaa terveistä lähteistä ja esim. rypsäristä saat paljon energiaa ja hyviä rasvoja. Mutta nyt mars lukemaan enemmän tota aloittelijoiden osiota.

syöt 6x päivässä jotta saat tarvittavat kalorit ja ei todellakaan mitään hampurilaisia. noi pitsat sun muut rasvaruoat ei varmasti sisällä mitään hyviä rasvoja. rypsiöljyä illalla vaikka funlight+rahkan setin sekaan. muuten otat ravinnon kunnon lihasta. protskuu pitäis saada se 2g/painokilo. ja mikä ihmeen jalkapäivä toi on ku puolet sarjoista on yläkropalle? :) ota nyt ihmeessä joku järkevä ohjelma ja ruokavalio tuolta aloittelijan puolelta.

Juu, ei pitsaa eikä hampurilaisia. Sekoita isossa kulhossa joka aamu pari kolme litraa juomaa, johon laitat reilusti herajauhoa ja myös tuhti satsi maltoa. Sitä kiskot sitten pitkin päivää pienissä erissä. Paino nousee varmasti, jos kaloreita tulee riittävästi. Kalorit ei kuitenkaan aiheuta lihaskasvua vaan siihen tarvitaan reilusti proteiinia, sekä anabolinen tila elimistöön. Tämän takia riittävä palautuminen on tärkeää. Palautumaton lihas on katabolisessa tilassa.

FAQ on luettu läpi, ja on minulla aavistus, että syöntiä pitäisi harrastaa enemmän, ja juuri niitä neuvoja kaipailinkin, että mitä tarkelleen. Toi 250g lisää joka päivälle on hyvä juttu, yritän panostaa siihen. Mitä muuta voisi popsia että siitä olisi hyvää hyötyä.

Onko sarjojen määrä todellakin liikaa? Vähennänkö juuri sarjaa ->3:een vai otanko mieluumin jonkun liikkeen kokonaan pois?

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=32394

Tuo ketju on ystäväsi tuon treeniohjelman ja ruokavalion suhteen.

Ja siirsin tämän tänne aloittelijoihin, koska kysymyt itsessään on se joka ratkaisee kumpaan osioon joku juttu kuuluu, ei se onko itse kysyjä aloittelija vai ei. Aikalailla aloittelijaksi itsenikni luen vaikka 4.5 vuotta olenkin treenannut. ;) Ainakin näiden 3 x pidempään treenanneiden rinnalle kuten tämä yllä kirjoittanut kaveri.

Kuten tässä on jo tullut selväksi, ravintoasioista se kehitys lähtee.
Treenistäsi voi myös olla montaa mieltä. Toki yhdeksän kuukauden harjoittelu ei vielä pitkä rupeama ole, mutta silti voisit hieman monipuolistaa. Esimerkiksi selän kaltaiselle suurelle lihasryhmälle ei oikein tuo "15 kg niskassa" (selänojennus?) tahdo riittää...

Noin kevyen kaverin ei kyllä kummoista määrää tarvitse edes syödä että alkaa sitä painoa tulla. Katot vaan että saat kaloreita tarpeeksi, yli kulutuksesi, huomioi laskuissa se kuinka paljon liikut päivittäin.
www.kalorilaskuri.fi <--tarkasta huvikseen tuolta kulutuksesi ja se kuinka paljon tällä hetkellä saat kaloreita. Ihan normaalilla ruualla ja lisäproteiineilla (lisäile joko jauhoja, tonnikalaa, rahkaa, raejuustoa tms aterioille) saat helposti tarvittavat ainekset kasvamiseen.

Ota joku järkevä ohjelma käyttöön, suosittelen perusliikkeisiin painottuvaa 1-, 2- tai max 3-jakoista ohjelmaa. Niillä sitä massaa tulee parhaiten.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onkohan tämä nyt kuitenkin väärässä paikassa :D Tekniikkaneuvoja liikkeisiin?

Tanssiva Rosvo sanoi:
Onkohan tämä nyt kuitenkin väärässä paikassa :D Tekniikkaneuvoja liikkeisiin?

:nolo: Rasti väärään ruutuun ja tänne tuli, hyvä kun huomautit.

Ja yannaralle vielä senverran tuosta aloittelijahommasta, että tämä aloittleijoiden puoli on parempi jos kysyy ns. "perusjuttuja" sillä täällä porukka vastaa vähän perusteellisemmin ja selittää asioita. Tuolla Treeni & Ravintopuolella oletetaan että perusjutut on hanskassa ja esim. ihan perus ohjelmatiedustelut ei oikein sinne kuulu vaan ennemmin tänne.

Itsekin olen tänne kysymyksiä postaillut jos ne mielestäni on ollut aikalailla peruskamaa. Eli ei kannata "säikähtää" tätä aloittelijat/kokeneemmat jakoa, se on veteen piirretty viiva kuitenkin.

yannara sanoi:
Ravinnosta sen verran vielä, että hedelmistä ja marjoista en voi muuta oikeastaan syödä, kuin banaaneja, allergian takia lähinnä. Raejuuston vaihdoin rahkaan. Mikä näistä on bodaajalle paras: Riisi, Peruna vai Makaroni?

Peruna on varsin nopea hiilarilähde, mieluummin tummaa makaronia. Riisistä en osaa sanoa. Banaanit on nopeita kans, mutta sisältävät hyvin vitamiineja ja hivenaineita. Treenin jälkeen on melkein sama mitä syö, kyllä keho sen käyttää. Jos nappaa bantskun kyytipojaksi ruisleipää (kuitua) niin se hidastaa sitä hiilarin imeytymistä, sillon voit syödä niitä enemmän välipaloina.

Tämä varmaan sanottu jo monta kertaan (taas töissä. asiakkaat häiritsee)
mutta ohjelmaan sen kummemmin puuttumatta (jonka muuttaisin aika täysin, lue FAQ) se yksi ja paras keino saada paino nosuun: ala pitää ravintopäiväkirjaa. Aina kun syöt merkkaa ylös mitä söit. Vasta näin sitä tajuaa miten vähän tulee syötyä, ja sitten voikin alkaa korjata asiaa.

Aika hullu pallkari suhde sulla! pp 70 ja hh 30. Tarviiko sitä proteiinia noin paljon kun elimistö ei pysty käyttää hyväkseen kun noin 60g/ per proteiini laaki kerralla. Hiilareita tosi vähän. Ite otan 40/60 suhteella ja hyvältä tuntuu, vaikka tuskin tunteilla mitään väliä näissä asioissa...

yannara sanoi:
Syömispuoli Palautusjuoma heti treenien jälkeen 70/30 proteiini/hydraatteja. :
muuta en jaksa kommentoida, mutta käännä tuo palkkarin roteiini/hiilari suhde toisinpäin. eli maltoa 70 ja roteiinia 30.

edit: hiilaria on turha pelätä. olen lukenut että n1g maltoa per paino kilo ja n,0,5g roteiinia per paino kilo ois hyvä satsi reenin jälkeen. hiilareita pitää saada reenin jälkeen kunnolla vaikka pakkislaiset suosiikin palkkarissakin suurinpiirtein pelkkää heraa ja vettä;). jos haluat tulevaisuudessa olla muutakin kuin pelkkä muikun ruoto, niin lisää syömistä ja ota kunnon palkkari reenin jälkeen.

toi treeniohjelma kannattaa ainakin vaihtaa suorilta johonkin kunnolliseen. otat vaikka jonkun ohjelman tuolta timpan laittamasta linkistä ittelles ja sitten muokkaat sitä itselle sopivaksi.

tohon syömiseen on varmasti valaiseva ilmiö jos lasket parilta päivältä kalorit jota saat. kannattaa vaikka ottaa joka päivälle jokin tietty setti minkä vetää, plus sitten kaikki muu eväs. aamu- ja välipalana toimii hyvin esimerkiksi 250g rahkaa, tiraus finlightiä ja 1-3dl jotain puurohiutaleita+ tietenkin vettä. iltapalalle mukaan reilusti proteiinia ja öljyä. jos et palkkariin halua kovin paljoa hiilareita jostain tietystä syystä, nosta suhde ainakin johonkin 50/50, sillä elimistö kaipaa energiaa treenin jälkeen.

yannara sanoi:
En pidä itseäni enää aloitteliana 9kk aktiivisen treenailun jälkeen, joten ängen nyt tälle puolelle :D .... tosiaan, tuona aikana oli 2 pitkää taukoa, juhannus-aikana oli 3kk katkoa ja sitten syksyllä meni selkä, jonka ansiosta oli 2 viikkoa pois kuvioista

Siis olet treenannut 9kk, jona aikana kaksi pitkää taukoa + 3kk taukoa + 0,5kk taukoa. Ei ole tarkoitus lannistaa, mutta ethän ole siis oikeasti treenannut kuin alle 6kk jona aikana on ollut kaksi pitkää taukoa... Voit kyllä huoletta pitää itseäsi aloittelijana ainakin seuraavan parin vuoden yhtäjaksoisen treenin ajan.
:thumbs:

Hyvä asenne on että olet aloittelija kunnes näytät Arskalta.
Silloin voi ottaa neuvot hyvillä mielin vastaan. Jos pitää itseään liian kokoneena tulee kaikki uudet ideat tyrmättyä koska "kyllä mä tiedän".

Itse ajattelin ainakin olla aloittelija vielä seuraavat 10 vuotta.

Back
Ylös Bottom