Varmasti olisi enemmän suomessa rikkaita jos ei olisi liittoja olemassakaan tai jos ne ajettais alas.
Suomessa olisi varmasti enemmän korpi lakkoja ja vähäisempi tuottavuus. Olisiko sinulla heittää esimerkkiä asiasta että asia olisi noin niinkuin väität? Se olisi ainakin varma että iso porukka joutuisi tekemään kahta ellei peräti kolmea työtä että pärjäisi (jenkki tyyliin).
Ja se on sairas ajatus, että osaavalle ja vähemmän osaavalle maksetaan sama palkka.
Katso alemman vastauksen nimimerkki kohta.
Meinaatko vastedeskin tyytyä siihen tulotasoon jonka ammattiliitot puolestasi neuvottelevat? Etkö meinaa itse ottaa vastuuta tulevaisuudestasi?
Tes antamat tasot ovat minimi palkkoja, eivät ehdottomia palkka kattoja. Nimimerkillä KTA on 2x3ryhmän tes palkka.
Älkää antako liittojen manipuloida itseänne sellaseen passiiviseen tilaan että elätte koko elämänne alisuoritteisessa tilassa.
Liiton ansiosta olen aktiivisempi. Käyn kurssittamassa itseeni aika ajoin. Esim viime vuonna olin laki kursseilla. Liiton ansiosta tiedän mikä on alisuoritteinen tila.
Mä kuolisin nälkään jos eläisin jollain tessin palkalla.
Minä taas tienasin viime vuonna enemmän kuin paperimiehet, kiitos kuuluu TES urakka sopimuksille ja urakka nh sopimusten & PAIKALLISSOPIMUSTEN.
Mä en tunne ketään joka olis SAK ta kumartamalla päässyt elämässään eteenpäin.
Onhan niitä luottamusmiehiä ketkä ovat saanneet kunnon kultaisen potkun perseeseen
Ovat pyllistäneet TA ja kumartaneet liitolle ;)
Mä liputan yksilön vapauden ja vastuun puolesta ja aion elää sellasen elämän mikä mulle maistuu.
Hyvä juttu :thumbs: Kiitos liiton meillä on oikeuksia ja tätä kautta vapautta + tiedän missä menee vapauden rajat.
Niin makaa miten petaa, vanha ja tyhmä sanonta mutta niin paikkansa pitävä.
Aivan! Jos pitää huolen omista oikeuksista ja etuusuuksista niin ei tarvitse tehdä viron miesten palkoilla töitä suomessa. Niin makaa kuin petaa
Tämä ei ollut mitään henkilökohtaista sitten Kalju! Kuulut vain siihen isoon ryhmään millä ei vain ole tarpeeksi laajakatseista kantaa asiaan eikä perustietämystä kuinka rattaat toimivat. Näkökantoja on monia, mutta SAK haukkuvat tahot vain unohtavat yleensä esittää toimivampaa ratkaisua nykyisen tilalle. Yleensä nämä tahot esittävät lähellä anarkiaa olevaa tilaa nykyisen tilalle. Ja se ei varmana ole hyvä asia. Hevosella pitää olla ohjastaja! SAK on välttämätön "paha". Kaikella pitää olla vastakohtansa. Vastakohdat tasapainottavat tilanteen. Jos sinulla on toimivampi toiminta malli niin suosittelen sinua hakeutumaan seuraaviin eduskunta vaaleihin ja toivoa että saa tarpeeksi kannattajia kyseisellä toimintamallilla. Minun ääntäni et kyllä saa
:piis: (asiat riitelevät eivät henkilöt)
Kyllä tietää ja jos ei tiedä, niin TA rikkoo ilmoitusvelvollisuuttaan.
Itse tiedän centilleen, mitä omassa linjassa maksetaan kenellekin.
Me emme ainakaan saa tietää yhden tietyn työntekijän palkkaa (Talotekniikan TES). Mutta yksikön/toimipisteen KTA saamme kyllä tietoomme. Tosin kyllä jätkät puhuu meillä hyvin vapaasti kuinka kukin on tienannut, mikä kyllä palvelee kaikkia. Hyvä soitella eri kavereille ja kysellä että mihin hintaan kannattaisi tehdä urakat.
Itse aiheeseen:
Kiitos paikallissopimusten meillä maksetaan keskimäärin paremmin kuin TES lukee. Eli täällä on vain hyviä fiiliksiä paikallissopimuksista. Urakoissa on niin paljon heittoja että jotkut olisivat aivan liian kalliita (selkeitä työmaita) työnantajalle ja osa taas liian työläitä (hankalia työmaita) että työtekijä tienaisi. Eli anamme kummatkin löysää toisillemme, ja hyvin on toiminut. Tekijä miehet tienaavat loistavasti meillä kiitos paikallissopimusten. Eikä ole kyräilyjä työntekijöiden kesken kuka saa see kultakaivoksen (selkeän työmaan). Ei mitään suurempaa valittamista tämän asian suhteen.