Pahoinpitelysyyte kuinkakohan käy?

Olin mukana nujakassa. Itse huitaisin kasvoihin nyrkillä (leukaan), ja hän mottasi leukaan samantien. Siirryin itse siitä sivummalle, ja tämä toinen osapuoli räyhäsi 3. osapuolelle. Olin istumassa ja sytyttämässä savuketta kun tämä henkilö tuli luokseni, kävi päälle, sillä seurauksella että kaaduin tuolilta lattialle. Lattialla ollessani hän potki minua vartaloon ja kasvoihin. Sain todella pahat jäljet, vekin nenään ja verta oli melkoisesti.
3. osapuoli sai raahattua tämän henkilön pois päältäni ja poistettua jollain konstilla tilasta. Itse en poistoa nähnyt, sillä konttasin verisenä lähimpään sanitettitilaan etsimään jotain paperia jolla saan verenvuotoa tyrehdetettyä.

Tämä henkiö saapui takaisin poliisien kanssa, ja minä myönsin huitaisseni kerran, ja kerroin mitä sitten kävi.

Kävin kuvauttamassa polilla vammat hetimiten ja tein itse hänestä ilmoituksen virkavallalle. Nyt tämä henkilö syyttää minua ja 3. osapuolta mukiloinnista. On kuulemma saanut hampaan katki ja silmänpohjaan murtuman. Itse en ole nähnyt tilannetta jossa se olisi voinut tapahtua, en toki voi sanoa etteikö 3. osapuoli olisi jotain tehnyt.
tämä 3. osapuoli näki kun olen lattialla ja minua potkittiin. Mutta ei nähnyt minun tai hänen ensimmäistä lyöntiä. Hän oli se joka sai toisen kimpustani ja vielä siinäkin tilanteessa tämä toinen yritti minun kasvoilleni tallata.

Minä olen valmis sopimaan asian, eikä minulla vaateita ole. Ruhjeet paranevat kyllä. Mutta toinen osapuoli jos haluaa viedä eteenpäin, mitenköhän käy? Saanko minä tuomion lievästä pahoinpitelystä? Mitään muuta en tehnyt kuin kerran huitaisin. Sen jälkeen hän oli toisessa tilanteessa ja palasi hyökäten päälleni. Meitä on 2 henkeä jotka kertovat hänen potkineen minua maassa maatessani.
Tämä vastapuoli oli vessassa ollessani myös tuhonnut kiinteistön omaisuutta (läppärit repinyt irti ja ties mitä).

Miten luulette että käy? Minulle tämä on ensimmäinen (ja viimeinen) kerta kun koskaan huitaisen ketään. Toisella osapuolella on parin vuoden takaa merkintä pahoinpitelystä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suosittelen melkein nostamaan pahoinpitelysyytteen myös, sillä siinä voi nyt huonolla tuurilla käydä niin, että joudut maksajaksi vaikka olet itse ollut ottavampi osapuoli yhdestä lyönnistäsi huolimatta. Ei kannata tuommoista munapäätä päästää kuin koiraa veräjästä. Kerrot vaan oikeudessa niin kuin asia meni, kyllä siellä yleensä oikeat päätökset tehdään. Sinulle ei pitäisi tulla kuin korkeintaan se lievä pahoinpitely, jos sitäkään, mutta sinut itsesi on taas pahoinpidelty eli sinä voit saada jopa korvauksia. Ja jos jostain kumman syystä sakkoja tai korvauksia joudut maksamaan, niin omat saatavasi tästä jutusta kyllä korvaa ne.

Templen kanssa samoilla linjoilla. Sulla on silminnäkijöitä ja myös todisteita vastapuolen holtittomasta ja aggressiivisesta käytöksestä niin henkilöitä kuin ympäristöä kohtaan. Vahva näyttö siis siitä että olet ollut alakynnessä ja puolustautunut. Vaikka saisit sakkoja ja lievästä pahoinpitelystä tuomiota, omat saatavat kuittaa ne. Pitkä prosessi todennäköisesti edessä, mutta onhan tässä tietty sekin että rekisteriin jää merkintä.

Suurin kysymyshän tässä on, että pääseeköhän tämä henkilö syyttämään minua silmävammasta ja hampaasta? Kun kummallekaan ekalle lyönnille ei ole kuin sana sanaa vastaan. Itse osuin leukaan ja sain leukaan oman osuman. Silminnäkijä taas näki minut maassa potkittavana (ehti siinä vaiheessa vessasta paikalle).
Siksi mietin,että joudunko minä nyt maksamaan hänen kulunsa vammoista joista mulla ei ollut tietoakaan. Toki olen valmis sakot maksamaan. Mutta en haluaisi hänen muita vammojaan maksaa, sillä olin itse lattialla.
Tuossa oli puolisen tuntia väliä kun hänet oli poistettu ja hän poliisien kanssa paikalle palasi. Yksin hän sieltä lähti. Emme voi tietää onko kaatuillut tms.

Käräjillä ei merkkaa mitään jos itse on alakynnessä ja siinä tilanteessa tinttaa puolustautuakseen naamaan. Kokemuksella puhun. 2009 vuonna kimppuuni käytiin takaapäin lyöden nyrkillä takaraivoon, putosin polvilleni ja sain siinä vielä potkun tuonne olkapään seudulle. Siitä kun pääsin pystyyn niin latasin uppercutilla kaveria leukaan ja putosikin niille sijoilleen. Tuomio PAHOINPITELY ei siis edes lievä, ehdollista vankeutta tuli myös.

Todistaja kyllä näki etten minä päässyt lattialta käsin potkivaa naista lyömään. Yritin suojata päätäni ja hätistää häntä pois. Ehti kuitenkin kenkää antamaan minulle muutaman kerran ja tallata kasvoille vielä loppusilaukseksi.
Että en sieltä lattialta edes puolustautunut, yritin vain suojella päätäni. JOsta näkyy minulla kaulassa ruhjeita, molemmissa käsivarsissa isot ruhjeet, toinen silmä aivan mustanpunaisena ja turvoksissa, nenässä vekki joka liimattiin ja toisessa silmässä pienempi ruhje ja poskipää mustana.

Olin mukana nujakassa. Itse huitaisin kasvoihin nyrkillä (leukaan), ja hän mottasi leukaan samantien. Siirryin itse siitä sivummalle, ja tämä toinen osapuoli räyhäsi 3. osapuolelle. Olin istumassa ja sytyttämässä savuketta kun tämä henkilö tuli luokseni, kävi päälle, sillä seurauksella että kaaduin tuolilta lattialle. Lattialla ollessani hän potki minua vartaloon ja kasvoihin. Sain todella pahat jäljet, vekin nenään ja verta oli melkoisesti.
3. osapuoli sai raahattua tämän henkilön pois päältäni ja poistettua jollain konstilla tilasta. Itse en poistoa nähnyt, sillä konttasin verisenä lähimpään sanitettitilaan etsimään jotain paperia jolla saan verenvuotoa tyrehdetettyä.

Tämä henkiö saapui takaisin poliisien kanssa, ja minä myönsin huitaisseni kerran, ja kerroin mitä sitten kävi.

Kävin kuvauttamassa polilla vammat hetimiten ja tein itse hänestä ilmoituksen virkavallalle. Nyt tämä henkilö syyttää minua ja 3. osapuolta mukiloinnista. On kuulemma saanut hampaan katki ja silmänpohjaan murtuman. Itse en ole nähnyt tilannetta jossa se olisi voinut tapahtua, en toki voi sanoa etteikö 3. osapuoli olisi jotain tehnyt.
tämä 3. osapuoli näki kun olen lattialla ja minua potkittiin. Mutta ei nähnyt minun tai hänen ensimmäistä lyöntiä. Hän oli se joka sai toisen kimpustani ja vielä siinäkin tilanteessa tämä toinen yritti minun kasvoilleni tallata.

Minä olen valmis sopimaan asian, eikä minulla vaateita ole. Ruhjeet paranevat kyllä. Mutta toinen osapuoli jos haluaa viedä eteenpäin, mitenköhän käy? Saanko minä tuomion lievästä pahoinpitelystä? Mitään muuta en tehnyt kuin kerran huitaisin. Sen jälkeen hän oli toisessa tilanteessa ja palasi hyökäten päälleni. Meitä on 2 henkeä jotka kertovat hänen potkineen minua maassa maatessani.
Tämä vastapuoli oli vessassa ollessani myös tuhonnut kiinteistön omaisuutta (läppärit repinyt irti ja ties mitä).

Miten luulette että käy? Minulle tämä on ensimmäinen (ja viimeinen) kerta kun koskaan huitaisen ketään. Toisella osapuolella on parin vuoden takaa merkintä pahoinpitelystä.
Lyhyesti: Mitä sinulle tapahtui ENNENKUIN sinä löit vastapuolta nyrkillä kasvoihin?

Tämä henkilö tuli tilaan raivoissan, työnsi minua syrjään, jolloin minä kumautin naisellisella tavalla leukaan sanoen "nyt riittää". Ko. henkilö oli aggressiivinen paikalta lähtiessään, siinä välillä laittoi melkoisen ikäviä viestejä ja paikalle tullessaan pyyhälsi kuin vihainen myrskytuuli. Avasin hänelle ovea ja siinä jo meinasin kaatua kun runnoi oven auki joka aukesi sisäänpäin. Minun tarkoitukseni oli vain "herättää" hänet täysin raivopäisestä tilasta.

Poliisin tullessa paikalle, he selvästi pitivät tilannetta siinä sovittavana, kysyivät haluaako osapuolet sopia. Minä sanoin että haluan ja pyydän anteeksi että löin ja annan anteeksi hänen lyöntinsä leukaan.

Tilanne oli siinä jo ohi kun pääsin istumaan. Siirryin toisaalle istumaan. Hän palasi siihen käyden kimppuuni uudestaan. Jäi savuke sytyttämättä.

Kyllä tämä tapaus sinun puolella on näiden juttujen perusteella, en tiedä sitten tämän väliintulijan kohdalla saako paskat niskaansa. Se on niin vaikea sanoa miten käy, joten se pitää käräjillä katsoa, jos toinen osapuoli sinne tämän haluaa viedä. Saattaahan se mieli hänelläkin vielä muuttua, ellei sitten jaksa leikkiä marttyyria loppuun asti.
Et sinä leukaan lyömällä ainakaan silmänpohjaan vammoja ole aiheuttanut ja tuskin on yhdestä läpsystä hampaatkaan katkailleet, ellet ole hyvä lyömään tai osunut just oikeeseen kohtaan. Ei kannata stressata liikaa, oottelet vaan miten käy, ei mikään maailman vakavin juttu kuitenkaan ole sinun kohdalla.

no juu en pidä itseäni Rockyna. Oli varmaan semmonen naisellinen mojahdus leukaan, samanlainen jonka antoi takaisin. Mustelman sain ja jomotusta siihen kohtaan. Ja sanoinkin poliiseille, että tämän naisen takaisin mojautus oli aivan oikeutettu. Ja sanoin että oletan että tällä oltaisiin sujut. Mutta en kuvitellut hänen uudestaan päälle käyvän. Eikä tuo 3. osapuolikaan kuvitellut että nainen repii läppärit palasiksi, printterit ja kahvinkeittimet mujuksi. Miksi ihmeessä, mitä pahaa kodinkoneet hälle oli tehneet. Mene ja tiedä.
Päätin kuitenkin että minä vien tämän eteenpäin, ja palkkaan tarvittaessa juristin. Koska en ota sitä niskaani että olin itse valmis antamaan olla ruhjeiden kautta, mutta toinen valehtelemalla alkaa vaatia ties sun mitä.

Aika yleistä on että joutuu makselemaan vaikka puolustais itseään, parempi tosiaan nostaa se syyte myös tai joudut yksin maksumieheksi. Kokemusta löytyy. Ehdonalainen aika selviö jos toiselle sattuu pahasti. Merkintä rekisteriin ja pahimmillaan vaikuttaa duunin saantiin sen aikaa kun näkyvissä.

Olin juuri yhteydessä juristiin. Hänen mukaansa on mahdollista, että saan tuomion lievästä pahoinpitelystä, sekä sakot. Mutta vastapuolen osalta hän oli sitä mieltä, että lähtisi viemään eteenpäin törkeänä pahoinpitelynä, johtuen asetelmasta, jossa minä makaan lattialla ja toinen seisten potkii pään alueelle, lisäksi nenän vekistä jäänee pysyvä jälki.
Hänen mielestään on hyvinkin epätodennäköistä, että minua syytetään hampaiden katkeamisesta tai silmänpohjan murtumasta, sillä minun potkimiseni jälkeen hänet on poistettu tilasta, ja todennäköisesti siinä ja hänen irtaimistoa hajottaessaan hän on kolauttanut itsensä. Eikä sille tapahtumalle (poisto) ole näkijää, sillä itse olin vessassa valumassa verta.

Lisäksi meidän ensimmäisille naisten mojautuksille ei ole näkijää, mutta potkimiselle oli. Käsivarsieni alaosien ja kyljen/kainalon ruhjeista näkee että olen yrittänyt suojautua, enkä tapella takaisin.

Tämän lisäksi tämä henkilö on 3. osapuolelle lähettänyt vielä uhkailuviestejä "joissa kaikki tämän henkilön läheisetkin joutuvat kärsimään". Sekä jo ennen paikalle tuloaan, hän lähetteli hyvin raivokkaita ja epävakaan oloisia viestejä meille molemmille (minä ja 3. osapuoli). Joista jo näkee, että hän oli valmiiksi hyvin aggressiivisessa tilassa paikalle saapuessaan.

*muokattu* Kuuleman mukaan tätä henkilöä on raavittu kasvoihin. No olen ottanut omista käsistäni kuvat. Minulla ei ole kynsiä. Olen niitä syönyt vuosia sillä tuloksella, että en saa edes teippirullasta alkua niillä. Pehmeät sormenpäät minulla on. Eli minun käsistäni ne eivät ole. Mutta minulla taas on kulman alla sekä nenän varressa selkeät jäljet että kynsi on kaapaissut ihoa auki. Tällä henkilöllä on pitkät kauniit kynnet.

Niin ne tilanteet elävät. Nyt tämä nainen on ollut yhteydessä 3. osapuoleen, ja alkanut perua puheitaan. Liekö taustalla se, että hänellä on 2 vuoden takaa lievä pahoinpitely tuomio, eikä ilmeisesti hammaskaan ollut mennyt rikki tuossa kolauksessa, silmästään ei ole enää puhunut. Hän on kyllä tietoinen, että minä olen valmis viemään asiaa eteenpäin.
3. osapuoli oli itsekin valmis viemään eteenpäin, jo ihan irtaimiston korvausten takia. Nyt tämä nainen on alkanut peruuttelemaan.
Itse olen edelleenkin sitä mieltä, että vähintäänkin hänen on korvattava minulle matkakulut sairaalaan ja kotiin, sekä poliklinikkamaksu ja pilalle mennyt laukku (veri ei lähde irti).

Niin ne tilanteet elävät. Nyt tämä nainen on ollut yhteydessä 3. osapuoleen, ja alkanut perua puheitaan. Liekö taustalla se, että hänellä on 2 vuoden takaa lievä pahoinpitely tuomio, eikä ilmeisesti hammaskaan ollut mennyt rikki tuossa kolauksessa, silmästään ei ole enää puhunut. Hän on kyllä tietoinen, että minä olen valmis viemään asiaa eteenpäin.
3. osapuoli oli itsekin valmis viemään eteenpäin, jo ihan irtaimiston korvausten takia. Nyt tämä nainen on alkanut peruuttelemaan.
Itse olen edelleenkin sitä mieltä, että vähintäänkin hänen on korvattava minulle matkakulut sairaalaan ja kotiin, sekä poliklinikkamaksu ja pilalle mennyt laukku (veri ei lähde irti).
Jos saat kunnon korvaukset ja peruuttaa kaikki vaateet teikäläistä kohtaan niin voihan sitä harkita. Oikeuteen mennessä voit olla varma, että vaikka todistajan turvin saat varmasti ite korvauksia ja tuomion toiselle, niin saat myös itse tuomion koska löit toista klyyvariin. Siellä ei katota kuka löi ensin ja missä tilanteessa kerta lyönti on tapahtunu ja myönnetty. Tuossa tilanteessahan ei muuten ole ongelmaa, mutta pitää vakavasti harkita vaikuttaako rikosrekisterimerkintä esimerkiks työkuvioihin tai mahdollisiin seuraavan viiden vuoden aikana tuleviin asioihin ennen kuin tuo merkintä muistaakseni vanhenee ja poistuu sieltä näkyviltä.

PS. Talleta kaikki viestit joita vaihdat osapuolten kanssa kun käyt asioita läpi. Samoin jos mahdollista niin puhelut asiaan liittyen. Ongelmien ilmentyessä noista voi olla aika korvaamaton apu.

Tämä henkilö tuli tilaan raivoissan, työnsi minua syrjään, jolloin minä kumautin naisellisella tavalla leukaan sanoen "nyt riittää". Ko. henkilö oli aggressiivinen paikalta lähtiessään, siinä välillä laittoi melkoisen ikäviä viestejä ja paikalle tullessaan pyyhälsi kuin vihainen myrskytuuli.
Jos siis tilanne alkoi sillä että henkilö A tulee myrskytuulena raivoissaan sisälle ja työntää sinut syrjään, johon sinä vastaat lyömällä (naisellisella tavalla) leukaan, ei tuo kyllä välttämättä mene perusteltuna itsepuolustuksena vaan vikaa on sysissä ja sepissä. Ja jos käräjäille mennään niin sinuna en puhuisi naisellisista mojautteluista enkä naisten mojautuksista, koska ei sillä naiseudella sympatiapisteitä irtoa siinä vaiheessa kun porukalla on nenät vekillä ja hampaita poikki, riippumatta siitä miksi ne hampaat on poikki ja kuka ne katkaisi.

Jos vastapuoli on perumassa niin en välttämättä lähtisi tekemään numeroa matkakuluista sairaalaan, koska ihan välttämättä ei käy niin että vastapuolen perumisinnokkuus säilyy saadusta syytteestä huolimatta. Sopikaa vaikka että menette käymään sovittelussa (jos paikkakunnalta sellaista löytyy) ja sovitte siellä asian ja mahdollisesti sen kuka maksaa kenenkin laukun.

Joo kyllä kannattaa sopia ennemmin kuin käräjille lähtee, niin kuin alunperin olit tekemässäkin tai sovit että maksaa käteen sen summan. Arvelinkin että tuo toinen osapuoli peruu syytteensä kun ymmärtää, että takkiin tulee jos lähtee tappelemaan oikeuteen perusteettomasti.

jahas. Nyt tämä nainen uhkailee 3. osapuolen kautta, että jos en vedä pahoinpitelysyytettä pois, hän nostaa syytteen tapon yrityksestä. Erikoista, ettei se hänelle tullut mieleen poliisien paikalla ollessa, tai muutenkaan ennenkuin nyt.
En kommentoinut asiaan mitenkään, laitoin vain tiedon juristilleni.

Hieman nyt heiluu tämän naisen vaatimukset. Ja kaikki sms:nä. Eikö tuo jo täytä kiristyksen kriteerit? Mitä tässä vielä pitää vastaan ottaa voi hyvänen aika.

Lisäys: hän vaatimalla vaatii että syyte vedetään pois tänään. Huomenna kuulemma liian myöhäistä. Aivan kuin virkavaltaa voisi kiiruhtaa (vaikken ole mitään tehnytkään asian etteen) siviilien toimesta.
Minä toki olen valmis sovitteluun. Mutta jos syyttäjä haluaa asiaa ajaa eteenpäin, niin kai se on koko pakka viesteineen tempaista levälleen.

Tollasen kanssa mistään sovittelusta ei tule varmasti mitään. Mä nostaisin syytteen ja kiistäisin lyöneeni kertaakaan. Tuskimpa tollasta hullua kukaan uskoo.

No minullakin alkaa ns. mitta tulemaan täyteen. Olen juristille välittänyt kaiken, ja huomenna palaveeraan hänen kanssaan miettien, nostetaanko samalla kiristys syyte.
Melkoisen epävakaa nainen on tuo toinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom