Pahoinpitelysyyte kuinkakohan käy?

Välillä elämässä tulee vaikeuksia vaikka niitä ei pyydäkään.Minä veisin oikeuteen ja samalla jos häiriköinti jatkuu niin yrittäis hakea vaikka lähestymis kieltoa. Ilmeisesti et oo halukas tappelemaan ite sen kanssa niin sitten sun ainoa vaihtoehto on virkavalta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Poliisien paikallaollessa tämä nainen huuteli heittoja mm alaikäisestä lapsestani. Kuinka hän on väkivaltainen ja hoitoa vaille. Noh, juuri tuli ilmoitus, että meistä on tehty nimetön lastensuojeluilmoitus. En hämmästyisi vaikka ilmoituksen sisältö johtaisi tuohon naiseen. Maanantaina se selviää.
Voi huokaus.

Välillä elämässä tulee vaikeuksia vaikka niitä ei pyydäkään.

Jos luu5:lla tilaa niin voipi olla että tulee useamminkin.

Tuleepa kesältä mieleen tapaus missä epävakaan oloinen heppu kolhi mun autoa. Kun huomautin tästä hänelle alkoi hän käyttäytyä agressiivisesti ja kiisti koko jutun. Tässä kohtaa alkoi keittää ja luu5:n tarjoilu kävi mielessä. Heppu oli hintelä ja 20cm lyhyempi joten kertoimet olisi ollut mun puolella. Ennen tarjoiluun ryhtymistä päässäni vilisi faktat: autossa oleva kolhu oli pieni eikä haitannut matkan tekoa, tyyppi oli epävakaa, ehkä sillä on veitsi, ja mistä tietää saattaa olla vaikka minkälainen sarjamurhaaja joka palaisi keskellä yötä polttamaan taloni. Otin kuvat ja poistuin paikalta. Lisäksi kielsin rekkarini kautta ladattavien yhteistietojen selvityksen. Pari kuukautta myöhemmin 500euroa tuli mun tilille hörhön liikennevakuutuksesta.

Kuten pokerissa myös elämässä jaetun käden voi pelata monella tavalla.

Poliisien paikallaollessa tämä nainen huuteli heittoja mm alaikäisestä lapsestani. Kuinka hän on väkivaltainen ja hoitoa vaille. Noh, juuri tuli ilmoitus, että meistä on tehty nimetön lastensuojeluilmoitus. En hämmästyisi vaikka ilmoituksen sisältö johtaisi tuohon naiseen. Maanantaina se selviää.
Voi huokaus.

Ja jos se on hän mitä teet? Sekopäiden kanssa kannattaa minimoida omat tappiot eikä koittaa voitta hinnalla millä hyvänsä.

Aloitit iskujen vaihdon ja poistuit tilanteesta kun vastapuoli löi lujempaa kuin sinä?

Ei tälläisiin tapahtumiin voi ottaa oikein kantaa netin palstoilla, rehellisesti, uskon sinua aivan yhtä vähän kuin uskoisin vastapuolesi kirjoitusta kyseisestä tilanteesta.

Ja lopettaa viinan juonti, jos sitä ei kerran osata.

Lapsikin tykkää enemmän, kun äiti on kotona skarppina eikä pieruverkkarit jalassa pode krapulaa.

Aloitit iskujen vaihdon ja poistuit tilanteesta kun vastapuoli löi lujempaa kuin sinä?

Ei tälläisiin tapahtumiin voi ottaa oikein kantaa netin palstoilla, rehellisesti, uskon sinua aivan yhtä vähän kuin uskoisin vastapuolesi kirjoitusta kyseisestä tilanteesta.
No hän löi takaisin, ja siitä tuli sinelmä. Eli se osuus oli kyllä isku iskusta, sitä en kiellä ollenkaan. Mutta mitä sen jälkeen tapahtui on sitten ihan eri asia.

Ja tälle jälkimmäiselle käyttäjälle: Lapseni ei ole eläissään nähnyt minua krapulassa. Eikä minulla ole liioin tarvetta nauttia alkoholia lapsen nähden. Lapsi oli tuolloin toisen vanhempansa luona. Ja jos/kun LS-ilmoituksen voi paikantaa tähän yhteen henkilöön, kertoo se ehkä enemmänkin ihmisestä, joka haluaa sekoittaa 2 aikuisen väliseen riitaan täysin ulkopuolisia ihmisiä, ja yrittää heille aiheuttaa mahdollisimman paljon mielipahaa ja oloa. Sitä on vaikea ymmärtää.

Töihin joutuu pian lähtemään joten joudun skippaamaan hoidon. Kunnia-asia? Ei todellakaan. Väkivalta ei ole ratkaisu, järkevä ihminen olisi kävellyt tilanteesta pois.

Töihin joutuu pian lähtemään joten joudun skippaamaan hoidon. Kunnia-asia? Ei todellakaan. Väkivalta ei ole ratkaisu, järkevä ihminen olisi kävellyt tilanteesta pois.
Mä en nyt oikein pysy perässä, mutta ei mun kai tarvitsekaan. Pois tilanteesta siinä juuri käveltiin, mutta sain sun viestistä sen käsityksen ettei sekään ollut hyvä. Järkevä ihminen olisi tietysti pyrkinyt välttämään koko tilanteen syntymisen, mutta kyllä seuraavaksi paras ratkaisu on jättää se siihen yhteen lyöntiin, tuli sitten takaisin tai ei.

Voi huokaus.

Nyt ota netistä selvää miten lastensuojelun kanssa kannattaa asioida. Jos esiinnyt niille ihan omana ittenäsi ne syö sut elävältä. Näin ainakin mun kokemuksen ja tiedon mukaan.

Pois tilanteesta siinä juuri käveltiin, mutta sain sun viestistä sen käsityksen ettei sekään ollut hyvä.
Hyvää että oli jätettiin siihen yhteen lyöntiin. Mitä en itse siedä enkä hyväksy on se raukkamainen suckerpunch ja karkuun(en nyt väitä että näin tässä tapauksessa oli)

Nyt ota netistä selvää miten lastensuojelun kanssa kannattaa asioida. Jos esiinnyt niille ihan omana ittenäsi ne syö sut elävältä. Näin ainakin mun kokemuksen ja tiedon mukaan.
No mä olen sitä mieltä, että jos ei ole mitään peiteltävää, ja kotiasiat ovat aidosti kunnossa, niin lastensuojelua ei pidä pelätä (aion silti nauhoittaa keskustelun). Heillä on velvollisuus tutkia jokainen ilmoitus. Mutta minulla on heille osoittaa mistä ilmoitus johtuu, ja aion pyytää dokumentaation itselleni, jonka kiikutan sitten poliisille. Ylimääräistä pahaa en tälle naiselle halua, mutta on minulla velvollisuus myös perhettäni suojella, ja pyrkiä jollain tavalla estämään, ettei hän enempää hyökkää heidän suuntaansa, täysin viattomia sivullisia kun ovat.

Siinä on yksi asia joka on meikäläistä risonut jo vuosia. Lastensuojelun käyttö aseena. Sellainen on aina pois heidän resursseistaan, ja sieltä missä aidosti apua tarvitaan.

Kannattaa muuten aina hakea lääkärintodistus vammoilleen. Toinen voi hyökätä kimppuun ja hakea omille vammoilleen todistuksen. Sitten viikkojen päästä tekee rikosilmoituksen. Mikäli sinulla ei ole lääkärintodistusta vammoistasi voi lopputulos olla, että sinä saat tuomion se hyökkääjä ei saa mitään. Näin voi käydä vaikka poliisi ne vammat näkisikin. Oikeudessa voidaan kuitenkin katsoa että ei lääkärintodistusta niin ei vammoja.

Näin siis kannattaa toimia vaikka ei tekisi siitä rikosilmoitusta. Toinenhan voi paikan päällä lyödä kättä päälle ja sanoa kytillekkin ettei halua tehdä siitä juttua. Myöhemmin se voikin tehdä rikosilmoituksen.

Kannattaa muuten aina hakea lääkärintodistus vammoilleen. Toinen voi hyökätä kimppuun ja hakea omille vammoilleen todistuksen. Sitten viikkojen päästä tekee rikosilmoituksen. Mikäli sinulla ei ole lääkärintodistusta vammoistasi voi lopputulos olla, että sinä saat tuomion se hyökkääjä ei saa mitään. Näin voi käydä vaikka poliisi ne vammat näkisikin. Oikeudessa voidaan kuitenkin katsoa että ei lääkärintodistusta niin ei vammoja.

Näin siis kannattaa toimia vaikka ei tekisi siitä rikosilmoitusta. Toinenhan voi paikan päällä lyödä kättä päälle ja sanoa kytillekkin ettei halua tehdä siitä juttua. Myöhemmin se voikin tehdä rikosilmoituksen.
Kävin heti tapahtuman jälkeen ensiapupolilla, jossa vammat kuvattiin, kirjattiin sekä avohaava teipattiin kiinni. Että siltä osin on kunnossa. Poskipää aristaa vielä (pienehkö kohouma siinä tuntuu), mutta ruhjeet muuten alkaneet hellittää tehokkaan ruhjevoiderumban avulla. Katselen vielä pari päivää ja jos poskipää vielä aristaa, menen lääkäriin siitä erikseen.

No niin, kyllähän siitä lastensuojeluilmoituksesta näkyi kuka sen on tehnyt, ajankohtakin täsmäsi. Lastensuojelu ei nähnyt aihetta avata tutkintaa, mutta kehoittivat hekin viemään paperit tutkivalle poliisille, jotta vastaisuutta varten on näyttää aiemmin tapahtunutta kiusaamista.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että raivotkoon minulle miten paljon haluaa. Kiusatkoon ja kostakoon. Mutta minun lapseni pidetään tästä poissa. En minäkään hänen lastaan ole mukaan vetämässä. Ovat täysin sivullisia tässä asiassa.

No niin, kyllähän siitä lastensuojeluilmoituksesta näkyi kuka sen on tehnyt, ajankohtakin täsmäsi. Lastensuojelu ei nähnyt aihetta avata tutkintaa, mutta kehoittivat hekin viemään paperit tutkivalle poliisille, jotta vastaisuutta varten on näyttää aiemmin tapahtunutta kiusaamista.
Edelleenkin olen sitä mieltä, että raivotkoon minulle miten paljon haluaa. Kiusatkoon ja kostakoon. Mutta minun lapseni pidetään tästä poissa. En minäkään hänen lastaan ole mukaan vetämässä. Ovat täysin sivullisia tässä asiassa.
Tuo on jo vastapuolelta kusipäinen teko.

Ihan ekana kannattaa itse opetella ja pyytää sitä juristiasi opettelemaan rikoslakia. Jos nainen "uhkaa" nostavansa syytteen tapon yrityksestä, ellet sinä luovu pahoinpitely syytteestä, niin miten ihmeessä siitä saa kiristyksen tunnusmerkistön täyttymään?

Finlexistä suora lainaus: Kiristys
Joka muulla kuin 1 §:ssä tarkoitetulla uhkauksella pakottaa toisen luopumaan taloudellisesta edusta, johon rikoksentekijällä tai sillä, jonka puolesta hän toimii, ei ole laillista oikeutta, on tuomittava kiristyksestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Eli mikä on se taloudellinen etu, josta nainen yrittää "uhkauksellaan" saada sinut luopumaan hänen eduksi? Vastaan puolestasi: ei mikään. Kiristys tarkoittaa, että kiristäjä vaatii sinulta rahaa tms. uhkailemalla tai muuten pakottamalla.

Yleisesti asiaan: Sinun tekemiesi osalta täyttyy lievän pahoinoitelyn tunnusmerkistö, ja siitä saanet sakkoa, jos nainen vaatii rangaistusta ja syyttäjä syytteen nostaa. Nainen sen sijaan on epäiltynä vähintään pahoinpitelyyn, mahdollisesti jopa törkeään pahoinpitelyyn (maassa makaavan potkiminen päähän useimmiten täyttää törkeän tunnusmerkistön). Ne ovat kummatkin virallisen syytteen alaisia rikoksia, joten asianomistaja ei voi "vetää asiaa pois" millään. Toki voi ilmoittaa asiaa tutkivalle poliisille, että peruu rangaistusvaatimuksensa, mutta juttu on ja pysyy silti ja saatetaan syyteharkintaan syyttäjälle, koska se siis on virallisen syytteen alainen rikos.

Joku neropatti edellä ihmetteli, miten on itse joskus saanut tuomion pahoinpitelystä eikä lievästä, kun löi toista niin, että se toinen "tippui niille sijoilleen". Miten tyhmiä ihmiset on? Sekö on lievää pahoinpitelyä, että täräyttää nyrkillä pään alueelle niin kovaa, että toinen putoaa siihen paikkaan?! Hohhoijaa, ihan aiheesta olet tuomiosi saanut ja tyhmyyslisää olisit ansainnut päälle.

Joku toinen taas erittäin aiheesta sanoi, että itse sitä päättää nostaako nyrkin toista vastaan vai ei. Aina on mahdollisuus poistua tai jättää lyömättä, joten turha itkeä mahdollisia tuomioita ja korvauksia, kun itse on itsensä epäillyn asemaan saanut.

Joku toinen taas erittäin aiheesta sanoi, että itse sitä päättää nostaako nyrkin toista vastaan vai ei. Aina on mahdollisuus poistua tai jättää lyömättä, joten turha itkeä mahdollisia tuomioita ja korvauksia, kun itse on itsensä epäillyn asemaan saanut.

Ei ole. Tuo on naiivia ja tietämätöntä puhetta, ettäkö aina olisi mahdollisuus poistua tai jättää lyömättä. Useimmissa tapauksissa näin on, mutta ei todellakaan aina.

Se on niin helppo jättää lyömättä kuin tanten sanoi.

En ole ikinä itse ajautunut lähellekään moista tilannetta. Ajanviettopaikkansa, juomistapansa ja illanvieton kulun voi kukin valita. Tietyissä paikoissa tiettyyn kellonaikaan on moninkertainen riski ajautua käsiryysyyn ja oikealla luonteella varustettu siihen tarttuu.

Joten kyllä, aina on mahdollisuus olla lyömättä.

Ei asioita viranomaisille. Ne tuomarit vetää siinä päätöksen aikana enemmän tuntiliksaa kuin mikään pahoinpitelyn uhri saa korvauksia.
Ei meidän oikeuslaitos mitenkään hyvin toimi, tämä on täysi illuusio jota meille syötetään. Lähestymiskiellot on vitsejä, tämän myöntää lainoppineetkin. Asiat vaan pahenee ja tulee stressiä ja vihamiehiä elämään ja saa asian jatkumaan mahdollisesti pitkäänkin. Sitä varten tapellaan että asiat selviäisi nyrkein siinä paikassa sillä hetkellä. Asioiden vieminen viranomaisille on ihan turhaa. Nuole haavat ja elämä on helpompaa. Jos itse saat vedettyä toisen kanveesiin, juokse karkuun. Jos jäät kiinni, syytä toista samasta äläkä myönnä mitään. Näin se toimii.
Alkoholi pois, niin näihin tilanteisiin ei ajaudu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom