Ihan ekana kannattaa itse opetella ja pyytää sitä juristiasi opettelemaan rikoslakia. Jos nainen "uhkaa" nostavansa syytteen tapon yrityksestä, ellet sinä luovu pahoinpitely syytteestä, niin miten ihmeessä siitä saa kiristyksen tunnusmerkistön täyttymään?
Finlexistä suora lainaus: Kiristys
Joka muulla kuin 1 §:ssä tarkoitetulla uhkauksella pakottaa toisen luopumaan taloudellisesta edusta, johon rikoksentekijällä tai sillä, jonka puolesta hän toimii, ei ole laillista oikeutta, on tuomittava kiristyksestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Eli mikä on se taloudellinen etu, josta nainen yrittää "uhkauksellaan" saada sinut luopumaan hänen eduksi? Vastaan puolestasi: ei mikään. Kiristys tarkoittaa, että kiristäjä vaatii sinulta rahaa tms. uhkailemalla tai muuten pakottamalla.
Yleisesti asiaan: Sinun tekemiesi osalta täyttyy lievän pahoinoitelyn tunnusmerkistö, ja siitä saanet sakkoa, jos nainen vaatii rangaistusta ja syyttäjä syytteen nostaa. Nainen sen sijaan on epäiltynä vähintään pahoinpitelyyn, mahdollisesti jopa törkeään pahoinpitelyyn (maassa makaavan potkiminen päähän useimmiten täyttää törkeän tunnusmerkistön). Ne ovat kummatkin virallisen syytteen alaisia rikoksia, joten asianomistaja ei voi "vetää asiaa pois" millään. Toki voi ilmoittaa asiaa tutkivalle poliisille, että peruu rangaistusvaatimuksensa, mutta juttu on ja pysyy silti ja saatetaan syyteharkintaan syyttäjälle, koska se siis on virallisen syytteen alainen rikos.
Joku neropatti edellä ihmetteli, miten on itse joskus saanut tuomion pahoinpitelystä eikä lievästä, kun löi toista niin, että se toinen "tippui niille sijoilleen". Miten tyhmiä ihmiset on? Sekö on lievää pahoinpitelyä, että täräyttää nyrkillä pään alueelle niin kovaa, että toinen putoaa siihen paikkaan?! Hohhoijaa, ihan aiheesta olet tuomiosi saanut ja tyhmyyslisää olisit ansainnut päälle.
Joku toinen taas erittäin aiheesta sanoi, että itse sitä päättää nostaako nyrkin toista vastaan vai ei. Aina on mahdollisuus poistua tai jättää lyömättä, joten turha itkeä mahdollisia tuomioita ja korvauksia, kun itse on itsensä epäillyn asemaan saanut.