Pahanhajuinen hengitys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jizzy
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
37
Ugh ! kokeilin hakua, mutten löytänyt ( ainakaan suoraa ) vastausta tähän propleemaa, mutta asiaan.

Olen siis 17vee miehenalku, ja käyn punttiksella 4krt viikossa, ja safkaan n.200g proteiinia päivässä, samalla nappaan n.6g kreaa ja samanverran glutamiinia. Syön magnesium, mineraali & vitamiini - Tabletteja. Juon päivässä reilusti vettä, sellaset 4-6 litraa

Koulussa eräät kommentoivat hengitystäni pahanhajuiseksi, ja alkavat ilkkua minua siitä :eek: No ei se mitään, mutta nyt haju alkaa vaivaa minua henkilökohtaisesti, sillä se alkaa muistuttaa raatoa ( siis se hengitys ) :urjo:

Pesen siis hampaani päivittäin, sekä käytän hengityksenraikastajia, onko täällä ketään muita pahanhajuisia sielunveljiäni ?

Jizzy sanoi:
Pesen siis hampaani päivittäin, sekä käytän hengityksenraikastajia, onko täällä ketään muita pahanhajuisia sielunveljiäni ?
Aamuin ja illoin? Jos aamulla jättää pesemättä, niin takuulla haisee koko päivän ihan kaikilla.

Katso sinne sun kurkkuun. Usein siellä risoissa on sellaisia pieniä kuoppamaisia koloja, jotka täyttyvät bakteerimassalla. Niitä kutsutaan nimellä proppu, ja ne haisevat todella äklöttävältä. Ientulehdus aiheuttaa myös pahanhajuista hengitystä.

Tomi sanoi:
Katso sinne sun kurkkuun. Usein siellä risoissa on sellaisia pieniä kuoppamaisia koloja, jotka täyttyvät bakteerimassalla. Niitä kutsutaan nimellä proppu, ja ne haisevat todella äklöttävältä. Ientulehdus aiheuttaa myös pahanhajuista hengitystä.

Juu, täytyypi katsoa, mul kyl on aika lailla tota hammaskivee, viime hamppulääkäri reissullani, lekuri totesi, että olisin miljonääri, jos kivi olisi kultaa, tai jotain tollasta :hyper:

En usko, että ientulehdusta olisi, sen verta hyvin mä niitä pesen, ja kyllä varmasti huomaisinkin.

Just aamulla kävin hammaslääkärissä hammaskiven poistossa. Ja sitä kiveä kyllä riitti... Lekuri antoi vielä toisen ajan kun ei saanut/pystynyt ottaan kaikkea pois kun ikenet niin paljon verta vuosivat siinä käsittelyssä. Verenvuoto johtuu tulehtuneista ikenistä jotka on seurausta hammaskivestä.

Hammaskivi+tulehtuneet ikenet=pahan hajuinen henki.

Hassu tunne suussa kun alahampaitten sisäpuolella hampaitten "välit" nyt tuntuu kielellään. Aiemmin oli tuntui kuin oisivat hampaat melkeen toisiinsa kiinni kasvaneet. Eli kai sitä kiveä siellä sitten tosiaan oli oikein isompikin määrä...

Nyt sitten hommaan hammasväli harjoja ja niillä jyystän ikeneni verille aina iltaisin josko se pitäisi tuon hammaskiven kasvun pienempänä?

Makeaa vähän syön, mutta maustettua heraa menee päivässä useammassa erässä. Vaikuttaakohan noi makeutusaineet noissa heroissa normi sokrua enemmän tohon kiven muodostumiseen? *tuumii*

Hampaita harjatessa kannattaa myös harjata kieli. Mulla ainekin auttaa pahanhajuiseen hengitykseen, ainekin viikonloppu aamuisin :D .

Pahan hajuiseen hengitykseen voi olla tosiaan monta syytä.

Jos hanpaan pesu ja joku suuvesi ei auta, niin vilase kurkuun. Näkyykö mitään erikoista? Jos siltä tuntuu, et mikään kotikonsti ei auta, nii näytä lekurille. Silt saat sit myrkyt millä lähtee pöpöt. Itselläni angiinan jälkitautina tuli patti nieluun. Se puhkastiin ja vähän aikaa olin lasareetissa. Pian sen jälkeen hengitys tosiaan rupes haiseen pahalta eikä auttanu pesut tai suuvetet. Lekuri kirjotti sit jotain viinalitkua mis oli jodiakin ja sillä lähti hajut.

Katohan kieltäs. Mulle neuvo hampilääkäritäti, että myös kielen pitää olla puhdas tai muuten lemuaa/maistuu kaatopaikalle. Mulla on ainakin sellanen suu, että jos en pesu kieltä aina samalla ku kuuraan leekot nii suu maistaa ihan saatanalle. Kielessä oleva ruoka/muu rupee mätänemään samalla tavalla ku hampaissa oleva paska. Meinaa tosin lentää yrjö jos tökkää harjalla liian syvälle ;)

Miten olisi ruoka-aineallergia? Mielestäni pahanhajuinen hengitys voi aiheutua myös noista, ex-tyttöystävällä maitotuotteiden käyttö aiheutti pahanhajuista hengitystä, ei mitään muita oireita...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jos kielessä on keltasta eli sammasta kannattaa harjata hammasharjalla kieltä. Sammas lähtee noin viikossa teatrii öljyllä ja syömällä puolukoita. Sammas voi aiheuttaa sen pahanhajuisen hengityksen.

Juu, kiitti vastauksista, pitää alkaa hinkkaa tota kieltä ja jos ei auta, niin alan tuonne kurkkuun kurkottaa. :thumbs:

number_one sanoi:
:D yritätkö vedättää?

siis Kparta

Juu-ei oo vedätystä ollenkaan, moni ei tule ajatelleeksi mutta kielen pintaankin tulee kaikkee bakteerikasvustoa ja töhkää. Oikein pahana versiona kulkee muistaakseni nimellä sammas. Vaikkei olis edes mikään patologinen tapaus niin moni yllättyy kun hoonaa hammasharjalla kielen pinnan puhtaaksi, että minkä värinen kieli sieltä alta paljastuu. Takuu varmasti tuo oman esanssinsa hyeenanhengitykseen. :kuola:

Ja kannattaa hammaslangalla vedellä kans niitä hampaiden välejä.
Muistan kun viime kesänä jonkun parin viikon sekoilureissun jälkeen pääsin himaan ja hammaslankaa käsittelemään - hyi saatana, että se kama mitä sieltä välistä irtosi haisi!
Ei siis haissut hengitys tuolloin kyllä muuten, mutta kun sitä plakkipaskaa/tms alkoi langalla irrottelemaan niin silloin kyllä meinasi tulla koko kesän makkarat suun kautta ulos. :D

Luin jostain lehdestä, et japskien tutkimuksen mukaan maustamaton/sokeriton jogurtti ehkäsee pahanhajuista hengitystä. Se voi tappaa 80% kielen aluella oleskelevista bakteereista

Miikkakka sanoi:
Luin jostain lehdestä, et japskien tutkimuksen mukaan maustamaton/sokeriton jogurtti ehkäsee pahanhajuista hengitystä. Se voi tappaa 80% kielen aluella oleskelevista bakteereista

Siis luonnonjogurtti, itsekkin luin ton seiskasta vähän aikaa sitten, mutta onko tietolähde luotettava :D

Jizzy sanoi:
Ugh ! kokeilin hakua, mutten löytänyt ( ainakaan suoraa ) vastausta tähän propleemaa, mutta asiaan.

Olen siis 17vee miehenalku, ja käyn punttiksella 4krt viikossa, ja safkaan n.200g proteiinia päivässä, samalla nappaan n.6g kreaa ja samanverran glutamiinia. Syön magnesium, mineraali & vitamiini - Tabletteja. Juon päivässä reilusti vettä, sellaset 4-6 litraa

Koulussa eräät kommentoivat hengitystäni pahanhajuiseksi, ja alkavat ilkkua minua siitä :eek: No ei se mitään, mutta nyt haju alkaa vaivaa minua henkilökohtaisesti, sillä se alkaa muistuttaa raatoa ( siis se hengitys ) :urjo:

Jos kaverisi haistavat asetonin hajun ympärilläsi, niin sinulla on menossa ketoasidoosi. Kauhukseni huomasin, että ketogeeniset dieetit ovat täällä suosiossa ja ajattelin kysyä oletko elänyt liian niukalla hiilihydraattidieetillä?

Kannattaa syödä terveellisesti!

terveisin, christer

chrissun sanoi:
Jos kaverisi haistavat asetonin hajun ympärilläsi, niin sinulla on menossa ketoasidoosi. Kauhukseni huomasin, että ketogeeniset dieetit ovat täällä suosiossa ja ajattelin kysyä oletko elänyt liian niukalla hiilihydraattidieetillä?

Kannattaa syödä terveellisesti!

terveisin, christer
Ketoosi EI OLE sama asia kuin ketoasidoosi! :wall::itku:

edit: voi lollo, sama ravintoekspertti on kirjoittanut tämän eepoksen:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=34315

Jizzy sanoi:
Juu, kiitti vastauksista, pitää alkaa hinkkaa tota kieltä...

Kyllä, ehkä avain ongelmaan on tosiaan tuo kieli. Muistaakseni kielin pinnalla on jotain tyyliin 70% (jostain tarttunu mielikuva) suun bakteereista. Itekki kun alotin tuon kielen pesemisen ni ekan kerran moniin vuosiin ei ollu yhtään reikää (joka tarkastuksessa tähän mennessä ollu).

Et ehkä se smelskauski siitä sit lähtis..:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom