WEIGHTLIFTING Pätevät painonnostokengät

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ja tämän perrään kysyisin minä, että mitenkä on noissa Fastlifteissä, venyykö kenkä paljon käytössä? Pyörittelen 44,5 ja 45 välillä, kun hiukan ottaa pottuvarvas 44,5 päätyyn kiinni.

Sain vaihdettua omat 45,5:t puolta kokoa pienempiin. Nyt suorin jaloin isovarvas ottaa hiukan kiinni mutta kyykyssä ei. Sama homma luistimien kanssa, kantapää liikkuu tarvittavat millit taakse kyykistyessä.

Mistä sais mahdollisimman halvalla noi nike romaleokset? Kokeilin kaverin kengillä eile kyykyssä ja rakastuin täysin. Paras kenkä kyykkyyn ikinä! Sit kotona heti hain kyseiset kengät nettihaulla ja hintaa 200e?! :D eikö tosiaan saa halvemmalla mistään?

Tuskinpa niistä mistään sitä halvemmalla saa. Kokeile Adidaksen halvempia malleja ja halpiskiinalaisiakin. Niissä hinnat pyörivät siellä 70-100€ huitteilla, niin josko jotkut niistä olisivat melkein yhtä hyvät kuin Romaleokset.

Kokemuksia Mirunz painonnostokengistä ? Ja miten koot menee, jos vertaa vaikka adidaksen ironworkkeihin/power perfect.

mirunz-liftingshoe-1026707.jpg

Tinkaus on noilla nostanut nyt pari vuotta ja hinta/laatusuhde on halpiskiinalaisiksi aika hyvä. Itellä oli aiemmin Wei Rui halpiskiinalaiset ja kyllä noi Mirunzit paljon paremmat ovat. Jos jossain vielä Wei Ruita myydään, niin paskat ovat, en suosittele.

Voi olla et tulee ostettua sittenkin do winit. Aika kovasti kehuttu ja ilmeisesti leveämpi lesti mitä esim. adidaksissa, jotka oli edelliset kengät. Ja noita mirunzeja ei oikee löydy suomesta 42 koossa.

Do-winit tuli sitten tilattua :). Toivottavasti ovat rahanarvoset kengät. Ja edelliset olivat siis addun ironwork 3:t. Addut oli muuten ok, mutta helvetin kapea lesti niin ei sitten jalat koskaan tottunu niihin.

Tietääkö kukaan mitään kauppaa Turusta, josta löytäisi noita Niken romaleos 2:sia? Tarkotuksena olis nyt ostaa lähiaikoina painonnostokengät ja kävisin mielellään paikanpäällä kokeilemassa kenkiä. Fitnesstukku store kyllä Turusta löytyy, mutta siellä ei noita Niken painonnostokenkiä vissiin myydä, ainakaan verkkokaupasta ei löydy. Aika harvassa kyllä vissiin noita Niken painonnostokenkiä myydään, mutta jos joku tietäisi löytyykö niitä täältä suunnalta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen käyttänyt Do-winejä ~viimeiset 4 vuotta joka salitreenissä ja hyvin ovat kestäneet. Todella mukavat jalassa ja puupohja pitää huolen siitä, että kenkä on todella tukeva. Onhan noilla nostettu olympialaisissakin, etteivät ihan ping-pong laatua ole. :)

Jos haluaa crossfittailla, niin ei varmaankaan ole parhaat kengät siihen touhuun.

^^ Ei taida olla, ostin itse Sportheavysta, nehän saa palauttaa jos ei sovi. Itellä jalka kokoa 40/41 ja koko M8 oli passeli mun jalkaan. Etenkin kun on leveä lesti. Adidaksen Adipowerit on kans hyvät jos ei oo niin hirveän leveä jalka ja niitä saa Intersportista ainakin.

Puolankenkien pohjat alkavat osoittaa reilun viiden vuoden treenien jälkeen kulumisen merkkejä, joten ilmeisesti pitää alkaa vähitellen funtsimaan, mistä niille löytäisi seuraajat kun samanlaisia ei ikävä kyllä tunnu enää löytyvän mistään. Hankaluutena on tietenkin se, että pirun vaikeaa on löytää paikkoja, joissa ainakaan useamman merkin ja mallin kenkiä pääsisi sovittamaankin, joten kysytään täältä vinkkejä. Toiveena on tukevat ja lievästi korotetulla kannalla varustetut kengät, joissa on hyvä tehdä eri kyykkyvariaatioita takakyykystä etukyykkyyn ja valakyykkyyn, riveä ja muuta kivaa. Lisäksi popot saisivat olla niin mukavat jalassa, että ne menevät yleiskenkinä muussakin treenissä ja vähän pystyy boksihyppelemäänkin lämmittelyssä ym. Nuo puolalaiset, googletuksen perusteella ilmeisesti ZPUH-merkkiset, ovat olleet omalla mittapuullani juuri passelit ja ja kestävät.
-Adidaksen kaikissa kengissä on kapea lesti ja kuulemma pn-kengissäkin, jolloin kokeilemattakin tietää että eivät istu
-Do-Winillä on ainakin joissakin malleissa kuulemma tosi korkea kanta ja itselläni nykyistä korkeampi kanta olisi enemmän haitaksi kuin hyödyksi- pitääkö paikkansa ja koskeeko kaikkia malleja?
-Niket voisivat ajaa asiansa, mutta ovat tietenkin kalleimmat mahdolliset ja saatavuus heikko; kuinka leveä lesti niissä on Adidakseen verrattuna?
- Netissä tuli vastaan suomalaiset "Flying Finn"-kengät, joista ei kuitenkaan löydy oikein mitään tietoa tai kokemuksia ajavatko asiansa vai ovatko roskaa...
-Saako Mirunzia enää 44...45-koossa jostain ja onko niistä kokemuksia?
-Muita vaihtoehtoja?

Halvat ja hyvät olisivat tavalliseen tapaan paras vaihtoehto, mutta jos niikseen on niin maksakoon mitä maksavat, kunhan olisi muutaman vuoden kiva treenata, joten hinta ei ole ratkaiseva tekijä.

Ite leveäjalkaisena ostan aika varmasti Niken Romaleokset seuraavaksi. Maksakoon, ovatpahan tod.näk. parhaat pn-kengät, mitä mun jalkoihin rahalla saa.

Nuukana tosin tekisi mieli kokeilla Flying Finnejä. Syynäsin ja hiplasin semmoisia eräs kerta ja hinta/laatusuhde vaikutti olevan kohdallaan, mutta eipä semmoinen pieni hiplailu paljoa todista tietenkään. Mirunzeissa on myös hinta/laatusuhde aika hyvä ja Do Winejä on tietääkseni parilla eri kannan korkeudella myynnissä, uudempi malli vissiin matalampi ja niissä on kuulemma leveä lesti. Halpiskiinalaisissakin on eroja. Ne mun taannoiset Wei Rui merkkiset olivat aivan paskat, selvästi Do Winejä tai Mirunzeja huonommat.

Puolankenkien pohjat alkavat osoittaa reilun viiden vuoden treenien jälkeen kulumisen merkkejä, joten ilmeisesti pitää alkaa vähitellen funtsimaan, mistä niille löytäisi seuraajat kun samanlaisia ei ikävä kyllä tunnu enää löytyvän mistään. Hankaluutena on tietenkin se, että pirun vaikeaa on löytää paikkoja, joissa ainakaan useamman merkin ja mallin kenkiä pääsisi sovittamaankin, joten kysytään täältä vinkkejä. Toiveena on tukevat ja lievästi korotetulla kannalla varustetut kengät, joissa on hyvä tehdä eri kyykkyvariaatioita takakyykystä etukyykkyyn ja valakyykkyyn, riveä ja muuta kivaa. Lisäksi popot saisivat olla niin mukavat jalassa, että ne menevät yleiskenkinä muussakin treenissä ja vähän pystyy boksihyppelemäänkin lämmittelyssä ym. Nuo puolalaiset, googletuksen perusteella ilmeisesti ZPUH-merkkiset, ovat olleet omalla mittapuullani juuri passelit ja ja kestävät.
-Adidaksen kaikissa kengissä on kapea lesti ja kuulemma pn-kengissäkin, jolloin kokeilemattakin tietää että eivät istu
-Do-Winillä on ainakin joissakin malleissa kuulemma tosi korkea kanta ja itselläni nykyistä korkeampi kanta olisi enemmän haitaksi kuin hyödyksi- pitääkö paikkansa ja koskeeko kaikkia malleja?
-Niket voisivat ajaa asiansa, mutta ovat tietenkin kalleimmat mahdolliset ja saatavuus heikko; kuinka leveä lesti niissä on Adidakseen verrattuna?
- Netissä tuli vastaan suomalaiset "Flying Finn"-kengät, joista ei kuitenkaan löydy oikein mitään tietoa tai kokemuksia ajavatko asiansa vai ovatko roskaa...
-Saako Mirunzia enää 44...45-koossa jostain ja onko niistä kokemuksia?
-Muita vaihtoehtoja?

Halvat ja hyvät olisivat tavalliseen tapaan paras vaihtoehto, mutta jos niikseen on niin maksakoon mitä maksavat, kunhan olisi muutaman vuoden kiva treenata, joten hinta ei ole ratkaiseva tekijä.

Jos kengät on muuten kunnossa niin kannattaa käydä suutarilta kysymässä uusia pohjallisia. Itse kävin vaihdattamassa pohjat ja hintaa työlle tuli n.30€.

Minulla on Do-Win PN-kengät mutta niitä en osaa enää käyttää kun vuosia käytin nyrkkeilytossuja. Kantaa noissa on peräti 4cm ja se on minulle liikkaa oli kyseessä kyykyt tai rinnallevedot. Kuitenkin minulla piti löytää kyykkyihin kenkä jossa on hieman kantaa mutta ei paljoa. Lisäksi tuli olla lestiltään sopiva tällaiselle leveämpilestiselle. Sovitin Adidaksen powerliftejä mutta niissä oli hyvin kapea lesti ja jotenkin muovinen yleisolemus. Adipowereita kokeilin myös mutta nekään eivät istuneet jalkaan niinkuin olisin toivonut. Jämäkät ja kovat kengät ne kyllä olivat. Lopulta sovitin kerettiläisiä Reebokin CrossFit Lifter Plus 2.0 kenkiä ja ne päädyin hankkimaan. Kantaa siinä oli juuri sopivasti minun makuuni. Lesti on leveämpi kuin Adidaksissa. Kaksi kiristysremmiä. Pohja on pitävää materiaalia. Hankintaan toki vaikutti sekin että noita sai Reebokin omilta sivuilta hintaan 99e joka on vielä kohtuullinen hinta päteville kengille.

Joo, mitä kaupassa Reebokin pn-kenkiä kokeilin, niin hyvät ovat ja lesti leveä. Siinä on mullekin tulevaisuudessa vakavasti otettava vaihtoehto Romaleoksille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom