Päikkärit - onko sen parempaa asiaa?

Itsellä viha-rakkaus -suhde päikkärehin. Kun oikein väsyttää on se erittäin nautinnollista ummistaa silmät tohon sohvalle ja viltti päälle. Kuitenkin herääminen on erittäin vaikeata, "kun ei ole pakko", ja monesti päikkärit venyykin 3-4 tuntisiksi, jolloin yöunet kusee.

Samoilla linjoilla.
Itekkään en säännöllisesti harrasta, niin saattaa välillä käydä, et räppäsee vaan sen herätyksen pois ja ne päikkärit venähtää.. Juurikin tämän "kun ei ole pakko" homman takia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Päikkärit on parasta, en vaan viitsi niitä harrastaa paljoakaan. Tuntuu että jo lyhyet päikkärit haittaavat unensaantia illalla. Minulla on myös erittäin vaikeaa herätä päikkäreiltä. Toisaalta nykyään opiskelijana kun ei mitään fyysistä työtä tee, niin ei väsytä niinkään iltapäivisin/iltaisin.

Jotenkin tuntuu että päikkäreillä nukahtaakin nopeammin kuin illalla nukkumaan mennessä. Siis silloinkin kun ei ole nukkunut päivällä.

Juuri heräsin. Hyvä olo, taas jaksaa jotain tehdä loppuillan. Tuntuu kuin jokaisessa osassa olisi jännitys lauennut ja veri kiertää päänupista varpaisiin. Joku 20 minuuttia riittää, jos menee kauemmin, tulee yleensä vain tukkoinen olo. Pienestä pitäen ongelmia yöunien kanssa.

Joskus darrassa ihan kiva nukkua päikkärit, mutta muuten niitä ei kyllä tule harrastettua. Tykkään enemmän nukkua sen verran yöllä, ettei tarvi päivällä nukkua.

Paitsi kesällä tuli muutama kerta perjantaisin töiden jälkeen ainakin yritettyä nukkumista, että pääsis vähän normaalimpaan rytmiin viikonlopuks (heräsin viikolla töihin kahdelta).

Kyllä sitä nyt voi varttitunnista puoleen tuntia nukkua, mutta jos siitä vielä jatkaa niin tulee enemmän pöhnäinen olo ja nouseminen vaikeutuu. :jahas:

Jos oon jostain syystä nukkunut yön huonosti, saatan ottaa alle tunnin päikkärit jos ehdin. Pöhnänen olo tulee mullekin ja vaarana on, että seuraavankin yön nukkuminen kärsii. Mieluummin yritän mennä iltaisin ajoissa nukkumaan ja jättää päikkärit väliin. Eikä sitä aikaakaan tosiaan aina riitä nukkumiseen, kun koulusta on neljältä kotona, sitten salihommiin menee pari tuntia ja sen jälkeen vielä koulujuttujen teko.

Mitenköhän toimii pikaset 20-30min päikkärit? Ainakin Alexander Stubb ja Richard Branson harrastavat. Snadit nokoset työpaikalla ja homma pelittää taas :)

Päikkärit :haart: 15-30 min on just sopivat, virkistää eikä tuu tokkurainen olo. Päivien viemää tai muu vastaava roskasarja pyörimään, peiton alle ja unta palloon! Tosin mähän nukun töissäkin silmät auki, ettei oo kauheesti enää illemmalla tarvetta...

Mitenköhän toimii pikaset 20-30min päikkärit? Ainakin Alexander Stubb ja Richard Branson harrastavat. Snadit nokoset työpaikalla ja homma pelittää taas :)
Hyvin toimii, testattu telakkaolosuhteissa:D Aamupäivän kahvitauolla, ruokatauolla ja iltapäivän kahvitauolla. Ja sitten ehkä vielä yhdet kun pääsee kotiin. Yöunet jää usein lyhyiksi kun herää jo ennen viittä, ei pärjäisi ilman päikkäreitä, ei sitten millään. Ja nyt lomautettuna, kun yöt saa nukkua hyvin, tulee silti nukuttua melkein joka päivä sellaiset tunnin unet. Herätyskello vaan soimaan niin ei veny liian pitkiksi. Miksi viettää illat väsyneinä, sehän vaan heikentää elämänlaatua.:D Tänään heräsin ilman kelloa kahdeksalta ja menin takaisin nukkumaan jo klo 11, sen jälkeen olikin kiva lähteä lenkille, ei ollut sellaista tokkuraa ollenkaan. Aamuisin on vähän hidas käynnistys. Mulla onkin aina ollut unentarve melko iso. Koulussa ei opettajat välttämättä tykänneet.. piti opetella nukkumaan istuma-asennossa selkä suorana.

Mä en voi nukkua päikkäreitä koska ne ei jää ikinä siihen pariin tuntiin vaan venyy aina 4-5 tuntiin ja sitten koko päivä on menetetty. Harvoin edes väsyttää päivällä niin paljon että pitäisi nukkua.

Kun koulua on aina 9-16 ja siihen pitää sisällyttää vielä iltasella salit, opiskelut, ruokailut ja vapaa-aika niin on ihan räjähtämispisteessä ellei voi vetää missään välissä edes 20 minuutin päikkäreitä. Niinhän sitä on puhuttu että päikkärit on oltava maksimissaan 30 minuuttia muuten menee ihan sekasin koko loppuilta eikä olo olekkaan enää virkeänä esimerkiksi opiskelun kannalta.

Joten kyllä, päikkärit on ihan parasta.

Mun on pakko nukkua aina tossa päivällä, treenit nyt illalla jatkuvasti treenikaverin takia eikä iltaan asti pysty vitkuttamaan. Viimeks iski aika perkeleen mukavan jonkun wnbponnistuspäänsäryn ja meinas taju lähteä just sen takia.

Menee täydellisesti kun nukkuu tossa joskus klo 14 aikaan, ja jonkun aikaa menee nukahtamiseenkin ja herää joskus ennen neljää. Eli ei tossa pari tuntia tuu nukuttua ikinä mut yleensä 1½h. Vaihtelee pirusti ajat mut yli neljän ei saa mennä.

Täs se hauskin osuus; yöllä ei tuu nukkumisesta mitään jos ei nuku päivällä. Mitä helvettiä? Oikeesti, mut jos nukkuu, ni väsyttää sopivasti jo aikasemmin illalla jossain kymmenen aikaan nytkin. Ihan peruspäivä, kasilta kouluun jne. Mistä mahtaa johtua, en tiiä. Tulee vaan pyörittyä sängyssä eikä oo ees sellanen olo et pitäs nukkua. Jotenkin vaan ihan siinä koko päivän olleessa koomatilassa ja vituttaa vaan.. :lol2:

Mavetreenien jälkeen napa täyteen ruokaa, sohvalle makaamaan ja naps, täys knockout. On se vaan niin ihanaa. Ja sitten 3 tunnin päikkäreiden jälkeen on sopivasti nälkä taas. :D

Päikkärit on kyl taitolaji...joskus ne piristää ja joskus vetää taas niin tukkoseks ku olla ja voi.

Omat päikkärini pidemmän testauksen jälkeen:

Laitan kellon pöydälle soimaan parin tunnin päästä. Herään yökolmelta ja herätyskello on survottu jonnekin patjan väliin tjms perseeseen eikä mulla ole mitään muistikuvaa herätyskellon soimisesta. Instant unirytmin kääntö päinvastaiseksi.

Rakastan nukkumista noin yleisesti. Vaikka mä näen käytännössä joka kerta aika hirveitä painajaisia, nukkuminen on silti parasta mitä tiedän. Aina jos aikataulu antaa periksi, niin päikkärit nukun myös. Pari kertaa töissäkin toimiston sohvalla on tullut nukuttua, kun oon vahingossa tullut paikalle liian aikaisin. Talvella oon aina sellaisessa jatkuvassa puolihorroksessa ettei mikään nukkumismäärä tunnu riittävän. Ei tarvi kuin asettua mukavaan asentoon, laittaa silmät kiinni ja hetken päästä on taju kankaalla. Silloin kun vielä kävin luennoilla, tuli otettua päikkäreitä ihan vahingossakin, kun ei vaan pystynyt pysymään hereillä hämärässä luentosalissa.
Unirytmiin päiväunien nukkuminen ei mulla vaikuta lainkaan, koska siis unta riittäisi talvella 24/7. Väkisin hätistelen vaan itseni olemaan sen tarvittavan määrän tunteja päivästä hereillä että tulee työt ja sensemmoiset hoidettua.

Hmmm... Empäs olis uskonut että näinkin moni harrastaa päivänokosten vetoa. Itse en ikinä nuku mitään päikkäreitä, oikein kuin muistia kaivelee niin ehkäpä joskus on tullut nukuttua "päiväsaikaan" hetkonen vain silloin jos on ollut erittäin kipeänä tms.

Jyrkkä ei siis täältä päiväunille.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom