Päihdepolitiikka

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
paljonkos noita pään sekoamisia tapahtuu tällä hetkellä?

En jaksa edes etsiä, mutta käsittääkseni on melko yleisesti tiedossa että alkoholi on mukana todella monessa tapossa, ryöstössä, pahoinpitelyssä, rattijuopumuksessa yms. riskitilanteissa sekä aiheuttaa runsaasti masennusta

ei ehkä kuitenkaan pidä helpottaa sitä lasten syömistä.

Jos olisit lapsi, kumpaa pitäisit helpompana ostaa igorilta satsin vähän kalliimmalla kun igor ei kysy papereita vai jostain apteekista ostamista jossa pitäisi näyttää henkkarit...

Hyvä että edes yhden pätkän ymmärsit oikein :)

PS: Mua vähän ihmetyttää sun meininki rankkis. Tuo vittuilutyyli vaikuttaa mamuketjussa fiksummalta kun vittuilet niille jotka ovat faktojen valossa väärässä ja tekevät itse samaa huonommin. Täällä kun esiinnyt jostain syystä faktoja vastaan olet itseasiassa strummannin vastine meille täällä :(

PS: Mua vähän ihmetyttää sun meininki rankkis. Tuo vittuilutyyli vaikuttaa mamuketjussa fiksummalta kun vittuilet niille jotka ovat faktojen valossa väärässä ja tekevät itse samaa huonommin. Täällä kun esiinnyt jostain syystä faktoja vastaan olet itseasiassa strummannin vastine meille täällä :(

mitäs mä nyt oon taas vittuillu?

Ei vittu tätä Suomen meininkiä. Chilifoorumilla ollaan huolissaan, että heidän harrastus menee mutkikkaaksi. Syyttäjä koittaa käsittääkseni runnoa läpi ajatusta, että vesiviljely on vain hampunkasvattajien touhuja. Aletaan liikkua sielläkin Japi-tasolla.

Ei vittu tätä Suomen meininkiä. Chilifoorumilla ollaan huolissaan, että heidän harrastus menee mutkikkaaksi. Syyttäjä koittaa käsittääkseni runnoa läpi ajatusta, että vesiviljely on vain hampunkasvattajien touhuja. Aletaan liikkua sielläkin Japi-tasolla.

ensimmäinenkin chili-piikki voi johtaa kuolemaan!

Onhan se nurinkurinen ajatus, että maassa, jossa tupakkaa ollaan kieltämässä kokonaan yhtäkkiä sallittaisiin kannabis kokonaisuudessaan. En usko, että tätä tulee tapahtumaan, vaikka sallivammalle päihdepolitiikalle olisi olemassa ihan selkeät perustelut.

Pari asiaa, mitä sen sijaan voisin nähdä tapahtuvan olisi pienten määrien hallussapidon ja käyttörikkomusten dekriminalisointi. Edellämainitut asiat eivät nykyisen lainsäädännön mukaan palvele oikein mitään järkevää tarkoitusta, ja sen sijaan syövät resursseja, jotka voitaisiin kohdentaa järkevämmin. Toinen olisi lääkekäytön vapauttaminen. Suomessa käytetään tällä hetkellä lääkkeinä suuressa määrin amfetamiini- ja opioidijohdannaisia, joille kannabis olisi hyvä vaihtoehto pienempien haittavaikutusten takia. En näe oikein mitään järkevää syytä, että miksi tätä ei voitaisi vapauttaa tai mitä haittaa tästä ylipäätään olisi.

Ja pitäskö sun Rankkuri mennä sinne mamuketjuun huutelemaan, kun sulla ei näytä olevan mitään järkevää sanottavaa, eikä tuota paskanjauhamista oikeasti jaksa kukaan katsella monessa ketjussa. Mamuketjuakaan ei ole jaksanut lukea enää pitkään, pitkään aikaan.

Mamuketjuakaan ei ole jaksanut lukea enää pitkään, pitkään aikaan.

Ilmankos kun en oo sinne mitään omaa tekstiä pitkään aikaan kirjoittanutkaan.

edit. ja mä oon nimenomaan tuon mamu-ketjun perusteella saanut käsityksen että sivusta huutelu ja provoaminen on nimenomaan se juttu, mitä pitää harrastaa. sinunkin käyntisi siellä muistaen.

Kannattaa tutustua myös metsästäjien ja aseharrastajien foorumeille. Isoveli valvoo koko ajan tiukemmin ja tiukemmin.

Kerroppa millä tavoin se on olennaista ostetaanko se aine pimeiltä markkinoilta vai sallituilta? Toki pimeiltä markkinoilta ostettaessa valtio ei ole hyötyjänä vaan rikollisjärjestöt,eikä kukaan kontrolloi ostajan ikää jne.

Ei pidä paikkaansa, monen opinnot on rahoitettu hampun kasvatuksella ja myynnillä kun ei tuet riitä ja aika ei riitä töissäkäymiseen. Itsekin kävin laittamas yhdelle opiskelijaneidolle puskat kasvamaan ja annoin yhteystiedot mitä kautta niistä pääsee eroon :D Tämä ei siis edes itse käyttänyt, oli vaan epätoivoisessa rahapulassa eikä sihteeriopisto houkutellut niin paljoa.
Kaikki kannabiskeskustelut on jo nähty sata kertaa, rankkurit ja muut täytyis saada ignoreen nappia painamalla kun lukee ekan trollauksen niin ei tarvis enää katsella.

Toi on siis kova bisnes, yhden sadon kasvattamalla (3-4kk) voi saada enemmän rahaa kuin vuoden työssäkäynnillä, varsinkin jos vertaa noihin yliopiston jatko-opiskelijoiden orjapalkkoihin niin ei mikään yllätys.

Toi on siis kova bisnes, yhden sadon kasvattamalla (3-4kk) voi saada enemmän rahaa kuin vuoden työssäkäynnillä, varsinkin jos vertaa noihin yliopiston jatko-opiskelijoiden orjapalkkoihin niin ei mikään yllätys.

MDPV:ssä on myös helvetin hyvä kate. Lakka ja Gamma myös pitää puoliaan noissa ja joissain määrin myös essot jos on hyvät kanavat, ettei tarvitse nappi kerrallaan laittaa niitä jakoon jossain yökerhon vessassa.

Pankkiryöstöissä on kans kovaa katetta, ihan muutaman minuutin hommalla voi tienata monen vuoden palkan, kannattaa sitäkin opettaa niille opiskelijatytöille.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Pankkiryöstöissä on kans kovaa katetta, ihan muutaman minuutin hommalla voi tienata monen vuoden palkan, kannattaa sitäkin opettaa niille opiskelijatytöille.

kohta tulee pilviveikot huutamaan että on kyllä paskinta keskustelua ikinä ja että eihän tolla oo mitään tekemistä minkään kanssa.

kohta tulee pilviveikot huutamaan että on kyllä paskinta keskustelua ikinä ja että eihän tolla oo mitään tekemistä minkään kanssa.

Ei vaan tulee entinen aktiivikäyttäjä sanomaan, että on paska keskustelu ja palstan naivit nistit vituttaa.

"There are only two types of people who are against drugs. Those who have never done drugs and those who really sucked at doing drugs. And everyone else has to suffer because of these pricks."
-Doug Stanhope

Kannattaa tutustua myös metsästäjien ja aseharrastajien foorumeille. Isoveli valvoo koko ajan tiukemmin ja tiukemmin.

En taida ehtiä, mutta uskon kyllä. Toisaalta tuon vahtaamisen ymmärtää helpommin. Tussarit väärissä käsissä ovat miun mielestä jo eri levelillä vesiletkujen kanssa.

Tietysti jonkunlainen kontrolli täytyy pitää, että ei suistuta mihinkään anarkiaan, mutta vaikuttaa siltä, että Suomessa keksitään koko ajan vaan uusia rajoituksia. Voimavaroja voisi käyttää enemmän olemassa olevien säännösten järkiperäistämiseen. Eikä minkään "periaatteellisen" paskan pohjalta, vaan tutkimuksiin ja vaikkapa kansantaloudellisiin vaikutuksiin perustuen.

edit. ja mä oon nimenomaan tuon mamu-ketjun perusteella saanut käsityksen että sivusta huutelu ja provoaminen on nimenomaan se juttu, mitä pitää harrastaa. sinunkin käyntisi siellä muistaen.
Eli mene vaan sinne. Sä et ole kirjoittanut ainuttakaan järkevää lausetta tässä ketjussa, niin voit varmaan pitäytyä mamujen haukkumisessa.

Ja se, että mä kannatan erilaisia arvoja sun kanssas, ei ole provoamista. Aika pitkään mä jaksoin kuitenkin kirjoittaa jokseenkin asiallisesti ja katsella tota sun menoasi, mutta rajansa kaikella. Se, että kyseisessä ketjussa sun menoosi puututtiin ylläpidon taholta tuli ihan aiheesta, ja on pelkästään hyvä, jos siihen puututaan jatkossakin, koska toi sun tyylisi on omiaan tappamaan järkevän keskustelun jokaisessa ketjussa, missä sä päätät ruveta päätäsi aukomaan. Ei viittis tätäkin ketjua pilata samalla tavalla.

Miks teidän mielestä rankkurin "en halua yhtään lisää laillisia päihteitä, vaikka yksi hataillisempi onkin laillinen" on huono eikä kelpaa?
Musta se on ainakin ihan hyvä.

Miks teidän mielestä rankkurin "en halua yhtään lisää laillisia päihteitä, vaikka yksi hataillisempi onkin laillinen" on huono eikä kelpaa?
No minä en voi vastata kuin omasta puolestani, mutta vaikka siksi, ettei asia ole ollenkaan noin yksioikoinen. Tässä asiassa on monia osa-alueita, joita pitäisi punnita vaikutuksineen erikseen, eikä hokea mitään "mä en halua periaatteellisista syistä lisää päihteitä", koska se keskustelu on käyty aika vikkelään.

Oon pettynyt teihin, en enää jaksa vämmätä, hankkikaa elämä. Sillä välin muut ihmiset tekee niinkun heitä itseään huvittaa, teidän mielipiteistänne välittämättä.

Vastaan sulle vaan siksi et oot moderaattori, tajuutsä miks sun kannattais moderoida toi sun virheellinen argumenttis pois? Jos et tajua niin mee vaihtoon.

MDPV:ssä on myös helvetin hyvä kate. Lakka ja Gamma myös pitää puoliaan noissa ja joissain määrin myös essot jos on hyvät kanavat, ettei tarvitse nappi kerrallaan laittaa niitä jakoon jossain yökerhon vessassa.

Ööh, osaatsä itse valmistaa lakkaa tai essoja? No hitto, taas menin vastaamaan trollille.. no kuitenkin tapasin jo 13 vuotiaana tehdä kiljua ja myydä sitä koko kylälle, sain vitulliset massit siitä ja ostin niillä hasista :D

Tuo perustelu on siinä mielessä huono, ettei loppupeleissä sillä, mikä on laillisten päihteiden määrä ole mitään merkitystä, vaan lähinnä sillä kuinka paljon ongelmakäyttäjiä on. Tai tietysti siinä mielessä laillisten päihteiden määrällä on merkitystä, että mitä enemmän niitä on, niin sen enemmän valtio saa verotuloja myynnistä ja säästää viranomaiskuluissa. Kuinka monetta kertaa tässäkin keskustelussa pitää toistaa, ettei tiukka lainsäädäntö vähennä käyttäjiä ja yhteiskunnalla aiheutuvia kuluja, vaan toimii täysin päinvastoin.

Esimerkiksi ei ole mitään perusteluita olettaa, että kannabiksen laillistaminen lisäisi juurikaan käyttöä, ei ainakaan ongelmakäyttöä. Tämähän on useissa tilastollisissa tutkimuksissa näytetty toteen. Joka niitä vastaan väittää, niin osoittaa ainoastaan oman tyhmyytensä!

Lisäksi ei ole myöskään perusteita olettaa, että jos meillä on laillinen päihde a, jonka ongelmakäyttöön ajautuu X henkilöä, ja sen lisäksi laillistetaan päihde b, jonka käyttöön ajautuu Y henkilö, että lallistamalla päihde b meillä olisi yhteensä X+Y käyttäjää. Voidaan hyvällä syyllä olettaa, että tällöin käyttäjien määrä olisi jossain X:n ja Y:n välimaastossa. Eli toisinsanoen jos Y<X, niin käyttäjien määrä laskisi pitkällä aikavälillä. Lisäksi oli kansantaloudellisesti erittäin suotavaa, että alkoholin käyttäjiä siirtyisi kannabiksen käyttäjiksi, sillä Kanadassa saatujen tutkimustulosten perusteella kannabiksen käytöstä aiheutuvat terveydenhuoltokulut / käyttäjä on ainoastaan muutamia prosentteja alkoholin vastaavista (linkitetty tähänkin keskusteluun).

Btw, pari viikkoa sitten törmäsin ihan paikalliseen uutisartikkeliin (liekö ollu Ylellä), jonka mukaan Suomi tuhlaa pelkästään ganjan bustaamiseen vuodessa noin 165M€. Aika iso raha, eikös?

Tuo perustelu on siinä mielessä huono, ettei loppupeleissä sillä, mikä on laillisten päihteiden määrä ole mitään merkitystä, vaan lähinnä sillä kuinka paljon ongelmakäyttäjiä on.

Yllättävän paljon siihen silti vedotaan täällä vaikka sillä ei ilmoituksesi mukaan mitään merkitystä ole.

Tai tietysti siinä mielessä laillisten päihteiden määrällä on merkitystä, että mitä enemmän niitä on, niin sen enemmän valtio saa verotuloja myynnistä ja säästää viranomaiskuluissa. Kuinka monetta kertaa tässäkin keskustelussa pitää toistaa, ettei tiukka lainsäädäntö vähennä käyttäjiä ja yhteiskunnalla aiheutuvia kuluja, vaan toimii täysin päinvastoin.

Aivan aivan. Ja kuinka monta kertaa pitää toistaa, että joidenkin mielestä huumausaineiden tulee olla periaatteellisista syistä kiellettyjä.

Esimerkiksi ei ole mitään perusteluita olettaa, että kannabiksen laillistaminen lisäisi juurikaan käyttöä, ei ainakaan ongelmakäyttöä. Tämähän on useissa tilastollisissa tutkimuksissa näytetty toteen. Joka niitä vastaan väittää, niin osoittaa ainoastaan oman tyhmyytensä!

Btw, pari viikkoa sitten törmäsin ihan paikalliseen uutisartikkeliin (liekö ollu Ylellä), jonka mukaan Suomi tuhlaa pelkästään ganjan bustaamiseen vuodessa noin 165M€. Aika iso raha, eikös?

Mieti kuinka paljon rattijuoppojen bustaamiseen kuluu vuosittain rahaa! Aika paljon, eikös. Hirveet säästöt ku luovuttais siitä. Mutta periaatteellisista syistä siitä ei tulla luopumaan.

Ai niin, kukaan ei vahingoita ketää koskaan pilvipäissään :)

Suositut

Back
Ylös Bottom