Päihdepolitiikka

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Tässähän nähdään Alyssassa uusi esimerkki kuinka porttiteoria ei toimi, kannabiksestahan "ei siirrytä vahvempiin" :rolleyes: Saatiin yks ihan oma esimerkki tänne mukaan

Musta tassa nahdaan taas, kuinka ainakin 90-luvulla kaytetty huumevalistus toimii taysin itseaan vastaisesti. Nuoren kokeiltua huumevalistajien esim. tappavan myrkylliseksi leimaamaa kannabista alkaa varmaan jokainen kyseenalaistamaan myos muita samaan kategoriaan niputettuja kemikaaleja. Jos valistus olisi rehellista kaikin puolin, eika esim. tallaista, saataisiin varmaan jokunen tapaus miettimaan fysikaalisesti koukuttavien ja oikeasti vaarallisten, pienissa maarinkin, kaytettyjen huumeiden vaikutuksia.

Tässähän nähdään Alyssassa uusi esimerkki kuinka porttiteoria ei toimi, kannabiksestahan "ei siirrytä vahvempiin" :rolleyes: Saatiin yks ihan oma esimerkki tänne mukaan

Kyllä kannabiksesta siirrytään toisinaan vahvempiin, mutta ei se johdu kannabiksesta itsestään. Porttiteoria on muutenkin täysin käsittämätön yhtälö. Studio Kotrossa Riipinen perusteli porttiteariaa sillä, että Jani poltteli myös pilveä. Vetihän se bisseäkin ja röökiä? Onhan melkein kaikki roinaajatkin aloittaneet heralla, eikös siis heraproteiini johda steroidien käyttöön?

Onhan melkein kaikki roinaajatkin aloittaneet heralla, eikös siis heraproteiini johda steroidien käyttöön?

Totta, osalla johtaa, osalla ei. Aivan kuten kannabiksenkin käyttö, osalla johtaa kovempiin aineisiin, osalla ei.

btw. Huvittavaa että joku kannabiksen/pirin käyttö johtuisi Suomen -90 luvun huumevalistuksesta. Entäs ne kannabiksen/pirin/muiden aineiden käyttäjät jotka ovat asuneet vaikkapa ikänsä huumeliberaalissa Amsterdamissa. Mikseivät he ole pohdiskelleet syvällisesti aineiden koukuttavuutta...

btw2. Alyssa on mukava tyttö että eiköhän pidetä tämä keskustelu ihan yleisellä tasolla (vaikka itsekkin jo vähän päinvastaiseen sorruin)..

Kyllä johtaa. En usko et kukaan ketä on käyttänyt douppii ei olisi ensin käyttänyt protskuja yms. Se vaan pitää ymmärtää et siinä pussin/purkin kyljessä poseerava jannu ei oo saanu tuloksia pelkästään sillä jauholla. Eli jos ihminen haluu pään sekasin se luultavasti alottaa, röökillä, kaljalla, tolulla. Jos joltakin saat pilveä suomessa, voin melkeen vannoa että se kaveri sulle hommaa piritkin. Tosin tossa porttiteoriassa oon sitä mieltä että ei se miedoimpien kieltäminen auttaisi niinpaljon kuin että saatais ohjattua näitä käyttäjiä paremmille teille.

Edit: Siis pnuQ:lle tuli toi mun viesti ja oon ihan samaa mieltä Jamin kanssa että jollekin johtaa, monelle ei. Mutta liian monelle ikävä kyllä johtaa.

^ Niinkuin tuossa itsekkin totesit niin päihteiden käyttä alkaa yleensä bissellä ja röökillä. Siksi en käsitäkkään miksi lukuisat tahot ovat ottaneet juuri tämän kannabiksen hampaisiinsa. En jaa monien julkisten tahojen, mm. Irti Huumeista ry:n huolta nuorten kannabiskokeiluista. Ennemminkin olisin huolissani ihan tästä perinteisestä alkoholinkäytöstä.

Tossa oon samaa mieltä. Viina ja rööki menee samaan vaarallisuus kategoriaan kannabiksen kanssa (mun mielestä). Ongelmakäyttäjät on aina ongelmakäyttäjiä. Mutta tossa porttiteoriassa oon kyllä tota mieltä, pilvee kokeilisin jos se laillista olis. Koskaan en oo tupakkaa maistanu joten uskon et mulla on normaalia pienempi riski alkaa edes kokeilemaan pilvee.

Ehkä toi sun asenne työntekoon kaipaisi hieman tarkistelua. Kyllähän nyt työt pitää pystyä hoitaa päihteettömästi. Kuulemma jopa ihna edellytys työnteolle.

En ma tarkoittanut, etta on ok kayttaa huumeita joka paiva toissa, vaan meinasin lahinna sita etta mua ei haittaa vaikka mun tyokaveri silloin talloin ottaisi huumeita ennen yovuoroa antamaan energiaa. Mieluummin ma otan sen vaihtoehdon kuin kuolemanvasyneen henkilon, jolla ei paa toimi edes sen vertaa mita paihteiden kanssa.

Alkaa nuo Alyssan kommentit olemaan jo aika hyvää kamppaniaa huumeiden laillistamista vastaan.

En makaan haluaisi kaikkia huumeita lailliseksi, en todellakaan! Pointtina on vaan se, etta IMO kaikki huumeet eivat aina ole niin pahasta mita helposti vaitetaan...

Hah, melkoisen ristiriitainen kappale. Mä oikein tummensin noi lauseet sulle, jos haluat lukea vielä kertaalleen. Vaikka mä itsekin suhtaudun kohtuullisen liberaalisti päihteisiin, mutta piripäissään töissä pyöriminen ei todellakaan kuulu puolustettaviin asioihin.

Viimeaikaisista kysymyksistä ja tosta kirjoituksesta päätellen sä oot löytänyt pirin Damissa, mutta etköhän säkin taas herää tosielämään, kun pääset pois sieltä :)

Riippuu toista. Mua henkilokohtaisesti ei haittaa, vaikka tyokaverit olisivat aineissa, kunhan hoitavat hommansa. Tietysti tyonantajana olisin varmaan eri mielta, koska se on laitonta.

On se ihan tosielamaa kuule taallakin, arki on arkea.

Tässähän nähdään Alyssassa uusi esimerkki kuinka porttiteoria ei toimi, kannabiksestahan "ei siirrytä vahvempiin" Saatiin yks ihan oma esimerkki tänne mukaan

Meinaatko nyt sanoa, etta ma kaytan kannabista vahvempia aineita itse? Melko kova syytos ottaen huomioon, etta olen nimenomaan sanonut etten kayta muuta kuin kannabista.
Porttiteoria on

Huumeet nyt vaan sattuvat kiehtomaan mua ihan vaan sen takia, etta mun mielesta on mielenkiintoista miten eri aineet vaikuttavat ihmiseen. Lisaksi ma haluan tietaa niista enemman, jotta voin rakentaa oman mielipiteeni eika mun tarvitse uskoa kaikkea sita propagandaa mita liikkuu huumeiden ymparilla.

On se ihan tosielamaa kuule taallakin, arki on arkea.
Se on kuule kaukana tosielämästä, jos töissä ollaan kamapäissään. Ja tohon "huumeita antamaan energiaa" -kommenttiin ei osaa oikein muuta sanoa, kuin että älä nyt viitsi.

Kun yhdistetään ravintola-ala, nuoret ihmiset ja Amsterdam, niin en mä ihmettele, että jengi vetäiskin jotain ennen työvuoroa. Sä näet sitä siellä, ja pidät sitä ilmeisen normaalina. Minusta tuo kuvastaa ihan hyvin sitä, minkälaisia eroja päihdekulttuurissa ja suhtautumisessa päihteisiin eri ympäristöissä on. Täällä ei tarvis varmaan montaa vuoroa tehdä respassa piripäissään ennen kuin joku asiaan puuttuisi.

Japi sanoi:
Tässähän nähdään Alyssassa uusi esimerkki kuinka porttiteoria ei toimi, kannabiksestahan "ei siirrytä vahvempiin"
Kannabiksen osalta porttiteoria ei pidä paikkaansa. Tästä on vahvaa näyttöä, ja sitä on esitetty tässäkin ketjussa.

Huumeet nyt vaan sattuvat kiehtomaan mua ihan vaan sen takia, etta mun mielesta on mielenkiintoista miten eri aineet vaikuttavat ihmiseen. Lisaksi ma haluan tietaa niista enemman, jotta voin rakentaa oman mielipiteeni eika mun tarvitse uskoa kaikkea sita propagandaa mita liikkuu huumeiden ymparilla.

:D.

Huomaa kyllä, että oot viettänyt Amsterdamissa vähän enemmän aikaa. Nyt sitten Alyssa ole tarkkana, ettet kuse asioitas ihan oikeasti.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Sen jälkeen kun se kouluissa tehty kysely osoitti, että kannabiksen käyttö on taas noussut niin joka suunnasta on tulvinut vastaavia juttuja jotka on pääsääntöisesti pelkkää valehtelua. Ei voi vaan ymmärtää. Teinit ja vähän vanhemmatkin nauraa noille jutuille.

Teininähän ihminen on älykkäimmillään?Pisti kyllä naurattamaan.Dokaaminen,tupakin käryttely ja kaikki muutkin typeryydet aloitetaan kakaroina ja aikuisena niistä sit yritetään päästä eroon.Paitsi seksistä.

Tuota...saanko ehdottaa että pyrit opiskelemaan vaikkapa farmasiaa, farmaseutiksi ja proviisoriksi? Saat takuulla tarkempaa tietoa kuin seuraamalla montako pilleriä Hans ja Arnold milloinkin tarvitsee että jaksavat yötuurin.

Nuuskan nettiosto muuttuu rikokseksi

Lokakuusta lähtien myös nuuskan ostaminen nettikaupasta on rikos.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2256135

Vittu mitä paskaa sanon minä. Tää on kyllä sellanen kukkahattuyhteiskunta ettei mitään järkeä. Oon 100% varma, että nuuskan käyttäjä maksaisi veroina monin kertaisesti enemmän mitä nuuskan terveyshaitat ovat yhteiskunnalle jos nuuska olisi Suomessa laillista. En vaan voi ymmärtää tuota nuuskan kieltämistä. Seuraavaksi nuuskan maahantuonti muuttuu kokonaan RIKOLLISEKSI ja järjestäytynyt rikollisuus kiittää ja kumartaa. Samoten kuin tulli/poliisi lisääntyvien hommien muodossa.

Kaksinaismoralistista päihdepolitiikkaa parhaimmillaan.

Tämä nuuskakysymys on kyllä mielenkiintoinen. Herää vaan kysymys että mitä vittua. Mitäköhän tällä pyritään saavuttamaan tällä nuuskaajien vainoamisella? Onko tietoa kuka/ketkä tämän uuden tupakkalain aloitteellinen osapuoli on?

tekis mieli sanoo jotain näille vastustajille mutta jätetään banaanin pelossa sanomatta... :D nimim. pajareissa........ :D

Joskus kun oon piripäissäni, kirjotan kanssa kuinka mahtava aine se on..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom