Päihdepolitiikka

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Suurin osa huumeista koukuttaa nimenomaan henkisella tasolla, silla ihminen jaa kaipaamaan sita energiaa ja hyvanolon tunnetta.
Pointti tais olla se, ettei LSD-25:ssä addiktioherkkyys ole se suurin riski vaan voimakas psykoaktiivisuus.

Mika on tamppari ?
http://www.youtube.com/watch?v=O2aN26ZCf70

Yates, varmaan tarkoitti osaa konemusiikkitapahtumissa kävijöistä.

Hassua miten erilainen huumekulttuuri on Suomessa, silla taalla Damissa pillereita popsitaan yokerhoissa (yleisempaa olla huumeissa kuin kannissa), metamfetamiinia kayttaa moni tiukan ja raskaan aikataulun omaava (esim. mun frendi joka tekee yorespaa, toista vakituista tyota ja pelaa korkealla tasolla korista)Tietysti tama on yhta laitonta kuin Suomessakin, mutta jengi ei vaan tunnu valittavan. Huumeet eivat myoskaan ole mikaan big deal tai tabu, vaan osa varsinkin tekno/tranceskenea.
Taalla ollessani oon oppinut, etteivat huumeet aina ole niin kamala asia kuin mita koulussa vaitettiin. En sano etta ne olisivat hyvaksikaan, mutta mua ei haittaa vaikka mun kaverit kayttavat huumeita. Tai ainakaan niin kauan ei haittaa, kun homma pysyy hanskassa...

Melko erikoista on myös perustella metamfetamiinin käyttöä kiireellisellä työllä, mun mielestä. Kyllähän se varmasti piristää, mutta on myös aika saatanan epäterveellistä ja ei ole ihme miksi noita nuoria urheilijoita tavataan aika ajoin pelikentälle sydänkohtaukseen tuupertuneena. Todella monesti noissa tapauksissa on kyse piristeistä eli tuota riskiä kannattaa noiden käyttäjien miettiä,vaikka epäsäännölliesti tuota virkeyttä stimuloisivat. Kannattais varmaan vaihtaa alaa jos ei muuten jaksa kuin metan voimalla. Kyllä terve ihminen jaksaa tehdä pitkää työpäivää ilman piristeitäkin. Eri asia on sitten nämä pommikone/hävittäjälentäjät joiden pitää pysty tilapäisesti ylläpitämään esim. yli 20h kunnollinen suorituskyky vaativilla lennoilla. Nekään tuskin mitään katukaupasta saatavaa epäpuhdasta paskaa vetävät.

Mulle samanlaiset hanskat..!

Mä voisin ottaa kahet parit, jos toiset hukkuu. On ihan lapasissa homma ku vedetään huumeita et jaksetaan käydä töissä..Tästähän puhuttiin parisenkymmentä sivua sitten ja joku sanoi ettei huumeita nyt varmaan kukaan töissä vetäisi jos ne sallittuja olisi, laittomina kyllä mutta eihän niitä laillisina sitten..
Kiva huomata että Alyssa joka täällä on myös puhunut paljon kannabiksen vaarattomuudesta valaisee tätä suhtautumistaan vähän kovempiinkin huumeisiin, nyt tiedetään siis että
Taalla ollessani oon oppinut, etteivat huumeet aina ole niin kamala asia kuin mita koulussa vaitettiin. En sano etta ne olisivat hyvaksikaan, mutta mua ei haittaa vaikka mun kaverit kayttavat huumeita. Tai ainakaan niin kauan ei haittaa, kun homma pysyy hanskassa...
metamfetamiinia kayttaa moni tiukan ja raskaan aikataulun omaava (esim. mun frendi joka tekee yorespaa, toista vakituista tyota ja pelaa korkealla tasolla korista),
Nää on vielä ihan perus juttuu joten ihan luonnollinen ja normaali suhtautuminenhan tälläkin nuorella neidillä on päihteisiin, on ok tehdä työtä amfetamiinin vaikutuksen alaisena yms yms :rolleyes:
Ei ihme ettei kannabiskaan tunnu suurelta jutulta. tähän kun vertaa näitä niin mikäköhän olisi Alyssan mielestä sopiva promilleraja alkoholin kanssa liikenteessä, rapiat 2?

Mika on tamppari ?
Hassua miten erilainen huumekulttuuri on Suomessa, silla taalla Damissa pillereita popsitaan yokerhoissa (yleisempaa olla huumeissa kuin kannissa), metamfetamiinia kayttaa moni tiukan ja raskaan aikataulun omaava (esim. mun frendi joka tekee yorespaa, toista vakituista tyota ja pelaa korkealla tasolla korista), LSD:ta hipit, MDMA:ta bileissa jne... Kokaiinia kaytetaan saannollisen epasaannollisesti lahes kaikkialla, mutta loppupeleissa aika harvoin, koska se on kallista ja yliarvostettua. Tietysti tama on yhta laitonta kuin Suomessakin, mutta jengi ei vaan tunnu valittavan. Huumeet eivat myoskaan ole mikaan big deal tai tabu, vaan osa varsinkin tekno/tranceskenea.

Eiköhän ne ole täällä suomessakin ihan mukana tota konemusa kulttuuria, mee huvikseen käymään jossain bileissä ja katso kuinka moni siellä tulee lampuilla vastaan :D Veikkaan, että aika iso prosentti. Eikä tuo nyt niin asemasta ole kiinni mitä aineita sitä käytetään ainakaan kokaiinin, amfetamiinin ja ekstasin kohdalla. Lakkaa ja gammaa tuskin käyttää ihan hirveän moni muut kuin ne jotka ottavat sitä sen hintatasoin vuoksi.

SEn verran tosta vielä muistuttaisin, että kukaan tuntemani nisti ei ole suunnitellut nistin uraa ja varmaan voivat itsekkin ton sanoa. Tunnen myös ihmisiä joilla tuo homma pysyy bilekäytössä vuosikausia aiheuttamatta sen suurempaa harmia millään tapaa.

..Huumeet eivat myoskaan ole mikaan big deal tai tabu, vaan osa varsinkin tekno/tranceskenea.
...

Muutama vuosi sitten eksyttiin tekno klubille Brysselissä ja hetken päästä kun valot lyötiin päälle ja paikalle pärähti noin 50 poliisia rynkyin tuntu kyllä ihan siltä että on se aika big deal keskieuroopassakin. Kaksi tuntia istuttiin lattialla kun kaikille tehtiin huume tarkastukset. Meille ei muuta ongelmaa tullut kuin kusihätä oluenjuojina.

:hyvä:

Poliisi sanoi:
- Olemme keskustelleet työryhmässämme Etelä-Karjalan poliisissa ja todenneet ettei lieviä huumeita todellakaan ole, sanoo rikoskomisario Antti Vilkko.

Vilkko muistuttaakin, että kaikki huumausaineet aiheuttavat ongelmia varsinkin jos käyttö pitkittyy.

- Kaikki huumausaineet ovat tietyllä tavalla kovia. Ne aiheuttavat pitkällä käytöllä terveydellisiä ongelmia ja paljon muuta. Liikkeellä on toki myös fentasyylityyppisiä laastareita, jotka sattavat aiheuttaa äkkikuoleman.
Mielenkiintoista, että poliisi käyttää resursseja tuollaisiin työryhmiin, joissa pohditaan poliisien työntoimeenkuvaan kuulumattomia asioita. Varsinkin kun työryhmässä ei käsittääkseni ollut yhtään alan asiantuntijaa, joka voisi määritellä päihteiden farmakologisia ominaisuuksia. Ja kukaan täysissä sielun ja ruumiin voimissa oleva tutkija ei menisi kategorisoimaan kaikkia laittomia päihteitä yhdeksi massaksi. Ja tuo laastari on kyllä fentanyylilaastari eikä mikään syyli. Ei kai näille jutuille voi kuin nauraa. Mielenkiintoista sinänsä jos tälläisiä aivopieruja tulisi yksityisellä alalla toimivien suusta niin siinä ura lähentelisi aika nopeasti loppua, mutta valtion leivissä näköjään voi huudella mitä sylki suuhun tuo ilman minkäänlaisia perusteluita tai lähteitä.

^ noh, asenteensa kullakin. Käytännössä tuo on ihan paskapuhetta, mutta jokainen saa olla mitä mieltä haluaa.

Saahan tuota jeesustella, mutta minusta on paljon fiksumpaa ottaa hieman realistisempi katsantokanta asiaan. Hyvin suuri osa Suomessakin käyttää jotain päihteitä, hyvin suuri osa myös ilman mitään sen suurempia ongelmia, ja ei ole mitään järkeä niputtaa samaan kategoriaan ongelmakäyttäjiä, satunnaisia viihdekäyttäjiä sekä ihan selvästi käyttöprofiililtaan ja vaikutuksiltaan erilaisia aineita.

Sen jälkeen kun se kouluissa tehty kysely osoitti, että kannabiksen käyttö on taas noussut niin joka suunnasta on tulvinut vastaavia juttuja jotka on pääsääntöisesti pelkkää valehtelua. Ei voi vaan ymmärtää. Teinit ja vähän vanhemmatkin nauraa noille jutuille.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
SEn verran tosta vielä muistuttaisin, että kukaan tuntemani nisti ei ole suunnitellut nistin uraa ja varmaan voivat itsekkin ton sanoa. Tunnen myös ihmisiä joilla tuo homma pysyy bilekäytössä vuosikausia aiheuttamatta sen suurempaa harmia millään tapaa.

Voiko esim. metamfetamiinin käyttö pysyä hanskassa ylipäätänsä?

Kuparikatto: -Kyllähän nuita piristeitä käytetään aikasta paljon monissa eri ammateissa epäsäännöllisen säännöllisesti, aina duunareiden sopimusurakoista ammattiautoilijoiden "ruuhka-aikojen" kautta opiskelijoiden pääsykokeisiin pänttäämisiin erinäköisistä johtotehtävistä ja yrittäjistä puhumattakaan. Se, mikä on hanskassa pysymistä kenenkin mielestä, onkin jo toinen juttu. Toiselle se on kaikesta kieltäytymistä ja toiselle sitä, että hoitaa hommansa häiritsemättä muita ja kusematta omia asioitaan.

Kyllähän nuita piristeitä käytetään yllättävän paljon ja niin monennäköisissä "piireissä", ettei kannata mennä kovin suurin panoksin lyömään vetoa, etteikö tuollaisten "käyttäjien" joukosta löydy omiakin tuttuja, läheisiäkin, joiden ei ikinä uskoisi hummausaineksiin koskevankaan. Jos mikäli sikäli tuollainen henkilö on epäsäännöllisen säännöllisen käyttönsä onnistunut omana tietonaan pitämään läheisiltäänkin vuosia vuosien perään, eikä ole käytöllään aiheuttanut itselleen eikä muilekkaan mitään haittaa, niin onpiko tuollainen käyttö sitten sitä hanskassa pysymistä vaiko mitä, en tiedä, lienee mielipide kysymys.

Nää on vielä ihan perus juttuu joten ihan luonnollinen ja normaali suhtautuminenhan tälläkin nuorella neidillä on päihteisiin, on ok tehdä työtä amfetamiinin vaikutuksen alaisena yms yms :rolleyes:
Ei ihme ettei kannabiskaan tunnu suurelta jutulta. tähän kun vertaa näitä niin mikäköhän olisi Alyssan mielestä sopiva promilleraja alkoholin kanssa liikenteessä, rapiat 2?

Mulla on omasta mielestani ainakin ihan normaali ja hyva suhtautuminen paihteisiin. Ma en vahattele paihteiden vaaroja, mutta en myoskaan liioittele niita. Mita tulee tyoskentelyyn huumeiden vaikutuksen alaisena, en pida sita kovinkaan pahana mikali henkilo pystyy hoitamaan hommansa. Jos on ottanut viivan metamfetamiinia ennen duunia, se ei todellakaan laita paata sekaisin tai vaikuta henkilon kykyyn tehda toita. Se yksinkertaisesti antaa energiaa. Sun lahikaupan kassa saattaa olla joka paiva huumeissa etka edes huomaa sita.

Miten alkoholi ja liikenne liittyvat tahan?? On taysin eri asia tehda jotain respassa apinointia kuin ajaa autoa... Lisaksi alkoholi sekoittaa paan paljon pahemmin kuin speedi.

Voiko esim. metamfetamiinin käyttö pysyä hanskassa ylipäätänsä?

Tietenkin voi, ihan samalla tavalla kuin alkoholin tai minka tahansa muun paihteen kaytto voi pysya hanskassa.

On niitäkin kavereita nähty joilla toi touhu pysyy hansikkaassa. Ei se mikään mahdottomuus ole.

Niinpa.

No enpä kävisi puolustelemaan pirinvetoa, senverta pahoja esimerkkejä tiiän..:( Työnteko ja päihteet imo ei käy yhteen, päihteet on vähän kuin chili, sopivassa määrin ihan hyvä mauste, mutta harva pääruokana vetää kokonaisia naga moricheja. Eli elämän päätarkoitus ei saa olla päihteet. Pätee alkoholiin niinkuin muihinkin aineisiin.

Sinänsä se että piri nyt ei ihan mikään ihmeaine ole, vrt. alkoholi ei kerro amfetamiinista (tai metasta, joka kylläkin on vaarallisempaa kuin peruspiri) yhtään mitään, vaan enemminkin alkoholin itsensä vaarallisuudesta.. Kyllä suomessakin aika moni ihminen on elämänsä pilannut dokaamisella, tuskallinen kuolema siitä seuraa ja vieläpä monilla aika nuorena.. Se ei ole kuitenkaan imo mikään syy puolustella piriä tai muita kovia huumeita.

Mulle nyt on sillain ihan sama että onko ne laillisia vai ei kun nyt se ei mun mielestä sillätavalla mikään moraali tai lakikysymys ole, enemminkin kyse on siitä millä tavalla huumeiden kanssa ongelmiin joutuneita tehokkaimmin autettaisiin. Jos käyttö on ihan oikeasti hanskassa niin sitten asiassa ei pitäisi olla nokkaan koputtamista.. Se sitten on aika eri juttu että kellä joku pirin piikittäminen pysyy hanskassa.

Mulla on omasta mielestani ainakin ihan normaali ja hyva suhtautuminen paihteisiin. Ma en vahattele paihteiden vaaroja, mutta en myoskaan liioittele niita. Mita tulee tyoskentelyyn huumeiden vaikutuksen alaisena, en pida sita kovinkaan pahana mikali henkilo pystyy hoitamaan hommansa. Jos on ottanut viivan metamfetamiinia ennen duunia, se ei todellakaan laita paata sekaisin tai vaikuta henkilon kykyyn tehda toita. Se yksinkertaisesti antaa energiaa. Sun lahikaupan kassa saattaa olla joka paiva huumeissa etka edes huomaa sita.

Miten alkoholi ja liikenne liittyvat tahan?? On taysin eri asia tehda jotain respassa apinointia kuin ajaa autoa... Lisaksi alkoholi sekoittaa paan paljon pahemmin kuin speedi.

Tietenkin voi, ihan samalla tavalla kuin alkoholin tai minka tahansa muun paihteen kaytto voi pysya hanskassa.

Niinpa.

Ehkä ois pitänyt lisätä tohon sitten, että vastaavasti kyllä tunnen ja tiedän plajonkin tapauksia joilla se touhu ei pysynyt käsissä ja mentiin aika pohjalle ennen kuin se kierre saatiin päättymään.

Ehkä toi sun asenne työntekoon kaipaisi hieman tarkistelua. Kyllähän nyt työt pitää pystyä hoitaa päihteettömästi. Kuulemma jopa ihna edellytys työnteolle.

P.S Kyllä spiidilläkin saa nupin sekasin siinä missä alkoholilla. Ero on vaan ehkä siinä, että luulet olevasi skarppina vaikket sitä todellisuudessa ole.

Ehkä ois pitänyt lisätä tohon sitten, että vastaavasti kyllä tunnen ja tiedän plajonkin tapauksia joilla se touhu ei pysynyt käsissä ja mentiin aika pohjalle ennen kuin se kierre saatiin päättymään.

Ehkä toi sun asenne työntekoon kaipaisi hieman tarkistelua. Kyllähän nyt työt pitää pystyä hoitaa päihteettömästi. Kuulemma jopa ihna edellytys työnteolle.

P.S Kyllä spiidilläkin saa nupin sekasin siinä missä alkoholilla. Ero on vaan ehkä siinä, että luulet olevasi skarppina vaikket sitä todellisuudessa ole.

Tuskin ymmärtää tuotakaan ohjeistusta, meni mun sarkastinen kommenttikin tältä maailmanmatkaajalta ohi, työt voi tehdä piripäissään ei siinä mitään ihmeellistä katos.. työntantajahan voi olla erimieltä mut sehän ei haittaa.

Alkaa nuo Alyssan kommentit olemaan jo aika hyvää kamppaniaa huumeiden laillistamista vastaan. Itsekkin olen kysellyt kuinka voidaan ehkäistä aineiden alaisuudessa autolla ajo kun niitä ei tuosta vain puhalluteta. Kuulemma kukaan käyttäjä ei edes kuvittele hyppäävänsä rattiin pössyttelyn jälkeen...

... ja nyt sitten alkaa olemaan jo mielipidettä että huumeiden alaisuudessa voi tehdä töitä. Siinä nyt on vain esimerkiksi sellainen juridinen pikku ongelma että työnantaja on vastuussa pitkälti mitä työpaikalla tapahtuu, ainakin Suomessa. Ja jos joku työntekijä teloo vaikka vain itsensä huumeiden vaikutuksen alaisuudessa, niin siinäpä on sitten kusessa, ei pelkästään työntekijä vaan myös työnantaja. Suomessakin on ennakkotapauksia vaikka kuinka. Eli kun ajatusmaailma on kerran tällainen niin näin työnantajan ominaisuudessa vaadin kyllä ehdotonta nolla linjaa huumeiden laillisuuden suhteen. Jo alkoholi aiheuttaa tarpeeksi ongelmia työpaikoilla, kun kiitos lainsäädännön alkoholistia ei tuosta vain potkaista pois töistä vaan työnantajan vastuulla on hoitoonohjaus jne jne. Kiitos huumeiden laittomuuden huumeiden käyttäjän tie firman oven ulkopuolelle on huomattavasti lyhyempi.

Mulla on omasta mielestani ainakin ihan normaali ja hyva suhtautuminen paihteisiin. Ma en vahattele paihteiden vaaroja, mutta en myoskaan liioittele niita. Mita tulee tyoskentelyyn huumeiden vaikutuksen alaisena, en pida sita kovinkaan pahana mikali henkilo pystyy hoitamaan hommansa.
Hah, melkoisen ristiriitainen kappale. Mä oikein tummensin noi lauseet sulle, jos haluat lukea vielä kertaalleen. Vaikka mä itsekin suhtaudun kohtuullisen liberaalisti päihteisiin, mutta piripäissään töissä pyöriminen ei todellakaan kuulu puolustettaviin asioihin.

Viimeaikaisista kysymyksistä ja tosta kirjoituksesta päätellen sä oot löytänyt pirin Damissa, mutta etköhän säkin taas herää tosielämään, kun pääset pois sieltä :)

Hah, melkoisen ristiriitainen kappale. Mä oikein tummensin noi lauseet sulle, jos haluat lukea vielä kertaalleen. Vaikka mä itsekin suhtaudun kohtuullisen liberaalisti päihteisiin, mutta piripäissään töissä pyöriminen ei todellakaan kuulu puolustettaviin asioihin.

Viimeaikaisista kysymyksistä ja tosta kirjoituksesta päätellen sä oot löytänyt pirin Damissa, mutta etköhän säkin taas herää tosielämään, kun pääset pois sieltä :)

Tässähän nähdään Alyssassa uusi esimerkki kuinka porttiteoria ei toimi, kannabiksestahan "ei siirrytä vahvempiin" :rolleyes: Saatiin yks ihan oma esimerkki tänne mukaan

Suositut

Back
Ylös Bottom