Päihdepolitiikka

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
juu turha täällä näköjään on yrittää jutella mitään fiksua, pitäisi vaan jutella pillusta ja autoista niin ymmärtäisitte.

Mun milestä se olet kyllä ollut sinä joka on vetänyt herneitä nenään ja raivareita tässä keskustelussa, mutta ilmeisesti sulla on joku toinen kuva asiasta sitten.

Et juurikaan eritellyt, että mikä noista luetelluista asioista oli todiste systeemin toimimattomuudesta, mutta varmaan voin palata tähän aikaisempaan toteamukseeni. Kukaan ei varmaan pakota polttamaan, nuuskaamaan tai piikittämään niitä huumeita. Kukaan ei varmasti myöskään voi väittää, etteikö olisi tiedossa teon rangaistavuus joten turha itkeä asiasta. Katsoo peiliin vaan ja miettii missä on vika jos on ITSE mogannut ja jäänyt kiinni käytöstä.

Mun milestä se olet kyllä ollut sinä joka on vetänyt herneitä nenään ja raivareita tässä keskustelussa

no kyllä. turhautuneisuutta ja ärtymystä on ollut havaittavissa.

en edes jaksa kommentoida mitään tuohon lopputekstiin koska olet varmaan kirjoittanut saman asian 20 kertaa hieman eri sanoin.

no kyllä. turhautuneisuutta ja ärtymystä on ollut havaittavissa.

en edes jaksa kommentoida mitään tuohon lopputekstiin koska olet varmaan kirjoittanut saman asian 20 kertaa hieman eri sanoin.

Ketaus on opintojen äiti ja silti se ei tunnu menevän perille :D
Ihme itkemistä tosta jutusta, ei pitäs lähteä leikkeihin jos ei kestä seuraamuksia. yhyy yhyy.....

heroiini on huume. heroiinilla on haittavaikutuksia. heroiinin käyttö ei ole suositeltavaa. heroiinin ongelmakäyttö ei ole heroiinin vika. heroiinin ongelmakäyttö on itsesi vika. heroiinin kohtuukäyttö ei todistettavasti aiheuta juurikaan haittoja.

Nyt tuli huono, heroiinilla on helppo saada vahingossa yliannostuskuolema.

Tässä on kyllä malliesimerkki laadukkaasta keskustelusta :D Oikeasti hankala yrittää löytää punaista lankaa täältä :)

No sanotaan nyt sitten omakin mielipide asiaan. Perustuu lähinnä pilveä polttaviin tuttuihin, satunnaisiin kokeiluihin ja narkomaanien kuntoutuksessa työskenteleviin kavereihin.

Satunnainen pilven polttelu ei ole tutkimusten perusteella sen suurempi ongelma kuin tupakointikaan, joten en näe, miksi tuota lainsäädäntöä ei voisi yhtään vapauttaa. TOISAALTA en ole tavannut enkä tiedä tuttujenkaan kuulleen kenestäkään, joka olisi tullut onnellisemmaksi päihteiden käytöllä tai jonka elämänlaatu olisi parantunut käyttämällä alkoholia, tupakkaa, marihuanaa tai amfetamiinia. Kuitenkin tiedän monta, jotka ovat pilanneet elämänsä päihteillä (alkoholi tai opiaatit). Joten vapauttaminen tuskin paljoakaan ihmisten elämää parantaisi. Mutta itse en ole sitä vastaan, että pilven poltosta saatavia rangaistuksia lievennettäisiin.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mä kirjoitin aikas pitkän ja perusteellisen kannanoton mutta pakkiksen softa tuhosi sen, joten tiivistän mun pointin tässä:

1. aikaisemmin tuolla on kiistetty sitä että kiinnijääneestä saattaa tulla satojen tuhansienkin kustannukset valtiolle: Nykyisellään kiinnijäännistä seuraa H-merkintä, DNA-tietojen talteenotto ja ehkäpä 50 euron sakko. Kasvatuksesta sitten päiväsakoille, joita saa 30-60 kappaletta, isommista voi tulla ehdollista tai jopa aikaa. Valtiolle kuluja koituu oikeudenkäynnistä, koko prosessista, poliisin työpanoksesta, ja tulopuolella on muutamia satasia. Melkoista persnettoa siis. Senlisäksi testaus on kallista, pika "arpakuutio"-testit on kalliita, Massaspektrometristä puhumattakaan. Suurin kustannuserä johtuu kuitenkin työpaikkansa menettäneestä hampuusista joka H-merkinnän turvin siirtyy veronmaksajasta sosiaalitukien saajaksi, kulut voivat nousta kymmeniintuhansiin vuodessa.

2. Nykyisellään lainsäädäntö on rangaistusseuraamuksissa ihan hyväksyttävä, sensijaan ajokorttiseuranta, H-merkintä ja syrjäytymisvaikutus, DNA-tietojen rekisteröinti ja kotietsinnät on aivan kohtuuttomia yksilön perusoikeuksia loukkaavia seuraamuksia. Kyllä sakkorangaistus polttelusta on ihan kohdillaan, sillä se kitkee julkista käyttöä ja pitää hamppukansan kaapissa, samaa soisi olla alkoholipolitiikassa: julkijuopottelua ei tulisi sietää ja julkipäihtyneet voisi ihan hyvin kärrätä pahnoille vähän selvittelemään päätään, vähentäisi yleistä turvattomuutta, sotkemista, väkivaltaa ja deekuja katukuvasta. Ei päihteidenkäyttö julkisilla paikoilla tai selkeästi päihtyneenä esiintyminen ole hyvää käytöstä.

3. Se mitä ihminen sitten suljettujen ovien takana tekee on pitkälti yksityisasia, ja jokainen aikuinen ihminen on vastuussa myös itse omista valinnoistaan, ja varsinkin kannabiksen ollessa haitoiltaan lievä päihdeaine, on turha ylenmääräinen vainoaminen aivan älytöntä rahan ja ajanhaaskausta. Ei hampuusit mitään pedofiilejä kuitenkaan ole. Siispä koirien käyttö hampuusien bustailussa edellispäivien poltteluista julkisilla paikoilla on aivan 1930-luvun saksaa, ja H-merkintä aivan yliampuva seuraus. Myöskin oikeusmurhameininkiä on aineenvaihduntatuotteiden kyttäys liikennetestauksessa. Eihän törkeää rattia saa korkeista maksa-arvoista ja siitä että on 2 viikkoa sitten lauantaina todistettavasti ollut aivan oksennuskännissä.. Liikenteessä tulisikin olla nollatoleranssi hampulle (vaikutusten yksilöllisyydestä johtuen) ja ainoastaan aktiivisten ainesosien läsnäolo elimistössä tulisi olla rattijuopumuksen aiheuttava teko.

3. tärkeintä on se että kannabiksen käytön ja kasvatuksen (omaan käyttöön) seuraamukset tulisi olla järkevissä mittasuhteissa, ylenmääräisestä kyttäyksestä joka syö vaan resursseja ja yleistä virkavallan kunnioitusta tulisi luopua sekä huumausaineiden välittämisestä ja salakuljettamisesta tulevia rangaistuksia tulisi ehdottomasti tuntuvasti kiristää. Ei huumeiden myyjiä tule millään pilipalirangaistuksilla päästää, ei paljoa pelota parivuotta linnaa jos vaakakupissa on 3kk työllä sadantonnin tuotto.. Eli myynnin tuomioita selkeästi ankarammiksi, ja käyttäjien ja omaan käyttöön kasvattajien tuomioissa jatkaa samaa linjaa kuten nytkin (sakot aika järkeviä, tuntuvia vaanei aivan älyttömiä) mutta poistaa ne rekisterimerkinnät, kotietsinnät, koirien kanssa tapahtuva valvonta kaduilla ja festivaaleilla jne.

Henkilökohtaisesti tässä asiassa ärsyttää lähinnä suomen täysi takapajuisuus, itse olen liberaalilla kannalla tässä, voisin jopa dekriminalisoida, mutta kun tiedän sen täysin utopistiseksi ajatukseksi, niin jo noiden leimaavien rekisterimerkintöjen olemassaolon poisto olisi melkoinen edistysaskel.. Senlisäksi pitäisi huumeilta viedä se mystinen leima, ja muutenkin saada suhtautumista aiheeseen normaalimmaksi..

Kuitenkaan en ajatellut tässä profiloitua palstan pro-kannabisporukaksi, enkä jaksa alkaa vääntämään näiden tavallisen suomalaisen asenteiden omaavien kanssa (jep varmaan 80% suomalaisista ajattelee aivan samoin ellei jyrkemmin) enkä muutenkaan jaksa murehtia päihdepoliittisia kysymyksiä. Ei siihen voi vaikuttaa, lait korkeintaan kiristyvät, minkäänlaisia myönnytyksiä tänne ei tule ennenkuin EU käskee ja jos yksilölle kynnyskysymys asiasta tulee voi aina muuttaa vaikka hollantiin.. jutelkaa siis ihan keskenänne tästä mä en enää tämän jälkeen varmaankaan ketjua seuraa enkä jaksa osallistua vääntöön kun kukaan kuitenkaan ei tuumaakaan periksi tule antamaan, eikä se kannabis laillistu jos siitä kirjoittaa pakkotoistolle tai hamppu.netiin. Ei se muutenkaan koskaan laillistu suomessa, niin aika turha tästä on sivutolkulla kirjoittaa, turha threadi..

Tässä on kyllä malliesimerkki laadukkaasta keskustelusta :D Oikeasti hankala yrittää löytää punaista lankaa täältä :)
Jep.. Harmi, koska aihe olisi minusta mielenkiintoinen.

Mä linkkaan tähän pari pätkää Mikko Salasuon blogista aihetta koskien. Noita löytyy samasta osoitteesta lisää. Kyseinen kaveri on siis väitellyt huumeiden viihdekäytöstä Suomessa, ja oli telkkarissakin joku aika sitten huumeita koskevassa ajankohtaisohjelmassa. Mä suosittelisin jokaisen kiihkovastustajan tutustumaan miehen teksteihin ja vaikka katsomaan ton telkkarissa olleen huumekeskustelun, jonka mä linkkasin aikanaan tähän ketjuun. Siinä saattaa huomata, että näistä asioista voi keskustella muutenkin kuin hokemalla laput silmillä, että "paha, paha, kielletään, kielletään".

http://www.city.fi/yhteisot/blogit/mikkosalasuo/110352/
http://www.city.fi/yhteisot/blogit/mikkosalasuo/112061/

Tossa vielä kyseisestä väikkäristä:
http://www.valt.helsinki.fi/ajankohtaista/post88.htm

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/66945-”kannabiksen-laillistaminen-olisi-jarkevaa”
http://www.kaleva.fi/plus/juttu806387_page0.htm
"Toinen perustelu dekriminalisoinnin puolesta on se, että saisimme kovien huumeiden jakelijat ja kannabiksen käyttäjät selvästi erilleen. Se vähentäisi riskiä liukua suoraan lievemmistä aineista kovempiin. Tämä selkeyttäisi myös valvontaa", Aromaa lataa.

Juupajuu...

Itse en ole laillistamisen kannalla, lähinnä siitä yksinkertaisesta syystä ettei päihteiden lisääminen/saatavuuden helpottaminen paranna tätä yhteiskuntaa.
Kuten joku aikaisemmin sanoikin, 1+1 ei voi millään olla <1.

Ja itse olen pariin otteeseen kokeillut kannabista, ihan kivaa touhua oikeaan aikaan oikeassa seurassa. En silti lähtisi dekriminalisoimaan.

Kun täällä kovasti valitetaan kannabiksen haitallisuudesta miksei alkoholin vaaroista puhuta?
Maksaa VITUSTI yhteiskunnalle alkoholistien hoidot,alkoholi tuhoaa sisuskaluja+pääkopalle tekee hallaa.
Harvemmin saa lukea että joku olisi ollu väkivaltainen pilvessä,kännissä sitten herkemmin hakataan ja tapetaan.

Kun täällä kovasti valitetaan kannabiksen haitallisuudesta miksei alkoholin vaaroista puhuta?
Koska alkoholi on ihan jees ;)
Irti Huumeista RY:n toiminnanjohtajaa Jukka Riipistä lainatakseni :"Asenteet huumeisiin on höltynyt selvästi.Parin kannabissätkän polttamista ei pidetä sen hassumpana asiana ja kummempana asiana kuin 4-5 keskiolutpullon juomista, siinä piilee riski"

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/66945-”kannabiksen-laillistaminen-olisi-jarkevaa”
http://www.kaleva.fi/plus/juttu806387_page0.htm

Juupajuu...

Itse en ole laillistamisen kannalla, lähinnä siitä yksinkertaisesta syystä ettei päihteiden lisääminen/saatavuuden helpottaminen paranna tätä yhteiskuntaa.
Kuten joku aikaisemmin sanoikin, 1+1 ei voi millään olla <1.

Ja itse olen pariin otteeseen kokeillut kannabista, ihan kivaa touhua oikeaan aikaan oikeassa seurassa. En silti lähtisi dekriminalisoimaan.

Ei niin. Totaalikiellolla yhteiskunta paranee. Perkeleellinen valvonta ja sanktiot käyttöön. Kaikki linnaan. Itse asiassa, parempi olisi, kun kannabiksesta ei saisi edes puhua. Kriminalisoidaan sekin. Kyllä vanha kunnon DDR näytti, että ihmiset ovat onnellisia silloin, kun heillä ei ole yhtään päätäntävaltaa omaan elämäänsä ja Puolue päättää kaikesta.

Ei niin. Totaalikiellolla yhteiskunta paranee. Perkeleellinen valvonta ja sanktiot käyttöön. Kaikki linnaan. Itse asiassa, parempi olisi, kun kannabiksesta ei saisi edes puhua. Kriminalisoidaan sekin. Kyllä vanha kunnon DDR näytti, että ihmiset ovat onnellisia silloin, kun heillä ei ole yhtään päätäntävaltaa omaan elämäänsä ja Puolue päättää kaikesta.

Tai sit täys anarkia eikä sääntöjä olleskaan, vahvimmat ja kovimmat vie ja heikot vikisee.

Vaiko sit kultaista keskitietä ja sääntöjä jotka määrittelee mitä me voidaan yhteiskunnassa tehdä??

Tai sit täys anarkia eikä sääntöjä olleskaan, vahvimmat ja kovimmat vie ja heikot vikisee.

Vaiko sit kultaista keskitietä ja sääntöjä jotka määrittelee mitä me voidaan yhteiskunnassa tehdä??

Ihmisellä on luovuttamaton oikeus päättää mitä keholleen tekee. Voit tietty yrittää tätäkin kriminalisoida, mutta vituiksi menee: ihminen voi aina riistää itseltään hengen. Siinähän seisot ylevänä sääntöjesi kanssa. "Ei vittu, ei se totellut. Linnaan!"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom