Niin, mä kysyin, että kun tosiasiat omassa toiminnassasi otetaan huomioon, niin miksi sä kannatat tuota tiukkaa kieltämis- ja rajoituslinjaa? Miksi sun mielestäsi keskiolut pitäisi saada pois ruokakaupoista? Tosta jää koko ajan kuva, että sä haluaisit kieltää kaiken, mutta silti itse käyttäisit. Se ei mene mun järkeeni.Käytänhän mä alkoholiakin? Enkä mä ole tainnut puhua missään vaiheessa muidenkaan aineiden puolesta.. Ja kyllä on tullut käytettyä jos jonkinlaista päihdettäkin, enkä ymmärrä miksi mun pitäis sen takia niiden laillistamista kannattaakkaan..
Mun ei, Japi, hirveästi tee mieli käydä tätä keskustelua sun kanssasi tän ketjun viestihistoriaan viitaten, mutta otatko vaikka kantaa tuohon lainaamaasi kysymykseen, ja unohdetaan hetkeksi se, että kumman puolen argumentit on fiksumpia. Kannabis on hyvin arkinen päihde tämän päivän nuorison ja vähän vanhempienkin keskuudessa. Ei sitä normaalissa elämässä enää katsota juurikaan kieroon. Mitä tällä kaksinaismoralismilla voitetaan, kun normaalielämässä kannabis on ihan alkoholiin verrattavissa oleva ja hyväksyttävä tapa vetää pää sekaisin?Japi sanoi:
Kuten mä kirjoitinkin jo aikaisemmin, niin mä pitäisin ihan hyvänä ja riittävänä ratkaisuna sen, että pienien määrän hallussapito tehtäisiin sallituksi. Ei nykyisen lainsäädännön peloitevaikutustakaan voi pitää kovin merkittävänä tekijänä kannabiksen käytön rajoittamisessa. Musta tässä voitaisiin toimia vähän samalla tavalla kuin alkoholinkin kanssa, vaikka se onkin aika älytöntä: viinaahan ei saa myydä tai anniskella lainsäädännön mukaan silmin nähden päihtyneelle, mutta ei se ketään kiinnosta niin kaupoissa kuin ravintoloissakaan. Lainsäädäntö voitaisiin pitää suureksi osaksi ennallaan vauhkoajien mieliksi, mutta ummistetaan vain silmät todelliselta elämältä sopivassa määrin.