Päihdepolitiikka

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ihan mielenkiinnosta, mutta miten sitten määritellään, että mikä määrä kotikasvatusta olisi mahdollisesti myyntiin ja mikä omaan käyttöön?? Sen verran kuitenkin tiedän kotikasvatuksesta, että sehän olisi ihan kiva pikku harrastus ja toisi vähän taskurahaa jos en itse polttele. Kriminalisoisit sen myynnin mut et käyttöä ilmeisesti, mutta ton määritteleminen on aika vaikeeta, jos mietit asiaa poliisin kannalta. Otetaan nyt se tilanne, että mulla on puskat kasvamassa ja myyn sitä kavereille. Miten todistaa, ettei se ole pelkästään omaan käyttöön?

Aika vaikeasti hallittavissa oleva yhtälö kuitenkin. sIksi varmaan selvintä, että myös kotikasvatus pysyy kiellettynä.
Eipä tuohon tietysti mitään yksiselitteistä helppoa ratkaisua sinällään ole jos mietitään tarkempaa säännöstöä. Julkisilla paikoilla voisi säätää vaikka grammamääräisen rajoitteen hallussapidolle. Kotona tuossa olisi tietysti vaikeampi määritellä sitä määrää mikä on vain omaan käyttöön. Kasvien määrä on helppo rajoittaa, mutta vaikeampaa on määritellä järkevä raja hallussapidolle kotioloissa, sillä tuotetta kuitenkin kertyy yhdestä kasvistakin helposti aika paljon. Siitä onko jokin mitätön grammamääräkään oikeasti omaan käyttöön on periaatteessa mahdotonta tietää tai todistaa.

Tuo lainsäädäntö ei ole todellakaan helppo asia päättää. Nykyisen lain puitteissa vain pelkästään kasvatuksen aikeetkin ovat jo rikos ja se seuranta vie paljon aikaa ja rahaa viranomaisten puolelta. En realistisesti usko että noilla parin pensaan bustauksilla saadaan mitään vaikutusta aikaiseksi koska kasvattaminen on mahdollista tehdä kenen vaan ja vielä huomaamattomasti. Kiinni jääminenkin tuntuu tapahtuvan usein bileiden yhteydessä kotona poliisin käyntiin tai naapurien valittamiin hajuhaittoihin. Ei sitä nykyisellä käytännöllä ja lainsäädännölläkään voida mitenkään kitkeä tai varsinkaan hallita. Kusemista tuuleen koko homma.

lähteeni on koko internet + kymmenet uusimmat tieteelliset artikkelit + useat dokumentit + vittu järki, jos niitä ei osaa etsiä näppäimistön ja hiiren avulla niin se on voivoi..
Tuon tyylinen argumentointi ei vie asiaa mihinkään.

Olen nähnyt monia vuosia käyttäneitä jotka pitävät kuukausien taukoja hyvin vähäisillä parin päivän oireilla. Näillä ihmisillä on tosin elämässä paljon muutakin kuten työ, urheilu ja muut harrastukset mihin sitä energiaa purkautuu. Olen myös nähnyt vastaavia tapauksia kuin kahliksen kaveri, mutta varsinainen ongelma ei ole ollut silloin savu vaan oire ennemminkin. Yksilöitä me toki olemme, mutta vähiin jäävät tapaukset missä lopettamisesta olisi tullu jotain merkittäviä vieroitusoireita jos elämässä on muitakin kiinnostuksen kohteita. Tapaukset mitä siis itse tiedän. Harmi, että aina löytyy se tietty määrä jotka saavat vahvoja oireita oli kyseessä sitten mikä tahansa nautintoaine.

lähteeni on koko internet + kymmenet uusimmat tieteelliset artikkelit + useat dokumentit + vittu järki, jos niitä ei osaa etsiä näppäimistön ja hiiren avulla niin se on voivoi.. olin puoli vuotta sitten todella kaikkea tätä vastaan ja kuvittelin että kannabis rinnastetaan johonkin kokaiiniin.. otin asiasta selvää ja nyt mieleni on tämä.

jumalten yrtti? kannabiskasvi ei eroa biologisesti tai symbolisesti minun mielestäni sokeriruokokasvista siinä mielessä mitä sinä nyt provoat siinä. yritä nähdä kannabis objektiivisesti ilman sen sanan aiheuttamaa mielikuvaa mikä ihmisille tulee automaattisesti.. (HUUME, PAHA, KUOLEMA..:D) jne... kannabis on vain kasvi muiden joukossa joka sattuu vapauttamaan dopamiineja turvallisesti!

tuo on ihan oikeasti ensimmäinen kerta kun kuulen kannabiksen aiheuttamista fyysisistä vieroitusoireista, olisi mielenkiintoista kuulla tuosta että (miksi) näin tapahtui?

Kerroin vaan omasta kokemuksesta. Sitä, että miksi näin tapahtui niin vaikea sanoa. AIka paljon ko henkilölle sai syöttää lääkkeitä, että alko uni tulemaan.
KAtselin vierestä jokusen vuoden tätä touhua. Emmä tosiaan rinnasta kannabista siihen HUUME, PAHA, KUOLEMA akseliin. Tämä henkilö kävi koulun siinä loppuun ja töissä samaan aikaan kun poltteli. Veikkaan, että kukaan edes tajunnut kavereiden lisäksi tuota tapaa.
Koukussa se silti siihen oli ja lopettaminen ei ollu helppoa. Ei se röökin polton lopettaminenkaan ole helppoa tai alkoholin juomisen.

Kysyin ihan sen vuoksi lähteitäsi jotta tiedän mikä on kokemus pohjasi. Kaikki ei aina löydy tutkimuksista tai netistä. Rinnastan kannabiksen alkoholin tasolle. En pidä kumpaakaan hyvänä ihmiselle.

En perusta tota mielipidettä siis mihinkään dokumenttiin tai tutkimuksiin tai netistä luettuihin juttuihin vaan näihin kokemuksiin mitä kavereilla on ollut ko aineen kanssa.

Jumalten yrtti sanaa käytin siksi, että joissain piireissä kannabista pidetään turhassa loistossa. Kokaiinihan on myös lunnon tuote, et maininnut sitä tohon joukkoon. Pensaastahan sekin tulee.

Eipä tuohon tietysti mitään yksiselitteistä helppoa ratkaisua sinällään ole jos mietitään tarkempaa säännöstöä. Julkisilla paikoilla voisi säätää vaikka grammamääräisen rajoitteen hallussapidolle. Kotona tuossa olisi tietysti vaikeampi määritellä sitä määrää mikä on vain omaan käyttöön. Kasvien määrä on helppo rajoittaa, mutta vaikeampaa on määritellä järkevä raja hallussapidolle kotioloissa, sillä tuotetta kuitenkin kertyy yhdestä kasvistakin helposti aika paljon. Siitä onko jokin mitätön grammamääräkään oikeasti omaan käyttöön on periaatteessa mahdotonta tietää tai todistaa.

Tuo lainsäädäntö ei ole todellakaan helppo asia päättää. Nykyisen lain puitteissa vain pelkästään kasvatuksen aikeetkin ovat jo rikos ja se seuranta vie paljon aikaa ja rahaa viranomaisten puolelta. En realistisesti usko että noilla parin pensaan bustauksilla saadaan mitään vaikutusta aikaiseksi koska kasvattaminen on mahdollista tehdä kenen vaan ja vielä huomaamattomasti. Kiinni jääminenkin tuntuu tapahtuvan usein bileiden yhteydessä kotona poliisin käyntiin tai naapurien valittamiin hajuhaittoihin. Ei sitä nykyisellä käytännöllä ja lainsäädännölläkään voida mitenkään kitkeä tai varsinkaan hallita. Kusemista tuuleen koko homma.

Vaikee asia toi on. En tiedä poliisin priorisoinneista, mutta varmaan se maahantuonnin pysäyttäminen ois ensisijaisempi. Siinä oot kyllä oikeassa.

tuo on ihan oikeasti ensimmäinen kerta kun kuulen kannabiksen aiheuttamista fyysisistä vieroitusoireista, olisi mielenkiintoista kuulla tuosta että (miksi) näin tapahtui?

edit1. onko se veden vika jos päätät juoda sitä kuolemiseen asti?

Fyysiset oireet taitaa pääasiassa johtua siitä, jos kyseistä shittiä on polteltu tupakinpurujen seassa jolloin elimistö saanut nikotiinia ja muuten ei tupakkia polttele. Saattaahan tietenkin tuo henkinenkin riippuvuus ilmetä fyysisinä oireina.

Jostain muistan juttua, että kyseinen shitti sisältää thc:tä (no shit sherlock) joka aiheuttaa niitä psyykkisiä vaikutuksia ja cbd:tä joka taas estää niitä. Katukaupassa oleva shitti ja kotikasvatettu sisältää paljon thc:tä ja vähän dbc:tä ja näin ollen on vaarallisempaa psyykkeelle. Usassa taisivat kehitellä lääkekäyttöön shittiä, jossa thc:ta oli vähän ja dbc:tä paljon, jolloin päihdyttävältä vaikutukselta vältyttiin mutta saatiin se kivunlievitys vaikutus kuitenkin. Tuskin taisi olla kova menestys.

Kerroin vaan omasta kokemuksesta. Sitä, että miksi näin tapahtui niin vaikea sanoa. AIka paljon ko henkilölle sai syöttää lääkkeitä, että alko uni tulemaan.
KAtselin vierestä jokusen vuoden tätä touhua. Emmä tosiaan rinnasta kannabista siihen HUUME, PAHA, KUOLEMA akseliin. Tämä henkilö kävi koulun siinä loppuun ja töissä samaan aikaan kun poltteli. Veikkaan, että kukaan edes tajunnut kavereiden lisäksi tuota tapaa.
Koukussa se silti siihen oli ja lopettaminen ei ollu helppoa. Ei se röökin polton lopettaminenkaan ole helppoa tai alkoholin juomisen.
Kuulostaa kyllä aika omituiselle. Ymmärrän kyllä sen, että päivittäiskäyttäjällä on kannabiksen lopetuksen jälkeen vaikeampi saada unta, mutta on luultavasti myös aika harvinaista että sen lopetuksen jälkeen unilääkkeitä tarvitsee. Tupakoinnin lopettaminen on puolestaan paljon hankalampaa ja itse asiassa aika harva siinä onnistuu. Johtuu nikotiinin erittäin korkeasta addiktiopotentiaalista. Nikotiinilla muistaakseni 98, alkoholilla yli 80 ja kannabiksella reilu 20. Siis mitattuna 0-100.

http://www.ktl.fi/org/esittely/huttunen/huumeiden-addiktiopotentiaali.pdf

Kysyin ihan sen vuoksi lähteitäsi jotta tiedän mikä on kokemus pohjasi. Kaikki ei aina löydy tutkimuksista tai netistä. Rinnastan kannabiksen alkoholin tasolle. En pidä kumpaakaan hyvänä ihmiselle.

En perusta tota mielipidettä siis mihinkään dokumenttiin tai tutkimuksiin tai netistä luettuihin juttuihin vaan näihin kokemuksiin mitä kavereilla on ollut ko aineen kanssa.
Itse puolestaan en rinnasta kannabista alkoholiin tai mihinkään muuhun. Ovat eri päihteitä ja haitta- ja hyötyvaikutuksetkin ovat silloin erejä. En myöskään sanoisi, että kaikki viihdekäyttö olisi pahasta,puhumattakaan lääkekäytöstä.

Jumalten yrtti sanaa käytin siksi, että joissain piireissä kannabista pidetään turhassa loistossa. Kokaiinihan on myös lunnon tuote, et maininnut sitä tohon joukkoon. Pensaastahan sekin tulee.

Tuossa oon samaa mieltä. Mutta se miksi sitä pidetään siinä loistossa johtuu mielestäni pitkälti kieltolaista. Ei esimerkiksi kannabis ole alankomaiden nuorison silmissä mikään pyhä yrtti. Tästä on vaikea esittää lähdettä, perustan vaan mielipiteeni hollantilaisten tyyppien jututtamiseen.

Itse en pitäisi kokaiinia oikeastaan luonnontuotteena vaan ehkä saman verran mitä heroiini on luonnontuote. Ihmisethän sen alkaloidin uuttamalla valmistavat kokapensaan lehdistä ja tällöin myös ongelmat kasvoivat.

Wiki sanoi:
Kokapensaan lehtien pureskelu on ollut tuhansia vuosia erityisesti Etelä-Amerikan alkuperäiskansojen suosiossa, eikä se tiettävästi ole aiheuttanut samanlaisia negatiivisia vaikutuksia jotka usein liittyvät varsinaisen kokaiinin käyttöön. Kokapensas on merkittävä ravinteiden ja energian lähde alueilla, joilla ravinteiden saanti muusta ravinnosta on niukkaa. Kokaiinialkaloidin lisäksi kokapensaan lehdissä on paljon vitamiineja ja proteiineja.

Liittyikö tuohon kokapensaan lehtien pureskeluun vielä jokin juttu siitä kun elävät niin korkealla ja happea on tällöin vähemmän niin toimii jonkinlaisena lääkkeenä siihen..

Kuulostaa kyllä aika omituiselle. Ymmärrän kyllä sen, että päivittäiskäyttäjällä on kannabiksen lopetuksen jälkeen vaikeampi saada unta, mutta on luultavasti myös aika harvinaista että sen lopetuksen jälkeen unilääkkeitä tarvitsee. Tupakoinnin lopettaminen on puolestaan paljon hankalampaa ja itse asiassa aika harva siinä onnistuu. Johtuu nikotiinin erittäin korkeasta addiktiopotentiaalista. Nikotiinilla muistaakseni 98, alkoholilla yli 80 ja kannabiksella reilu 20. Siis mitattuna 0-100.

http://www.ktl.fi/org/esittely/huttunen/huumeiden-addiktiopotentiaali.pdf
En tosiaan ole mikään asiantuntija tän suhteen, enkä ole juurikaan viitsinyt etsiä tähän koskevaa materiaalia netistä, Noi kavereiden kokemukset ja omat kokemukset riittää. En edes pitänyt kannabiksesta huumeena. Toiset nauttii siitä jumituksesta, mutta mun juttu se ei ikinä ollut.
Oli vaan pakko mainita tosta toisenlaisesta kokemuksesta, kun sitä tuli vierestä katseltua. Henkistähän se oireilu varmasti olikin. Jos nyt jostain syystä ko henkilöllä ei ollut mitään poltettavaa ni oli se aikamoista kiukuttelua se sen toiminta.

Päihteitä yleensäkkään en pidä hyvänä ihmiselle ja tästä johtuu mielipiteeni. En pidä sitä vääränä jos se joltain kivut poistaa ja on lääkinnällisessä käytössä niin toki mikä siinä, senkun vaan palamaan jointti :D

Fyysiset oireet taitaa pääasiassa johtua siitä, jos kyseistä shittiä on polteltu tupakinpurujen seassa jolloin elimistö saanut nikotiinia ja muuten ei tupakkia polttele. Saattaahan tietenkin tuo henkinenkin riippuvuus ilmetä fyysisinä oireina.
Ei toi ainakaan ollut se ratkaisu siihen. Ko jannu poltti koko ajan myös röökiä, se ei jääy pois missään vaiheessa. Lieneekö sit henkisen puolen juttuja?? Tuskin tohon mitään ratkasua löytyy

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Ei toi ainakaan ollut se ratkaisu siihen. Ko jannu poltti koko ajan myös röökiä, se ei jääy pois missään vaiheessa. Lieneekö sit henkisen puolen juttuja?? Tuskin tohon mitään ratkasua löytyy

Oletko koskaan stressannut mistään? Onko mikään asia puskenut päälle niin ettei edes oikein nukuta? Joko raksuttaa...
Eli kysymys on tosiaan siitä henkisestä puolesta kun elämässä ei ole mitään muuta kuin savu joka lievittää tylsyyttä... savut loppu -> ?
Eli kun savut ovat prioriteetiltään ensisijaisia, ongelma ei johdu kasvista vaan kaverista. Tasapainon löytäminen nautinnon ja kurin välillä on hankalaa, mutta en silti suosittele kovin jyrkkää johtopäätöstä tekemään asiasta mututuntumalla kun on tarinan perusteella ollut tekemisissä ainoastaan päihderiippuvaisen porukan kanssa(napit wtf kannabiksen "vieroitukseen"?, olen kyllä kuullut että kannabista nappien vieroitukseen mutta että näin päin niin jo on taas hieno idea vähän kuin tupakoinnin lopettamisen helpoittamiseksi rupeaisi dokaamaan tms.)
Mitäs mieltä olet siitä että joku tykkää päihtyä viikonloppuisin? Pitäisikö se kieltää kun sinua ei paljoa kiinnosta, koska kaikki muut jotka vaativat sinun näkemyksesi vastaista asiaa ovat väärässä ja heidän pitää sopeutua Lakiin(tm)?

Oletko koskaan stressannut mistään? Onko mikään asia puskenut päälle niin ettei edes oikein nukuta? Joko raksuttaa...
Eli kysymys on tosiaan siitä henkisestä puolesta kun elämässä ei ole mitään muuta kuin savu joka lievittää tylsyyttä... savut loppu -> ?
Eli kun savut ovat prioriteetiltään ensisijaisia, ongelma ei johdu kasvista vaan kaverista. Tasapainon löytäminen nautinnon ja kurin välillä on hankalaa, mutta en silti suosittele kovin jyrkkää johtopäätöstä tekemään asiasta mututuntumalla kun on tarinan perusteella ollut tekemisissä ainoastaan päihderiippuvaisen porukan kanssa(napit wtf kannabiksen "vieroitukseen"?, olen kyllä kuullut että kannabista nappien vieroitukseen mutta että näin päin niin jo on taas hieno idea vähän kuin tupakoinnin lopettamisen helpoittamiseksi rupeaisi dokaamaan tms.)
Mitäs mieltä olet siitä että joku tykkää päihtyä viikonloppuisin? Pitäisikö se kieltää kun sinua ei paljoa kiinnosta, koska kaikki muut jotka vaativat sinun näkemyksesi vastaista asiaa ovat väärässä ja heidän pitää sopeutua Lakiin(tm)?

Niin siis ne nukahtamislääkkeet oli siihen nukahtamiseen. Töitä kun piti tehdä ja jossain välissä on hyvä nukkua. Jos on tottunut polttelemaan ne iltapaukut jolla pääsee sitten nukkumaan niin se voi olla vuosien jälkeen hieman vaiketa. Joko valkeni.
Tosiaan ne rauhottavat taisivat olla siihen henkiseen puoleen sitten.

e. Yleensähän lakeihin on ollut tapana sopeutua. Lait ovat kuitenkin yhteiskunnan kannalta aika tärkeä asia. Ne määrittelevät mitä me voimme tehdä yksilönä yhteiskunnassa ja mitä me emme voi. Tämän lisäksi ne määrittelevät myös rangaistuksen niistä mahdollisista rikkomuksista jokta ovat lain vastaisia. PErus olettamus nyt kuitenkin lienee, että jokainen kansalainen sopeutuu lakeihin.
Niin, että mitä olen mieltä siitä, että joku tykkää päihtyä vkoloppuisin?? Ihan vapaasti. mitäs se mua harmittaa. Tai jos joku tykkää poltella, niin ihan vapaasti sekin mun puolesta. Emmä muiden tekoja jaksa stressata. En nyt välttämättä ihan tajua tota sun viimeistä lausetta, mutta selvennellään. En siis pidä ajatuksesta, että kannabis laillistettaisiin. En pidä ajatuksesta, että lisää päihteitä laillistetaan.
Toki jokainen saa omalla vastuullaan rikkoa lakia niin paljon kun huvittaa. Ei muuta kun pellot kasvamaan ja täytettäkää vaikka jokainen vaatekaappi puskilla. Se on sitten poliisin asia tehdä oma työnsä. Se nyt vaan on laitonta kasvatella tai pitää hallussaan kannabista.

Olen stressannut muuten paljonkin elämäni aikana ja joskus otanu nukahtamislääkettä ja joskus en.

Pyydän anteeksi syvästi, että olen loukannut sinua ja kasvia näkemyksilläni :) Olen ollut selkeästi väärässä kertomalla näkemystäni tässä asiassa ja ilmaisemalla mielipiteeni kannabiksen laillistamisesta. Pyydän myös anteeksi, että kerroin yhden tarinan riippuvuudesta.
TOivottavasti tämä asia ei nyt stressaa sinua liikaa, etkä tarvitse tähän napin nappia. Selviät ehkä jopa lämpimällä maidolla ja isä meidän rukouksella.

Viimeksi muokattu:
en minä usko että kukaan nyt alkaa ketään syyttelemäänkään tässä senkummemmin.. itse henk. koht. kiintouduin aika kärjekkäästi kommentoimaan sun kokemuksia sen takia koska kaikki minun etsimäni ja tutustumani tutkimusaineisto sotii vahvasti tuota kuvailemaasi tilannetta vastaan, vähänkuin joku väittäisi että sain sydänkohtauksen purukumista. varmasti tutkijat ja muutenkin tiede/lääkintäyhteisö olisivat varmasti aika kiinnostuneita henkilöstä jolle tulee todettuja fyysisiä vieroitusoireita kannabiksesta.

Jostain muistan juttua, että kyseinen shitti sisältää thc:tä (no shit sherlock) joka aiheuttaa niitä psyykkisiä vaikutuksia ja cbd:tä joka taas estää niitä. Katukaupassa oleva shitti ja kotikasvatettu sisältää paljon thc:tä ja vähän dbc:tä ja näin ollen on vaarallisempaa psyykkeelle. Usassa taisivat kehitellä lääkekäyttöön shittiä, jossa thc:ta oli vähän ja dbc:tä paljon, jolloin päihdyttävältä vaikutukselta vältyttiin mutta saatiin se kivunlievitys vaikutus kuitenkin. Tuskin taisi olla kova menestys.

cbd ei itseasiassa kumoa sitä pilveä minkä thc aiheuttaa vaan se on vastavaikuttajana thc:n mahdolliselle skitsofrenian laukaisijalle, eli jos thc pitoisuus on 49% ja cbd 51%, on piilevän skitsofrenian laukeaminen mahdotonta. <--- tämä on sitten osittain mutuilua, kun en muista kaikkea tarkasti.

en minä usko että kukaan nyt alkaa ketään syyttelemäänkään tässä senkummemmin.. itse henk. koht. kiintouduin aika kärjekkäästi kommentoimaan sun kokemuksia sen takia koska kaikki minun etsimäni ja tutustumani tutkimusaineisto sotii vahvasti tuota kuvailemaasi tilannetta vastaan, vähänkuin joku väittäisi että sain sydänkohtauksen purukumista. varmasti tutkijat ja muutenkin tiede/lääkintäyhteisö olisivat varmasti aika kiinnostuneita henkilöstä jolle tulee todettuja fyysisiä vieroitusoireita kannabiksesta.

Eiks Salomaha tossa edellisellä sivulla myös kerro tälläisistä vaikutuksista???

Eiks Salomaha tossa edellisellä sivulla myös kerro tälläisistä vaikutuksista???

ahaa niimpä näkyy, jäi lukematta vahingossa.. mutta eipä tuohon voi oikein sanoa mitään muutakuin sen että tämänhetkisen tiedon valossa noin ei voi tapahtua. ehkä siinä on joku toinen muuttuja joka aiheuttaa kyseistä reaktiota tms, ~ en tiedä misinä viehättää, lumenko peittämä harmaajää? ~

ahaa niimpä näkyy, jäi lukematta vahingossa.. mutta eipä tuohon voi oikein sanoa mitään muutakuin sen että tämänhetkisen tiedon valossa noin ei voi tapahtua. ehkä siinä on joku toinen muuttuja joka aiheuttaa kyseistä reaktiota tms, ~ en tiedä misinä viehättää, lumenko peittämä harmaajää? ~

Tieteessä jos on joku havainto joka kertoo toista ku teoria, pitäs se teoria ottaa uudelleen tarkasteluun. Mitäs toi kertoo nyt sulle sit??

en tiedä en ole vielä tutkija, perehdyn asiaan ~ 15 vuoden sisällä! jäätkö odottelemaan tuloksia? voihan se olla että jatkuvasta pajauttelusta oikeasti tulee vieroitusoireita fyysisestikkin, en tiedä. ja voihan se olla että sekin on todistettu tieteellisesti mutta haravani on ollut harva ja on jäänyt huomaamatta kyseinen asia.

e. Yleensähän lakeihin on ollut tapana sopeutua. Lait ovat kuitenkin yhteiskunnan kannalta aika tärkeä asia. Ne määrittelevät mitä me voimme tehdä yksilönä yhteiskunnassa ja mitä me emme voi. Tämän lisäksi ne määrittelevät myös rangaistuksen niistä mahdollisista rikkomuksista jokta ovat lain vastaisia. PErus olettamus nyt kuitenkin lienee, että jokainen kansalainen sopeutuu lakeihin.
Siinä tässä onkin kysymys, kun ihmiset eivät sopeudu näihin lakeihin ja kyseessä ei ole mikään pieni osa väestöstä.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2010/03/1081209

Niin, että mitä olen mieltä siitä, että joku tykkää päihtyä vkoloppuisin?? Ihan vapaasti. mitäs se mua harmittaa. Tai jos joku tykkää poltella, niin ihan vapaasti sekin mun puolesta. Emmä muiden tekoja jaksa stressata. En nyt välttämättä ihan tajua tota sun viimeistä lausetta, mutta selvennellään. En siis pidä ajatuksesta, että kannabis laillistettaisiin. En pidä ajatuksesta, että lisää päihteitä laillistetaan.
Toki jokainen saa omalla vastuullaan rikkoa lakia niin paljon kun huvittaa. Ei muuta kun pellot kasvamaan ja täytettäkää vaikka jokainen vaatekaappi puskilla. Se on sitten poliisin asia tehdä oma työnsä. Se nyt vaan on laitonta kasvatella tai pitää hallussaan kannabista.

Periaatteessa siis saisin ihan itse päättää omasta kehostani, hienoa. Mutta kuitenkin jonkun pitäisi olla päättämässä siitä mitä saan oikeasti tehdä?

Jos joku lyö pöytään todisteet siittä, että kieltolaki toimii, vaihdan kantaani heti. Sellaista ei vain taida mistään löytyä. Muistaakseni Kiinassa on erittäin kovat rankaisut huumeista, mutta silti sieltäkään sitä ongelmaa ei ole saatu kitkettyä pois.

Periaatteessa siis saisin ihan itse päättää omasta kehostani, hienoa. Mutta kuitenkin jonkun pitäisi olla päättämässä siitä mitä saan oikeasti tehdä?

Jos joku lyö pöytään todisteet siittä, että kieltolaki toimii, vaihdan kantaani heti. Sellaista ei vain taida mistään löytyä. Muistaakseni Kiinassa on erittäin kovat rankaisut huumeista, mutta silti sieltäkään sitä ongelmaa ei ole saatu kitkettyä pois.

Tiettyyn rajaan saakka saatkin päättää itse omasta kehostasi. Isoveli on nyt päättänyt, että näin ei saa tehdä. Luullakseni perustelee sitä terveydellisillä vaikutuksilla ja sillä, että lasku siirtyy kuitenkin yhteiskunnan maksettavaksi. Huumeiden suhteen onkin kieltolaki voimassa. Ne on kielletty lailla. Eikä ne ikinä toimi, aina on joku joka rikkoo sitä lakia ja haluaa käyttää. Siitä on sitten määrätty rangaistukset.
En oo kovempia rangaistuksia kyllä missään vaiheessa peräänkuuluttanutkaan.

Kaikki ei tosiaan omaksu lakeja. Ylinopeus- tai parkkisakon saaminen taitaa olla suurempi osuus, mut en nää silti syytä poistaa sitäkään lakia vaikka sen lain rikkojia onkin paljon.

Mua ei tosiaan kiinnosta kuinka paljon joku polttelee. Ihan vapaasti niin paljon ku sielu sietää, keuhkot ja lompakko kestää. Se on ihan jonkun muun instanssin asia sitte antaa siitä sakkoja. Pidän silti hyvänä, että kannabis ei ole laillinen tuote.

Jos hetken aikaa kuvitellaan että kannabis laillistettaisiin olisi kiva kuulla miten se käytännössä tehtäisiin. Alkaisiko valtio ostamaan kannabista ja myymään sitä alkossa ? Vai baarit laillisiksi Hollannin tyyliin. Olisiko pössyttely sallittua samoin kuten tupakointi vai kielletty julkisilla paikoilla kuin alkoholi. Aika paljon olisi asioita mitkä pitäisi päättää...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom