Cato institute, drug decrimimalization in portugal
Muistan nähneeni myös taulukon missä on vuosi 2007, tosin en nyt muista oliko se juuri tuo "Deaths, by year, by Substance"..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Cato institute, drug decrimimalization in portugal
En usko että minun iällä on mitään merkitystä.
Halusin tuolla karrikoidulla vertauksella tuoda esille sitä, että lakeja muutetaan. Eikös homoseksuaalinen kanssakäyminenkin ollut suomessa laitonta vielä joitain kymmeniä vuosia sitten. Varmasti silloinkin keskusteltiin lain tarpeellisuudesta, ja lain kannattajia löytyi. He saattoivat perustella kantaansa näin : "Miehen ei tule homoilla, koska homoilu on laitonta". Vastaavasti "Kannabista ei tule käyttää, koska kannabis on laitonta".
Naurettava esimerkki. Onko kannabiksen polttaminen synnynäinen ominaisuus?
Sä et näe mitään eroa synnynäisellä ominaisuudella ja aikuisen tietoisella valinnalla?
Vertaukset ovat hyviä havainnollistamaan asioita, mutta vain silloin kun vertaus ei onnu tai kuten tässä tapauksesa kärsi molemmin puolisesta poliosta.
Ymmärsit väärin. Viestissäni ei ollut kysymys kannabiksesta ja homoudesta. Viestissäni oli kysymys argumentoinnista. Mutta vastatakseni kysymykseesi: Mielestäni päihteen käyttö ja mielihyvän hakeminen on ihmiselle synnynnäinen ominaisuus.
Niinhän mä sulle vastasinkin, että vertauksia nuo on mutta huonoja. Kuten myös huonoja argumentteja.
Vaikka olisikin synnynnäinen ominaisuus niin mitä sitten? Senkö takia pitää sallia se mitä vain älytään vaatia?
Väännän nyt rautalangasta: "Älä tee asiaa X, koska laki kieltää sen" on mielestäni huono perustelu olla tekemättä asiaa X.
Kyllähän se aika paskalta tuntuu, ainakin penskana, kun ei noissa missään kielloissa tuntunu muutenkaan olevan järkeä.. Oikeesti, miksi meiltä kielletään kaikki? Mua ketuttaa!
Siksi on tärkeää että lapsille perustellaan miksi joku asia on kielletty.
Väännän nyt rautalangasta: "Älä tee asiaa X, koska laki kieltää sen" on mielestäni huono perustelu olla tekemättä asiaa X.
Näin se menee.
Mulla henkilökohtasesti ei oo kauheita intohimoja siihen, mitä tässä asiassa oikeasti tapahtuu, mä en vaan voi käsittää noita kyllähän alkoholikin aiheuttaa-perusteluita. Tai jotain masturbaatio-vertauksia, joita kannabiksen käyttäjiltä täällä tulee.
Kyllä. Onneksi en sellaista ole esittänytkään.
Myös perustelu, että mun pitää saada tehdä jotain ku mä haluun on huono perustelu.
Myös perustelu, että haitallinen aine x on haitallisempi kuin haitallinen aine y on huono perustelu.
Myös perustelu, että haitallisen aineen x kustannukset ovat y on huono perustelu (tosin tässä lähestytään jo jonkinnäköistä logiikkaa.)
Pahoitteluni siitä, että quottaan pitkän tekstin, mutta ihailen sitä, kuinka hyvin taicawiitta on onnistunut tuota asiaa tässä käsittelemään.Mode edit Teksti löytyy jo aikaa sitten, siihen on vastattukkin ei tartita koko tekstiä
Itseäni tässä asiassa tympii lähinnä kielto- ja rajoituspolitiikka, joka on sekin pirun kallista, ja toisekseen melko kivikautista. Kuten sanottu, Suomi on Euroopan Kouvola.
Kummallista, olen Indican kanssa samaa mieltä. Onko Indicasta tullut aikuinen vai olenko minä degeneroitumassa?Mä lähtisin siitä että julkinen polttelu voi pysyä vaikka kiellettynä, sekä myynti, sakot voi saada jos poliisit näkee, sekä törkeän ratin jos ajelee vaikutuksen alaisena. Sensijaan DNA-rekisterit pois, H-merkintä pois sekä hajoamistuotteiden läsnäolo ei aiheuttaisi rattijuopumustuomiota. Fair play, ei laillista mutta ei liian haitallisia seurauksia kiinnijäännistä, ei suuria kustannuksia valvonnasta mutta ei toisaalta avointa pössyttelyä jokapaikassa. Kotonaan ja muutenkin piilossa pitäisi saada tehdä mitä tykkää, ja keltä se on pois jos kasvattelee ja polttelee kotonaan eikä juo viinaa?
Tässä kun monesti perustellaan että tupakka ja alkoholi on sallittua joten kannabiksenkin pitäisi olla niin täytyy kuitenkin muistaa että alkoholia säännellään verotuksella ja aikamoisilla rajoituksilla ja tupakoinnista on olemassa oikein joku ohjelma jossa Suomesta haaveillaan savutonta oliko se nyt vuoteen 2030 mennessä. Pirun vaikea mun hahmottaa nämä seikat huomioon ottaen että yht'äkkiä hampun kanssa politiikka olisi täysin päinvastainen.
Onko muuten mikään puolue ottamassa kannabiksen vapauttamista puolueohjelmaan vai onko tämä vain siinä äänestysiän kynnyksellä olevien ihmisten haaveilua. (Kukaan aikuinen työelämässä menestyvä ihminen, vaikka käyttäisikin kannabista rentoutumismielessä, tuskin tulee äänestämään jotain puoluetta pelkästään sen perusteella että puolue on kannabis myönteinen vaikka se sotisikin muuten omia arvoja vastaan...)
Pahoitteluni siitä, että quottaan pitkän tekstin, mutta ihailen sitä, kuinka hyvin taicawiitta on onnistunut tuota asiaa tässä käsittelemään.
Tää on ihan totta, tupakkaa viedään poispäin ja Kannabista pitäisi tuoda sisäänpäin olisi kyllä ihme jeesustelua, mutta sehän ei pilviveikkojen päähän uppoa.