Päihdepolitiikka

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

No en nyt lakia lukenut, mutta tuon uutisen. Ihan ok..
Vaikeutetaan nuorten tupakan saantia ja mainontaa -> tupakointi vähenee nuorten keskuudessa.
Nykyset sauhutteliat kun kuolevat sydän ja verisuonisairauksiin ja syöpiin, niin röökaajien määrä vähenee entisestään.
Muutaman kymmenen vuoden päästä röökin kulutus on niin pientä ettei sitä enään tartte/kannata myydä ja tuoda maahan.

Tietty asennekasvatusta tarvitaan nuorten keskuudessa. Se et rööki ei oo cuul on saatava lapsilla ja nuorilla läpi.

http://www.verkkouutiset.fi/index.p...selleq&catid=8:kotimaa-paeaeuutinen-&Itemid=4

mutta mitäpä yhteiskuntafilosofian professori mistään ymmärtäisi.

"Esimerkiksi miedot huumeet kieltävät lait ovat täysin katastrofaalisia myöskin seurauksiltaan."

"Itsekin sikareita tuprutteleva Timo Airaksinen ei usko tupakoinnin loppuvan uuden lain ylevästä tavoitteesta huolimatta.

- Tupakka on hyväksi ihmiselle, paitsi että se on terveydelle haitallista. Itse poltan sikareita ja tiedän, kuinka hyvää tupakka on. Ihmiset ovat polttaneet aina tupakkaa, ei se niin vaan lopu."

+1

Kertoo todella paljon meidän eduskunnasta, kun on vara tuhlata aikaa ja rahaa tälläisiin paskalakeihin. Suomessahan totutusti korjataan asiat joko verottamalla tai kieltämällä. Miten voidaankin viiden miljoonan asukkaan maassa tehdä joka saatanan asia niin perkeleen vaikeaksi. Lakien pitäisi olla yksiselitteisiä ja helposti valvottavia, mutta eikö tässä takapajulassa pidä jokaikiseen heinän katkasuun olla laki ja sillä lauma virkamiehiä valvomassa. Ja sitten luupää kansa vielä uskoo jokaikisen sanan mikä "viranomaisten" suusta vaan tulee. EI JUMALAUTA!
Kaikkien pitäis olla savuttomia absolutisti maratoonareita ja hymyillä 24/7, telkkarista pitäs kattoa vaan jonkun saatanan hihhulin sissustusohjelmia, joissa kaikki maalataan valkoseksi ja välissä lifestyle tykitystä, jossa elämät laitetaan niin kertakaikkisen ojennukseen, että perkele naapurit on kateellisia. Kaiken muun voisikin tv:stä kieltää.
Pitkään olen miettiny röökaamisen lopettamista, mutta tämä saatanan holhouslaki pisti sapen sen verta kiehumaan, että poltan vaikka vittuillakseni enemmän. Enkä välitä vittuakaan "me olemme savuttomia"-kylteistä, nimittäin minä olen saatana savullinen!

Siinähän ajelette 1,6 corolloillanne ja paheksutte saatanan paskahousuvätykset!

Kertoo todella paljon meidän eduskunnasta, kun on vara tuhlata aikaa ja rahaa tälläisiin paskalakeihin. Suomessahan totutusti korjataan asiat joko verottamalla tai kieltämällä. Miten voidaankin viiden miljoonan asukkaan maassa tehdä joka saatanan asia niin perkeleen vaikeaksi. Lakien pitäisi olla yksiselitteisiä ja helposti valvottavia, mutta eikö tässä takapajulassa pidä jokaikiseen heinän katkasuun olla laki ja sillä lauma virkamiehiä valvomassa. Ja sitten luupää kansa vielä uskoo jokaikisen sanan mikä "viranomaisten" suusta vaan tulee. EI JUMALAUTA!
Kaikkien pitäis olla savuttomia absolutisti maratoonareita ja hymyillä 24/7, telkkarista pitäs kattoa vaan jonkun saatanan hihhulin sissustusohjelmia, joissa kaikki maalataan valkoseksi ja välissä lifestyle tykitystä, jossa elämät laitetaan niin kertakaikkisen ojennukseen, että perkele naapurit on kateellisia. Kaiken muun voisikin tv:stä kieltää.
Pitkään olen miettiny röökaamisen lopettamista, mutta tämä saatanan holhouslaki pisti sapen sen verta kiehumaan, että poltan vaikka vittuillakseni enemmän. Enkä välitä vittuakaan "me olemme savuttomia"-kylteistä, nimittäin minä olen saatana savullinen!

Siinähän ajelette 1,6 corolloillanne ja paheksutte saatanan paskahousuvätykset!

naulan kantaan. Päättäjät jaksaa pelotella kansalaisia milloin milläkin paskanjauhannalla

Japi sanoi:
Niin sanoin että minua ei liikuta jos se kielletään, en minä sitä kieltämässä ole. Itse sinä sitä tuonne vertailuun tungit, sanoin vaan että minulle on aivan sama vaikka kieltäisivät.
Oon jo aikaisemminkin tämän sanonu, mutta kovin on erikoinen sun oikeustajus.

"Ei koske mua eli ihan sama."
En moralisoi, vaan sanon että on mielestäni hyvä että myrkkyjä kielletään.. vaikka polttaisin olisin samaa mieltä, ei ollut ihan hirveän helppoa päästä kyseisestä aineesta irti, ja kaikki alkoi siitä kun askit oli komean näköisiä ja muutkin "coolit" jätkät poltti.
Oikeasti jos noi poistuu ja mun omien lapsien ei tarvitse niiden houkutuksia katsella eikä käydä sitä samaa taistelua siitä eroon mitä ite kävin niin sitä parempi, tottakai aina on ihmisiä jotka haluaa sitä vetää ja nuuskaakin jengi vetää vielä vaikka sitä ei suomesta saa, jos tota tosiaan haluaa polttaa niin tuskin ilman tarvitsee olla. Omasta mielestä vaan hyvä että sitä ei täällä sitten enää myydä. Senkin takia etten ite narahda uusiks
Tuskin tarvii ilman olla. Kyse on siitä, että ihmisiä rangaistaan suht harmittomien nautintoaineiden käytöstä (mulle tuolla harmittomuudella ei oo edes väliä).
Miksei samantien kielletä ranskalaisten ja burgereiden vetämistä, nehän on niin epäterveellisiäkin ja ihmiset lihoo.

Japi:"Ihan sama mulle, en syö ranskalaisia."
*facepalm*

Keskustanuorten puheenjohtaja Antti Kurvinen vaatii poliitikkoja heräämään todellisuuteen, jossa kannabistuotteet ovat lyömässä itsensä läpi yhtenä nuorten käyttämänä tavanomaisena päihteenä.

Kurvinen
arveli perjantaina, että tuoreet tutkimustulokset nuorten kannabiskokeilujen arkipäiväistymisestä tulivat luultavasti yllätyksenä monelle päättäjälle, vaikka nuorten parissa toimiville tämä kehityssuunta on ollut havaittavissa jo hetken aikaa.

- Tämä kertoo siitä, että ikääntyneellä päättäjäkunnalla ei ole enää realistista käsitystä nuorten arkimaailmasta, hän sanoo.

- Pelko leimautumisesta huumehörhöjen suojelijaksi on estänyt kaiken rakentavan keskustelun huumeista. Poliitikkojen on helppo käpertyä impivaaralaiseen tietämättömyyteen ja olla mieluusti puhumatta asiasta, sillä huumeet ovat arka aihe äänestäjille. Silmien ummistaminen ei kuitenkaan poista ongelmia, vaan pikemminkin pahentaa niitä, sanoo Kurvinen.

Hän esittää, että Suomen vuodelta 1997 peräisin oleva huumausainestrategia päivitetään perusteellisesti. Suomen huumepolitiikassa tulee kiinnittää aiempaa pontevammin huomiota nuorten asennekasvatukseen.

Lisäksi on panostettava erityisesti siihen, että huumekierteeseen ajautuneet nuoret saavat viivytyksettä mahdollisuuden korvaushoitoihin tai pitkiin lääkkeettömiin hoitomuotoihin.

Linkki.

Harvinaisen hyvin sanottu, että päättäjillä ja vanhemmilla ihmisillä (+ japi) ei ole enää mitään käsitystä nuorten arkimaailmasta. Taitaa monen kukkahattutädin maailma kaatua kun parin vuoden päästä tehdään uusi kouluterveyskysely ja kannabiksen käyttö ja kokeilut on nousseet taas lisää prosentteja.

Linkki.

Harvinaisen hyvin sanottu, että päättäjillä ja vanhemmilla ihmisillä (+ japi) ei ole enää mitään käsitystä nuorten arkimaailmasta. Taitaa monen kukkahattutädin maailma kaatua kun parin vuoden päästä tehdään uusi kouluterveyskysely ja kannabiksen käyttö ja kokeilut on nousseet taas lisää prosentteja.
...Ja prosenttiluvutkin olisivat varmasti paljon suurempia jos kaikki "käyttäjät" uskaltaisivat puhua totta. Tiedän monia henkilöitä jotka leimautumisen pelossa ovat valehdelleet etteivät käytä mitään, sillä Suomessahan mitkään yksityiset asiat eivät oikeasti pysy yksityisinä. Mm. multa kyseltiin armeijassa tämän tyylisiä asioita vaikkei näiden asioiden koskaan pitänyt sinne asti kantautuakaan.

Linkki.

Lisäksi on panostettava erityisesti siihen, että huumekierteeseen ajautuneet nuoret saavat viivytyksettä mahdollisuuden korvaushoitoihin tai pitkiin lääkkeettömiin hoitomuotoihin.

Minunko nämä sitten pitää maksaa kun typerät junnut vetää päänsä sekaisin ja elämänsä ränniin? Vitut. Yhteiskunnan ei tarvitse suvaita lisää myrkyllisiä päihteitä, vanhoista ollaan hankkiutumassa eroon..(tupakka). Jos rangaistuksia nostetaan niin ettei kannabiksesta saatava pieni kaupallinen hyöty enää kiinnosta, on sillä positiivisempi vaikutus kuin junnujen muuttumisella pilvipäiksi joilla ei ajatus toimi muutaman vuoden käytön jälkeen. Tolla sun logiikalla ylinopeuksistakaan ei olisi haittaa jos nopeusrajoitukset poistetaan.

Minunko nämä sitten pitää maksaa kun typerät junnut vetää päänsä sekaisin ja elämänsä ränniin? Vitut.

Kyllä. Nämä kustannetaan verorahoista. Myös paskansyömiselle itsensä sairastuttaneet maksavat rahaa. Myös moottoripyöräilyllä itsensä vammauttaneet maksavat rahaa.

Yhteiskunnan ei tarvitse suvaita lisää myrkyllisiä päihteitä, vanhoista ollaan hankkiutumassa eroon..(tupakka).
Vaikka yhteiskunta(tarkalleen ottaen ketkä?) ei kannabista suvaitsisikaan, sitä käytetään silti.

Jos rangaistuksia nostetaan niin ettei kannabiksesta saatava pieni kaupallinen hyöty enää kiinnosta, on sillä positiivisempi vaikutus kuin junnujen muuttumisella pilvipäiksi joilla ei ajatus toimi muutaman vuoden käytön jälkeen.
Niin, en nyt tiedä kenen etu on tehdä kannabiksen käyttäjistä vieläkin kovempia rikollisia. Tuo "junnujen muuttuminen pilvipäiksi joiden ajatus ei toimi muutaman vuoden jälkeen" on aivan turha yleistys joka ei pidä paikkansa.
Tolla sun logiikalla ylinopeuksistakaan ei olisi haittaa jos nopeusrajoitukset poistetaan.
Nopeusrajoitusten tarkoitus on parantaa liikenneturvallisuutta. Huumeiden vastaista sotaa ei mielestäni voida pitää täysin onnistuneena.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Minunko nämä sitten pitää maksaa kun typerät junnut vetää päänsä sekaisin ja elämänsä ränniin? Vitut.

Nää siun jutut menee koko ajan vaan enemmän ojaan. Toivottavasti se ikä tosiaan tuo siulle sitä järkeä päähän.

Ensin kirjoitat omasta ties miten pitkästä urasta röökin pumppajana ja kohta perään tuollaista... lol. Ehkä homma onkin niin päin, että nämä "sekopäiset" junnut maksavat aikanaan siun terveydenhoitokulut.

Kyllä saisi päihdepolitiikkaa vähän löysätä. Viina on aika lailla nähty, vetäisin mieluusti kokaa baarireissuilla jos sitä olisi helposti saatavilla. Herskaa olis kanssa kiva koittaa, hyvät suositukset on silläkin. Kannabis nyt ei voi kiinnostaa kuin teinejä.

Kyllä. Nämä kustannetaan verorahoista. Myös paskansyömiselle itsensä sairastuttaneet maksavat rahaa. Myös moottoripyöräilyllä itsensä vammauttaneet maksavat rahaa.

Joten otetaanpa mukaan yksi kustannus lisää? Tää logiikka ei kyl aukene mulle mitenkään: kannabis pitää salllia, koska alkoholikin aiheuttaa kustannuksia ja koska liikalihavienkin hoito maksaa. Tää on ihan sama ku mamu-keskustelun han-suomalaisuus-perustelu. Eli "raiskaavatHAN suomalaisetkin" "varastelevatHAN suomalaisetkin"...

Vaikka yhteiskunta(tarkalleen ottaen ketkä?) ei kannabista suvaitsisikaan, sitä käytetään silti.

Mitä sitten? Käytetäänhän heroiiniakin? ja kokaiinia? ja mdpv:tä?

Niin, en nyt tiedä kenen etu on tehdä kannabiksen käyttäjistä vieläkin kovempia rikollisia. Tuo "junnujen muuttuminen pilvipäiksi joiden ajatus ei toimi muutaman vuoden jälkeen" on aivan turha yleistys joka ei pidä paikkansa.

Niin että laillistetaan nyt tää huume, ettei kaverit joudu tekee enempää rikoksia? mitä helvettiä?

Nopeusrajoitusten tarkoitus on parantaa liikenneturvallisuutta. Huumeiden vastaista sotaa ei mielestäni voida pitää täysin onnistuneena.

Ja päihteitä rajoittavien lakien tarkoitus on estää päihteiden haittavaikutuksia. Pitäiskö tähän kirjoittaa lisää itsestäänselvyyksiä?

Joten otetaanpa mukaan yksi kustannus lisää? Tää logiikka ei kyl aukene mulle mitenkään: kannabis pitää salllia, koska alkoholikin aiheuttaa kustannuksia ja koska liikalihavienkin hoito maksaa. Tää on ihan sama ku mamu-keskustelun han-suomalaisuus-perustelu. Eli "raiskaavatHAN suomalaisetkin" "varastelevatHAN suomalaisetkin"...

Se yksi kustannus on jo olemassa. Laillistettuna se mahdollisesti tuottaisi yhteiskunnalle enemmän verotuloja kuin haitoista kostuisi kustannuksia ja olisi paremmin kontrolloitavissa mitä tällä hetkellä. Lisäksi oikeuslaitoksen ja poliisin resursseja säästyisi, kun ei tarvitsisi kuormittaa "rikoksilla", joissa käytännössä katsojen ei ole uhria.

Käytetään, mutta käyttäjämäärät eroavat monin kymmenkertaisesti?

Niin että laillistetaan nyt tää huume, ettei kaverit joudu tekee enempää rikoksia? mitä helvettiä?

Kyllä. Laki on aikalailla epäonnistunut, jos se aiheuttaa enemmän haittaa mitä hyötyä.

Ja päihteitä rajoittavien lakien tarkoitus on estää päihteiden haittavaikutuksia. Pitäiskö tähän kirjoittaa lisää itsestäänselvyyksiä?

Päihteitä rajoittavien lakien takana on paljon muutakin kuin pelkästään estää päihteiden haittavaikutuksia, erityisesti kannabiksen. Kannattaa tutustua mm. Yhdysvaltojen 1900-luvun historiaan huumepolitiikan osalta ja pitää mielessä ettei kannabiksen laillistaminen palvele kaikkien intressien etuja(lääketeollisuus,huumepoliisiorganisaatiot jne).

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Tottakai on. Kysymys kuuluukin voitaisiinko haittavaikutuksia estää toisenlaisella politiikalla paremmin. Minä uskon että voitaisiin.

Eikö kannabis laittomana aiheuta niitä kustannuksia? Olen sitä mieltä että laittomana ollessaan kannabis aiheuttaa yhteiskunnalle kustannuksia enemmän mitä se laillisena aiheuttaisi.

Kyllä. Ja niistä aiheutuu kustannuksia yhteiskunnalle vaikka ne ovatkin laittomia.
Niin. Suomessa tällä hetkellä 50-100 k ihmistä käyttää tai on käyttänyt kannabista, eli he ovat syyllistyneet rikokseen.

Niin. Suomessa tällä hetkellä 50-100 k ihmistä käyttää tai on käyttänyt kannabista, eli he ovat syyllistyneet rikokseen.

Jokainen jolla on ajokortti abouttiaralla mutuna n.2 miljoonaa ihmistä on ajanut ylinopeutta.

Jokainen jolla on ajokortti abouttiaralla mutuna n.2 miljoonaa ihmistä on ajanut ylinopeutta.

Varmaan jokaisen mielestä nopeusrajoitukset ovat silti ihan hyvästä syystä asetettu? Rikkomalla nopeusrajoituksia aiheutat vaaraa myös muulle liikenteelle.

Varmaan jokaisen mielestä nopeusrajoitukset ovat silti ihan hyvästä syystä asetettu? Rikkomalla nopeusrajoituksia aiheutat vaaraa myös muulle liikenteelle.

Ei kaikkien, kyllä niitä teiden ritareita on joiden mielestä se rikkoo valinnan vapautta ja on aivan turhia, ihan sama kuin on niitä joiden mielestä huumekiellot ovat turhia, tässä threadissä on niitä kavereita monia.

Suositut

Back
Ylös Bottom