Hieman vanha uutinen, mutta http://yle.fi/uutiset/talous_ja_pol...ta_pian_verotuloja_kalifornialle_1847105.html
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli taas paljastui yksi puolustajista käyttäjiksi, joka päivä on saatava tai ei saa unta, mutta riippuvuuttahan tämä ei aiheuta.. LOL.
Ei sitä elimistöä kannata opettaa siihen, että nukahtaa kannabiksen tai minkään muun aineen avulla. Toleranssi nousee ja homma menee iltarutiiniksi, ei hyvä. Less is more, Alyssa
http://www.dailymail.co.uk/news/art...is-joint-raises-danger-mental-illness-40.html
Tässä vielä lisää faktoja kannabiksen "hyödyistä" itsemurhia.. raskaanaolevien tyttöystävien murhia viinan ja kannabiksen sekakäytön ansiosta.. mutta nämähän eivät koske viihdekäyttäjiä, ja suomessahan kaikki olisivat viihdekäyttäjiä.. ja ongelmia ei tulisi vaan se on vain propagandaa?
Jokainen joka tuntee pitkään pilveä pössytellen. Vaikkakin ihan vaan viikonloppuisin. Niin ymmärtää kuinka sumussa nämä ovat. Ihan kujalla. Vähän niinku vanha boxaaja jolla tyhmä lehmän katse.
myönnän varmasti pois että tykkään pössytellä.. kuka pössytellyt ei siitä tykkäisi? mutta minua loukkaa se että alat välittömästi syyttämään minua narkkariksi joka yrittää saada ainetta kaikin mahdollisin keinoin, jopa valehtelemalla.
olen hoidattamassa selkääni tällä hetkellä, 9.9 magneettikuvat. valitettavasti kivut tuntuvat vain pahenevan, raskaan perustyön tekeminen on minulle täysin mahdotonta, todennäköisesti koko loppuiäksi. onneksi lähden yliopistoon.
PS. eipä nuo lääkärit minulle panacodiakaan määrää, eivät tunnu uskovan että 20 vuotiaalla voisi jonnekkin sattua. käytän panacodia ottamalla niitä isältäni. teenkö moraalisesti väärin?
Ei kaikki kokeilleet tykkää yhtään, tunnen mä ihmisiä joilla on aika karuja juttuja ekakerta-->överit-->oksentelua-->ei koskaan enää viinaa vahvempaa.. Panacodit nyt on mietoja settejä, oon itsekin kipuihin saanut pariin otteeseen kinuttua niitä, ja ei ne oikein kummosesti toimi, eikä niistä mee sekaisinkaan. Jos syö jonkun 4-5 niin olo on ku oisi sikspäkin vetäny bisseä suht ykkösellä. Se ei mun mielestä täytä sekaisinolon määritelmää. Tramaleilla menee vähän enemmin pöllyiseksi olo, muttei nekään kovin vahvoja kyllä vielä ole (niitäkin joskus saanut pikku onnettomuuden jälkeen)
Sensijaan kuitenkin noi opiaatit on vaarallisempia kuin pilvi, niihin voi jäädä koukkuun aika nopeastikin, ja vierotusoireet lienee aika ikävät, en tiedä kun en ole koskaan kokenut. Toisaalta noi miedomman pään opiaatit on niin mitäänsanomattomia, että vähän ihmetyttää miten ne koukuttaisi.. Eipä kummonenkaan olo tule imo. Ei-laillisia ei-omalla respalla olleita en tosin ole kokeillut mutta vissiin niissä "lievä" ero on näihin perus särkylääkkeisiin..
Narkkariksi kuitenkin saattaa noilla opiaateilla tullakkin, kannabiksella ei. Sentakia kannabis oisi parempi särkylääkkeenä, ja sen soisi yleistyvän ja korvaavan noita unikkopohjaisia. Varsinkin kun osa ihmisistä kokee subjektiivisesti menevänsä liian sekaisin panacodeista (vaikka eipä niitten vaikutusta voi oikein sekaisinvetäväksi kuvailla)
Seuraavassa tärkein: Kannabiksen asema lääkkeenä ja kannabiksen laillistuskysymykset ja päihdepoliittiset kysymykset on kaksi aivan täysin eri asiaa keskenään, eikä toista voi perustella toisella. Siksi mun mielestä lääkekeskustelu ei kuulu tähän aiheenseen sinänsä tippaakaan. Eihän diapamin lääkekäyttöön liittyviä asioita perustella sillä että jotkut tykkää vetää pameja viinan kanssa, ei ne liity toisiisa.
Päihdekäytöstä olen sitä mieltä että kun kerran alkoholia saa juoda ja tupakkaa polttaa, on melkoista kaksinaismoralismia ettei molempia turvallisempaa ainetta saa käyttää. Eikä ne sakot oo se juttu vaan se H-merkintä. Vähintä mitä pitäisi saada aikaan on H-merkinnän kielto sekä sen merkinnän poisto rekisteristä niiltä joilla se on. Olkoot vaikka sitten marginaalissa mutta ainakaan siitä ei pitäisi rangaista vuosiksi eteenpäin. Sitäpaitsi se on ihan jokaisen ihmisen oma asia haluaako käyttää päihteitä vai ei, ja jos haluaa yhteiskunnalla ei ole mitään saumaa sanoa että mitä se saa käyttää ja mitä ei, niinkauan kun yliannostuskuoleman riskiä ei ole (mikä muuten on myös alkoholilla olemassa)
Ei ole sellaista ainetta josta voisi suoraan raitistua. Aina tulee laskuvaihe jollain tapaa.
Suurin ongelma on se, että mitään matalapainetta ei saisi nykyään olla, vaan ihmiset haluavat paineen kohdalla jotain ainetta rentoutuakseen. Kyllä ihmisillä on kyky purkaa painetta muillakin tavoilla esim. lähtemällä lenkille. Siinä puhutaankin positiivisesta riippuvuudesta, josta ei seuraa sitä laskuvaihetta. Kaikki aineilla hankittu hyvä olo tulee aineen käytön jälkeen taas takaisin ja entistä syvemmin.
Ehkä juuri työstäsi johtuen katsot asiaa turhan yksipuoleisesti. Kirjoitat koko ajan siitä, miten päihteitä vedetään pahaan oloon ja rentoutumiseen. Näitä tapauksia, etenkin pahaan oloon päihteitä käyttäviä, kohtaat varmasti päivittäin. Eli niitä, joilla ei ole ylipäätään asiat hanskassa. Mutta tunnut unohtavan sen erittäin suuren joukon elämässään menestyviä ihmisiä, jotka silloin tällöin käyttävät päihteitä vain pitääkseen hauskaa. Ei paetakseen arjen murheita, ihan vaan omaksi iloksi. Tällaiset ihmiset valitsevat usein päihteeksi kannabiksen, koska fiksuina ihmisinä tietävät sen olevan muihin päihteisiin verrattuna turvallinen. Eli kuten kirjoitit, päihdettä pidetään nimenomaan renkinä, ei isäntänä.
Rentoutumisen ja hauskanpidon näen kuitenkin aika lähekkäin.
Kannattaa kuitenkin katsoa totuutta silmiin eikä vähätellä päihteiden sivuvaikutuksia.
Eilen tuli poliisit -sarjan uusinnoissa kun jätkät ratsas pe iltana kaikenlaisia epämääräisiä autoja ja kuskeja. Sitten niitä kuskattiin huumeseulaan kun käytös oli epämääräinen ja puhallustulos ei näyttänyt mitään.
Aika hyvin kävi ilmi että ennen kuin kannabista voidaan "puhalluttaa" tien päällä luotettavasti, on kyllä ihan turha puhua sen laillistamisen puolesta. Btw näissä huumekärähtäneissä autoissa oli viinasta ja amfetamiinista lähtien kaikenlaista, myös kannabista. Eli kannabista käyttävät muutkin kuin rentoutumista haluavat älyköt, ja vaikka he eivät rattiin nousisikaan niin nämä sekakäyttäjät nousevat ja vielä aika helposti.
Together, these data indicate that there is no more than a slight tendency towards impairment in car following performance after marijuana smoking. They also show that subjects try to compensate for anticipated adverse effects of the drug buy increasing headway, especially when they are uncertain of what these might be. As in the standard test, subjects' ratings of driving quality corresponded to the objective changes in their performance.
CONCLUSIONS
The major conclusions from the present program are summarized as follows:
* Current users of marijuana prefer THC doses of about 300 ug/kg to achieve their desired "high".
* It is possible to safely study the effects of marijuana on driving on highways or city streets in the presence of other traffic.
* Marijuana smoking impairs fundamental road tracking ability with the degree if impairment increasing as a function of the consumed THC dose.
* Marijuana smoking which delivers THC up to a 300 ug/kg dose slightly impairs the ability to maintain a constant headway while following another car.
* A low THC dose (100 ug/kg) does not impair driving ability in urban traffic to the same extent as a blood alcohol concentration (BAC) of 0.04g%.
* Drivers under the influence of marijuana tend to over-estimate the adverse effects of the drug on their driving quality and compensate when they can; e.g. by increasing effort to accomplish the task, increasing headway or slowing down, or a combination of these.
* Drivers under the influence of alcohol tend to under-estimate the adverse effects of the drug on their driving quality and do not invest compensatory effort.
* The maximum road tracking impairment after the highest THC dose (300 ug/kg) was within a range of effects produced by many commonly used medicinal drugs and less than that associated with a blood alcohol concentration (BAC) of 0.08g% in previous studies employing the same test.
* It is not possible to conclude anything about a driver's impairment on the basis of his/her plasma concentrations of THC and THC-COOH determined in a single sample.
Viinan osalta mun mielestä liikenteessä saisi varsin hyvin olla promilleraja vaikka se 0,2, koska alkoholi tutkitusti vaikuttaa ajosuoritukseen.
Parikymmentä vuotta pilveä säännöllisesti viikottain vetänyt kaveri on persoonaltaan muuttunut ihminen.
Aika hyvin kävi ilmi että ennen kuin kannabista voidaan "puhalluttaa" tien päällä luotettavasti, on kyllä ihan turha puhua sen laillistamisen puolesta
Olen toki. Teen työtä hoitajana päihdehuollossa ja näen näitä tapauksia päivittäin. Parikymmentä vuotta pilveä säännöllisesti viikottain vetänyt kaveri on persoonaltaan muuttunut ihminen.