Indicalta hyvää yhteenvetoa. Luin pari ekaa tekstiä ja se oli niin fiksua et uskallan sen perusteella sanoa, että oon tässä asiassa hyvin samoilla linjoilla. Huumeet ei niitä ihmisiä ongelmiin aja vaan ne ongelmat ajaa ne ihmiset niihin huumeisiin. Ihan sama et onko kyse alkoholista vai heroiinista ni se yksilö sen päätöksen tekee et vetääkö se sitä toista, kolmatta vai sadatta päivää putkeen. Ekan päivän jälkeen on helpointa lopettaa, mut pikkuhiljaa se käy vaikeemmaks. Joidenkin aineiden käytön lopettaminen on jo päivän jälkeen vaikeempaa ku toisen. Se mikä on kenellekin vaikeeta riippuu myös henkilöstä, vaikka tietysti jonkinnäköiseen järjestykseen nää aineet voidaankin jakaa. Ei kaikista leikkauspotilaistakaan narkkareita tule, vaikka niihin kovia lääkkeitä(=huume) pumpataankin.
Mä ainakin meen viinasta aivan sekaisin. En kuitenkaan osaa olla ilman sitä, on se vaan sen verran hauskaa dokata äijien kanssa, mut jossain vaiheessa se lähtee yli. Oon heikko enkä osaa olla kokonaan ilman, toisaalta eipä tässä maassa ole ees mitään vaihtoehtoja. Ekstaasi tai kokaiini saattais sopia mulle henkilökohtaisesti paljon paremmin bilehuumeks. Viina ei sovi, mutta se on ainut ja toisaalta Suomessa viinalla läträämistä ei pidetä kovin pahana. Ei kuitenkaan tulis ikinä pieleen mieleenkään vetää montaa viikkoa putkeen viinaa. Kerran yritin vetää 10 päivän etelän matkan, yhdeksäks jäi viimiseks, sen jälkeen en yksinkertaisesti enää pystyny juomaan vaikka tekiki mieli laittaa se kymppi rikki. Nykyään 1 päivää on yleensä maksimi, joskus vedän kiukulla kaks jos on jotain spesiaalia. Olen tavallaan ongelmakäyttäjä ja etenkin krapulassa on aina morkkista siitä ettei osaa olla kokonaan ilman.
Kannabis, ekstaasi ja kokaiini on todella yleisiä maailmalla. Suurimmat ongelmat etenkin niihin(etenkin kahteen jälkimmäiseen) taitaa liittyä siihen, et niitä ostaessa joutuu kosketuksiin alamaailman kanssa. Ne joutuu ostamaan rikollisilta (tai kaveri joutuu ostaa ne siltä diileriltä). Kuolemantapauksia sattuu useimmiten epäpuhtaan tavaran takia, mikä taas johtuu laittomuudesta. Jos porukka viikonloppuisin huvikäyttää ekstaasia tai kokaiinia on hän aivan yhtä työkykyinen maanantaina kuin alkoholilla läträävä. Jokaviikonloppuinen millä tahansa huumeella läträäminen on luonnollisesti huono asia.
Mun ajatusmaailma tän asian suhteen on avartunut ihan törkeesti viimisen kahden vuoden aikana, silloin vielä mussutin exälle kannabiksesta kuten naurettavia valistuksia yläasteella pitävät poliisit/opettajat. Nykyään oon vaan sitä mieltä et huumausainepolitiikkaa ja keskustelua avoimemmaks ja todenmukaisemmaks. Ongelmien perimmäiseen syyhyn pitäis myös keskittää enemmän resursseja eli siis ihmisten pahoinvoinnin syiden korjaamiseen. Vituttaa ettei tässä maassa saa puhua muutamasta asiasta oikeilla nimillä, niitä ovat huumausaineiden lisäks esim. maahanmuuttopolitiikka ja asevelvollisuusarmeija. Sananvapaus ja oikeusvaltio in my ass..