Päihdepolitiikka

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Aika kujalla saat kahlis olla jos kuvittelit et oot jotenki voittanu tän väittelyn :D Porukka ei vaan jaksa enää kinata, koska sä et vahingossakaan muuta mitään sun mielipidettä tähän asiaan liittyen. Toivottavasti sentään muissa asioissa pystyt muokkaamaan mielipiteitäs jos niiden muokkaukselle on perusteita..

Tämä olettamushan ei päde toiseen osapuoleen tässä keskustelussa?

Ei tässä kukaan voittajaksi voi julistautua(ole julistautunutkaan tietääkseni), koska ei varmaankaan ole olemassakaan parasta, ainoata ja oikeaa linjaa hoitaa näitä asioita. Mun mielestä näitä on kiva jankata omia mielipiteitä,kääntää ja vääntää eri tutkimuksia sillä "omalla tulkinnalla" :D

Ps. Hyvä homma et nykyään pakkiksellakin näistä asioita voi väitellä eikä heti lyödä ketjua lukkoon. Toivon et tätä ei lukoteta,vaikka ei uusia juttuja/mielipiteitä heti tulisikaan. Tän voi sitten joku taas kaivaa esille kun asiat muuttuu ja saa uusia ajatuksia päähän.

Mikäli tunnukset löytyy, ja täällä keskustelu tuntuu molemmista osapuolista pään hakkaamiselta seinään, niin suosittelen aiheesta kiinnostuneena mennä jatkamaan irc-gallerian yhteisöön ''Kaikki huumeet on laillistettava'', siellä on aktiivista ja järkevää vääntöä.. Kaikki huumeet on laillistettava • IRC-Galleria

e. Itsekin siis keskustelen siellä.

etkö sinä huomaa että tämän hetken trendi ja erittäin voimakas linja on kannabiksen laillistaminen, ai mistäkö tämä johtuu? siitä että suurinosa ihmisistä ja päättäjistä ovat sitä mieltä. KIELTOLAKI EI TOIMI. minun on järkeni puitteissa sanottava että ihminen on jollakin tapaa tyhmä jos hän ei sitä ymmärrä. se on lähes KIISTATONTA. katsokaa nyt tota jenkkien touhua esim, debaatteja televisiossa ja artikkeleita ja ihan mitä tahansa. ei vastapuolella = mrniceguy ja kahlaajalintu ole ikinä oikeastaan yhtään mitään rationaalisia argumentteja, ei yhtään mitään. tämä on oikeasti kun väittelisi darwinismista uskovaisen kanssa.

- ihan oikeasti.

ei mulla muuta

Se että onko Suomessa päihteet laillisia tai laittomia ei vaikuta minun elämään oikeastaan millään tavoin. Haluan vain keskustella, koska oon nyt tätä kehitystä muutaman vuoden seurannu niin Suomen kuin ulkomaiden osalta. Ja tottakai haluan että Suomessa hoidetaan mahdollisimman fiksusti tää homma enkä halua että täällä toistetaan samoja virheitä kuin esimerkiksi Yhdysvalloissa. Päihdepolitiikasta on paljon mukavampi keskustella kuin esimerkiksi maahanmuuttopolitiikasta( jota ei mielestäni Suomessa myöskään johdeta kovin järkevällä kaavalla), koska tässä nyt ei heti saa rasistin leimaa.

Keskusteluhan on ihan jees :) Maahanmuutto on sellanen suo joka kiinnostaa, mutten halua upota siihen, et jos tässä keskustelussa on toisinaan ollut vaikeaa, niin siinä se on helvetin vaikeaa.

Haluaisin vielä puuttua tuohon lääkinnälliseen käyttöön. Mä ymmärrän lääkinnällisen käytön siten, että sinulla on vaiva. Menet lääkäriin. Lääkäri määrittelee tarkoitukseen sopivan lääkkeen johon saat reseptin. Haet reseptillä lääkkeen jonka otat ohjeen mukaan.

On olemassa särkyyn ja muihin pikku vaivoihin reseptivapaita lääkkeitä, näillä me sitten lääkitsemme itseämme mikäli ei ole tarvetta lääkärille.

Mun mielestä se on ihan ok, että joku terminaalipotilas tai syöpäpotilas käyttää kannabista lääkkeenä tai ylipäänsä sairas ihminen jolla on todellinen tarve.
Tokihan ihmiset ottais kannabista vaikka nuhaan tai muuten vaan, jos siihen olisi mahdollisuus, mutte lääkitsemisellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa.

etkö sinä huomaa että tämän hetken trendi ja erittäin voimakas linja on kannabiksen laillistaminen, ai mistäkö tämä johtuu? siitä että suurinosa ihmisistä ja päättäjistä ovat sitä mieltä. KIELTOLAKI EI TOIMI. minun on järkeni puitteissa sanottava että ihminen on jollakin tapaa tyhmä jos hän ei sitä ymmärrä. se on lähes KIISTATONTA. katsokaa nyt tota jenkkien touhua esim, debaatteja televisiossa ja artikkeleita ja ihan mitä tahansa. ei vastapuolella = mrniceguy ja kahlaajalintu ole ikinä oikeastaan yhtään mitään rationaalisia argumentteja, ei yhtään mitään. tämä on oikeasti kun väittelisi darwinismista uskovaisen kanssa.

- ihan oikeasti.

ei mulla muuta

Se on ihan sama mitä argumentteja sulle kirjottaa ku et ymmärrä hevon vittua, kaikenlisäks kirjotat välillä ihan asian vierestä (johtuu tosin siitä ymmärtämisestä)

Lue huvikses vaikka koko treadi läpi toiseen kertaan..

- ihan oikeasti.

ei mulla muuta

peakz hei, ihan oikeasti.
Sä revit noita "suurinosa" ja "lähes kaikki" termejä ihan hatusta. Ongelma keskustelussa sinun kanssa on se, että luulot/ olettamukset muuttuvat sinun päässäsi faktoiksi, joita kuulutat. Keskustelu on vaikeaa, kun et vastaa esitettyihin kysymyksiin ja tuo sinun kiihkosi paistaa läpi posteista. Rauhotu vaikka hetken ennen kuin kirjoitat ja mieti mitä kirjoitat. Voidaan keskustella asiasta.

Sinun väittämäsi, että minä tai muut kyseisen lainsäädäntöä puoltavista keskustelijoista, eivät ole esittäneet mitään rationaalisia argumentteja ei pidä paikkansa. Joko sinä, et halua ymmärtää niitä tekstejä tai sitten sinä et lue niitä. En osaa sanoa kummassa on vika, mutta vikaa on.

Mitäs jos lopetetaan tämä keskustelijoista tai keskustelu tyyleistä kinaaminen puolin ja toisin. Tämä ei edesauta millään muotoa tätä asiaa. En sano nyt pahalla tätä. Toivon, että mietit asiaa ja ehkä opit jotain. :piis:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
No tulithan sinäkin ystäväiseni paikalle. Tosiaan joo, katseleppas nyt sitten vähän taaksepäin olenko käynyt sitä keskustelua vai en :)

Sun kanssa tulee tosiaan mieleen montakin juttua, mutte päällimmäisenä on IDIOOTILLE YKSI KUNNON AVARI KERTOO ENEMMÄN, KUIN TUHAT KUVAA.

Yritätkö nyt sanoa että mun pitäisi ottaa vipit ja hankkia iskevä avatari, jotta sinäkin ymmärtäisit? Vai mihin tuo avatarista huutelu liittyy?
Siellä on monta juttua joo takanapäin joihin et ole vastannut, ainakin minun esittämiäni kysymyksiä ja sitten taas sinä olet kysynyt esim. essoista ja läsäreistä kahdesti, toisen kerran sitten kun lupasin poistua vaikka olin jo kerran aiheesta vastannut aiemmin.
Ja taas piiri pieni pyörii...

Yritätkö nyt sanoa että mun pitäisi ottaa vipit ja hankkia iskevä avatari, jotta sinäkin ymmärtäisit? Vai mihin tuo avatarista huutelu liittyy?
Siellä on monta juttua joo takanapäin joihin et ole vastannut, ainakin minun esittämiäni kysymyksiä ja sitten taas sinä olet kysynyt esim. essoista ja läsäreistä kahdesti, toisen kerran sitten kun lupasin poistua vaikka olin jo kerran aiheesta vastannut aiemmin.
Ja taas piiri pieni pyörii...
Tuli taas jäätävä kuittaus. Ootkohan ihan oikeassa ketjussa ;)

Ei muuta sitten, kun kysyt nämä kysymykset uudestaan. Toisinaan noista sinun teksteistä on vaikea löytää ne kysymykset. Ehkä se on sun tapa keskustella tai kirjottaa.

Hassua kyllä, Muy Thain kanssa tämä keskustelu ja vastailu suijuin ihan mutkattomasti. Miksiköhän sinun kanssa ei???

Kahlis katso toi pätkä ja kerro missä kaikessa siinä ollaan väärässä.
Mielummin kommentoin niitä näin, näistä asioista voi olla monta mielipidettä. En varsinaisesti vastaa kysymykseesi, että missä ollaan väärässä. Selkeästi vaan yhdessä kohdassa. Lasten ja nuorten kohdalla eli hyödyt ja väite 3.

Väitteet:

-Jokaisella on oikeus päättää mitä laittaa sisäänsä ja siihen ei valtiolla ole sanomista.
Valtiolla on oikeus päättää minkä aineen sallii ja millä ehdoilla. Lääkkeiden kohdallahan näin tapahtuu ja yksilö ei vain voi päättää, että haluaa jotain ainetta syödä, juoda tai polttaa.

Käyn näitä läpi sitten paikallisesti eli suomen olosuhteissa.

-Meneekö käyttörikokset oikeuteen vai määrääkö sakon poliisi??? Yhdysvalloissa ilmeisesti menee oikeuteen.
Mikäli suomessa tätä sakkoa ei määrää poliisi niin siinä kohtaa on virhe. Säästö on huomattava. Poliisi voi hoitaa tämän.
Oikeusjärjestelmän ei mene tukkoon näistä pikku rikkeistä. Alan miehet jo tietävätkin, että sakkovankeusjärjestlmä muuttui, eli poliisin määräät sakot menee perintään, niitä ei tarvitse istua. Oikeuden määräämät menee istuttavaksi.

Ketkä sitten voittavat tässä:
-Jengit. Suomessa tämä varmaan on paljon pienempi ongelma. On huumeisiin erikoistuneita jengejä, mutta näillä on myös montaa muuta toimintaa ohjelmassaan.
- poliisi... no poliisin vbudejettia leikataan jatkuvasti, että niille voisi enemmänkin rahaa valua. Ei sitä suomessa ainakaan olla lisätty sen vuoksi, että huumeet olisivat syynä.
-poliitikot. Vihreäthän tässä on ollu äänessä jonkun verran ja keränny ääniä kannabiksen kannttajilta ja Tony Halme, mutta lieneekö muut?? Suomessa vielä aika vähän käytetty tapa kerätä ääniä.
-Vankilat, suomessa ei ole ykstyistä vankilajärjestelmää. Se on valtiollinen eli se on vaan tappiollista toimintaa.
-Terrorismi. Pitää hvyin paikkansa, että terrosrismin suurin rahoitus tulee huumeista. Suomessa tosin hyvin pientä ainaki toistaseksi ollut uhka terrorismista. Toivottavasti tämäkään ei muutu.

Mitä tapahtuisi jos kannabis laillistettaisiin:
- Säästöt oikeuden ja poliisin kuluissa. Tästä on puhuttu aikaisemminkin ja väitän, että samat naamat tuo suomeen heroiinit ja kannabikset. Kuluja on edelleenkin. Mitä tulee oikeuden kuluihin niin ylempää löytyy siihenkin vastausta.
- veroja. Haluaisin nähdä lukemia suomen osalta tästä. Siis ihan oikeita lukemia, mutta kyllä vero tuloja syntyy aina kun laillista tuotetta laillisesti myydään.
- Laillistaminen estäisi kannabiksen pääsyn nuorille. ALkoholin kanssa mm on käynyt juuri näin ja siksi meidän nuoret ei dokaa.....
- Hampun kasvattaminen on tuottoisaa. No kyllä, suomeen on tehty ihan oma lajikekkin jossa THC pitoisuudet ovat niin alhaiset, että sitä ei voi huumeena käyttää. Kyllä, olen saamaa mieltä. Tätä voitaisiin vilejllä. THC:llahan ei varmaan tehdä mitään biopolttoaineessa ja köydessä tai vaatteissa
- Lääkinnällinen käyttö kuriin. Ei liene suomessa ongelma
- Viedään kiehtovuus vois pois kannabiksen ympäriltä laillistamalla se. Tämähän kuulosti jo ihan järkevältä, että viedään siitä se kiehtovuus pois.

JA herneet nenästä kun vastailette, kiitos.

Eihän kaikki asiat tietysti ole täällä Suomessa miten Yhdysvalloissa, mutta ei sillä kyllä edes ole väliä. Suomi ja muut maat seuraavat kyllä perässä. Yhdysvalloista tämä koko agenda on lähtenyt liikkeelle ja sinne se myös loppuu.

Eihän kaikki asiat tietysti ole täällä Suomessa miten Yhdysvalloissa, mutta ei sillä kyllä edes ole väliä. Suomi ja muut maat seuraavat kyllä perässä. Yhdysvalloista tämä koko agenda on lähtenyt liikkeelle ja sinne se myös loppuu.

Kumpi noi sakot muuten suomessa määrää. Poliisi vai oikeus? Sillä on aika olennainen ero säästöissä

Kumpi noi sakot muuten suomessa määrää. Poliisi vai oikeus? Sillä on aika olennainen ero säästöissä

Salomaha taisi tarkoittaa, että jenkeistä on koko kriminalisointi lähtenyt liikkeelle ja jolloin se loppuu ei tarvitse miettiä kumpi sakot määrää.

Kiitoksia Salomahalle videolinkistä! Suosittelen juurikin kieltolain suosijoille ihan oikeasti miettimään noita asioita. Niitä on otettu täällä threadissä esille mutta niitä ei oikein ole pystytty kumoamaan kuin mutuilulla. Tietenkään kaikki ei ole niinkuin jenkeissä, kuten kahlaajalintu huomauttikin, mutta moni asia pätee tänne ihan samalla lailla.

Kahlaajalinnulle muuten: oon huomannu että jos sulta kysytään miksei pitäisi dekriminalisoida kannabista, vastaat että ongelmia pitää hoitaa eikä päihdettä vaihtaa. En näe oikein tossa järkeä. Hollannin mallilla ongelmakäyttö vähenisi ja ajan kuluessa ehkä jopa yleinenkin käyttö vähenisi. Ymmärrän kyllä kulttuuriset erot ja sen, että ei alkoholikaan ole täällä menettänyt suosiotaan. En vain ymmärrä sitä, että en oikein ole sinulta ainakaan itse nähnyt muuhun kuin mutuiluun perustuvaa argumenttia kieltolain puolesta. Ja nyt ei tarvitse pureutua pilkunviilaukseen, että tarkoitanko dekriminalisointia vai kaikkien aineiden vapautusta. Mitä haittaa siitä olisi jos yleinen satunnainen käyttö lisääntyisi?

En tiedä ihmisen tuosta luonnollisesta tarpeesta "nollata" välillä. Jollekin ehkä se tosiaan voi olla se alkoholinollaus silloin tällöin, minulle se on kitaransoittoa ja sauna+pari kaljaa, tiedän myös ihmisiä joille se on pari jointtia kannabista kerran parissa kuukaudessa.

Tiedän myös kannabiksen ongelmakäyttäjiä, mutta ne on niitä jotka diilaa kamaa ja vetää välistä ja ne kaikki käytti ennen alkoholia aika reippaasti, nykyään ne on paljon lepposempia (tosin aivotoiminta selkeesti jonku verran lamaantunu) ku polttelevat pilveä. En sitten tiedä oisko hienompaa jos ne litkis sitä viinaa. Vai pitäiskö perehtyä siihen syyhyn miks näin on eikä siihen mitä ne käyttää;). Ainoo mikä on selvää että jostain ne sen ongelman tekee, vaikka kannabista eikä viinaa ole saatavilla. Vaikkapa luovuttavat verta liikaa tai juovat kahvia helvetisti.

Ja tosiaan koitas kahlis kattoa välillä maailmaa ilman niitä laseja ja miettiä, onko oikeasti oikein että poliitikot päättävät siitä, mitä teen keholleni omassa rauhassani? Kuitenkin ku niiden päätökset perustuu tasan siihen, millä ne saavat todennäköisimmin jatkopaikan eduskunnassa.

Tääkin posti taas venähti ja painottu offtopiciks loppua kohden. Leikkasin jopa yhen kappaleen pois pituuden vähentämiseksi, nauttikaa:D

Salomaha taisi tarkoittaa, että jenkeistä on koko kriminalisointi lähtenyt liikkeelle ja jolloin se loppuu ei tarvitse miettiä kumpi sakot määrää.

Ja mä tarkoitin tolla tekstillä sitä, että määrääkö suomessa poliisi sakot sinulle jos jäät kiinni huumausaineen käytöstä, vai meneekö asia oikeuteen saakka.
Ei ole kuitenkaan ihan lähitulevaisuudessa suomen suhteen tulossa muutoksia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom