Päihdepolitiikka

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Täällä Suomessa pajauttaa jo niin isot määrät ihmisiä, että totuus olisi jonkinmoinen shokki vanhemmalle tuulipuku väestölle. Varsinkin nuoret ovat melko vihreää sakkia ja monet fiilaavat kulttuuria avoimesti. Tietysti jengiä vituttaa juurikin tuo rekistereihin yms tietokantoihin joutuminen kiinnijäämisen sattuessa, ja mahdollisesti luonnehäiriöisten virkaintoisten kyybelien sattuessa kohdalle ahdistelu liikenteessä ja useat kollaukset kämpille. Mutta periaatteessa Suomessa kasvatuksesta kiinnijäämisestä aiheutuvat pienehköt sakot voi jopa ajatella harrastusverona :ruoska:. On se perhana, kun ihmiseltä kielletään lailla oikeus tutkia omaa tajuntaansa..

Sveitsiläisellä psykiatrilla on laillinen lupa LSD-avusteiseen terapiaan -- myös tutkimusolosuhteiden ulkopuolella
http://psykedeeliuutiset.blogspot.fi/2015/11/sveitsilaisella-psykiatrilla-on.html

Sveitsiläiselle psykiatri Peter Gasserille on myönnetty viralliset luvat LSD:n käyttöön terapiakontekstissa. Kyseessä on ensimmäinen kerta kun klassista psykedeeliä sallitaan 2000-luvulla käytettävän tutkimusolosuhteiden ulkopuolella. Koska LSD:llä on jo tehty phase II -tutkimusta ja aineen lähtökohtaisesta turvallisuudesta valvotuissa, terapeuttisissa olosuhteissa on näyttöä, Gasserilla on mahdollisuus hakea Sveitsin terveysvirastolta tapauskohtaisesti lupia myös sellaisiin kokeellisiin hoitosovelluksiin, joista ei ole vielä tutkimusnäyttöä.

Vastaavaa periaatetta sovelletaan Suomessakin sellaisissa tilanteissa, joissa viralliseksi hoidoksi hyväksytyt hoitomuodot eivät tietyllä potilaalla ole tehonneet tiettyyn vaivaan; erityisluvan pohjalta toteutetut hoidot voivat myös osoittaa tarpeen tietyn hoitosovelluksen lisätutkimukselle.

Artikkelin tarjoamassa mielenkiintoisessa haastattelussa Gasser kertoo omasta polustaan aihepiirin äärelle sekä lupamenettelyn ja terapian käytännön ulottuvuuksista. Gasser käsittelee myös hoidon rankkoja puolia.

Joka tapauksessa, tilanne maailmassamme on nyt se, että laillinen LSD-terapia on mahdollista tietyissä, hyvin spesifisissä olosuhteissa.

(-> http://facebook.com/psykedeeliuutiset <-)

Jos pidät exnarkki Pasin kiertoajelua kouluissa puhumassa nuorisolle turhana ja merkityksettömänä, niin saahan sitä pitää. Mä näen, olen näkenyt ja tulen näkemään miten se vaikuttaa nuorison (ainakin osan) mielipiteiden muodostumiseen.
Että ihan rauhassa, annetaan Pasien kiertää kouluissa - eipä tartte muutoksia ajatella päihdepolitiikan osalta.
Portugalin tilanteesta vieläkin... On täysin oikeutettua kysyä, miksi ei Portugalin talous ole noussut jos niillä on tuollainen "valttikortti hihassa" kuin heidän huumepolitiikkansa. En kuitenkaan ole missään väittänyt, että se dekriminalisointi olisi aiheuttanut sen talouden alamäen.
Suoraan sanottuna ei varmaan ketään poliitikkoakaan kiinnosta lukea enään yhen yhtä tutkimusta siitä miten pilven sisältämä ainesosa auttaa vaivoihin. Eikö? Siinä pidetään sitä jolle sitä tietoa esittää niin tyhmänä.

Mutuiluahan saa esittää. Suomen kohdalla kaikki mikä liittyy huumeiden vapautukseen on mutuilua. Ja se, että joku on sitä mieltä että asiat menee niinku strömsöössä saa olla sitä mieltä - kaikki ei samaa mieltä ole kuitenkaan.

Selvästikään et ymmärrä mistä sinulle puhutaan. Toistan vielä, en puhu nyt Pasista, vaan mappanasta. Pasi tekee arvokasta työtä ja arvostan häntä. En arvosta sinua, sillä Pasin tarina on ainoa lähdeviittaus mihin sinä kykenet. Kritisoin aiemmassa postissani asiasisällösisesti tyhjää mutuiluasi ja jatkan tällä linjalla. Tähän lisäksi täysin naurettavat vänkäämiset huumeiden dekriminalisoinnin ja valtiontalouden korrelaatiosta (jatkat sitä vaikka moni keskustelija on jo tuonut esille sen naurettavuuden) ja sitten hyökkäät minua kohtaan moraalisella hyökkäyksellä, että minä pidän Pasin työtä jotenkin turhana?

Kysyn nyt selvennykseksi, että ymmärrätkö mistä minä puhun? En itse aiheesta, vaan sinun kontribuutiostasi tähän keskusteluun.

Itse satuin katsomaan eilen Lapin poliiseja. Levillä oli ravintolan väki ottanut kaverin kiinni, kun "veti pilvee tuolla takana". Tuli pakostakin mieleen tämä hamppumaakarien epätasa-arvoinen asema maantieteellisen kiinnijäännin suhteen. Taitaa Lapissa olla vähän kovemmat sanktiot hallussapidosta, kuin esim. Uudellamaalla. Tuossa yksi, omasta mielestäni, suuri epäkohta. Dekriminalisointi toisi kaikki hamppukundit samalle viivalle lain edessä.

Selvästikään et ymmärrä mistä sinulle puhutaan. Toistan vielä, en puhu nyt Pasista, vaan mappanasta. Pasi tekee arvokasta työtä ja arvostan häntä. En arvosta sinua, sillä Pasin tarina on ainoa lähdeviittaus mihin sinä kykenet. Kritisoin aiemmassa postissani asiasisällösisesti tyhjää mutuiluasi ja jatkan tällä linjalla. Tähän lisäksi täysin naurettavat vänkäämiset huumeiden dekriminalisoinnin ja valtiontalouden korrelaatiosta (jatkat sitä vaikka moni keskustelija on jo tuonut esille sen naurettavuuden) ja sitten hyökkäät minua kohtaan moraalisella hyökkäyksellä, että minä pidän Pasin työtä jotenkin turhana?

Kysyn nyt selvennykseksi, että ymmärrätkö mistä minä puhun? En itse aiheesta, vaan sinun kontribuutiostasi tähän keskusteluun.

Itse satuin katsomaan eilen Lapin poliiseja. Levillä oli ravintolan väki ottanut kaverin kiinni, kun "veti pilvee tuolla takana". Tuli pakostakin mieleen tämä hamppumaakarien epätasa-arvoinen asema maantieteellisen kiinnijäännin suhteen. Taitaa Lapissa olla vähän kovemmat sanktiot hallussapidosta, kuin esim. Uudellamaalla. Tuossa yksi, omasta mielestäni, suuri epäkohta. Dekriminalisointi toisi kaikki hamppukundit samalle viivalle lain edessä.

Ahaa.
Mikä moraalinen hyökkäys? Nyt hei lukulasit päähän ja vähän valoja linjastolle. Hyökkäystä tässä ei ole kyllä suoritettu mihinkään suuntaan.

Selvennykseksi vastaan sulle. Mä en näe mitä keskusteluun tuo uutisen linkittäminen siitä, että joku lätkäpelaaja on saanu fudut jengistä kun on julkisesti "mainostanu" polttelevansa pilveä. Sehän on voi voi, ja nykypäivää. Kun se pilvi on laitonta, niin se on laitonta. Jos Pasi käy kertoilemassa juttuaan kouluissa, se vaikuttaa päihdepolitiikkaan tulevaisuudessa. Se jutteleeko Pasi mitä sattuu ja kuka sitä keskustelua Pasin jälkeen jatkaa on mielestäni olennaisempaa kuin se onko joku lätkäpelaaja ny pilvessä vai ei.
Ymmärrätkö sä tän mun pointin? Ja siis ymmärrä nyt, että tämä ei ole hyökkäys, vittuilu ei mitään negatiivista yms. tämä vastaus.

En ole väittänyt, että valtiontalous ja dekriminalisointi.... niin. Naurettavuuden? Faktahan on se mitä joku jo tuossa korjasikin, että Portugalilla ei mene sen vahvemmin vaikka on erilainen päihdepolitiikka käytössä kuin muilla. Minä taasen esitin ns. avoimen kysymyksen että miksiköhän ei kun se vapaampi meininki pitäisi mielestäni olla keino pärjätä taloudellisesti paremmin.
Huuhaahöpöhöpöjuttuja.
PItäs vaan jättää kirjottamatta (kuten on jo pitäny, mut ei), mutta varmaan mä oon joku fakin pakkisriippuvainen. :D BUHAHAA!

Kärsimyksen ja ekstaasin äärellä: MDMA traumahäiriöisten paranemisprosessin apuvälineenä
http://psykedeeliuutiset.blogspot.fi/2015/12/karsimyksen-ja-ekstaasin-aarella-mdma.html

Uusi Psykedeeliuutiset-artikkeli kuvaa ihmisiä, joilla traumatisoivien kokemusten, onnettomuuksien tai väkivallan jälkeensä jättämä sisäinen kaaos on ollut sitä luokkaa, ettei välttämättä edes toista vuosikymmentä kestäneestä terapiasta lääkehoitoineen ole löytynyt avaimia eheyteen ja tasapainoon. Kuten artikkelissa todetaan, tuoreiden tutkimusten mukaan näyttää kuitenkin siltä, että MDMA:ta hyödyntävä terapia voi tarjota kokonaisvaltaista, pysyvää apua monille tällaisille äärimmäisen syvästi traumatisoituneille ihmisille.

(Huomio kuitenkin kaikille hupihenkisille: nämä tutkimustulokset eivät tarkoita, että MDMA:sta olisi hyötyä olosuhteista riippumatta. "MDMA yhdistettynä terapeuttisia vaikutuksia tukeviin olosuhteisiin" ei ole sama asia kuin "MDMA missä tahansa olosuhteissa".)

[ -> http://facebook.com/psykedeeliuutiset <- ]

Nyt kun dekriminalisoinnin ja laillistamisen loistavista vaikutuksista on alettu saada maailmalta enemmänkin esimerkkejä, niin on tullut sopiva hetki toimia myös Suomelle. Onneksi tähän tilaisuuteen onkin tartuttu, ja poliisin valtuuksia ollaankin lisäämässä. Eli näillä näkymin jatkossa ihmisiä saa, ilman mitään epäilyksen tynkää, tarkistaa kävelykadulla huumekoiran kanssa. Ja mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin mikäli huumekoira merkkaa jonkun ihmisen, johtui se sitten siitä, että on alkaikäisille diilaava nilkki (tuskin liikkuvat julkisilla paikoilla lastin kanssa), tai hasissätkän päälle astunut ohikulkija, niin poliisilla on oikeus ratsata kyseisen henkilön koti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mskomu: olen ollut uutispimennossa parisen viikkoa työkiireiden takia joten saatan tässä ottaa koukun kitusiin asti, mutta onko siis todella poliisit ilmestymässä katukuvaan koiran kanssa? Kuulostaa jo niin makaaberilta, että voisi olla tottakin Suomessa.

Täh en tiedä onko tuossa mitään uutta, niissä festareissa missä minä bailaan näkyy huumekoiria ja kyttiä tuon tuosta..:D .E tämä oli tosin suuremmassa mittakaavassa huomattavissa ennen jutussa mainittua vuotta 2013.

mskomu: olen ollut uutispimennossa parisen viikkoa työkiireiden takia joten saatan tässä ottaa koukun kitusiin asti, mutta onko siis todella poliisit ilmestymässä katukuvaan koiran kanssa? Kuulostaa jo niin makaaberilta, että voisi olla tottakin Suomessa.

Oli tarkoitus laittaa edelliseen viestiin uutisen linkki, mutta näemmä unohdin. Tässäpä olisi: http://www.hs.fi/kotimaa/a1452654895385

En jaksa uskoa, että hirveän säännöllisesti alkavat koirien kanssa partioimaan, vaikka valtuudet saisivat. Mutta varmaan toisinaan. Muistelisin, että pari vuotta sitten Oulussa tehtiin ihan ilman mitään erityistä syytä koirapartiokäynti keskustassa, josta myöhemmin todettiin, ettei poliisilla siihen ole valtuuksia. Nyt asiaa ollaan sitten muuttamassa.

Edit: Hmm.. uutinen on tainnut muuttunut vähän. Aiemmin puhuttiin mielestäni yleisestä paikasta, nyt yleisötapahtumasta. Noh, joka tapauksessa (jälleen) askel väärään suuntaan.

Oli tarkoitus laittaa edelliseen viestiin uutisen linkki, mutta näemmä unohdin. Tässäpä olisi: http://www.hs.fi/kotimaa/a1452654895385

En jaksa uskoa, että hirveän säännöllisesti alkavat koirien kanssa partioimaan, vaikka valtuudet saisivat. Mutta varmaan toisinaan. Muistelisin, että pari vuotta sitten Oulussa tehtiin ihan ilman mitään erityistä syytä koirapartiokäynti keskustassa, josta myöhemmin todettiin, ettei poliisilla siihen ole valtuuksia. Nyt asiaa ollaan sitten muuttamassa.

Edit: Hmm.. uutinen on tainnut muuttunut vähän. Aiemmin puhuttiin mielestäni yleisestä paikasta, nyt yleisötapahtumasta. Noh, joka tapauksessa (jälleen) askel väärään suuntaan.

Ei kait se valvonta vähene, vaikka olisi vapaatakin? Siis yleisötapahtumissa jne.
Tossakaan uutisessa ei mainita, että jotenkin nyt pilvenpössyttelijöitä täten tultaisiin "vainoamaan", vaan yleiseen turvallisuuteen vedotaan. Minä käsitän sen niin, että niin saataisiin ne kovammat aineet karsittua pois kuvioista - tai ainakin yritystä siihen suuntaan olisi.
Tietty niin pitkään kuin pilvi laittomuuksiin luetaan, niin jonkinsortin huomautustahan saattaa tulla sen taskussa kuljettamisesta.

Se kun onkin ollut jatkuva ongelma jo vuosikausia, kun huumehörhöt riehuvat niin yleisillä paikoilla kuin yleisötapahtumissakin. Turvallisuuteen toki vedotaan, niin kuin vedotaan aina, kun vähennetään yksityisyydensuojaa tai kansalaisvapauksia/oikeuksia. Ihmiset hyvin harvoin nielevät moista sontaa, ellei vedota turvallisuuteen. Turvallisuuteen vedotaan myös silloin, kun vaaditaan saada kuunnella yksityishenkilöiden puheluita ilman oikeudelta haettua lupaa, tai lukea sähköposteja, tai pitää henkilöitä vankeudessa ilman syytettä, tai rajoittaa kokoontumisvapautta, tai rajoittaa sananvapautta, jne.

Lisätään nyt vielä sekin, että jos huumehörhöt olisivat todellakin turvallisuusongelma, niin poliisihan ei heille voisi mitenkään estää eikä heidän riehumistaan voi estää, ellei koira haista taskusta huumetta ja hehän eivät ensin vedä huumeita jossakin ja sitten tule yleiselle paikalle riehumaan. Eli mikäli joku ei ymmärtänyt, niin mikäli kyse olisi turvallisuudesta, niin siinä missä jatkossa paikalla on poliisi ja koira, niin poliisi ilman tuota koiraa voisi kyllä taltuttaa riehuvat henkilöt. Riehuivat nämä sitten kaljan, kannabiksen tai typeryyden voimalla.

Liekkö vika vain minussa, mutta perin hullunkuriselta tämä meidän yhteiskuntamme vaikuttaa, jos seuraa tätä päihdepoliittista uutisointia:
"KKO:lta ennakkopäätös: Ovatko LSD:n kaltaiset "taikasienet" erittäin vaarallinen huumausaine?"
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/art...enet-erittain-vaarallinen-huumausaine/5691424
Ja samalta sivustolta saamme lukea vain reilu kuukausi sitten uutisoitua tutkimustietoa, joka kannattaisi kai kertoa myös tälle KKO:lle:
"Interaktiivinen grafiikka: Nämä ovat maailman vaarallisimmat huumeet – yllättävä aine ykkösenä"
http://www.mtv.fi/uutiset/rikos/art...immat-huumeet-yllattava-aine-ykkosena/5580532
Mikäs se siellä kaikkein vähiten haitallisena hännän huippuna?
No, jospa KKO tekee asiassa oikean ratkaisun perustuen tutkittuun tietoon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom