Päihdepolitiikka

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Äärimmäisen jännä miten insinöörien viaksi oli taas saatu vieritettyä, eikä esim sitruunan nielleiden asiakaspalvelijoiden tai hattuunsa tukehtuvien kauppatieteilijöiden. tu mitä paskaa.

Tähän keskusteluun liittyvä lause tuossa oli tämä:

"It was a big discussion. Apparently, the real
reason why the agency prefer The XXXX to Your
company is because they wanna go to
Amsterdam's coffeeshops and make shopping
there more than they wanna go to Helsinki :(…"

Eli Damissa on huoria ja huumeita. Helsingissä taas samanlaista kun Ryssissä, eli vitun tylsää.

Äärimmäisen jännä miten insinöörien viaksi oli taas saatu vieritettyä, eikä esim sitruunan nielleiden asiakaspalvelijoiden tai hattuunsa tukehtuvien kauppatieteilijöiden. tu mitä paskaa.
Insinööristä taitaa olla muodostunut sellainen sana, jolla moni taitaa viitata henkilöihin jotka analysoivat kylmiä faktoja, tilastoja, jne., eivätkä suinkaan kyseiseen ammattikuntaan. En tosin tiedä miksi tuossa jutussa viitataan insinööreihin - eipä taida Suomen kilpailukykyä se humanisti tai poliisi mäkkärin kassalla/kortistossa edes senkään vertaa parantaa.

Muuten HoFin linjoilla toki. Itsensä myyntiin (oli julkista tai ei) ei tarvitse puuttua eikä ganjabiksen käyttöön. En ymmärrä miten jotkut luulevat parantavansa maailmaa terrorisoimalla ihmisiä jotka toimivat noilla aloilla. No, niinhän se Hitlerkin varmaan luuli toimivansa ihmiskunnan hyväksi.

Ei sitä nyt tartte edes huumeita vetää ja huorissa käydä että huomaa eron Helsingin ja esim. keskieuroopan kaupunkien välillä. Suomessa kaikkea säädellään naurettavuuksiin asti, siitä lähtien että mihin pöytään saat istua viinilasisi kanssa, jos nyt sitä viiniä edes saat ostettua riippuen kellon ajasta ja tähtien asennoista. Auta armias jos olet tupakkamiehiä tai vaikka oletat että olut tarjoiltaisiin pöytään. Safkamestatkin on kaikki jotain s-ryhmää...

Tarkoitus ei ole dissata suomea/suomalaisia, mutta ei ole vaikea keksiä syitä miksi mennä damiin Helsingin sijaan...

Tunnen helsinkiläisiä yrittäjiä(matkailualalta) jotka ovat yhdessä koittaneet saada eloa katukuvaan, Helsinki kun on turistin mielestä kuollut kaupunki. Aina on tyssännyt byrokratiaan.

Tunnen helsinkiläisiä yrittäjiä(matkailualalta) jotka ovat yhdessä koittaneet saada eloa katukuvaan, Helsinki kun on turistin mielestä kuollut kaupunki. Aina on tyssännyt byrokratiaan.

Jep... Lisäksi asenne on kaikessa se että mennään sen pienimmän yhteisen nimittäjän mukaan. 30 000 ihmistä on tyytyväinen konserttiin mutta 20 valittaa niin seuraavan vuonna lasketaan desibelit ja lopetetaan juhlat aikaisemmin. Jokaiseen valitukseen pitää reagoida, miksi?

niin no, onhan niitä sääntöjä muuallakin, mutta monessa paikassa ei jakseta välittää jokaisesta typerästä säännöstä. Tietynlaista fiksua kansalaistottelemattomuutta. Suomalainen seisoo vaikka keskellä yötä autiossa kaupungissa odottamassa, että jalankuluvalot vaihtuu vihreäksi. Ihan vaan sen takia kun pitää. Mitään järkeä siinä ei ole, laki nyt vaan käskee seisomaan niin seistään pois.

niin no, onhan niitä sääntöjä muuallakin, mutta monessa paikassa ei jakseta välittää jokaisesta typerästä säännöstä. Tietynlaista fiksua kansalaistottelemattomuutta. Suomalainen seisoo vaikka keskellä yötä autiossa kaupungissa odottamassa, että jalankuluvalot vaihtuu vihreäksi. Ihan vaan sen takia kun pitää. Mitään järkeä siinä ei ole, laki nyt vaan käskee seisomaan niin seistään pois.

Sääntöjä noudatetaan, lisäksi valvotaan vielä että muutkin noudattavat. :)

Viimeisemmät kirjoittajat: Eikö ole hassua, että te valitatte Suomen tavoista vaikka olette suomalaisia? Vai onko kyse siitä, että teitä vituttaa kun kuulutte ns. vähemmistöön (pilven polttelulla tai ilman mutta sen puolustajien osaan) ja kun ei äänenne ole kuuluvissa päivittäin mediassa eikä teillä henk. koht. ole taitoa sinne itse päästä päättäjän pallille, niin tyydytte huutelemaan täällä?

Koska nyt jos siis olette suomalaisia ja kuitenkin sanotte, että suomessa on paskat päättäjät, säännöt, lait ja niin edelleen niin eikö kannattaisi pyrkiä sinne missä päätetään asioita? Helpompi on tietty täällä kitistä ja huudella - helppoahan se on kun on tämmönen ku minä vastassa, saa ainakin hetkeksi "voittajan fiilikset". Olkaa hyvä. :)

p.s. saa ottaa vittuiluna. :)

Nojoo, samalla tavalla suomalaisuutta on mutista päättäjistä yms. Kyllä mä nyt kuitenkin pääsääntöisesti olen ihan tyytyväinen Suomeen. Olen ollut katselemassa touhua muuallakin työn merkeissä. Paljon on asioita jotka voisi olla paremmin, toisaalta paljon on asioita jotka on Suomessa hoidettu hienosti verrattuna omiin verrokkikohteisiin. En mä nyt mitenkään Suomea vihaa. Kyllä tämä hyvä maa on puutteineenkin. Vaihtoehtona on aina muuttaa pois.

Kyseessä on keskustelupalsta ja ilman pientä tai vähän isompaa karrikointia olisi keskutelu aika helvetin tylsää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyseessä on keskustelupalsta ja ilman pientä tai vähän isompaa karrikointia olisi keskutelu aika helvetin tylsää.

Näin se menee. Itsehän pidän kuitenkin pohtimista sään vaikutuksesta suomalaiseen käyttäytymiseen enemmän keskusteluna kuin yhden uutisen linkittämistä ja sitten seuraamista siitä miten seuraavat 10 viestiä on sitä miten on paskat päättäjät ja ei saa tehä mitään ja miten jne jne.

Vittuiluun tietysti olen sortunut ja tulen sortumaankin. :)

Mutta harvoin täältä mitään ratkaisua on kelläkään esittää. Tai ratkaisuja kyllä mutta ei mitään riskianalyysin kaltaista edes omaan ratkaisuun viitaten. Se jos ratkaisun taso on: Nyt pilvi laitonta - huomenna lallista ja kaikki hyvin. Niin aika hölmöähän sekin on. Kun tässä päihdepolitiikassakin puhutaan 5 miljoonaan ihmiseen vaikuttavista asioista niin ei se vaan noin yksinkertaista ole.

Niijoo. Tossa tuli yleltä juttua jostain pillerista jokunen päivä sitten. Siinä sitten tuli ilmi seuraavaa: Lääke on jo markkinoilla ja sivuvaikutuksia tulee silti aina vaikka on kliiniset ja perusteelliset tutkimukset taustalla. Hmmm. Nyt sitten takaisin pilveen ja sen psykoottisiin vaikutuksiin: Onko mahdollista, että samanmoisesti tulisi esille asioita laillistamisen myötä? Eli ne jotka nyt sitten laillistamisen myötä (puhutaan ny kannabiksesta) ajattelisivat siirtyä "siihen vähemmän haitalliseen" päihteeseen, joutuisivat jonkin sortin psykoosiin, koska massakäyttö tuo esiin asioita ihmisissä mitä ei tutkimuksissa ole saatu selville?

Suomessa on vielä tällä hetkellä totaalinen poliittinen itsemurha edes puhua mitään kannabiksen asemasta poliitikkona, jos se siis poikkeaa vähänkään paikallisesta virallisesta totuudesta. Tilanne muuttunee kymmenen vuoden sisällä, kun suuret ikäluokat poistuvat politiikasta, eivätkä enää edes äänestä samaan malliin. Sanoisin myös että Saksa tulee vähintään dekriminalisoimaan seuraavan kymmenen vuoden aikana, niin asenteet väkisinkin muuttuvat myös täällä. Berliinissä on jo dekriminalisoitu, muu Saksa seurannee nopeasti perässä.

Myöskin työelämää ajatellen on omalla nimellä parasta pitää aiheesta tässä maassa suu supussa. Suomi on todella konservatiivinen maa ja vertailtuna muihin maihin muuttuu vuosi vuodelta yhä "takapajuisemmaksi".

Toisin on Jenkeissä, jopa seuraavan presidentin on mahdollisesti *pakko* olla kannabismyönteinen, jotta tulee valituksi:

How Marijuana May Influence The 2016 Election

Länsimaissa on kannabiksen käyttö räjähtänyt viimeisen 20 vuoden aikana, tietääkseni psykoosit eivät ole silti juuri lisääntyneet.

Älä tuo sitä säätä enää päihdekeskusteluun :D Vai oko siihen jo tullut joku tutkimus mihin toi perustuu? Niin ja sori mut sun vittuilun painoarvo...no joo.

Muuten mitä keskustelua sä seuraat kun sanot laillistamisen puolustajien olevan vähemmistössä? Katohan näiden uutisten kommenttiosiota ja sano kumman puolesta normaalit ihmiset liputtaa :)

Asiantuntija: Kannabis toisi Suomeen yhden ongelman lisää - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat

Professori: Kannabis lisää väkivaltariskiä ? TeppoSyvril

THL: Kannabis toisi Suomeen yhden ongelman lisää - Kotimaa - Keskustelut - Turun Sanomat

Kannabis on jo markkinoilla - Koska vapautetaan ihmiset? ? Wespan ajatuksia

Huumeissa vaarallisinta on niiden laittomuus ? Jouni Flemming

https://blogi.thl.fi/blogi/-/blogs/...-suomalaiseen-kulttuurin-toisi-lisaa-ongelmia

Kauhistuksen ganjahäkki ? Jonna Purojärvi

Näytä missä suurempi joukko on kannabiksen laillistamista vastaan? Otetaan mukaan tämä pakkiksen keskustelu. Ikävä sanoa mutta kumpi tässä nyt elää kivikaudella? :D

Viimeisemmät kirjoittajat: Eikö ole hassua, että te valitatte Suomen tavoista vaikka olette suomalaisia?
Ei suinkaan. Vaikka olenkin suomalainen, ajattelin silti omilla aivoillani. Melko tylsää olisi, mikäli kaikki suomalaiset olisivat 1:1 kopioita toisistaan. En koe, että minulla olisi mitään velvollisuutta hyväksyä kaikkia suomalaisia käytäntöjä ja lakeja koska olen tänne sattunut syntymään.

Vai onko kyse siitä, että teitä vituttaa kun kuulutte ns. vähemmistöön (pilven polttelulla tai ilman mutta sen puolustajien osaan) ja kun ei äänenne ole kuuluvissa päivittäin mediassa eikä teillä henk. koht. ole taitoa sinne itse päästä päättäjän pallille, niin tyydytte huutelemaan täällä?
Mistä keksit että "meitä" vituttaisi erityisemmin? No, ainakaan minua ei tämä aihe juurikaan vituta. Sillä ei oikeastaan ole mitään merkitystä kuulunko vähemmistöön tämän asian tiimoilta vai en. Toki elämä voisi olla aika helppoa, jos olisi aivoton idiootti, joka katsoo hesarista/yleltä virallisen totuuden ja elää sen mukaan eikä kykene pohtimaan erilaisia vaihtoehtoja. Tälläisestä voisi olla hyötyä joissain tilanteissa ihmissuhteisiin ja uraan liittyen, mutten itse ole sen luonteinen että voisin noin myönnytellä. Toisaalta melko moni suomalainen ajattelee samoin kuin minä:
"Kyselyn mukaan joka toinen suomalainen pitää Suomea liian holhoavana, kertoo Yle." Yle: Joka toisen mielestä Suomessa holhotaan liikaa - Kysely - Kotimaa - Helsingin Sanomat

Kun pohtii hieman minkälaisia ihmisiä eduskuntaan valitaan niin ei, minulle ei ensimmäisenä tule mieleen alkaa ihannoimaan heitä ja ylistää heidän tätä mystistä "taitoa" joita heillä on.. Mitä taitoa on vaikkapa julkkiksella joka toistaa puolueensa fraaseja ja äänestää puoluekurinsa mukaan? Varmasti on paljon ihmisiä jotka eivät ole politiikassa mukana, vaikka heillä on paljon tietoa ja ymmärrystä yhteiskunnasta, ja halutessaan pärjäisivätkin politiikassa.

Koska nyt jos siis olette suomalaisia ja kuitenkin sanotte, että suomessa on paskat päättäjät, säännöt, lait ja niin edelleen niin eikö kannattaisi pyrkiä sinne missä päätetään asioita? Helpompi on tietty täällä kitistä ja huudella - helppoahan se on kun on tämmönen ku minä vastassa, saa ainakin hetkeksi "voittajan fiilikset". Olkaa hyvä. :)
Asioihin voi vaikuttaa myös muilla tavoin, esimerkiksi keskustelemalla, kirjoittamalla kantaa ottavia tekstejä, olemalla yhteydessä päättäjiin jne. Myös ajatushautomot pyrkii osaltaan vaikuttamaan politiikkaan, vaikkei heidän toiminnassaan mukana olevien tarvitse olla kansanedustajia. (Tässä yksi sellainen Ajatuspaja Libera ) Toisaalta on myös paljon muita hyödyllisiä asioita mitä voi tehdä kuin yrittää vaikuttaa politiikkaan eduskunnassa. Varmasti on paljon ihmisiä jotka eivät ole politiikassa mukana, vaikka heillä on paljon tietoa ja ymmärrystä yhteiskunnasta, ja sitä mainitsemaasi

Täytyy sanoa, että ihmettelen hieman sellaista keskustelua kohtaan vihamielistä asennetta, jota joillain esiintyy. Joillain henkilöillä on varsin negatiivinen asenne keskustelua, kritiikkiä ja kehitysehdotuksia kohden. Syynä lienee sellainen alistuvainen kympin tytön syndrooma, jossa eletään virallisen totuuden mukaan joko siksi ettei aivotoiminta riitä pohtimaan erilaisia vaihtoehtoja, tai siksi että halutaan parantaa omaa statusta hokemalla aivottomasti virallisia mantroja. Toisaalta kyseessä voi olla ihan vain heikko itsetunto, jos esimerkiksi ei kehtaa myöntää että on väärässä.

Näytä missä suurempi joukko on kannabiksen laillistamista vastaan? Otetaan mukaan tämä pakkiksen keskustelu. Ikävä sanoa mutta kumpi tässä nyt elää kivikaudella? :D

Ehkäpä sitä suurempaa joukkoa, ei kiinnosta kommentoida kannabikseen liittyviä kirjoituksia. Kun taas esim. kannabiksen käyttäjillä on selkeämpi syy yrittää vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen esimerkiksi kirjoittelemalla keskustelupalstoille.

Ehkäpä sitä suurempaa joukkoa, ei kiinnosta kommentoida kannabikseen liittyviä kirjoituksia. Kun taas esim. kannabiksen käyttäjillä on selkeämpi syy yrittää vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen esimerkiksi kirjoittelemalla keskustelupalstoille.

Oot varmasti oikeassa. Suurta osaa ei kiinnosta eikä edes tiedä koko kannabikseen liittyvästä asiasta. Toisaalta nuo keskustelut näyttää sen, että puolustajia on HELVETIN iso porukka kaikista ikäluokista. Ja moni ei edes käytä kannabista. Saman olen huomannut kaveriporukassa, jossa olen yksi harvoista jotka käyttää. Asiasta ollaan puhuttu kyllä paljon eikä sielläkään mitään laillistamisen vastustamista tule vastaan :) Ei aikuisia ihmisiä juurikaan kiinnosta polttaako joku vai ei nykyään. Sama duunipaikalla missä olen sivukorvalla kuunnellut kahvihuonekeskusteluja niin aika harvoin kukaan sanoo että kannabis on niin iso ja vakava asia senkus lailliseksi. Ja yllättävän hyvin perillä totuudesta nuo yli 50 vuotiaatkin on :D

Täytyy sanoa, että ihmettelen hieman sellaista keskustelua kohtaan vihamielistä asennetta, jota joillain esiintyy. Joillain henkilöillä on varsin negatiivinen asenne keskustelua, kritiikkiä ja kehitysehdotuksia kohden. Syynä lienee sellainen alistuvainen kympin tytön syndrooma, jossa eletään virallisen totuuden mukaan joko siksi ettei aivotoiminta riitä pohtimaan erilaisia vaihtoehtoja, tai siksi että halutaan parantaa omaa statusta hokemalla aivottomasti virallisia mantroja. Toisaalta kyseessä voi olla ihan vain heikko itsetunto, jos esimerkiksi ei kehtaa myöntää että on väärässä.

Minulla on semmoinen kuva näistä keskusteluista, että varsinkin täällä netissä se laillistamisen puolesta puhuvan puolen osa on sitä vihamielistä. Tottakai niitä ääripäitä on. Virallisia mantroja? Mitä lie ovat.

Väärässä ei voi teoriassa olla, kun esittää tulevaisuuden näkymiä. Sanoisin, että jos "tietää" miten asiat saattaisi mennä niin on vain onnellinen arvaus.

Tuohon kyllä yhdyn, että jos jonkun aivotoiminta ei riitä pohtimaan erilaisia vaihtoehtoja niin saattaa olla vain itsetunnun pönkittämistä. (sitähän tämä kuitenkin Tiedelehdestä lukamani jutun mukaan suurinosa tätä nettikeskustelua on)
Siitä palataankin siihen, että kyllä puolustajallakin pitäisi olla aivoja siihen että voi pohtia erinäköisiä vaihtoehtoja asioiden tulevaisuuksista. Täällä hyvin vahvasti tuo pohtiminen loppuu siihen, että "ny se on laillista"? Eikö. Entä sitten, mitä sen jälkeen?

Ja vielä kerran: Minusta kaikki aineet (sis.luk. anaboliset jne.) voisivat olla laillisia. Se, toimisiko homma huumeiden kannalta, olisiki Suomella siihen varaa tai tuottaisiko se Suomelle jotain - siitä olen vain sitä mieltä, ettei se tule toimimaan niinkuin jo täällä mainituissa verrokkimaissa.

- - - Updated - - -

Älä tuo sitä säätä enää päihdekeskusteluun :D Vai oko siihen jo tullut joku tutkimus mihin toi perustuu? Niin ja sori mut sun vittuilun painoarvo...no joo.

Muuten mitä keskustelua sä seuraat kun sanot laillistamisen puolustajien olevan vähemmistössä? Katohan näiden uutisten kommenttiosiota ja sano kumman puolesta normaalit ihmiset liputtaa :)

Asiantuntija: Kannabis toisi Suomeen yhden ongelman lisää - Kotimaan uutiset - Ilta-Sanomat

Professori: Kannabis lisää väkivaltariskiä ? TeppoSyvril

THL: Kannabis toisi Suomeen yhden ongelman lisää - Kotimaa - Keskustelut - Turun Sanomat

Kannabis on jo markkinoilla - Koska vapautetaan ihmiset? ? Wespan ajatuksia

Huumeissa vaarallisinta on niiden laittomuus ? Jouni Flemming

https://blogi.thl.fi/blogi/-/blogs/...-suomalaiseen-kulttuurin-toisi-lisaa-ongelmia

Kauhistuksen ganjahäkki ? Jonna Purojärvi

Voi könde. :D

Miten Suomessa laillistaminen vaikuttaisi eri tavalla ja miksi niin luulet?

Tässähän nyt on semmonen ongelma, että en voi tähän vastata (enään, johan tähän olen monet kerrat vastannut). Lähinnä, kun ei ole vastausta mitä esim. sinä haluaisit kuulla. Ja toinen ongelma, että laillistaminen on kaukana. Dekriminalisointi olisi se parempi sana. (Ja juu, tiedän, että itse näistä myös sekotun selittämään ristikkäin välillä).

Köndekin muistaa edeltävistä pohdinnoistani, että itse "tyrmäät" ne lauseella: "EIPÄS".

Ja nyt vielä kerran tönkötän tässä sitä omaa tulevaisuuden näkymää: Jos se laillistetaan ja aletaan saamaan jonkinsortin verotuloa, niin luulen että venäjältä tuleva turismi tuo mukanaan ongelmia ja lopullinen hyöty on miinusmerkkistä. (tähän ei toisaalta tartte enään vastata, koska tiedän mitä vastaatte: Koska Hollanti)
Tässä nyt sitten pistetään Hollanti ja Ranska - Suomi ja Venäjä vertailuun turismin osalta. En usko, että käytös on samanlaista.

Pähkinänkuoressa, suomeen ei päde tutkimukset ja muiden maiden kokemukset koska ne maat eivät ole suomi. Koska suomesta ei ole kokemuksia kannabiksen laillistamisesta, koska kannabis on laitonta, tulee sen myös pysyä laittomana. Makes perfect sense!

Back
Ylös Bottom