Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Huumausainepolitiikan ongelma on lähinnä se, että aineellinen tieto ei kohtaa oletettua. Tuntuu että sokeat taluttavat rampoja, samalla moralisoiden niitä jotka kävelevät silmät auki kompastelematta. Suoraan sanottuna keskustelun sävy tulisi muuttumaan varmasti terveemmäksi jos kaikki kansanedustajat/polisiin edustajat/muut asiaan vaikuttavat tahot pakotettaisiin kokeilemaan edes kerran näitä aineita ennenkuin saisivat kommentoida julkisuudessa aihetta valtiovallan edustajana. Se kansanedustaja joka tunnustaa ettei ole kokeillut mitään huumausainetta, tulisi sitten laittaa iltasanomien kanteen häpeäfontilla ja päälle tutkinta onko henkilö sopiva ammattiinsa. Aineista ehdotan että kansanedustajille tyrkytetään ainakin kannabista ja ekstaasia. Ehkä jopa sitten suonensisäisiäkin valvotuissa oloissa.
Mutta se ei vaan onnistu, koska nytkin joku tulee kertomaan että koko ajatus on lapsellinen ja on parempi vain mutuilla ja demonisoida kaikkea norsunluutornista käsin. Koska eihän murhaakaan tarvitse kokeilla että sen tietäisi sen olevan hyvin paha asia?
Joka kerta kun suomalaisia tulee tänne tsekkeihin duuniin/opiskelemaan, käy sama juttu (sama myös omalla kohdallani). Aluksi juodaan enemmän koska alkoholi on lähes ilmaista ja sitä saa mistä tahansa, mihin aikaan tahansa, lisäksi useat baarit on 24/7 auki. Mutta pari kuukautta ja homma tasaantuu, eikä jengi enää juo tajua pois kuten suomessa on tapana. Juomisesta tulee sosiaalisempaa, käydään useammin ulkona mutta ei vedetä mitään kännejä. Ei täällä kukaan mitään pohjiakaan ota, miksi ottaisi kun kalja on baarissakin niin halpaa.
Suomalaisten juominen on muutenkin aika kesyä kun vertaa paikallisiin, saati sitten Slovakialaisiin tai Puolalaisiin esim.
Niin juodaanko siellä nyt sitten paljon vai ei?
Onko missään tilastoitu kuinka paljon ihmisiä on "syrjäytynyt" nykyisen kannabis lainsäädännön seurauksena?
Meinaan, että henkilö A polttaa kannabista, jää kiinni viranomaisille ---> huumemerkintä ----> potkut työpaikasta jne.
Kerrotko vielä miten se tieto kannabiksen polttamisesta menee työpaikalle, ellei henkilö satu työskentelemään sellaisessa työpaikassa joille poliisilla on lain mukaan joko oikeus tai velvollisuus välittää tietoa? Noita ammatteja/työpaikkoja ei nimittäin ihan kovin montaa ole.
Onneks mä oon niin sinisilmäinen, etten oikeastaan ymmärrä miten voi olla että minua syytettäisiin turhaan jostain rikoksesta (oli sitten ylinopeus, huume, mikäikinä) ja asia ei selkiäisi nopeasti.
Tietoinen valinta on mennä työpaikkaan joka vaatii huumeetonta elämää. Tietoinen valinta on tämän työsuhteen aikana käyttää aineita. Sama homma tupakan taikka viinan kanssa. Ja kyllä olen myös sitä mieltä, ettei se onko pilvi laillista tai laitonta vaikuta siihen onko työpaikkoja jossa vaaditaan päihteetöntä elämää.
Mitä tulee toistuviin hairahduksiin, lainaisin televisiosta henkilöä House: "ihmiset ei muutu".