Päihdepolitiikka

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Omat jutut on varmaankin kyynistä vinkunaa sen vuoksi, etten usko, että mitään muutoksia asiaan tulee täällä tapahtumaan. Kai sitä silti saa asiasta keskustella?

Huumausainepolitiikan ongelma on lähinnä se, että aineellinen tieto ei kohtaa oletettua. Tuntuu että sokeat taluttavat rampoja, samalla moralisoiden niitä jotka kävelevät silmät auki kompastelematta. Suoraan sanottuna keskustelun sävy tulisi muuttumaan varmasti terveemmäksi jos kaikki kansanedustajat/polisiin edustajat/muut asiaan vaikuttavat tahot pakotettaisiin kokeilemaan edes kerran näitä aineita ennenkuin saisivat kommentoida julkisuudessa aihetta valtiovallan edustajana. Se kansanedustaja joka tunnustaa ettei ole kokeillut mitään huumausainetta, tulisi sitten laittaa iltasanomien kanteen häpeäfontilla ja päälle tutkinta onko henkilö sopiva ammattiinsa. Aineista ehdotan että kansanedustajille tyrkytetään ainakin kannabista ja ekstaasia. Ehkä jopa sitten suonensisäisiäkin valvotuissa oloissa.

Mutta se ei vaan onnistu, koska nytkin joku tulee kertomaan että koko ajatus on lapsellinen ja on parempi vain mutuilla ja demonisoida kaikkea norsunluutornista käsin. Koska eihän murhaakaan tarvitse kokeilla että sen tietäisi sen olevan hyvin paha asia?

Huumausainepolitiikan ongelma on lähinnä se, että aineellinen tieto ei kohtaa oletettua. Tuntuu että sokeat taluttavat rampoja, samalla moralisoiden niitä jotka kävelevät silmät auki kompastelematta. Suoraan sanottuna keskustelun sävy tulisi muuttumaan varmasti terveemmäksi jos kaikki kansanedustajat/polisiin edustajat/muut asiaan vaikuttavat tahot pakotettaisiin kokeilemaan edes kerran näitä aineita ennenkuin saisivat kommentoida julkisuudessa aihetta valtiovallan edustajana. Se kansanedustaja joka tunnustaa ettei ole kokeillut mitään huumausainetta, tulisi sitten laittaa iltasanomien kanteen häpeäfontilla ja päälle tutkinta onko henkilö sopiva ammattiinsa. Aineista ehdotan että kansanedustajille tyrkytetään ainakin kannabista ja ekstaasia. Ehkä jopa sitten suonensisäisiäkin valvotuissa oloissa.

Mutta se ei vaan onnistu, koska nytkin joku tulee kertomaan että koko ajatus on lapsellinen ja on parempi vain mutuilla ja demonisoida kaikkea norsunluutornista käsin. Koska eihän murhaakaan tarvitse kokeilla että sen tietäisi sen olevan hyvin paha asia?

Saishan tosta tosiTV:n aikaseks. Ei mikään Pomo piilossa- ohjelma vaan esimerkiksi: Juoppo piilosilla tai Narkki nurkantakana- formaatti. Pari kk ilman pätäkkää tuilla eläen alkutilanteesta 3 promillen känni ja neula käsivarressa. Siinä sitä sitten taisteltas irti pullosta ja muumeista.

"Aalto-yliopiston teollisuustalouden professori Paul Lillrank ihmettelee suomalaista alkoholikeskustelua. Hänen mielestään Suomessa tehdään paluuta 1960-luvulle, kun pohditaan keskioluen laimentamista ja muita rajoituksia."

"Alkoholipoliittinen establishmentti ei halua tunnistaa, että juomiskulttuurin muutos on todellinen ja että "suomalainen viinapää" ja suomalaisten erilaisuus on myytti"

Professori: Nykyään selvää suvaitaan ? "sama kuin ei ole mikään juttu jos joku on homo" - Kotimaa - Verkkouutiset

Joka kerta kun suomalaisia tulee tänne tsekkeihin duuniin/opiskelemaan, käy sama juttu (sama myös omalla kohdallani). Aluksi juodaan enemmän koska alkoholi on lähes ilmaista ja sitä saa mistä tahansa, mihin aikaan tahansa, lisäksi useat baarit on 24/7 auki. Mutta pari kuukautta ja homma tasaantuu, eikä jengi enää juo tajua pois kuten suomessa on tapana. Juomisesta tulee sosiaalisempaa, käydään useammin ulkona mutta ei vedetä mitään kännejä. Ei täällä kukaan mitään pohjiakaan ota, miksi ottaisi kun kalja on baarissakin niin halpaa.

Suomalaisten juominen on muutenkin aika kesyä kun vertaa paikallisiin, saati sitten Slovakialaisiin tai Puolalaisiin esim.

Joka kerta kun suomalaisia tulee tänne tsekkeihin duuniin/opiskelemaan, käy sama juttu (sama myös omalla kohdallani). Aluksi juodaan enemmän koska alkoholi on lähes ilmaista ja sitä saa mistä tahansa, mihin aikaan tahansa, lisäksi useat baarit on 24/7 auki. Mutta pari kuukautta ja homma tasaantuu, eikä jengi enää juo tajua pois kuten suomessa on tapana. Juomisesta tulee sosiaalisempaa, käydään useammin ulkona mutta ei vedetä mitään kännejä. Ei täällä kukaan mitään pohjiakaan ota, miksi ottaisi kun kalja on baarissakin niin halpaa.

Suomalaisten juominen on muutenkin aika kesyä kun vertaa paikallisiin, saati sitten Slovakialaisiin tai Puolalaisiin esim.

Niin juodaanko siellä nyt sitten paljon vai ei?

Niin juodaanko siellä nyt sitten paljon vai ei?

Kyllä, juodaan enemmän, tai ainakin useammin. Mutta päätä ei vedetä täyteen parissa tunnissa ja sitten sammuta kuten suomessa usein tuntuu käyvän. Menet baariin joskus kahdeltatoista suomessa ja porukka on jo tuhannen päissään. Suomalaisten juominen on enemmän sellainen pikajuoksukilpailua vrt paikallisten maratooniin. :D

^ hyvä video! Kannattaa katsoa. Propsit myös tuolle poliisin edustajalle, Elfgrenille, joka puhuu järkeä asemastaan huolimatta. Varmaan saa kuitenkin pyyhkeitä kun tulee maanantaina takaisin konttorille.

Tai no ei tuossa sinänsä mitään ihmeellistä ollut, mutta kuitenkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onko missään tilastoitu kuinka paljon ihmisiä on "syrjäytynyt" nykyisen kannabis lainsäädännön seurauksena?

Meinaan, että henkilö A polttaa kannabista, jää kiinni viranomaisille ---> huumemerkintä ----> potkut työpaikasta jne.

Ei kai tuollaista oikeen voi tilastoida mitenkään järkevästi...

Itseäni kiinnostaisi miten paljon poliisit menevät ihmisten asuntoihin epäilyjen takia, näistähän saa aina lukea.

Onko missään tilastoitu kuinka paljon ihmisiä on "syrjäytynyt" nykyisen kannabis lainsäädännön seurauksena?

Meinaan, että henkilö A polttaa kannabista, jää kiinni viranomaisille ---> huumemerkintä ----> potkut työpaikasta jne.

Itse en ole kuullut ketään, joka olisi pelkän kannabiksen takia potkuja saanut. Yleensä ollaan sekakäyttäjiä ja sen viinanhuuruisen henkäyksen lisäksi kun summataan siihen muita päihteitä niin soppa on valmis = itseaiheutetut potkut.

Että voisin itse päätellä, että jos joku saa "kannabiksen" takia potkut on taustalla jo muiden päihteiden kanssa läträämistä. = tilastollisesti hiukan hankala tilanne.

Ja siis omasta mielestä ei sen lainsäädännön takia nyt kukaan juopoksi erehdy - kyllä ne syyt jossain muualla on. Tuskin on turha edes syysmasennusta mainita tässä asiayhteydessä, tms. syitä jotka eivät ole missään maassa valideja. :) (Huom! Obs! loppu meni taas huumormielessä vittuilun piikkiin)

Kerrotko vielä miten se tieto kannabiksen polttamisesta menee työpaikalle, ellei henkilö satu työskentelemään sellaisessa työpaikassa joille poliisilla on lain mukaan joko oikeus tai velvollisuus välittää tietoa? Noita ammatteja/työpaikkoja ei nimittäin ihan kovin montaa ole.

Sana henkilön "h-merkistä" lähtee kiertämään kuin kulovalkea, äkkiähän se on myös työnantajan korvissa.

Ainakin ympäristössä jossa itse olen nuoruuteni viettänyt sana "h-merkintä" teki henkilöstä jopa vaarallisen rikollisen. Voisin myös hyvin kuvitella, että em. ajattelutapa ei rajoitu vain minun nuoruuden ympäristöön, mutta voin toki olla väärässä, ja pahasti.

Kyllähän siinä saa aikalailla selitellä, että missä sitä tuli oltua kun parisen päivää odottelee poliisin tiloissa, että joku alottaisi kuulustelun. Tai se, että duuniläppäri lähtee poliisin matkaan.Ruutupaperin kanssa on keskivertoa hankalampaa tehdä työtä. Sitten kun kovalevy vielä sisältää sellaista dataa, että läppäri ei vaan voi olla kateissa ilman kunnollista selitystä niin siinä sitä ollaan. Puhumattakaan siitä, että käydään kollaamassa työpiste.

En mä tiedä paljonko nykyään putkassa istutetaan huumerikoksista, mutta näin on kyllä aikoinaan toimittu. se että poliisi ei suoraan soita TA:lle ei pelasta. Kyllä sitä joutuu selittelemään monessa kohtaa.

kaveripiirissä sana ei lähde kiertämään, kunhan pitää turpansa kiinni. Tai valitsee ainakin hyvin tarkkaan ne joille asiasta kertoo.

...Tähän voi sanoa, että mitäs läksit niin...

Onneks mä oon niin sinisilmäinen, etten oikeastaan ymmärrä miten voi olla että minua syytettäisiin turhaan jostain rikoksesta (oli sitten ylinopeus, huume, mikäikinä) ja asia ei selkiäisi nopeasti.

Tietoinen valinta on mennä työpaikkaan joka vaatii huumeetonta elämää. Tietoinen valinta on tämän työsuhteen aikana käyttää aineita. Sama homma tupakan taikka viinan kanssa. Ja kyllä olen myös sitä mieltä, ettei se onko pilvi laillista tai laitonta vaikuta siihen onko työpaikkoja jossa vaaditaan päihteetöntä elämää.

Mitä tulee toistuviin hairahduksiin, lainaisin televisiosta henkilöä House: "ihmiset ei muutu".

Eikös pienempien määrien hallussapidosta saa kuitenkin vaan pikasakot? Jääkö niistä edes mitään merkintää? Oliko se raja 5, 10 vai 15 grammaa?

- - - Updated - - -

Tossa kanssa raporttia Tsekeistä.

Czeched Out: Profits and Risks - SPIEGEL ONLINE

Viitataan vielä Breaking Bad:n ja Jenkeissäkin asunut kundi toteaa että meta onkin Tsekeissä maailman parasta.... Heisenbergi hoitanut sinne? Heh.

Onneks mä oon niin sinisilmäinen, etten oikeastaan ymmärrä miten voi olla että minua syytettäisiin turhaan jostain rikoksesta (oli sitten ylinopeus, huume, mikäikinä) ja asia ei selkiäisi nopeasti.

Tietoinen valinta on mennä työpaikkaan joka vaatii huumeetonta elämää. Tietoinen valinta on tämän työsuhteen aikana käyttää aineita. Sama homma tupakan taikka viinan kanssa. Ja kyllä olen myös sitä mieltä, ettei se onko pilvi laillista tai laitonta vaikuta siihen onko työpaikkoja jossa vaaditaan päihteetöntä elämää.

Mitä tulee toistuviin hairahduksiin, lainaisin televisiosta henkilöä House: "ihmiset ei muutu".

Se on hyvä, että uskot. Kyllä sitä on toisenlaisia tarinoitakin korviini kantautunut.

Tietoinen riski siinä otetaan, sitä on turha kieltää. Onko seuraamukset kuitenkaan kenenkään kantilta järkeviä tai kohtuullisia onkin sitten toinen juttu. Harva työpaikka velvoittaa päihteettömyyteen, mutta HUUMEtuomiosta monessa paikassa tulee kuitenkin sanominen(mikäli ta tiedon asiasta saa). En kyllä tiedä voiko potkuja antaa ihan vaan päiväsakkojen keräilystä, olkoon syy sitten huumeet tai joku muu?

E1: Hof, riippuu varmaan aikalailla kaupungista.

E2: Mä puhun nyt lähinnä pienimuotoisen kotikasvatuksen näkökulmasta, josta pääsee pahnoille odottelmaan. Tuskin mistään pienestä nyssäkästä nyt sen suurempaa juttua tulee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom