Päihdepolitiikka

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Paljon maailmaa nähnyt ni paljon mahtuu kaikkea, on niitäkin kenelle sitten on tuomioita tullut ja ihan aiheestakin, on myös semmoisia kenelle ei ois pitänyt tulla tuomoita mutta tullut kuitenkin, on myös semmoisia kenelle tullut tuomiota mutta annettu "alennusta" kun "uhrit" on ansainnut kohtalonsa. Itse olen kuitenkin realisti ja näen maailman sellaisena kuin se on, eli joka joukossa ja paikassa on hyviä ja pahoja ja rumia. Olit sitten pappi tai poliisi tai palomies tai tuomari tai pipari tai jopa ammattirikollinen tai jopa tekijämies.

Kyllähän tuo mahtaisi vituttaa, jos joku rikollinen jäisi ilman tuomiota esim. pahoinpitelystä koska tietää toisten rikollisien teoista. Propsit "Pekalle" ulostulosta. Entinen huumepoliisi HS:lle: "Kaikkihan siellä tekevät rikoksia" - Poliisi - Kotimaa - Helsingin Sanomat

Kotietsinnöistä:
"Huonoa omaatuntoa Pekka tuntee myös huumepoliisin tekemistä kotietsinnöistä. Pelkkä epämääräinen vinkki saattoi riittää perusteeksi toisen kodin mylläämiselle.

"Eihän meillä silloin olisi ollut oikeutta kotietsintään, vaikka me tiesimme, että siellä on ainetta, koska vasikka oli sen kertonut. Tällä tavoin me ikään kuin oikaisimme systeemiä", Pekka selittää.

Lain mukaan poliisi saa tehdä kotietsinnän, jos rikosta on syytä epäillä.

Pekka myöntää, että joskus – tosin harvoin – tehtiin myös salaisia kotietsintöjä eli etsintä pimitettiin epäillyltä. Kohteelle ei edes jälkikäteen kerrottu, että kämpässä oli käyty.

Salaiset kotietsinnät ovat laittomia. Kotietsinnän kohteelle tai hänen perheenjäsenilleen on tarjottava mahdollisuus olla läsnä kotietsinnässä. Jos tämä ei ole mahdollista, kohteelle on ilmoitettava kotietsinnän jälkeen asiasta viipymättä.

Pekan mukaan myöskään kotietsintöjen tekemisiä ei valvottu.

"Esimiehelle vain sanottiin, että me teemme nyt kotietsinnän. Eivät he edes kysyneet mitään."

Villi meno on alkanut hirvittää Pekkaa jälkeenpäin.

"Kun minä nyt mietin, niin onhan se ollut ihan käsittämätöntä puuhaa.""

On muuten todella kovaa tekstiä. Nyt ei puhuta yksittäisestä mädästä omenasta, vaan ihan koko korillisesta. Arvaampa vaan, että toiminta on monen suomalaisen mielestä ok, koska poliisi ja huumeet.

Ei tullut suoraan sanottuna suurena yllätyksenä Aarnion ja kumppaneiden narahtamisen jälkeen. Varmaan koko huumeyksikkö on enemmän tai vähemmän rikollinen ja korruptoitunut. Voipi olla, että sama juttu muissakin yksiköissä. En ihmettelisi.

Sietääkin oikoa tuollaista lakia. Mitäs järkeä sille huumeita kotonaan hamstraavalle olisi etukäteen kotietsinnästä ilmoittaa? Jotta ehtii viedä aineet naapuriin? Mun puolesta saisivat tehdä etsintöjä vaikka kuinka perusteetta. Mitäs haittaakaan niistä nyt on? Jos on syytä pelätä poliisia niin...

Ei tullut ei. Toimintatapoja on kyllä kritisoitu tässäkin threadissa, mutta ne on menneet sinne :anssi: huutelun puolelle. Nyt olisi sitten kättä pidempää katsotaan minkälainen myllerrys tästä alkaa. Aarnille tuomio, niin pitää kyllä alkaa kaiken järjen mukaan pudota päitä Aarnion yläpuolelta. Kyllä tällainen toiminta on ollut johdon tiedossa ja jos ei ole niin sitten on parempi miettiä, että kuka on valvontaa suorittanut (lopputulos luulisi olevan sama).

Jollain tapaa nyt huvittaa nämä :anssi: kommentit poliisin toiminnasta. Huumerikosten puolella noin, miten selvitetään onko pykälien oikominen levinnyt laajalle poliisiin?

Toki voitaisiin lähteä siitä, ettei poliisin tarvitsisi esim. hippien rikkaruohoja kitkeä, vaan tarvittaessa asian voisi hoitaa puutarhurit, mikäli huumeveikot niin haluaa, mutta tämä on toinen joskin aiheeseen liittyvä keskustelu.

Vaikka poliisi voi joissain tilanteissa rikollisuuteen syyllistämällä kenties edistää asiaansa, ongelma on se, että juuri poliisin tulisi voida luottaa ja heidän tulisi noudattaa lakia jos kenen. Jos poliisit eivät edes lakia noudata, niin miten kansalainen voi heihin luottaa? Yksittäinen poliisi kun ei lakia kirjoita eikä se hänen tehtävänsä ole. Eihän se nyt niin voi olla, että poliisit tehtailevat rikoksia ja suojelevat toisiaan jne. Ihan yhtä lailla lait heitäkin koskevat! Onhan se nyt aivan perseestä, jos asuntoon tulee kutsumattomia vieraita koska joku on antanut epämääräisen "vihjeen" että siellä ehkä on huumeita.

Toki kaikkia poliiseja tämä ei koske, mutta ainakin huumepoliisissa kyllä taitaa mätää löytyä melko paljon.. Mistäköhän mahtaa Aarnion 200 k€ taloon tullut?

"Vilunkipeliin ei Pekan mukaan ole muuta syytä kuin huumepoliisien kunnianhimo, halu saada aikaan hyviä tuloksia. Omaa etuaan huumepoliisit eivät ajaneet, Pekka painottaa.

Juuri tästä syystä Aarnion rahankäyttöä koskevat tiedot ovat järkyttäneet Pekkaa. Tutkinnanjohtajan mukaan Aarnio on käyttänyt talohankkeeseensa yli 200 000 euroa rahaa, jonka alkuperää ei ole pystytty selvittämään. Rahankäyttöä ei selitä laina, palkka tai perintö."

Sietääkin oikoa tuollaista lakia. Mitäs järkeä sille huumeita kotonaan hamstraavalle olisi etukäteen kotietsinnästä ilmoittaa? Jotta ehtii viedä aineet naapuriin? Mun puolesta saisivat tehdä etsintöjä vaikka kuinka perusteetta. Mitäs haittaakaan niistä nyt on? Jos on syytä pelätä poliisia niin...

Jos se pitää lain mukaan ilmoittaa niin sitten se ilmoitetaan. Vittuako se sille yksittäiselle poliisimiehelle kuuluu mitä sieltä löytyy tai on löytymättä. Tähänkin vedotaan tosi usein, poliisilla ei ole mitään syytä oikoa hommaa, koska siinä on työpaikka kyseessä. Jos valvontatapa on tehoton, niin sitten koitetaan saada lakimuutosta aikaiseksi. Ihan yksiselitteisen väärin huumepoliisi on toiminut, sikäli mikäli nuo jutut paikkansa pitää. sitä ei voi selitellä käytännönjärjellä. Ei kansalainenkaan voi käytännönjärjellä selittää ylinopeutta. Poliisi toteaa siihen, että he eivät lakeja kirjoita vaan valvovat niitä.

Poliisia pitää tosissaan pelätä, jos he itse rikkovat lakeja joiden noudattamista valvovat.

Oikeassahan te olette. Lakimuutosta peliin vaan.

Ihmetyttää vaan aina tällainen kohu ja poliisinpelko. Noudattaisi ihmiset lakia niin ei tarvitse murehtia moisia.

Oikeassahan te olette. Lakimuutosta peliin vaan.

Ihmetyttää vaan aina tällainen kohu ja poliisinpelko. Noudattaisi ihmiset lakia niin ei tarvitse murehtia moisia.

Siinä on vaan se vaara, että jos poliisien kuri alkaa vähitellen löystymään niin väkisinkin ajaudutaan kohti sellaista poliisia, jota joutuu oikeasti pelkäämään. Venäjä, Thaimaa ja monet muut maat hyvänä esimerkkinä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse olen sanonut näistä monta kertaa, aina samat nimimerkit (oodee, sumu ja kumppanit) ollut väittämässä vastaan. Jos ruvettaisiin tosissaan tutkimaan Suomen poliisia ni pitäisi rakentaa yksi uusi vankila lisää ku tulisi niin paljon lisää asukkeja.

samaisesta hesarin jutusta:

Vilunkipeliin ei Pekan mukaan ole muuta syytä kuin huumepoliisien kunnianhimo, halu saada aikaan hyviä tuloksia. Omaa etuaan huumepoliisit eivät ajaneet, Pekka painottaa.

Threadin aiheeseen liittyen. Miten voidaan sanoa, että tulokset on hyviä, kun huumeita liikkuu kadulla enemmän kuin koskaan ja poliisi tekee tutkintaa rikollisin menetelmin? Onko mahdollista, että meidän päihdepolitiikka mättää?

Itse olen sanonut näistä monta kertaa, aina samat nimimerkit (oodee, sumu ja kumppanit) ollut väittämässä vastaan. Jos ruvettaisiin tosissaan tutkimaan Suomen poliisia ni pitäisi rakentaa yksi uusi vankila lisää ku tulisi niin paljon lisää asukkeja.

Ja väitteesi perustuu mihin?

Threadin aiheeseen liittyen. Miten voidaan sanoa, että tulokset on hyviä, kun huumeita liikkuu kadulla enemmän kuin koskaan ja poliisi tekee tutkintaa rikollisin menetelmin? Onko mahdollista, että meidän päihdepolitiikka mättää?

Joo, laillistamalla rikollisen toiminnan on hyvä tapa kaunistella tilastoja.

Pakkotoiston koko Talous, politiikka, uskonto triideihin liittyen: Mikä suomen politiikassa/säännöissä/arvomaailmoissa/uskonnossa/jne. ei mättäisi arvon pakkiksen raadin mielestä? ;)

Ei siis jaakopille suunnattu - eikä nyt oikein kellee tai millee. Yleisesti vain...

Hassua lukea miten sinisilmäisiä ja täysin kontrolloituja yksilöitä tätäkin palstaa lukee. Uskotaan virkakoneiston, hyväveli -järjestelmän puhtauteen 100%:sesti. :D Korruptiota on tässäkin maassa jonninverran, asiat joko pidetään pimennossa taikka ne kierretään, niin että lakia ei muka rikota. Vain tyhmät ihmiset sanovat: "Minulla ei ole mitään pelättävää tai salattavaa ja luotan virkavaltaan täysin!" Ihmisiä hekin (virkakoneistossa) ovat ja yhtälailla ahneus, kuin muut asiat saavat heitä tekemään monenlaisia asioita. Vituttaa muutenkin kun yksityisyys on kyllä häviävä asia tässäkin maassa.

Ei tässä maassa nyt ihan hirveästi mädännäisyyttä ole, mutta on sitä kuitenkin - pinnan alla enemmänkin, muilta tavan kansalaisilta pimennossa.

Hassua lukea miten sinisilmäisiä ja täysin kontrolloituja yksilöitä tätäkin palstaa lukee. Uskotaan virkakoneiston, hyväveli -järjestelmän puhtauteen 100%:sesti. :D Korruptiota on tässäkin maassa jonninverran, asiat joko pidetään pimennossa taikka ne kierretään, niin että lakia ei muka rikota. Vain tyhmät ihmiset sanovat: "Minulla ei ole mitään pelättävää tai salattavaa ja luotan virkavaltaan täysin!" Ihmisiä hekin (virkakoneistossa) ovat ja yhtälailla ahneus, kuin muut asiat saavat heitä tekemään monenlaisia asioita. Vituttaa muutenkin kun yksityisyys on kyllä häviävä asia tässäkin maassa.

Ei tässä maassa nyt ihan hirveästi mädännäisyyttä ole, mutta on sitä kuitenkin - pinnan alla enemmänkin, muilta tavan kansalaisilta pimennossa.

Ei kait täällä 100%:sti kukaan mitään usko.

Itsehän kuulun siihen (voinen sanoa enemmistöön), joilla elämä on normaalia ja luotto virkavaltaan on hyvä. Täysin en voi sanoa luottavani mihinkään. Mutta kyllä on suorastaan idiootti se joka taas väenvängällä taistelee kaikkia ja kaikkea vastaan. Ikinä ei ole hyvä mikään ja valtiokin on paskaa jne. :D Vitun pelle, sanon minä. (ei suunnattu nollaketulle)

Kelle ne foliohatut sitten kuuluu? Sille joka elää sinisilmäisen ja onnellisen elämän vai sille, jolle joka vitun asia minkä joku muu kuin "oma vapaa mieli" määrittelee on paskaa ja huonosti.

Tiiä häntä - I´m out!

No, Huimausainepolliisiin en itse ainakaan enää luota tai usko pätkän vertaa. Muutenkin kyllä tuo kannabispiikkipuskien metsästys on vuonna 2014 länsimaisella skaalalla aivan naurettavaa touhua.

Hassua lukea miten sinisilmäisiä ja täysin kontrolloituja yksilöitä tätäkin palstaa lukee. Uskotaan virkakoneiston, hyväveli -järjestelmän puhtauteen 100%:sesti. :D

Kyllä, ja sitten on se toinen ääripää joka uskoo että kaikki on ihan paskaa, kusetusta ja aina pientä ihmistä sorretaan. Tuntuu että tuolla välillä ei ole mitään, on vaan joko tai :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom