- Ikä
- 42
Hauska kommentti kun ottaa huomioon, että se on heitetty kehonrakennus- ja voimailufoorumilla.
Suonet anteeksi mutta mä en ainakaan näe tuossa mitään hauskaa. Päinvastoin.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hauska kommentti kun ottaa huomioon, että se on heitetty kehonrakennus- ja voimailufoorumilla.
Lähinnä tarkoitin sitä, että on vähän ristiriitaista kun yhdessä ketjussa ollaan eväämässä narkomaaneilta yhteiskunnan antamaa hoitoa ja toisissa ketjuissa toivotetaan tsemppiä ja paranemista mm. roinalla ja täysin yliampuvilla proteiinimäärillä sisäelimensä paskoneelle kehonrakentajalle tai täysin naurettavia rautoja nostelemalla jonkun lihaksensa katkaisseelle voimanostajalle joiden molempien hoito tulee pitkälti veronmaksajien pussista. En siis sano, että just sinä olisit näissä ketjuissa keskustellut, yleisesti vaan.Suonet anteeksi mutta mä en ainakaan näe tuossa mitään hauskaa. Päinvastoin.
Viimeksi kun mä kattelin tilinauhaa niin tonni siitäkin vaan katosi valtiolle. Kyllä kaikki omasta hoidostaan maksaa, vaikka luukulla ei tarvisekkaan vinguttaa Visaa.
Eikä vakuutuksia voi tähän keskuteluun tuoda mukaan. Kaikilla niitä ei ole (ei edes pakollista liikennevakuutusta), mutta ilmankin saa hoitoa sairaalassa.
Valitettavasti homma on näin. Mieluummin maksettaisiin vähemmän veroja ja vingutettaisiin sitä visaa luukulla sitten kun on sen aika. Toisin sanoen, maksettaisiin siitä mitä käytetään.Viimeksi kun mä kattelin tilinauhaa niin tonni siitäkin vaan katosi valtiolle. Kyllä kaikki omasta hoidostaan maksaa, vaikka luukulla ei tarvisekkaan vinguttaa Visaa.
Oikeassa olet. Toki tätäkin asiaa voitaisiin muuttaa. Esimerkiksi vakuutuksen ottamalla saat parempaa hoitoa ja nopeammin kuin ilman vakuutusta, jolloin menet automaattisesti jonon hännille. Tästä voitaisiin toki rajata pois tilanteet, joissa potilas on hengenvaarassa eli silloin hoidettaisiin välittömästi oli vakuutusta tai ei.Eikä vakuutuksia voi tähän keskuteluun tuoda mukaan. Kaikilla niitä ei ole (ei edes pakollista liikennevakuutusta), mutta ilmankin saa hoitoa sairaalassa.
Joo, niin maksaa. Rahat ovat vastikkeetonta sosiaaliturvaa eli valtio saa ainoastaan rahojaan takaisin verojen muodossa. Vaihtoehtoisesti rahat voivat olla myös viekkaudella ja vääryydellä eli rikoksilla hankittuja, jolloin veronmaksajat ovat maksumiehinä.E: ihan jokainen työtön rikollinenkin maksaa veroja. Välillisiä veroja on vaikka muille jakaa...
Yhteiskuntamme on osittain kova ja yhteiskunnasta on helppo tippua ulkopuolelle. Ei ole töitä, ei koulutusta, tuntuu ettei ketään kiinnosta. Heikot pakenee todellisuutta alhoholilla ja vielä heikommat huumeilla.
Mielestäni yhteiskunta, joka luo ihmisille kovat odotuksen ja paineet on myös velvollinen antamaan hoitoa/apua myös niille, jotka eivät pysty täyttämään tämän yhteiskunnan odotuksia.
Se, että mikä hoitomuoto on paras, onkin asia erikseen. Enkä usko, että on olemassa vain yhtä ja ainutta ratkaisua.
Esimerkkinä eräs vanha tuttava, ikää saman verran kuin minulla, kärsii sairaudesta joka aiheuttaa satunnaisesti työkyvyttömyyttä. Eli pystyisi tekemään normaalia 8-16 työtä ~3-4 päivää viikossa. Noh, sairauseläkkeelle pistettiin kun oli valmistunut yliopistosta. Ei kuulemma kukaan palkkaa kun on tommoinen ennalta-arvaamaton riski. Enkä voi sanoilla varmaan kuvailla kuinka arvottomaksi kyseinen henkilö itsensä tuntee nyt - ja mä näen kyllä mihin se johtaa: just siihen todellisuuden pakenemiseen eli viinaan ja huumeisiin. Mutta minkäs teet.
Mutta eikös tuo justiinsa tarkoita sitä että ihmiset tarvii holhousta, ettei sitä päihteidenkäyttöä kannata vapauttaa? Ei vahvatkaan pysty toteuttamaan itseään kun kaikkea holhotaan, mutta toisaalta jos ei holhottaisi niin heikot putoaa kelkasta. Se lienee jo kaikille selvää että nykyinen tukijärjestelmä yhdistettynä raskaaseen verotukseen passivoi. Nekin ihmiset jotka ei niitä tukiverkkoja tarvitse, rohkaistaan käyttämään niitä. Ja sisällötön elämä vie sitten huumeisiin ja viinaan.
Maksimissaan 700e saa kuulemma bruttona tienata kuukaudessa, muutoin katkeaa eläke. En mä ainakaan osannu neuvoa miten sieltä pohjalta noustaan joten ei auta kuin katsella sivusta.
Lähinnä tarkoitin sitä, että on vähän ristiriitaista kun yhdessä ketjussa ollaan eväämässä narkomaaneilta yhteiskunnan antamaa hoitoa ja toisissa ketjuissa toivotetaan tsemppiä ja paranemista mm. roinalla ja täysin yliampuvilla proteiinimäärillä sisäelimensä paskoneelle kehonrakentajalle tai täysin naurettavia rautoja nostelemalla jonkun lihaksensa katkaisseelle voimanostajalle joiden molempien hoito tulee pitkälti veronmaksajien pussista. En siis sano, että just sinä olisit näissä ketjuissa keskustellut, yleisesti vaan.
Minkä takia yksi vaarallisimmista päihteistä (alkoholi) ja myös tupakka ovat laillisia?
Mitä veikkaat olisivatko ne laillisia jos ne keksittäisiin nyt?Minkä takia yksi vaarallisimmista päihteistä (alkoholi) ja myös tupakka ovat laillisia?
Minkä takia yksi vaarallisimmista päihteistä (alkoholi)
Oliko heroiini ongelma suomessa jossakin vaiheessa ennenku se kriminalisoitiin?