Päihdepolitiikka

Meta title: 🔥 Päihdepolitiikan romahdus

Meta description: Miksi nykyiset linjaukset epäonnistuvat, miten päihteet valuvat kaduille ja mitä oikeasti toimivat ratkaisut vaatisivat.

Jos täällä laillistettaisiin niin oh boy niitä venäläisten hampputuristien määrää idässä :D

No, tässähän on todella kova argumentti laillistamisen puolesta. Fyrkkaa valtion ja turismiyrittäjien kassaan ja isolla käjellä....

Suomen sijaintihan olisi loistava, jos näin kävisi. Saataisiin lisää turisteja myös Norjasta ja Ruotsista. Plus koko maailmasta, ainakin Helsinkiin. Tähän vielä ne homoavioliitit päälle, niin avot.

Tietenkään nämä turistit eivät täällä junteille kelpaa. Kuitenkin juurikin näillä liberaaleilla turisteilla on sitä fygyä eniten. Esim. Jenkeistä joku teabagger rebublikaanijuntti ei varmasti vieraile maansa ulkopuolella, oli siellä ulkopuolella sitten vaikka mikä junttien paratiisi.

Suomessa varsinkin kannabistouhu on tosiaan on ihan hamppupoikien harrastustoimintaa. Sen valmistus on kuitenkin niin helppoa kenen himassa tahansa. Mistä muuten ja kenen kautta kovat huumeet tulevat Suomeen? Onko prätkäjengit sun muut ns. pro-rikolliset jotka sitä pyörittää? En ole koskaan nähnykään kokaiinia mut jostain sitäki tänne virtaa

BoneFish mitä tuossa pääpiirteittäin sanottiin psykedeeliterapiasta? Voitko pistää jotain lyhyesti ku mun koneella on paha päivä enkä saa mitään taas toimimaa.
Selvennettiin eri hallusinogeenejen eroja ja ryhmittelyä sekä sivuttiin vaikutuksia. Puhuttiin hyötykäytöstä psykiatristen sairauksien hoidossa ja mm. alkoholismin. Hämeen-Anttila puhui mm. psykedeelien historiasta. LSD:stä erikseen oli aika paljon juttua. Vaikea näin selittää :D

The Economistin nettisivuilla on äänestys tulisiko kannabis olla laillista kaikkialla. Äänestys päättyy ylihuomenna. Tällä hetkellä 93% kannattaa ja 7% vastustaa. Millainenkohan on tyypillinen Economistin lukija? Economist Debates: Cannabis
970372_10151881045684060_894058945_n.webp
No joo :). Älkää ottako tätä niin vakavasti.

The Economistin nettisivuilla on äänestys tulisiko kannabis olla laillista kaikkialla. Äänestys päättyy ylihuomenna. Tällä hetkellä 93% kannattaa ja 7% vastustaa. Millainenkohan on tyypillinen Economistin lukija?
No joo :). Älkää ottako tätä niin vakavasti.

Heh. Jos kysytään, pitäisikö asiakkaan saada tuoretta leipää aamusta iltaan kaupasta vastauksista 90% vastaa kyllä vaikka vastaajista vain 30% käy iltaisin kaupassa. ;)

Ja sitten aiheeseen: Tosta Venäjän turismista. HoFfilla on jokseenkin positiivinen kuva ihmiskunnasta - se on hyvä. Itse en usko ihmiskuntaan noin paljoa.
Sivukommenttina: Jännä, että mamukeskustelussa ihmiset ovat täysin erilaisia ja käyttäytyvät eritavalla eri ympäristöissä mutta pilviaiheessa taas ei turistit käyttäydykään eritavoin vaan ollaan kaikki yhtäsuurtaperhettä... Just saying... ;)

Ei mulla oo positiivinen kuva ihmiskunnasta. Mun mielestä koko pallo on menossa päin helvettiä, uskontojen, yms. muun paskan vuoksi. Uskon vaan siihen että kannabiksen ja homoliittojen laillistaminen lisäisi kummasti turismia Suomeen.

Mistä muuten ja kenen kautta kovat huumeet tulevat Suomeen? Onko prätkäjengit sun muut ns. pro-rikolliset jotka sitä pyörittää? En ole koskaan nähnykään kokaiinia mut jostain sitäki tänne virtaa

Ei ole välttämättä prätkäjengejä, mutta rikollisjengejä. Vaikkakin kyllä aika paljon noilla prosenttikerhoilla on sitä maahantuontia. Suuret määrät on yleensä jonkun ison porukan tekosia, mutta sitten on kanssa niitä kun onnistuu salakuljettamaan "pieniä" määriä vaikka lentokoneessa. Myös ihan postilla tulee aika hyvin läpi, jos lähettäjä osaa homman ja esim TOR-verkostahan voit ostaa postin välityksellä.

Ei mulla oo positiivinen kuva ihmiskunnasta. Mun mielestä koko pallo on menossa päin helvettiä, uskontojen, yms. muun paskan vuoksi. Uskon vaan siihen että kannabiksen ja homoliittojen laillistaminen lisäisi kummasti turismia Suomeen.

Eli sinänsä samaa mieltä ollaan. Itse sitä vain pohdin tuossa turismissa, että onko se sitä turismia mitä tahdotaan - ja siis onko se kannattavaa vai aiheuttaako enemmänkin haittoja.

kannabis pitäisi ehdottomasti laillistaa suomessakin, varsinkin bulkkaajille. :) Ei ruoka maistunut ennen ollenkaan eikä salilla tullut tulosta kun en syönyt tarpeeksi. Aloitin viime talvena hiisamisen nii nyt painoa on tullut lisää noin 8 kiloa ja suurin osa lihasta.

Eli sinänsä samaa mieltä ollaan. Itse sitä vain pohdin tuossa turismissa, että onko se sitä turismia mitä tahdotaan - ja siis onko se kannattavaa vai aiheuttaako enemmänkin haittoja.

Hiisaajat ja homot harvemmin aiheuttaa mitään ongelmia. Käy vaikka Damissa kattomassa.

Ainoa "haitta" voi olla se, että joku änkyräpersu, ählämi tai kukkahattutäti pahoittaa mielensä.

Eikös tuo "huumeturismi" ole todella kannattavaa rahallisesti Dameille, eli eiköhän se olisi täälläkin kannattavaa.

Hiisaajat ja homot harvemmin aiheuttaa mitään ongelmia. Käy vaikka Damissa kattomassa.

Ainoa "haitta" voi olla se, että joku änkyräpersu, ählämi tai kukkahattutäti pahoittaa mielensä.

Eikös joku tännekin pistänyt, että ei se ihan niin kukkainen se Daminkaan tilanne ole - johtuen osaksi huumematkailijoista?

Ja oli miten oli, on ne homot ja hiisaajatkin ihmisiä ja ihmiset niitä ongelmia tehtailee.
Eikä tartte käydä Damissa ku oon käyny Christianiassa - siellä se vasta hyvin sujuukin tuo pilven pössyttely. Siinäkin on (tietysti) ongelmansa - se on aidattu. Ja sehän ei sitten köpiksen hiisaajalle kelpaa vaan vituttaahan se. :D

Eikös joku tännekin pistänyt, että ei se ihan niin kukkainen se Daminkaan tilanne ole - johtuen osaksi huumematkailijoista?

Ja oli miten oli, on ne homot ja hiisaajatkin ihmisiä ja ihmiset niitä ongelmia tehtailee.
Eikä tartte käydä Damissa ku oon käyny Christianiassa - siellä se vasta hyvin sujuukin tuo pilven pössyttely. Siinäkin on (tietysti) ongelmansa - se on aidattu. Ja sehän ei sitten köpiksen hiisaajalle kelpaa vaan vituttaahan se. :D

Damissa ainakin aiheuttaa ongelmia ne lähinnä nahkatakkiset karvakädet, mitkä suunnilleen väkisin myy kovempaa kamaa, esim. piriä.

Ei ole välttämättä prätkäjengejä, mutta rikollisjengejä. Vaikkakin kyllä aika paljon noilla prosenttikerhoilla on sitä maahantuontia. Suuret määrät on yleensä jonkun ison porukan tekosia, mutta sitten on kanssa niitä kun onnistuu salakuljettamaan "pieniä" määriä vaikka lentokoneessa. Myös ihan postilla tulee aika hyvin läpi, jos lähettäjä osaa homman ja esim TOR-verkostahan voit ostaa postin välityksellä.

FBI sulki salaisen verkon huumekaupan - bittivaluutan arvo syöksyi | Digiuutiset | Iltalehti.fi

:offtopic:

Köljäsin tuota tapausta, kun en oikein uskonut, että kyseisen verkon kautta myyjä narahti ja aika lapsellisilla tavoilla oli kaveri kussut hommansa. Oli meinaan kohtuullisen kultakaivoksen äärellä, joten olisi varmaan kannattanut hiukan miettiä miten asiansa hoitaa.

Vieläkin on olemassa tor-verkossa Black Market, joka toimii samalla tavalla. Varmaan muitakin, jos jaksaa vaan tonkia.

Nii ei ton jäbän jäljille ois oikee päästy muuten, mut se oli esim. tilaillut jo aiemmin kuulemma lukuisia passeja omilla kuvillaan(eri nimillä totta kai) ja jäänyt niistä kiinni, lisäks huudellut vähän liikaa lähipiirilleenkin yms. Uudet järjestelmät paremmilla suojauksilla on jo kehitteillä.

"Britannian hallinnon huumelautakunnan johtaja ja tutkimuksen vetäjä David Nutt joutui jättämään pestinsä syytettyään ministereitä kannabiksen vaarojen vääristelemisestä."

Miten tuommonen voi olla mahollista... Tuo totuuden julki niin annetaan kenkää...

Jos tosta kaaviosta pitäis jotai päätellä ja olis yhtää pelisilmää ni pitäis sanoa et KAIKKI päihteet pitäis olla kiellettyjä. Vai oonko tulkinnu tota kaaviota väärin, että onko siellä joku mistä arvioitu haitta on käyttäjäl ja muille 0?

Back
Ylös Bottom