Päihdepolitiikka

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Alkoholia juon koska kännissä on kivaa, Sokeria syön koska se tuo ruokaan tietyn maun (yksi niistä viidestä perusmausta: makeus), transrasvoja syön koska en välitä ja moottoripyörällä ei pidä ajaa vaan se ajaa sua!

edit. eihän tää ny vastannu mulle mitään. Paskat kysymykset pistit.

No väännetään rautalangasta, jos et oikeasti tajunnut: kaikki edellä mainitut asiat ovat vaarallisia, mutta koska ihmisillä on vapaus päättää omasta kehostaan, niin edellä mainitut asiat ovat sallittuja. En ole kieltämässä mitään edellä mainittuja asioita ja samasta syystä en näe, miksi kannabiksen pitäisi olla kielletty. Sun mielestä viinan juominen on vitun kivaa ja toisen mielestä kannabiksen polttelu on vitun kivaa. Jos joku tykkää enemmän vähemmän haitallisesta vaihtoehdosta, niin miksi hänellä ei ole oikeutta siihen?

[venom];4293657 sanoi:
No väännetään rautalangasta, jos et oikeasti tajunnut: kaikki edellä mainitut asiat ovat vaarallisia, mutta koska ihmisillä on vapaus päättää omasta kehostaan, niin edellä mainitut asiat ovat sallittuja. En ole kieltämässä mitään edellä mainittuja asioita ja samasta syystä en näe, miksi kannabiksen pitäisi olla kielletty. Sun mielestä viinan juominen on vitun kivaa ja toisen mielestä kannabiksen polttelu on vitun kivaa. Jos joku tykkää enemmän vähemmän haitallisesta vaihtoehdosta, niin miksi hänellä ei ole oikeutta siihen?

Jeeee! Kaikilla on oikeus kaikkeen ja kaikki voi vaikka juosta alasti ympyrää pihalla. Vittuun säännöt, koska niillä ei tee mitään ja yhteiskunta rullaa menemään kun puolet on känäs ja puolet pilves. Kaikki rakastaa toisiaan ja...

Jeeee! Kaikilla on oikeus kaikkeen ja kaikki voi vaikka juosta alasti ympyrää pihalla. Vittuun säännöt, koska niillä ei tee mitään ja yhteiskunta rullaa menemään kun puolet on känäs ja puolet pilves. Kaikki rakastaa toisiaan ja...

meme-well-that-escalated-quickly.jpg

Aluksi totean, ettei ole tarkoitus nyt alentavasti kenestäkään kirjoitella - jos tyyli siltä vaikuttaa niin vaikuttakoot. :) (Ja siis siinä mielessä kyllä haukun, koska tietyllä tavalla kaikki päihteiden käyttäjät jotka niiden etua ajavat vain oman napansa tähden (eli minä halua) omaavat tietyn päihdeongelman)

Niin. Tuosta vertaamisesta: Kun tilastointi on tuttua voi siitä tehdä monta johtopäätöstä jotka kaikki ovat arvailuja (hypoteesi). Portugalin ja Suomen vertaaminen on minun mielestäni tyhmää, koska oli päihde mikä tahansa niin tietynlaista ihmismielen muuntelua tulee silloin yksilötasolla harjoitettua ja kun kahden maan ilmastokin on aivan eri niin ihmiset toimivat eri tavalla. Suomen ja Ruotsin vertaaminen on huomattavasti järjevämpää koska ilmasto.
Ilmasto nimittäin tekee aika paljon, niinkuin tekee esimerkiksi maan historia. En lähtisi vertaamaan esim. Venäjää oikeastaan missään Suomeen.

Historiasta olen kyllä yllättävän hyvin perällä vaikka sitä ei kirjoituksistani uskoisi. Olen lukenut kyllä sodankin aikaisia kirjoituksia tiettyjen "sota huumeiden" käytöstä jne. Ei siitä sen enempää.

Biggiltä hyvin sanottu, että usein henkilökohtainen mieltymys ohjaa asioiden hahmottamista - tietysti ja tottakai, me ollaan ihmisiä.

Omakohtaiset kokemukset aineisiin on huonoja. Liian monta kaveria jotka ovat muuta kuin viinaa vetäneet, ovat poissa (tai tuttava on ehkä parempi sana).

- - - Updated - - -

Vähän on heikkoa, jos kysymykseen vastataan vastakysymyksellä.

Mä voin vieläkin tunnustaa, että otan joskus koska kännissä on vaan niiiiiiin vitun kivaa.

Mistä löytyy perustelut että ilmasto muuttaa päihteen vaikutusta? Ai niinkun alkoholikin? Kumma ettei se hollannissa tuntunut eriltä :) Otan osaa että joitain tuttujasi on menehtyneet huumeisiin, mutta 100% varmuudella se ei ole kannabiksesta aiheutunut.

No ei tietenkään venom sulla saa olla määräys valtaa omaas kehoos. Miksä saisit polttaa mitää, kun mäkään en saa poimia ja syödä haluamiani sieniä. Kyllä toiset tietää paremmin mitä saadaan tehdä ja mitä emme. Jos ihmiset Sais olla vapaasti,kohtahan ne olis alasti ja pilvessä. Jeesus.

Mistä löytyy perustelut että ilmasto muuttaa päihteen vaikutusta? Ai niinkun alkoholikin? Kumma ettei se hollannissa tuntunut eriltä :) Otan osaa että joitain tuttujasi on menehtyneet huumeisiin, mutta 100% varmuudella se ei ole kannabiksesta aiheutunut.

Niin siis ilmasto vaikuttaa ihmisen käyttäytymiseen, ei itse päihteeseen.

Mappana: "Liian monta kaveria jotka ovat muuta kuin viinaa vetäneet, ovat poissa (tai tuttava on ehkä parempi sana)."

Niin tassa nyt tuskin puhutaan kannabiksesta johon ainakin itse olen ottanut kantaa kun puhun miedoista huumeista?

Aikasemman linkin uutiseen,

"Kotietsintä liittyi nyt jo lopetetun Viherpeukku-nimisen puutarhakaupan poliisitutkintaan. Poliisi epäilee, että sen kaupoista Tampereella ja Helsingissä myytiin välineitä kannabiksen kasvattamiseen.

Joulukuussa poliisi otti kiinni noin 20 henkilöä epäiltynä osallisuudesta kyseisen liikkeen toimintaan. Poliisi teki tapauksen tutkinnan yhteydessä 150 kotietsintää. "

Tama oli kylla surullinen tapaus. Poliisi tuhosi taysin laillisen yrityksen ja pisti kaverit tutkintavankilaan, taisi joltakin eukkokin lahtea kavelemaan. Firma nurin, mitaan laitonta ei loytynyt.

e. Quotettaminen nyt kusee, no.

Niin siis ilmasto vaikuttaa ihmisen käyttäytymiseen, ei itse päihteeseen.

Aivan. Joten kannabiksen käytön dekriminalisointi tuottaisi tod.näköisesti samanlaisia tuloksia, kuin esim. Hollannissa ja Belgiassa.

Ne ketkä on ehdottomasti tätä vastaan ovat juuri mappanan ja japin tapaiset heebot, jotka ovat itse sitä joskus kokeilleet, mutta koska budi ei ole heille sopinut, niin haluavat ettei kukaan muukaan sitä polta. Eli suomeksi sanottuna vitun nihkeitä jätkiä.

Mulle ei taas viina sovi, mutta mulle on ihan yks hailee jos joku sitä haluaa juoda. En halua että sitä kielletään, vaikka tiedä erittäin hyvin sen aiheuttamat haitat. Ja niitä on moninkertaisesti vs kannabis. Itsehän ikuisena anarkistina polttelen nykyään missä huvittaa. Jos menen leffaan, niin rullaan ja sytytän sen joopelin vaikka Kinopalatsin oven edessä. Näin kun kaikki tekisi, niin ehkä päättäjien puntteihin saataisi vipinää :)

Suomalaiset monessa asiassa tuntuvat kuvittelevan olevansa jotenkin uniikkeja, oli kyse sitten tyomoraalista tai alkoholin kaytosta. Itse en usko tahan ja vuosi ulkomailla tyoskentelya on vahvistanut nakemystani. Esim. kaikki Portugalilaiset jotka tunnen (about 5 kaveria duunin kautta) ovat rauhallisia ja vahan introvertteja tyyppeja, taysin erilaisia verrattuna esim. Espanjalaisiin. Ja kun mennaan baariin, juovat kylla enemman kun mina. Nopeiten humalassa ovat yleensa Espanjalaiset (alkuillasta meno on kun jossain karnevaalissa), monesti nama kaverit saavat jotain rahinoitakin aikaan. Puolalaiset ja Slovakialaiset vetavat kunnon kannit tiukalla viinalla ihan samalla tavalla kun suomalaiset, Tsekkilaiset yleensa juovat enemman kaljaa mutta kylla paikallisiakin nakee sellaisessa kunnossa ettei oikeen puhe enaa kulje. Englantilaisiin verrattuna tuntuu suomalaisten juomakulttuuri usein sivistyneemmalta. :D

Suomalaiset eivat ole mitenkaan poikkeuksillisia naissa joukoissa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kaikkien maiden kansalaiset ovat uniikkeja. Yksilöt käyttäytyvät joukossa samalla tavalla pääosin. Poikkeuksia on mutta kyllä pääjoukko toimii tiettyjen normien mukaan. Ja cooperille tiedoksi että sen lisäksi että olen todennut samaa kuin sinä olen alaa opiskellut ja tämän pohjalta en yleistä sitä mitä näen vaan perustan päässäni yleiskuvan joka on lähinnä seurauksia ja toimia jne.

Kaikkien maiden kansalaiset ovat uniikkeja. Yksilöt käyttäytyvät joukossa samalla tavalla pääosin. Poikkeuksia on mutta kyllä pääjoukko toimii tiettyjen normien mukaan. Ja cooperille tiedoksi että sen lisäksi että olen todennut samaa kuin sinä olen alaa opiskellut ja tämän pohjalta en yleistä sitä mitä näen vaan perustan päässäni yleiskuvan joka on lähinnä seurauksia ja toimia jne.

Tää boldattu on kohta on aika hemmetinmoisessa ristiriidassa sun aiempien postausten kanssa, mitä tulee kannabiksen käyttöön, käyttäjiin ja sen laillistamiseen. :wtf:

siis onhan tää mappana nyt ihan päivänselvä trolli. Kukaan ei voi oikeasti olla noin idiootti.

Edit: Ihan yksinkertaisuudessaan tämä asia menee näin: Oikeusvaltiossa ihmisillä pitäisi lähtökohtaisesti olla vapaus tehdä mitä haluavat. Asioita tulisi kieltää ainoastaan perustelluista syistä, ei tradition tai perusteettomien mielikuvien perusteella. Kannabiksen kieltämiseksi ei mitään tällaisia perusteluja ole, kuten on hyvin tässäkin threadissä käynyt ilmi. Päinvastoin, sen kieltäminen luo ongelmia, joita ei muuten olisi.

Sehän tässä onkin ku tää mappana on tosissaan. Pelottavinta tässä oli tämä lause:

sen lisäksi että olen todennut samaa kuin sinä olen alaa opiskellut ja tämän pohjalta en yleistä sitä mitä näen vaan perustan päässäni yleiskuvan joka on lähinnä seurauksia ja toimia jne.

Sehän tässä onkin ku tää mappana on tosissaan. Pelottavinta tässä oli tämä lause:

Se oli erilaisen ihmisten käyttäytymismalleista eikä sinänsä liittynyt itse mihinkään päihteeseen suoraan. Vaan ihmisten käyttäytymiseen. Johan joku tossa tämänkin todeksi sillä että eri kansat ryyppää eri tavoin. Lue vaan tikusti ne viestit vaan kunnolla. Ja Masa kans.

Se oli erilaisen ihmisten käyttäytymismalleista eikä sinänsä liittynyt itse mihinkään päihteeseen suoraan. Vaan ihmisten käyttäytymiseen. Johan joku tossa tämänkin todeksi sillä että eri kansat ryyppää eri tavoin. Lue vaan tikusti ne viestit vaan kunnolla. Ja Masa kans.

Uskotko ihan tosissasi, että kannabiksen käyttäjät reagoivat aineeseen eri tavalla ilmaston takia? Tai että ilmasto saa ihmiset käyttämään kannabista jotenkin haitallisemmin kuin muiden maiden ihmiset? Vau...

Tässähän tulee ihan Japia ikävä :D

Niin ja vielä odotellaan sitä tutkimusta tai edes jotain mihin perustat sen, että ilmasto vaikuttaa ihmisten päihteiden käyttöön

Siis jos tämä viesti ei ole trollaamista niin mikä sitten on?
Sulle on koitettu vaikka miten monta kertaa selittää, että pilven polttaminen ei ole yhtään sen kummallisempi asia kuin ties miten moni nykyisin laillinen ajanviettotapa. Silti pilvenpoltto on kiellettyä ilman mitään järkevää syytä. Sä kun et tähän enää keksi mitään vasta-argumenttia, koska sellaisia ei ole, niin sitten viestintä menee tuollaiselle tasolle.
Lähe kotiin, sulla ei oo täällä mitään annettavaa.

Uskotko ihan tosissasi, että kannabiksen käyttäjät reagoivat aineeseen eri tavalla ilmaston takia? Tai että ilmasto saa ihmiset käyttämään kannabista jotenkin haitallisemmin kuin muiden maiden ihmiset? Vau...

Tässähän tulee ihan Japia ikävä :D

Niin ja vielä odotellaan sitä tutkimusta tai edes jotain mihin perustat sen, että ilmasto vaikuttaa ihmisten päihteiden käyttöön

No siis ilmasto ei siihen päihteeseen vieläkään vaikuta. Portugalin malliin viitaten täällä ei ole esim. Mahdollista nukkua yötä ulkona tms. Pitää tos illalla laittaa sulle tänne linkkiä mihin viittaan ei pystykykene kännykällä.

Ei löytyny googlesta yhtään artikkelia tai juttua siitä miten ilmasto vaikuttaa päihteiden käyttöön, mutta toivotaan et mappana mullistaa :) Portugaliin vertaaminen johtuu siitä, että siellä on paljon esimerkkejä miten huumeiden dekriminalisointi on vaikuttanut heillä. Suomesta kun ei vastaavia tutkimuksia tietenkään ole olemassa. Sanasta sanaan vaikutukset yhteiskuntaan ja terveyteen ei varmaankaan ole samat Suomessa, mutta jotain suuntaa se kuitenkin antaa. Varsinkin kun samat johtopäätökset on Espanjasta, Hollannista Belgiasta jne. Miksi ihmeessä täällä olisi fiasko laillistaa kannabis? Koska täällä ei voi nukkua ulkona?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom