Aluksi totean, ettei ole tarkoitus nyt alentavasti kenestäkään kirjoitella - jos tyyli siltä vaikuttaa niin vaikuttakoot.
(Ja siis siinä mielessä kyllä haukun, koska tietyllä tavalla kaikki päihteiden käyttäjät jotka niiden etua ajavat vain oman napansa tähden (eli minä halua) omaavat tietyn päihdeongelman)
Niin. Tuosta vertaamisesta: Kun tilastointi on tuttua voi siitä tehdä monta johtopäätöstä jotka kaikki ovat arvailuja (hypoteesi). Portugalin ja Suomen vertaaminen on minun mielestäni tyhmää, koska oli päihde mikä tahansa niin tietynlaista ihmismielen muuntelua tulee silloin yksilötasolla harjoitettua ja kun kahden maan ilmastokin on aivan eri niin ihmiset toimivat eri tavalla. Suomen ja Ruotsin vertaaminen on huomattavasti järjevämpää koska ilmasto.
Ilmasto nimittäin tekee aika paljon, niinkuin tekee esimerkiksi maan historia. En lähtisi vertaamaan esim. Venäjää oikeastaan missään Suomeen.
Historiasta olen kyllä yllättävän hyvin perällä vaikka sitä ei kirjoituksistani uskoisi. Olen lukenut kyllä sodankin aikaisia kirjoituksia tiettyjen "sota huumeiden" käytöstä jne. Ei siitä sen enempää.
Biggiltä hyvin sanottu, että usein henkilökohtainen mieltymys ohjaa asioiden hahmottamista - tietysti ja tottakai, me ollaan ihmisiä.
Omakohtaiset kokemukset aineisiin on huonoja. Liian monta kaveria jotka ovat muuta kuin viinaa vetäneet, ovat poissa (tai tuttava on ehkä parempi sana).
- - - Updated - - -
Vähän on heikkoa, jos kysymykseen vastataan vastakysymyksellä.
Mä voin vieläkin tunnustaa, että otan joskus koska kännissä on vaan niiiiiiin vitun kivaa.