Päihdepolitiikka

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%

"Dekriminalisoinnin myötä huumeiden käyttäjät ohjataan vankilan sijasta hoitoon."

Varmasti parempi näin.
Tämä herättääkin kysymyksiä. Onko kyse senkaltaisesta ilmiöstä että sillä ei ole vaikutusta jos saa vain torut tai pari päiväsakkoa, mutta jos pistetään vaikka muutamaksi viikoksi hoitoon jossa joku Mirjapyykkö kysyy päivittäin "miksi käytät, miksi käytät" ja saat kirjoitella aiheesta esseitä ja keskustella muiden kanssa, niin kummasti tulee mieleen lopettaa se käyttö. Just asking.

Oon myös ihmetellyt sitä kun alkoholismia nykyään pidetään sairautena, niin miksei alkoholisteja pistetä hoitoon? Jokainen puliveivari vuodeksi tahdonvastaiseen hoitoon niin eiköhän häviä tämäkin sairaus kansasta.

:jahas:
Ministeriön muistio: Alkoholin myyntiin kieltoja kiellon päälle, verot ylös ja olut laimeaksi | Yle Uutiset | yle.fi
Saisivat mun mielestä vähentää tota alkoholin myynnin rajotuksia tai vapauttaa kokonaan. Olutkin on niin jumalattoman vanhaa juomaa ja niin syvällä tässäkin kulttuurissa ettei sitä ainakaan tarvii säännöstellä ollenkaa. Muitakin perusteluja tähän riittäis vaikka kuinka ja paljon mutta ette te puusilmät niistä mitään tajua kuitenkaan.
Oluen merkityksestä kertoo se, että Kalevala kertoo oluenpanosta kaksi kertaa vuolaammin kuin maailman luomisesta.

Turhauttavaa.

Ministeriö pudotti viinapommin: Kaljan myynti seis kello 18? | Uusi Suomi

Tossa vielä toinen artikkeli samasta asiasta. Tuolla nostettiin vähän erilaisia pointteja esille. Yllättävää kyllä, osassa niistä oli jopa jonkin sortin järkeä. Aikaisemmin on tuntunut, että ravintola-alan yrittämistä koitetaan systemaattisesti tappaa koko maasta.

–Alkoholijuomien vähittäismyyntiä ei harjoitettaisi sunnuntaisin ja pyhäpäivinä. Tämä vaihtoehto vähentäisi kokonaiskulutusta eniten ja suuntaisi kulutuskysyntää merkittävimmin ravintola-alalle.

–Alkoholijuomien vähittäismyynnin päivittäistä myyntiaikaa lyhennettäisiin erityisesti illan tunneista. Pienellä muutoksella voitaisiin saada aikaan vaikutuksia kokonaiskulutukseen ja myös ravintola-alan toimintaedellytyksiin, jos alkoholijuomien myynti lopetettaisiin sekä kaupoissa, kioskeissa ja huoltamoilla että Alkoissa perjantaisin ja lauantaisin kello 18.

Ministeriö kuitenkin toteaa, että ”vähittäismyyntiaikojen rajoitusten vaikuttavuus on kuitenkin rajallinen”.

–Voi jopa olla, että myyntiaikojen merkittävistä rajoituksista syntyvät negatiiviset tuntemukset ylittäisivät kansalaisten mielissä positiiviset kansanterveydelliset vaikutukset, ministeriö toteaa.

Lisää vain hamstrattaisiin kotiin sitä juomaa, ja mitä enemmän sitä on hamstrattuna sitä enemmän sitä juodaan. Pimeän viinan kauppiaat kiittävät ratkaisuista. Jyväskylään tulvii monesta suunnasta pimeää viinaa ainakin nykyisin, voisin kuvitella että muualla käy ihan samoin. Viinaralli yleistyy jatkuvasti kun holhouksen määrää lisätään.

Lisää vain hamstrattaisiin kotiin sitä juomaa, ja mitä enemmän sitä on hamstrattuna sitä enemmän sitä juodaan.

Mulle itse asiassa kävi viime vuonna parikin kertaa niin, että teki mieli mennä saunaan ysin jälkeen ja juoda pari saunakaljaa. Valitettavasti kaljaa ei saanut enää ostettua. Siitä viisastuneena ostin sitten aina keissin varastoon, jottei lopu kaljat kesken. Parikin kertaa tuli sitten herättyä aamulla sängyltä läppärin vierestä ilman kovinkaan tarkkoja muistikuvia ja taas +20 paskapostia pakkiksella. Joten valtiovalta, saisiko vähän vähemmän holhousta, osaan ryssiä asiani kyllä ilman teidänkin apua.

Muualla euroopassa yleensa ei mitaan pohjia oteta ja baariin mennaan aika myohaan, taalla tsekeissa yleensa aloitetaan illanvietto jossain pubissa kavereiden kesken joskus iltakymmenelta. Iso tuoppi alle euron, kaljaa ei veroteta nimeksikaan (muistaakseni veroprosentti kaljalle joku 3). Siita sitten siirrytaan muualle, suurin osa mestoista ei mene kiinni, tai menee vasta sitten kiinni kun asiakkaita ei enaa ole. Ei ole kiiretta, ei tarvetta vetaa larveja vaikka viinaa saa vuorokauden ympari lahes ilmaiseksi.

Miksi suomessa halutaan tappaa ravintolat, en ymmarra. Eiko ihmisia just pitaisi saada niihin ravintoloihin juomaan sen sijaan etta ryypataan kotona vaan ryyppaamisen takia?

Lisää vain hamstrattaisiin kotiin sitä juomaa, ja mitä enemmän sitä on hamstrattuna sitä enemmän sitä juodaan. Pimeän viinan kauppiaat kiittävät ratkaisuista. Jyväskylään tulvii monesta suunnasta pimeää viinaa ainakin nykyisin, voisin kuvitella että muualla käy ihan samoin. Viinaralli yleistyy jatkuvasti kun holhouksen määrää lisätään.

Asiaa. Mitä lyhyemmän ajan vuorokaudessa kaljaa saa ostaa - sitä enemmän sitä ostetaan kerralla ja roudataan puistossa mukana. Nehän tulee sitten kans juotua kun on kerta ostettukin, ei niitä baarin narikkaan jaksa viedä.
Mitä kalliimpaa alkoholi täällä on - sitä herkemmin sitä lähdetään Virosta hakemaan. Kun kerran Viroon on menty niin ostetaan sitten kunnolla.

Mulle itse asiassa kävi viime vuonna parikin kertaa niin, että teki mieli mennä saunaan ysin jälkeen ja juoda pari saunakaljaa. Valitettavasti kaljaa ei saanut enää ostettua. Siitä viisastuneena ostin sitten aina keissin varastoon, jottei lopu kaljat kesken. Parikin kertaa tuli sitten herättyä aamulla sängyltä läppärin vierestä ilman kovinkaan tarkkoja muistikuvia ja taas +20 paskapostia pakkiksella. Joten valtiovalta, saisiko vähän vähemmän holhousta, osaan ryssiä asiani kyllä ilman teidänkin apua.

Mulle kävi varsinkin viime kesänä lukemattomia kertoja niin että tuli fiilis hakea pari kaljaa kesäillan ratoksi ja mennä johonkin kivalle näköalapaikalle niitä nauttimaan. Vaan kuinka ollakaan, kello yli 21, ei saanut ostaa.
No, tänä kesänä on yhä useammin illanvietossa roudattu mukana kylmälaukkua joka on täynnä kaljaa. Eipähän saatana lopu kesken.

Yks päivä kävi niinkin hienosti että heitin tyttöystävän kasiks töihin, sen jälkeen kauppaan ostamaan päivän safkat, koriin sattui myös hengenvaaralliset 2 puolen litran oluttölkkiä. Hetken olin monttu auki kassalla kun ei myyty kunnes tajusin että kellohan on vasta puol ysi. Tuli oikeen turvallinen olo :)

Muualla euroopassa yleensa ei mitaan pohjia oteta ja baariin mennaan aika myohaan, taalla tsekeissa yleensa aloitetaan illanvietto jossain pubissa kavereiden kesken joskus iltakymmenelta. Iso tuoppi alle euron, kaljaa ei veroteta nimeksikaan (muistaakseni veroprosentti kaljalle joku 3). Siita sitten siirrytaan muualle, suurin osa mestoista ei mene kiinni, tai menee vasta sitten kiinni kun asiakkaita ei enaa ole. Ei ole kiiretta, ei tarvetta vetaa larveja vaikka viinaa saa vuorokauden ympari lahes ilmaiseksi.

Miksi suomessa halutaan tappaa ravintolat, en ymmarra. Eiko ihmisia just pitaisi saada niihin ravintoloihin juomaan sen sijaan etta ryypataan kotona vaan ryyppaamisen takia?

Sinnehän ne pitäisi saada joo, kolmen ison kaljan hinnalla ostaa virosta korillisen lonkeroa. Pitää olla melkoinen meininki baarissa että tuolla suhteella saadaan se jengi sinne. Kulutusrahat vähenevät ihmisillä jatkuvasti ja joskus on mukavaa kännit juoda, mutta baarien hinnoilla ei mitään mahiksia. Eikä se ole baarien vika verotus on nostanut hinnat niin älyttömiksi ettei mitään rajaa.

Pimeälle viinan kauppaamiselle ei tehdä oikeastaan yhtään mitään se on täysin valvomatonta ja kukaan ei kontrolloi edes sitä minkä ikäisille sitä myydään, ja kaikki haittakulut jäävät suomeen. Mutta suomen valtiovallan ratkaisu on että korotetaan veroja ja tehdään erosta viron ja suomen välillä vielä isompi paljon pimeät kauppiaat voivat sillä tienata. Paljonkohan normaaliin pakettiautoon mahtuu lonkero/siiderilavoja? 200? 20 euroa per lava voittoa niin vuorokauden reissulla viroon tekee 4kiloeuroa - löpöt ja kansipaikkaliput. Ja ennen kuin joku sanoo että tollaisen mällin myyminen kestää pitkään niin olen nähnyt miten auto myydään tyhjäksi kolmessa tunnissa. (Vaatii toki etukäteis mainostusta yms yms, mutta ei se kauaa kestä).

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ennen kuin joku sanoo että tollaisen mällin myyminen kestää pitkään niin olen nähnyt miten auto myydään tyhjäksi kolmessa tunnissa. (Vaatii toki etukäteis mainostusta yms yms, mutta ei se kauaa kestä).

Joo ei tuossa kyllä kauaa myydessä mene, itse myin kanssa joskus 50 lavaa lonkeroa (toki oli jo ostajat tiedossa) kun tulin virosta enkä ollut pahemmin asiaa kenellekään mainostanut. Ja jos joku tuttu on lähdössä käymään niin monesti tulee tilattua se 12-15 lavaa kerralla itsellekin niin ei tarvitse suomen hintoja maksaa.
Eli tosiaan, viinan hinta vaan ylös Suomi! Kiitos nam, viroon siis.

Ja tuolla -ei kaljaa 18 jälkeen- ei saada aikaan muuta kuin kauppojen totaalinen jumiutuminen klo 16-18 välillä.

En tiedä mutta suomalaiset ovat varmasti top 5 kansaa juomaan yksin ja salaa. Aiheesta pitäisi joskus jonkun tehdä ihan tutkielma, että miksi näin.

En tiedä mutta suomalaiset ovat varmasti top 5 kansaa juomaan yksin ja salaa. Aiheesta pitäisi joskus jonkun tehdä ihan tutkielma, että miksi näin.
Varmaan yksi syy on tämä julkisen yhteiskunnan suhtautuminen alkoholiin. Kun sitä alkoholin käyttöä ei vain mitenkään voida nähdä osana normaalia elämää, vaan siitä keskustellaan ainoastaan haittojen kautta, ja mietitään (idioottimaisia ja toimimattomiksi todettuja) keinoja alkoholin käytön vähentämiseen. Tämä sitten johtaa siihen että monella, varsinkin keski-iän saavuttaneella tai sitä vanhemmalla miehellä, on täysin epäterve suhtautuminen alkoholiin ja siksi sitä juodaan salaa ja yksin.

Suomen päihdepolitiikka on kyllä täysin naurettava farssi, ja näyttää olevan vielä naurettavampaan suuntaan menossa. Kauankohan menee ennen kuin joku ministeri ihan vakavissan ehdottaa kieltolakia? Sehän on todettu hyvin toimivaksi kautta historian.

Itsekin kun kayn suomessa, juon kotona. :D En sentaan yksin, mutta yleensa jonkun kotona juodaan. Ei suomessa ole oikeen sellaista pubi-kulttuuria naiden mahdottomien saantojen takia. Jos hinnat olisi jarkevia ja viihtyisia pubeja loytyisi hyvalla panimotarjonnalla, niin kyllahan siella mieluummin kavisi kavereiden kanssa istumassa iltaa.

Tama alyton politiikka kannustaa viinan hakemiseen virosta ja ajaa ravintolat nurkkaan. Varmaan viralliset tilastot paranee kun iso osa kaytosta jaa niiden ulkopuolelle, kaipa se on se mika virkamiehia kiinnostaa.

e. Tassa ilmapiirissa jaksa edes puhua mistaan kannabiksen laillistamisesta. Suomi paihteettomaksi ja jeesus!

Mun mielestä suomalaisen alkoholipolitiikan kiteytymä on suomalaisessa turistissa. Helikopterikännissä tuodaan kaverin kuorma-autolla täyslasti saarenmaata autotalliin. Ja oikeesti se on vielä omaan käyttöön.

Mie en kyllä ymmärrä tota (yksin) himassa dokaamista. Jos tekee mieli kaljaa niin meen kantapubiin istumaan kavereiden kanssa ja juomaan sitä kaljaa. Ei se nyt vittu niin paljon maksa, että sitä pitäis hakee rekkalasteittain Virosta ja varastoida kellariin pahan päivän varalle.

Oon varmaan hukannut oman suomalaisuuteni johonkin, kun alkoholi ja muut päihteet on vaan oheistoimintaa sosiaaliselle kanssakäymiselle, enkä istu metsämökin kuistilla haulikonpiippu suussa ja tyhjä viinapullo kädessä :/

Mie en kyllä ymmärrä tota (yksin) himassa dokaamista. Jos tekee mieli kaljaa niin meen kantapubiin istumaan kavereiden kanssa ja juomaan sitä kaljaa. Ei se nyt vittu niin paljon maksa, että sitä pitäis hakee rekkalasteittain Virosta ja varastoida kellariin pahan päivän varalle.

Oon varmaan hukannut oman suomalaisuuteni johonkin, kun alkoholi ja muut päihteet on vaan oheistoimintaa sosiaaliselle kanssakäymiselle, enkä istu metsämökin kuistilla haulikonpiippu suussa ja tyhjä viinapullo kädessä :/

Sä et vaan ole vielä juonut tarpeeksi ;)

En mäkään mielelläni yksin dokaa, mutta mikä vikaa kotona juomisessa on? Jos juo keskimäärin 10 bisseä viikossa, niin pubissa juotuna ne maksaa 2k vuodessa, kun taas viron tuliaisina samasta määrästä maksat pari sataa.

Eiköhän se ryyppääminen suurimmalle osalle ole hupia vain. Se, että ryyppää kotona tai mökillä, ei tarkoita automaattisesti, että henkilö purkaisi pahaa oloaan ryyppäämällä. Jos nyt edes sitä tarkoitit.

Tätyy myöntää, että vaikka mä olen aina sanonut, että ei sitä kaljaa kannata ulkomailta laahata, niin keväällä ostin kymmenen koria (bisseä, siideriä, lonkeroa), kun kerran halvalla ja helpolla sai. Mukavasti meni purjehtiessa ja parasta vielä pantittomat tölkit jotka voi täysin surutta rytätä ja heittää roskiin. Alta 200€ irtosi lähes koko kesän juotavat. Kaiken lisäksi bisse oli karhun nelosta (parasta suomalaista olutta) ja lonkero ihan oikeaa lonkeroa.

Kotiinkin ostan aina sen laatikon. En mä oikein keksi miksi sitä kannattaisi ostaa vähempää. Kyllä ne siellä säilyy seuraavaan juomakertaan asti. Ja ompahan valmiiksi kylmiä.

Keski -ja Länsi-Euroopan sivistysmaissa (Saksa, Hollanti, Ranska, etc.) ei tavitse noita viinaksia hamstrata tai roudailla naapurimaista, kun kohtuuhintaista alkoa on tarjolla 24/7/365. Muukin päihdepolitiikka on sivistyneempää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom