Päihdepolitiikka

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mistä helvetistä sä keksit, että mulla on päihdeongelma? - No, onhan mulla. Koko ajan yritän siitä silti irti...
(ja yhtä huonosti edelleenkin nukun, selvänäkn).

P.S. Mutta kaljaa ja tupakkaa se vain on.

Aika yleistä on. Valitettavan yleistä, että on uinumisongelmaa ihmisillä joilla on myös aivoissa se "viina on hyvää"- geeni. Ja tarkoitus ei ole siis vittuilla taikka vinoilla millään tasoa.

Bentsodiatsepiinit tuppaavat koukuttamaan joitain ihmisiä kovin helposti, jonka vuoksi on ollut keskustelua siitä, että niiden määräämistä pitäisi välttää nykyistä enemmän. Käsittääkseni ei-bentsopohjaisia nukahtamislääkkeitä ei ole kovin paljoa muita kuin Ketipinor ja Atarax, ja näiden etuna on juurikin se, etteivät ne koukuta hieman pidemmässäkään käytössä.

Tässä mielessä Ketipinor on iisimpi ratkaisu, jos miettii vaihtoehtoja.

Mitä olen lukenut netistä niin en tiedä onko tämä kuitenkaan pienempi myrkky kuin varsinaiset nukahtamislääkkeet. Kovia haittavaikutuksia tuollakin lääkkeellä näyttää olevan. En sitten tiedä tuleeko niitä vasta isommilla määrillä.

Mitä olen lukenut netistä niin en tiedä onko tämä kuitenkaan pienempi myrkky kuin varsinaiset nukahtamislääkkeet. Kovia haittavaikutuksia tuollakin lääkkeellä näyttää olevan. En sitten tiedä tuleeko niitä vasta isommilla määrillä.
Niin, kuten kirjoitin, niin en ole lääkäri ja omatkin käyttökokemukset ovat varsin minimaalisia. Listatuista sivuvaikutuksista jonkinlaisena on esiintynyt sydämentykytystä, mutta on vaikea sanoa, että oliko se lääkkeestä vai ylivireystilasta kiinni, mihin lääkettä on alun perin otettu.

Kaikki nappulat eivät sovi kaikille, mutta näitä lääkärit ilmeisesti tuppaavat määräämään ennen kuin kyseeseen tulevat nämä lyhytvaikutteiset bentsodiatsepiinit.

Ketipinori on paska lääke, koska se jumittaa seuraavana päivänä. Tässä suhteessa jopa Tenox on paljon parempi. Tosin bentsoihin syntyy kova riippuvuus, jos pitkään rouskii.

Ite oon tässä nyt viimeiset kolme kuukautta blaadannut budia tai lätkää tollaiset kolme kertaa viikossa. Aikaisemmin ei tälläisiä "kuureja" ole ollut päällä. Mitään haittavaikutuksia en ole huomannut. Ellei sitten alkon käytön vähemistä lasketa huomioon.

Kai musta on tulossa hippi kuitenkin jossain vaiheessa, näin wanhalla iällä?

Tosin omalla kohdalla täytyy tunnustaa, että Tenoxit on melkein aina väärinkäytetty "darralääkkeiksi". Toimivat siihen melkein liiankin hyvin, omalla kohdalla vielä paljon paremmin kuin stressiin / ahdistukseen määrätyt alpraxolamit, minkä pitäisi olla vielä vahvempi bentso.

Kanuunamasikseen näitä nappuloita ei pitäisikään ottaa. Varsinkaan, jos ajatuksena ei ole lopettaa vaan hoidella hetkellistä oloa. Reippaammin juoneet tarvitsevat ymmärtääkseni melkein väkisin hetken aikaa rauhoittavia, kunnes akuutit vieroitusoireet lievenevät, mutta muuten janoisemman tapauksen (alkoholiriippuvaisen) kanssa pitää olla ilmeisesti, ettei kehitä yhteisriippuvuutta bentsojen kanssa, mikä on taas kertaluokkaa paskempi nakki pelkkään viinaan verrattuna.

Juu. Ei mulla oo näihin ryyneihin koko ajan reseptejä päällä ja tiedostan että krapulan parantelut ovat väärinkäyttöä. Minkäänasteisia bentsorefloja ei ole koskaan ollutkaan ja mitään halua sinne ei ole mennäkkään, perustuen siihen mitä olen asiasta kuullut.

Olis ihan mielenkiintosta tietää mitä mieltä benzojen/ryynien käyttäjät on kannabiksesta. Onko kannabis yhtä vaarallista kuin lääkkeet? Ootteko kokeillu kannabista vaivoihin?

Kuten aikaisemmin mainitsin, niin en ole ryynien vakiokäyttäjä. Mutta tiedän muutaman tyypin, jotka ovat bentsoriippuvaisia. Kannabis on paljon vaarattomampi ja vähemmän haitallinen aine kuin bentsot tai tramodoli tai kodeiini.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja viina virtaa :D

Ei mutta tuli tuostakin mielee, että mites sit jos kaikki eläisi päihteettömästi yli 100 vuotiaiksi. Eikös siitä tulisi aikatiukat eläkemenot. Kun tuossa puhutaan 13 miljardin menetyksestä, niin onko siihen laskettu niiden henkilöiden valtiolle tuottamat kulut sitten eläkeiän jälkeen vai loppuuko laskenta elämä eläkeikään...
Sepä, väliin ihmetyttää kuinka nuo on laskettu ja sitten samasta aiheesta lähes päinvastaisesti:
Sunnuntaisuomalainen: Suomessa on alkoholikatastrofi - MTV3.fi - Uutiset - Kotimaa

Katastrofi ja kuitenkin kokonaiskulutus on laskenut viime vuosina ja mikä tärkeintä nuorison kulutus on vähentynyt?
http://www.thl.fi/fi_FI/web/fi/tila...riippuvuudet/alkoholi/alkoholijuomien_kulutus

8606e8a5-aefc-420f-9715-bb92e3cd5187

Mistähän ne keksii ton tilastoida tuon tilastoimattoman kulutuksen? Noppaa heittämällä???

Jaahas, taas ollaan viemassa keskaria pois maitokaupoista. :)

Itse olen asunut Tsekeissa viimeisen vuoden, taallahan kaljaa saa joka paikasta ja sen verotus on todella alhaista. Tasta aiheutuu se, etta sita kaljaa sitten juodaan kirkkaiden sijaan ja valikoimaa on jossain paikallisella huoltoasemalla (tai 24h myymaloissa joita kaupunki on taynna) enemman kun suomalaisissa kaupoissa.

Omaan alkoholikayttaytymiseen tama on vaikuttanut siten, ettei tule enaa ostettua kaljaa kotiin. Sita on aina saatavilla, joten ei tartte santsata.

Toinen asia on, etta juominen on mennyt enemman siihen kaljan nautiskeluun, lahes aina baarissa esim. kotibileiden sijaan koska baarit ovat taalla todella halpoja ja aina auki. Krapuloita ei ole enaa tullut hankittua pitkaan aikaan. Viela tanne tullessa vedin muutamia suomikanneja ja olin tolkuttomassa kunnossa, mutta vaikka Tsekitkin tykkaa kylla ryypata, sellaista katsotaan luonnollisesti vahan kieroon ja itsekin tajusi miten helvetin noloa sellainen on.

Ma uskon etta suomalaiset ei eroa mitenkaan erityisesti muun euroopan ihmisista.. Suomalaiset varmasti tykkaisivat nauttia pienpanimoiden oluita, jos niita olisi saatavilla jarkevaan hintaan. Karjala packit hittoon sielta myymaloista, verotus kuntoon (ei kannusteta kirkkaiden vetamiseen) ja pienpanimoiden tuotteet hyllyille. Asenteet sallivammiksi ja nuorien alkoholin kayttokin jarkeentyy kun se ei ole enaa sellainen kielletty hedelma.

Siinäpä se ongelma miten kertoa ihmisille tuo. Ihmiset on tottunut vanhaan ja pelkää muutoksia. Harva ajattelee omilla aivoilla.

Muutos kohti parempaa alkoholikulttuuria pitais lahtea ihan sielta ministeritasolta. Sen sijaan maalaillaan alyttomia uhkakuvia ja puhutaan jostain alkoholikatastrofeista, sitten tehtaillaan taas jotain veronkorotuksia -> ihmiset ostaa viinansa virosta ja ovat kaikkien tilastojen ulkopuolella.

e. Jotenkin ihan uskomatonta etta naita samoja keskusteluja kaydaan jatkuvasti ministeritasolla, aina vaan uusi naama jauhamassa samaa skeidaa. Just tuota suomen politiikkaa, sen sijaan etta oikeasti olisi munaa hakea muutosta parempaan, jauhetaan vaan ymparipyoreeta skeidaa, esitetaan huolestunutta ja suunnitellaan kaiken rajoittamista.

Suositut

Back
Ylös Bottom