Päihdepolitiikka

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tätyy myöntää, että vaikka mä olen aina sanonut, että ei sitä kaljaa kannata ulkomailta laahata, niin keväällä ostin kymmenen koria (bisseä, siideriä, lonkeroa), kun kerran halvalla ja helpolla sai. Mukavasti meni purjehtiessa ja parasta vielä pantittomat tölkit jotka voi täysin surutta rytätä ja heittää roskiin. Alta 200€ irtosi lähes koko kesän juotavat. Kaiken lisäksi bisse oli karhun nelosta (parasta suomalaista olutta) ja lonkero ihan oikeaa lonkeroa.

Kotiinkin ostan aina sen laatikon. En mä oikein keksi miksi sitä kannattaisi ostaa vähempää. Kyllä ne siellä säilyy seuraavaan juomakertaan asti. Ja ompahan valmiiksi kylmiä.

Eikös tuo laatikko karhun nelosta maksa nelisen kymppiä alkossa? Ihan sairaita hintoja.

Mie en kyllä ymmärrä tota (yksin) himassa dokaamista.

Yksin kotonahan on just parasta. Saa kuunnella just sitä musaa mitä haluaa, grillata tai tehdä muuten hyvää ruokaa. Käydä saunassa jne. Hinta ei ole avainasia tuossa asiassa. Baarissa oleminen on usein ihan perseestä, jonottaa siellä teinipissisten ja melonit kainaloissa olevien idioottien kanssa jotka yrittävät hakea tappelua milloin kenestäkin. Teinipissisten vongatessa tarjoamaan juomia. Sen jälkeen pitää lähteä taksijonoon niiden samojen melonikainaloiden kanssa pyörimään.
Vielä kerran tuon ihanuuden saa kokea jos käy snägärillä.
Kotona ottaessa saa rauhassa sammua ihan mihin tahansa.
Baarissa on joskus harvoin kiva käydä, mutta häviää silti kotona ottamiselle ihan 100-0.

Ehdotus keskioluen laimentamiseksi on mainio. Saataisiin kaikki maukkaat import-oluet pois maitokaupoista ja samalla muistutettaisiin kansaa miten oluen tulee olla nautiskelujuoman sijaan vetistä litkua jota kukaan ei joisi ellei siitä pääsisi känniin. Samalla päästäisiin harventamaan kotimaisten pienpanimoiden liiallista määrää.

En tiedä mutta suomalaiset ovat varmasti top 5 kansaa juomaan yksin ja salaa. Aiheesta pitäisi joskus jonkun tehdä ihan tutkielma, että miksi näin.
En tiedä salaa juomisesta (itse en kalsarikännejä peittele) mutta yksin juominen on joskus jees. Omassa rauhassa kotona, ei kiire mihinkään, voi tehdä miten itse tahtoo, valita itse musiikin, valita mitä leffaa katsoo/mitä peliä pelaa, jne. Omaan tahtiin. Just jees joskus.

Yksikään tätä ehdotusta kannattava ravintoloitsija ei tule saamaan lanttiakaan minulta. Täysin paska ehdotus.

Antiliberaalit, holhoajat, jotain p-koreaa tänne halajavat.

Alkoholismi on huono juttu, mutta se ei ratkea näin. Saattaa jopa pahentaa sitä.

Ministeriön ehdotus on mainio. Saadaan salakapakoita tähän tylsään maahan. Lestinheittäjiä Kurviin (kaduille yleensäkkin) ja kotibisse, viini ja pontikka takaisin kunniaan. Entisaikojen malliin.

Keski -ja Länsi-Euroopan sivistysmaissa (Saksa, Hollanti, Ranska, etc.) ei tavitse noita viinaksia hamstrata tai roudailla naapurimaista, kun kohtuuhintaista alkoa on tarjolla 24/7/365. Muukin päihdepolitiikka on sivistyneempää.

Tämä. :thumbs:

Ministeriön ehdotus on mainio. Saadaan salakapakoita tähän tylsään maahan. Lestinheittäjiä Kurviin (kaduille yleensäkkin) ja kotibisse, viini ja pontikka takaisin kunniaan. Entisaikojen malliin.

Ai hitto pitää mennä vuokraamaan rööperi ja laittomat, voi vähän fiilistellä mihin tulevaisuus on menossa.

[venom];4275284 sanoi:
Eiköhän se ryyppääminen suurimmalle osalle ole hupia vain. Se, että ryyppää kotona tai mökillä, ei tarkoita automaattisesti, että henkilö purkaisi pahaa oloaan ryyppäämällä. Jos nyt edes sitä tarkoitit.

Oli lähinnä ihan huumormielellä heitetty juttu.

Yksin kotonahan on just parasta. Saa kuunnella just sitä musaa mitä haluaa, grillata tai tehdä muuten hyvää ruokaa. Käydä saunassa jne. Hinta ei ole avainasia tuossa asiassa. Baarissa oleminen on usein ihan perseestä, jonottaa siellä teinipissisten ja melonit kainaloissa olevien idioottien kanssa jotka yrittävät hakea tappelua milloin kenestäkin. Teinipissisten vongatessa tarjoamaan juomia. Sen jälkeen pitää lähteä taksijonoon niiden samojen melonikainaloiden kanssa pyörimään.
Vielä kerran tuon ihanuuden saa kokea jos käy snägärillä.
Kotona ottaessa saa rauhassa sammua ihan mihin tahansa.
Baarissa on joskus harvoin kiva käydä, mutta häviää silti kotona ottamiselle ihan 100-0.

Noi ongelmathan ratkee sillä että käy vaan sellasissa baareissa missä on mukavia tyyppejä ja hyvää musaa :)

Mitä tohon bissen myyntiaikojen rajottamiseen tulee, niin ihan paska ideahan se on. Eikä saletisti muuttais tätä suomalaista alkoholikulttuuria mihinkään suuntaan.. Paitsi ehkä huonompaan :D

Ne on eri tyyppejä, jotka lähtee "juomaan" ja jotka lähtee juomaan. Itse kuulun jälkimmäiseen porukkaan ja olen todennut, että on paljon parempi juoda kotona, kuin julkisesti. Enkä todellakaan tässä mitenkään ylpeile tällä "tavallani", mutta mä olen paljon mieluummin selvinpäin, kuin pitelen yllä jotain ohkaista seurusteluhumalaa. Seuraava tuoppi kiinnostaa baarissa enemmän kuin pillu. Mieluummin menen (nykyisin) hakemaan seuraa tai tapaamaan ihmisiä täysin selvinpäin. Jos alan juoda, niin siinä sillon pärjään parhaiten omassa seurassani, omassa kämpässäni.

EDIT: Ja viihdyn myös humalassa parhaiten yksinäni, kun saa keskittyä itseensä, eikä tarvitse pelata sitä sosiaalista strategiapeliä, missä ylilyöntien todennäköisyys on myös suuri.

Ne on eri tyyppejä, jotka lähtee "juomaan" ja jotka lähtee juomaan. Itse kuulun jälkimmäiseen porukkaan ja olen todennut, että on paljon parempi juoda kotona, kuin julkisesti. Enkä todellakaan tässä mitenkään ylpeile tällä "tavallani", mutta mä olen mieluummin selvinpäin, kuin pitelen yllä jotain ohkaista seurusteluhumalaa. Oikeastaan se seuraava tuoppi kiinnostaa baarissa enemmän, kuin pillu. Mieluummin menen (nykyisin) hakemaan seuraa tai tapaamaan ihmisiä täysin selvinpäin. Jos alan juoda, niin siinä seurassa pärjää parhaiten omassa seurassa, omassa kämpässä.

Niin. Kun Baareissa tapahtuneen juomisen johdosta haitat ylittävät hyödyt on luonnollista siirtyä kotiin juomaan. Itsellä oli yli 10v tauko kun on viimeksi liikkunnut baareissa. Alkoi vaan olla noita haittoja enemmän. Tuli sekoiltua vieraiden naisten kanssa, tarjottua koko ravintolalle kierroksia, sanottua pahasti muutamille (aiheesta kyllä), hukattua tavaroita, juotua liikaa, kauhea darra, hirveä morkkis...haluatteko että jatkan.

Nykyään juominen on "juomista" eli kun siihen on mahdollisuus tai tekee mieli siihen kuuluu paljon muutakin. Käyn salilla tai muuta hikiliikuntaa, laitan puolikkaan sian uuniin, valkkari kylmiin, pihasauna lämpiämään, ja sitten soittelen / fiilistelen ja otan viiniä ja N A U T I N. Aamulla joskus voi pää vähän särkeä mutta kaikki muut nuo edellämainitut ovat poissa.

Joskun emännän kanssa mennään kylpyyn juodaan kuoharia ja katotaan leffaa. Yksinkertaista mutta parasta.

Ja juu olen vanha.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Helsingissa on kylla hyvia pubeja joista saa hyvia oluita, mutta kun se tuopin hinta on sitten jotain 7-8 euroa niin onhan se vahan liikaa. Enka ma silti usko etta tuo baarit mitaan rahasampoja on...

Helsingissa on kylla hyvia pubeja joista saa hyvia oluita, mutta kun se tuopin hinta on sitten jotain 7-8 euroa niin onhan se vahan liikaa. Enka ma silti usko etta tuo baarit mitaan rahasampoja on...

Paljon on muuten tsekeissä sen baarimikon/tsubun liksa kk?

Eli jos laskee sen mukaan paljonko se baarin työntekijä sais tuoppeja per kk, jos kaik menis tuoppeihin? Ja näitä vertaa sitten Suomi-Tsekki.

Paljon on muuten tsekeissä sen baarimikon/tsubun liksa kk?

Eli jos laskee sen mukaan paljonko se baarin työntekijä sais tuoppeja per kk, jos kaik menis tuoppeihin? Ja näitä vertaa sitten Suomi-Tsekki.

Baaritsubu tienaa varmaan joku 400-500 euroa kuussa, keskipalkka on taalla joku 800. Mutta taalla on aina tapana antaa tippia, joten siita tulee tietty ekstraa. Iso tuoppi voidaan pyoristaa euroon tipin kanssa.

Oma palkka taalla on joku 1300-1400 euroa. Siita jaa parhaillaan saman verran saastoon kun Helsingissa jai ~3000e liksasta. Ihan vaan antamaan perspektiivia, vaikka taalla liksat onkin niin alhaisia, niin monet asiat ovat 3-4 kertaa halvempia.

e. Toi siis olettaen etta tekisi tayspaivaduunia, yleensahan noita hommia tekee opiskelijat. Taalla iso osa pienista ravintololoista on sellaisia perheyrityksia, eli joku pariskunta pitaa sita ja asuu ylakerrassa, rafloista saa yleensa ruokaakin tonne 24.00 asti.

ee. En asu siis Prahassa, siella on kalliimpaa. Brnossa ei ole turisteja joten hinnat on alhaisemmat.

Tapahtuu se juominen missä tahansa on se pirun mukavaa touhua. Itse olen vähän 50/50 vaiheella kun otetaan vertailuun kotona juominen tai baarissa.

Kotosalla on mukava juoda hyvässä seurassa, jolloin sitä pätäkkää säästyy helvetisti. Kerrostalo kaksioon ei kovin paljon mahdu porukkaa, joten yleensä ei voi kutsua kuin lähimpiä kavereita. Kotibile ajat ovat näköjään jäänyt sinne mopoikään.

Baareissa on taas mukava käydä, koska ihmisiä on paljon ja humalan vahvistuessa kaikki ovat paljon sosiaalisempia. Jännä kun kännissä osaa puhua monia kieliä sujuvammin kuin selvinpäin :D ainut miinus baareissa ravaamisessa on tuon rahan kulutus..

Taalla iso osa pienista ravintololoista on sellaisia perheyrityksia, eli joku pariskunta pitaa sita ja asuu ylakerrassa, rafloista saa yleensa ruokaakin tonne 24.00 asti.

ee. En asu siis Prahassa, siella on kalliimpaa. Brnossa ei ole turisteja joten hinnat on alhaisemmat.

Tommonen meininki uupuu melkeen kokonaan suomesta. Perustetaan kyllä asioita mutta sitten väsytään siihen yrittäjyyteen, kun joutukin tekeen töitä.

Pikkulintu on menestynyt juurikin sen takia, kun yrittäjä omistautui sille baarillensa. (Tervetuloa Pikkulintuun!) Hinta tietysti on aika ripeää mutta toisaalta keskipalkan ollessa 3000 suomessa on tuo 6-10€ samoissa linjoissa tsekkien kanssa. Ottaen huomioon sen, että ovat tuontioluita mitä täällä kalliilla saa (poislukien "in ja pop" mestojen ylihinnoitellut lapinkullit)

Tommonen meininki uupuu melkeen kokonaan suomesta. Perustetaan kyllä asioita mutta sitten väsytään siihen yrittäjyyteen, kun joutukin tekeen töitä.

Pikkulintu on menestynyt juurikin sen takia, kun yrittäjä omistautui sille baarillensa. (Tervetuloa Pikkulintuun!) Hinta tietysti on aika ripeää mutta toisaalta keskipalkan ollessa 3000 suomessa on tuo 6-10€ samoissa linjoissa tsekkien kanssa. Ottaen huomioon sen, että ovat tuontioluita mitä täällä kalliilla saa (poislukien "in ja pop" mestojen ylihinnoitellut lapinkullit)

Joo, pitkia paivia nuo yrittajat kylla tekevat taalla. Aukioloaikojen kanssa ei ole niin justiinsa, monet paikat on auki niin kauan kun asiakkaita riittaa.

Ihmisilla onkin sitten ne omat kapakat joissa kaydaan syomassa, juomassa ja tunnetaan omistajat, lahiraflaan mennessa tuntuu kun kotiin tulisi. :D Oman lahiraflan myyja viela sattuu puhumaan englantia niin voi vaihtaa aina kuulumiset ja paivisin siita saa aina ihan hyvan menun ~kolmella eurolla.

e. En nyt halua kuulostaa silta, etta hehkutan tsekkia ilman mitaan kritiikkia koska asun taalla. Vuoden asumisen jalkeen tajuaa miten moni asia suomessa on hyvin verrattuna tahan maahan mika on monessa asiassa ihan taysi takapajula. Mutta pubikulttuuri, sita kaipaisin suomeen. :)

Omalta ajaltani ni baarimikkojen tuntipalkka oli muistaakseni 9,86e tai ku kysyin. Eli saa olla tyytyväinen jos saa lisien kanssa sen 1500e kk koska työtunteja aina normaalia 150h per kk. Vuokrat ja verot ja muut kustannukset pitää Suomessa sen tuopin hinnan korkealla, ottaen vielä huomioon kuinka halvalla baari saa sitä kaljaa niihin tynnyreihinsä.

Omalta ajaltani ni baarimikkojen tuntipalkka oli muistaakseni 9,86e tai ku kysyin. Eli saa olla tyytyväinen jos saa lisien kanssa sen 1500e kk koska työtunteja aina normaalia 150h per kk. Vuokrat ja verot ja muut kustannukset pitää Suomessa sen tuopin hinnan korkealla, ottaen vielä huomioon kuinka halvalla baari saa sitä kaljaa niihin tynnyreihinsä.

Mun matikalla - tsekkien keskipalkka 800, suomalaisten 3000 ja baarissa 400-500 ja täällä 1500 - 2000 (lisien kanssa ja pakko tämä on laskea sen täyden 160 tunnin mukaan). Eli aika samoissa linjoissa mennään. Tsekeissä tietty ruoka ja ulkona syöminen varsinkin halvempaa (mitä nyt ymmärsin).

Suomalainen tapa on se, että keittiöt laitetaan ajoissa kiinni "ajaa" ihmiset dokaamaan. keittiöt pitäis olla auki sinne yhteen ja sitten olis kiva ottaa vaikka oluen oheen burgeri. Varmaan vaan liian kallista ja suomalaiset kun on tottuneet juomaan baarissa ja syömään sitten erikseen ravintolassa.

Täysin erilaista mitä esim. Briteissä. Mennään sunnuntaina porukalla kapakkaan tilataan "roskaruokaa" juodaan tuoppi tai kaksi, istutaan päivää ja pälistään niitä näitä. Sitten lähetään kotiin illaksi. SUomessa kun menet sunnuntaina ravintolaan ja syöt ja juot bissen niin jo on ihme, että joku ei kysy "meinaaks sä ruveta ryyppään". Ihan kuin oluella ei olisi mitään muuta funktiota kuin kännääminen.

Ok, en mä enää muista mihin aikaan Briteissä purilaisten tarjonta Pubeissa loppui, mutta kuitenkin...

Täysin erilaista mitä esim. Briteissä. Mennään sunnuntaina porukalla kapakkaan tilataan "roskaruokaa" juodaan tuoppi tai kaksi, istutaan päivää ja pälistään niitä näitä. Sitten lähetään kotiin illaksi. Suomessa kun menet sunnuntaina ravintolaan ja syöt ja juot bissen niin jo on ihme, että joku ei kysy "meinaaks sä ruveta ryyppään". Ihan kuin oluella ei olisi mitään muuta funktiota kuin kännääminen.
Saman ilmiön voi havaita hieman eri muodossa, jos päätät lounaan yhteydessä nauttia esim. oluen/viinin, joskus jopa kaksi(!). Heti on joku tenttaamassa, että ei kai sitä voi keskellä viikkoa / keskellä päivää nauttia alkoholia missään muodossa. Samalla logiikalla joka perjantai ja lauantai on tietysti oltava humalassa.

Ei vaan pysty ymmärtämään ihmisiä, joiden täytyy katsoa kalenterista että kuuluuko sitä alkoholia juoda vai ei.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom