Päihdepolitiikka

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ja huolestuttavaa on myös se, että hän ei ole masentunut. Luultavasti stressistä johtuvaa unettomuutta eikä nyt edes kauhean vakavaa sellaista.

Kiinnostaa, että miten ei saa sitä stressiä sitten purettua muulla kuin lääkkeillä (ja vielä vahvoilla)? Jos ei siis ole kovin vakavaa?

Kiinnostaa, että miten ei saa sitä stressiä sitten purettua muulla kuin lääkkeillä (ja vielä vahvoilla)? Jos ei siis ole kovin vakavaa?

Käynyt juttelemassa jollekkin lääkärille asiasta ja kun on alettu miettimään, että mistä unettomuus johtuu niin ovat tulleet siihen tulokseen että hänellä on stressiä mutta ei okein itsekään tiedä mistä on stressaantunut, mutta tunnistaa kyllä unettomuuden syyn stressiksi. Mun mielestä on kyllä ihan vitun perseestä, että tälläiseen asiaan syötetään tämänkaltaisia lääkkeitä. Erittyykö muuten lääkettä vastakkaiseen osapuoleen syljen kautta? Itse en nimittäin halua olla missään tekemisissä kyseisin paska lääkkeen kanssa.

Onko jollakin kokemuksia ketipinorista? Kyseessähän on siis antipsykoottinen lääke, jota käytetään mm. masennuksen, skitsofrenian ja unettomuuden hoidossa. Tyttöystävälle määrättiin ketipinoria muistaakseni 25mg päiväannostukella unettomuuteen, koska melatoniini ei auttanut. Hieman oon kyllä huolissanu kun lukee netistä mahdollisista sivuvaikutuksista. Löytyy aina huimauksesta pysyviin elintoimintojen ja aivojen toimintahäiriöihin. Tuoteselosteessa ei noista pysyvistä haitttavaikutuksista ole juurikaan mainintaa, mutta esimerkiksi wikipediassa ja keskustelupalstoilla näistä on aikamoista juttua.

On ollut mulla unilääkkeenä, tai paremminkin nukastamislääkeenä. Helvetin turvallinen ja hyvä lääke, verrattuna vaikka bentsodiatsepaameihin. Mulla ei ole ollut ainakaan mitään valittamista. Tosin jos vaikean unettomuuden vuoksi herää jo muutaman tunnin päästä, vaika on ottanut parikin nappia, niin on vaikea ja pirun väsynyt olo, mistään ei tule mitään. Tuo lääke ei ole kuitenkaan mitenkään päihdyttävä, toisin kuin vaikka bentsot.

Ihan turhaa huolit. Lueppa vaikka jonkun perus särkylääkkeen tuoteselostetta, niin sieltä löytyy kaikki samat "mahdollisena sivuvaikutuksena".

Ja aina ei kannata uskoa internetin keskustelupalstoihin. Eihän lääkäreitäkään tarvittaisi, jos osaisi netin kautta diagnosoida itsensä ja hakea oikeat lääkkeet.

Mun mielestä on kyllä ihan vitun perseestä, että tälläiseen asiaan syötetään tämänkaltaisia lääkkeitä. Erittyykö muuten lääkettä vastakkaiseen osapuoleen syljen kautta? Itse en nimittäin halua olla missään tekemisissä kyseisin paska lääkkeen kanssa.

Ota nyt ihan rauhassa. Skitsopotilaat vetää tuota lääkettä kymmenkertaisilla annoksilla, kun taas unettomuuteen se toimii pienellä määrällä.

Mistä nyt oikein keksit, että kyseessä on "paska lääke"?

"Haittavaikutuksena kuolema". Aikamoista kamaa.

Eikö nyt sitten kannabis (se parempi laatu) toimisi tuollaiseen masennukseen? Vai mitä sanoo myssyn puolestapuhujat?
No toimis varmaan paskempikin laatu, mut Ketipinorit ja Tenoxit tuottaa rahaa myös valtiolle toisin kuin hamppuviljelmät joten niillä mennään.

Mistä nyt oikein keksit, että kyseessä on "paska lääke"?
No kyllä minäkin tuollaisia myrkkyjä aika paskoina pidät, enkä usko että niistä kukaan kovin pitkäaikaista onnea saa, eihän tuollaiset kemikaalit hoida kuin oireita. Tärkeintä olis varmaan löytää se syy siihen masennukseen ja hoitaa sitä terapiassa.

kun taas unettomuuteen se toimii pienellä määrällä.
Sitä voi aika huoletta ottaa erään lääkärin kommenttien mukaan runsaamminkin, kuin yleisesti määrättyä 1-2 tablettia. Jossain vaiheessa pitäisi lamppujen sammua.

Alkuperäiselle kysyjälle, niin sitä määrätään kai useimmiten silloin, jos unettomuus johtuu jonkinlaisesta ahdistustilasta tai levottomuudesta, jonka johdosta ei saa nukuttua. Se (ketiapiini) sitoutuu käsittääkseni näihin tiettyihin aivojen välittäjäainereseptoreihin ja auttaa rauhoittumaan, jonka lisäksi väsyttävä vaikutus tulee siitä, että se salpaa aivojen histamiinireseptoreita (vrt. väsyttävät antihistamiinit, kuten Atarax).

Ei se mitenkään ihmeellinen nappula ole, jota pitäisi mitenkään pelätä, eikä kyllä toisaalta valitettavasti mikään kovin kummoinen nukahtamislääkekään sen puolesta, mitä olen joskus joutunut testaamaan - ainakaan noilla pienillä määrillä.

Jep kyllähän se tuon avulla unta saa mutta aamulla ei meinaa sängystä ylös päästä ja mielialan vaihtelut on välillä lääkkeen oton jälkeen ikäviä. "Paska lääke" oli ehkä hieman huonosti sanottu mutta tarkoitin sitä, että kyseessä on neutroleptinen skitsofrenia lääke, joka on kuitenkin aika kovaa kamaa ja sitten tätä annetaan unettomuuteen, joka ei mielestäni ole mitenkään järkevää.

Kuten linssi mainitsi, mielestäni ensisijainen hoito on kuitenkin nyt löytää se stressin lähde ja hoitaa sitä sen mukaan.

Ja kiitti vielä maxillekkin asiallisesta vastauksesta. Kyllä täältä pakkotoistolta saa vaan hyvää tietoa, ehkä pitäisi jättää suomi24 vähemmälle tälläisissa ja kaikissa muissakin asioissa. Pitää katsoa miten asia etenee ja vaihtaa lääkettä sitten jos haittavaikutuksia ilmenee.

...joka on kuitenkin aika kovaa kamaa ja sitten tätä annetaan unettomuuteen, joka ei mielestäni ole mitenkään järkevää.
Bentsodiatsepiinit tuppaavat koukuttamaan joitain ihmisiä kovin helposti, jonka vuoksi on ollut keskustelua siitä, että niiden määräämistä pitäisi välttää nykyistä enemmän. Käsittääkseni ei-bentsopohjaisia nukahtamislääkkeitä ei ole kovin paljoa muita kuin Ketipinor ja Atarax, ja näiden etuna on juurikin se, etteivät ne koukuta hieman pidemmässäkään käytössä.

Tässä mielessä Ketipinor on iisimpi ratkaisu, jos miettii vaihtoehtoja.

Mä testasin kerran nukahtaa ketipinorilla. 25mg nappulan otin illalla naamaan. Nukuin ihan hyvin, mutta koko seuraavan päivän olin täysin aivokuollut. Töissä jumitin kuola poskella, kuin olis lobotomia suoritettu. Ja sit tuota osa vielä vetää 600mg päivässä :dance: No joo joo, toleranssi nousee, mutta kuitenkin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Muija jolta yhden tuollaisen sain, sai alunperin nuo nukahtamiseen kanssa. Annos 1,5v:ssä 25mg->300mg. Kerta-annoksena siis nukahtamiseen. Tuohon päälle on mielialalääkkeitä kaksisuuntaisen hoitoon.

Itsellä on ollut todella pahoja uniongelmia ja jos pitkästä aikaa heittää huiviin 50 mg Ketipinoria, niin suloinen uni on hyvää ja pitkää (joskin unet on vähän vallattomia, joskus). Tuohonkin lääkkeeseen vaan tottuuu, eli ei niitä kannata joka ilta ottaa, edes varmuuden vuoksi, vaan sitten, kun todella tarvitsee.

- - - Updated - - -

Muija jolta yhden tuollaisen sain, sai alunperin nuo nukahtamiseen kanssa. Annos 1,5v:ssä 25mg->300mg. Kerta-annoksena siis nukahtamiseen. Tuohon päälle on mielialalääkkeitä kaksisuuntaisen hoitoon.

300 mg?. Lääkäri en ole, mutta tuollainen määrä viittaa jo joidenkin "harhojen" hoitamiseen. Bi-polaarin lääkityksessä päteekin varmaan jo erilaiset metodit.

Toleranssi on kasvanut niin paljon tuossa ajassa, ettei pienempi annos sano enää mitään. Kaksisuuntaista hoidetaan sitten muilla lääkkeillä hänellä, tuo 300mg on tällähetkellä unettomuuden hoitoon.

No kyllä minäkin tuollaisia myrkkyjä aika paskoina pidät, enkä usko että niistä kukaan kovin pitkäaikaista onnea saa, eihän tuollaiset kemikaalit hoida kuin oireita. Tärkeintä olis varmaan löytää se syy siihen masennukseen ja hoitaa sitä terapiassa.

Sen tarkemmin en lääkettä tunne niin en sano mitään itse aineesta. Joskus on pakkohoitaa ensin oireita ja sitten vasta syytö. Voi jopa syy kadota oireitten poistamisen johdosta. Unettomuus on meinaan sen verran vittumainen vaiva, että siitä kun alkaa kärsimään niin kasaatuu kaikki ongelmat aikalailla sen ympärille. Sitten kun saa itsensä virkoisammaksi on hiukan enemmän avaimia hoitaa syytä.

Sitä on vaikea kuvailla mitä olla aivan saatanan loppu, mutta silti ei saa unta. Se on todella vittumaista. Been there done that.

...
Ei se mitenkään ihmeellinen nappula ole, jota pitäisi mitenkään pelätä, eikä kyllä toisaalta valitettavasti mikään kovin kummoinen nukahtamislääkekään sen puolesta, mitä olen joskus joutunut testaamaan - ainakaan noilla pienillä määrillä.

Kyllä mulla Ketipinor toimii, kun sitä harvakseltaan ottaa. Ennen, kuin hain lääkäriltä apua univaivoihin, käytin tryptofaania (myytiin silloin purkissa jauheena bulkkihintaan) ja sitä kun otti 20 grammaa, niin ei aikaakaan, kun valot sammui. Siihenkin silti tottui, eli pari yötä sai jauheella unta ja sitten valvottiin senkin edestä.

Oletko lääkäri? Otaksuin vain asiantuntemuksesi pohjalta. Psykoterapeutillakin olen muutaman kerran käynyt unia tutkituttamassa, mutta silloin se tuntui ihan rahastukselta jja paskanjauhannalta.

Oletko lääkäri? Otaksuin vain asiantuntemuksesi pohjalta. Psykoterapeutillakin olen muutaman kerran käynyt unia tutkituttamassa, mutta silloin se tuntui ihan rahastukselta jja paskanjauhannalta.
No lukuja vaille eli en todellakaan :D Mulla on ollut välillä kausia, että nukahtaminen on tuottanut ongelmia, niin olen joutunut asiaan hieman tutustumaan. Tuttavapiirissä on kyllä lekuria ja psykologia.

Mutta ratkaisu omalla kohdallani on ollut yksinkertainen: ei ryyppää, niin saa nukuttua :)

lisäys. hmm, taisi olla kyllä eräs jakso, jossa nukahtaminen meni niin, että yhdellä 25mg:n nappulalla nukahti ihan suht helposti ensimmäiset pari, kolme yötä. Sen jälkeen tuosta ei ollut enää moksiskaan ja pari seuraavaa yötä meni vähän munilleen. En joutunut sen suuremmin noiden kanssa puljaamaan, kun nukkuminen lopulta mulla aina normalisoituu, kun tajuaa olla ihmisiksi.

Tuokin nyt tietysti viittaisi jonkinlaiseen toleranssiin. Pitäs kysellä asiasta.

No lukuja vaille eli en todellakaan :D Mulla on ollut välillä kausia, että nukahtaminen on tuottanut ongelmia, niin olen joutunut asiaan hieman tutustumaan. Tuttavapiirissä on kyllä lekuria ja psykologia.

Mutta ratkaisu omalla kohdallani on ollut yksinkertainen: ei ryyppää, niin saa nukuttua :)

lisäys. hmm, taisi olla kyllä eräs jakso, jossa nukahtaminen meni niin, että yhdellä 25mg:n nappulalla nukahti ihan suht helposti ensimmäiset pari, kolme yötä. Sen jälkeen tuosta ei ollut enää moksiskaan ja pari seuraavaa yötä meni vähän munilleen. En joutunut sen suuremmin noiden kanssa puljaamaan, kun nukkuminen lopulta mulla aina normalisoituu, kun tajuaa olla ihmisiksi.

Tuokin nyt tietysti viittaisi jonkinlaiseen toleranssiin. Pitäs kysellä asiasta.

Mielenkiinnosta selvennän: Eli siis oot ottanu kuppia rankasti (= jonkinsortin päihdeongelma) ja tästä saanut sitten unettomuutta ja sen jälkeen pilleriä lääkäriltä. Ja unettomuus tulee esille viinan lotraamisen jälkeen/kanssa?

Eli lähinnä kiinnostaa mikä siihen unettomuuteen on ajanut? Tuskin synnynnäistä? Kaakku84:ltä myös kiinnostaa samat hommat.

Mielenkiinnosta selvennän: Eli siis oot ottanu kuppia rankasti (= jonkinsortin päihdeongelma) ja tästä saanut sitten unettomuutta ja sen jälkeen pilleriä lääkäriltä. Ja unettomuus tulee esille viinan lotraamisen jälkeen/kanssa?

Eli lähinnä kiinnostaa mikä siihen unettomuuteen on ajanut? Tuskin synnynnäistä? Kaakku84:ltä myös kiinnostaa samat hommat.
Heh, mistä sää sait päähäsi, että mua kiinnostaa lähteä kommentoimaan tuollaisia spekulointeja?

Noista nappuloista voin keskustella, nää on kaikesta huolimatta mielenkiintoisia asioita.

Heh, mistä sää sait päähäsi, että mua kiinnostaa lähteä kommentoimaan tuollaisia spekulointeja?

Noista nappuloista voin keskustella, nää on kaikesta huolimatta mielenkiintoisia asioita.

Mielenkiinnosta. Koska itse ei ole ikinä tarvinnut juurikaan mitään lääkkeitä. Viisaudenhammas, umpisuoli, allerginen reaktio ja vyöruusu - lääkkeet jää iteltä syömättä. Antibiootit menee mutta särkylääkkeet palautan vanhana takaisin apteekkiin. Joten en itse siis ymmärrä miksi tarvitaan lääkettä nukkumiseen, kun itsellä ei mitään ongelmia ole - täten kyselen "tyhmiä".

Mikään pakkohan ei ole vastata - tietystikään. Kysyä saa kuitenkin. :)

Ja kuten sanoit, niin ovat mielenkiintoisia asioita. Vaikka otos täällä on pieni, niin tietoa voinee sopeuttaa työelämään/harrastustoimintaan. Kun tietää mimmosia "oikeita sivareita" pillereistä tulee ja missä pohjat niiden käyttämiselle niin on helpompi johtaa asioit... eikun ihmisiä. :) Kukaan ei yleensä mainosta lääkitystään - saatika ongelmiaan.

Mistä helvetistä sä keksit, että mulla on päihdeongelma? - No, onhan mulla. Koko ajan yritän siitä silti irti...
(ja yhtä huonosti edelleenkin nukun, selvänäkn).

P.S. Mutta kaljaa ja tupakkaa se vain on.

Back
Ylös Bottom