Voi olla, mut mun mielestä hommassa kävis niin et ongelmakäyttäjiä tulisi lisää paljon, ja juurikin jo siinä ikähaarukassa missä on jo ongelma ryhmää eli 15-30v. Suomalaiset ei tartte yhtään enempi päihteitä ja imo alkoholilakia vois jopa tiukentaa.
Kuinka usein uskot tavallisen työssäkäyvän perheenisän tai -äidin ajautuvan narkkariksi tai alkoholistiksi?
Mitä yritän sanoa, on se, että elämäntilanne ajaa pääsääntöisesti päihteiden ongelmakäyttöön, eikä toisin päin. Eivät edes kovat huumeet, saatika kannabis, aiheuta välitöntä fyysistä riippuvuutta. Ei ne nistit ole mitään entisiä perheellisiä duunareita, jotka ovat vahingossa ajautuneet huumeiden maailmaan, vaan pääsääntöisesti henkilöitä, joita ei alunperinkään kiinnostanut paskaakaan olla osana toimivaa yhteiskuntaa.
Ei nistejä ym. elämäntapahippejä kiinnosta, onko se kannabis laillista vai ei. Sen sijaan jotain tavallista perheenisää voi kiinnostaakin ja siksi tyydytään vain vetämään viikonloppuisin se pullo viinaa, kun se on ainoa laillinen tapa nollata. Kun suurin osa pystyy vetämään "hallitusti" kerran-pari viikossa pään sekaisin viinalla, niin miksi uskot, että homma riistäytyisi juuri kannabiksen kohdalla käsistä?
Eli tiivistettynä: kannabiksen kieltolaki ei vaikuta niihin, joihin sen on tarkoitus vaikuttaa. Sen sijaan kieltolain ansiosta moni tavallinen ihminen tuomitaan rikolliseksi, mikä edistää syrjäytymistä ja päihteiden väärinkäyttöä.
Mut mun on aika turha edes tästä keskustella kun ei kosketa juurikaan. Tulee vaan mieleen että onko jonkin sortin päihdeongelmaa kun pitää stressata sitä et onko joku laillista vai ei.
Ei kosketa muakaan, kuten ei kosketa raiskaukset, abortin kieltäminen tai moni muukaan asia. Silti asioista voi keskustella. Mä laillistaisin kannabiksen, koska uskon, että siitä olisi yhteiskunnalle hyötyä, myös taloudellista. Sä ilmeisesti vastustat sitä, koska se on sun mielestä hippien juttu, eikä sua kiinnosta poltella?