Päihdepolitiikka

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Voi olla, mut mun mielestä hommassa kävis niin et ongelmakäyttäjiä tulisi lisää paljon, ja juurikin jo siinä ikähaarukassa missä on jo ongelma ryhmää eli 15-30v. Suomalaiset ei tartte yhtään enempi päihteitä ja imo alkoholilakia vois jopa tiukentaa.

Mut mun on aika turha edes tästä keskustella kun ei kosketa juurikaan. Tulee vaan mieleen että onko jonkin sortin päihdeongelmaa kun pitää stressata sitä et onko joku laillista vai ei.

Ei sitä kukaan stressaa. Vaan ihmettelee.. poltan mä sen jointin joka tapauksessa missä haluan ja milloin haluan oli se sitten kiellettyä tai ei. Sakotkin olen valmis maksamaan sen tähden, että saisin pitää vapauteni aikuisena ihmisenä päättää omista tekemisistäni. Taidanpa lähteä tästä Eduskuntatalon portaille sytyttämään yhden.

Tuskin menee eduskunnas läpi, mutta ainahan sitä kannattaa yrittää. Miksi ongelmakäyttäjät lisääntyisivät kun nykyäänki saa kannabista joka paikasta ja miksi ihmeessä kannabis luokitellaan porttihuumeeksi, eiköhän se siitä kuningas alkomahoolista lähe kaikki?

Voi olla, mut mun mielestä hommassa kävis niin et ongelmakäyttäjiä tulisi lisää paljon, ja juurikin jo siinä ikähaarukassa missä on jo ongelma ryhmää eli 15-30v.

Jos olet sitä mieltä niin yritä sitten perustella se jotenkin.

Mut mun on aika turha edes tästä keskustella kun ei kosketa juurikaan. Tulee vaan mieleen että onko jonkin sortin päihdeongelmaa kun pitää stressata sitä et onko joku laillista vai ei.

Vaikken itse mitään laittomia päihteitä käytäkkään, kyllä se minua silti kiinnostaa että mihin minunkin maksamat verorahat menevät. Tämä nykyinen "kieltolaki" nyt vaan on taloudellisesti ja inhimillisesti niin äärettömän typerä järjestely. Silkkaa typeryyttä. Ei voi muuta sanoa.

Taisit tunnistaa itsesi tuosta mun viestistä...

Eikun mä tunnistin sinut mielipiteinesi. Sinähän et nimittäin salli sitä, että joku on tässä(kään) asiassa erimieltä. Lyöt varmaan :D MUAHAHA.

Paas ny tänne sit sitä faktaa miten se budi sut saa tehokkaammaks yhteiskunnan yksilöksi.

Eikun mä tunnistin sinut mielipiteinesi. Sinähän et nimittäin salli sitä, että joku on tässä(kään) asiassa erimieltä. Lyöt varmaan :D MUAHAHA.

Aina saa olla eri mieltä. On vaan hölmöä lähteä väittelemään asiasta mistä ei ole tietoa. Kuten ei sullakaan nähtävästi kannabiksesta, kun niin sen käytön laillistamista vastaan olet. Ja samaan aikaan kuitenkin kittaat viinaa, joka on paljon haitallisempaa ihmiselle lähes mistä näkökulmasta tahansa katsottuna.

Paas ny tänne sit sitä faktaa miten se budi sut saa tehokkaammaks yhteiskunnan yksilöksi.

Noh itseasiassa tällä hetkellä se tekee musta rikollisen, koska sen käyttö on laitonta. Eikä sen budin ole tarkoitus tehdä musta tehokkaampaa yhteiskunnan yksilöä. Mutta ei se musta tee epätehokkaampaakaan yhteiskunnan yksilöä.

Kyse on holhoamisesta ja valinnanvapaudesta. Luulisi, että ihmisellä on itsellään valta päättää mitä omalle vartalolleen tehdä varsinkin kun on kyse tuotteesta, jonka vaikutuksen alaisena on täysin vaaraton muille ihmisille.

Noh itseasiassa tällä hetkellä se tekee musta rikollisen, koska sen käyttö on laitonta. Eikä sen budin ole tarkoitus tehdä musta tehokkaampaa yhteiskunnan yksilöä. Mutta ei se musta tee epätehokkaampaakaan yhteiskunnan yksilöä.

Kyse on holhoamisesta ja valinnanvapaudesta. Luulisi, että ihmisellä on itsellään valta päättää mitä omalle vartalolleen tehdä varsinkin kun on kyse tuotteesta, jonka vaikutuksen alaisena on täysin vaaraton muille ihmisille.

Eniten näissä keskusteluissa ottaa päähän ihmiset, joilla on vankat mielipiteet tajuamatta hevon helvettiä koko aiheesta. Ja vielä pahemmat on ne tekopyhät yksilöt, jotka vetää joka viikonloppu budia posket lommolla ja makaa aivokuolleena kaksi päivää, mutta alkoholi on soo soo ja ei saa kehua hyväksi, koska viina. Bitch please..

Eniten näissä keskusteluissa ottaa päähän ihmiset, joilla on vankat mielipiteet tajuamatta hevon helvettiä koko aiheesta. Ja vielä pahemmat on ne tekopyhät yksilöt, jotka vetää joka viikonloppu budia posket lommolla ja makaa aivokuolleena kaksi päivää, mutta alkoholi on soo soo ja ei saa kehua hyväksi, koska viina. Bitch please..

I rest my case. Tää lause kertoo sen, ettet sä tajua mistään mitään "vetää joka viikonloppu budia posket lommolla ja makaa aivokuolleena kaksi päivää".

Ei alkoholi ole soo soo.. ei sitä tarvii kieltää. Itsekin sitä ajoittain käytän. Sanoin vaan, että se on paljon vaarallisempaa ja haitallisempaa ihmisille ja yhteiskunnalle.

I rest my case. Tää lause kertoo sen, ettet sä tajua mistään mitään "vetää joka viikonloppu budia posket lommolla ja makaa aivokuolleena kaksi päivää".

Ei alkoholi ole soo soo.. ei sitä tarvii kieltää. Itsekin sitä ajoittain käytän. Sanoin vaan, että se on paljon vaarallisempaa ja haitallisempaa ihmisille ja yhteiskunnalle.

Tajusit kuitenkin varmaan sen, että lainasin sinun lausettasi ja muuttelin sanoja. Sitä sarkasmiksi kutsutaan.

Sillä erotuksella, että lainaamasi kirjoitus oli faktaa ja muuttelemasi versio oli täysin absurdi ja kertoi sen ettet ole ihan perillä asioista.

Esimerkki: Mersu on kalliimpi kuin Opel = totta

..lainaat lausettani ja muuttelet sanoja: Opel on kalliimpi kuin Mersu = tarua

Tämä nykyinen "kieltolaki" nyt vaan on taloudellisesti ja inhimillisesti niin äärettömän typerä järjestely. Silkkaa typeryyttä. Ei voi muuta sanoa.
Kannabis kun laillistettaisiin niin tuskinpa juuri kukaan kävisi töissä, vaan polttelisivat päivät pitkät ganjabista kotona. Lisäksi mielenterveysongelmat lisääntyisi n. 400%. Poliisienkin työt vähenisi kun ei tarvitsisi jahdata kannabiksen kasvattajia. Mitä poliisit sitten tekisi? Miten kannabiksen kieltolaki voi olla taloudellisesti typerää??

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannabis kun laillistettaisiin niin tuskinpa juuri kukaan kävisi töissä, vaan polttelisivat päivät pitkät ganjabista kotona. Lisäksi mielenterveysongelmat lisääntyisi n. 400%. Poliisienkin työt vähenisi kun ei tarvitsisi jahdata kannabiksen kasvattajia. Mitä poliisit sitten tekisi? Miten kannabiksen kieltolaki voi olla taloudellisesti typerää??

???????

Pakko.. siis pakko olla trolli.

Mees nyt mappana sinne mamutrediin neekeröimään, voidaan sit yrittää pitää tää päihdekeskustelu järkevänä. Ja en itse pössöttele, mutta voisin harkita, jos sitä saisi alkosta tai kaupasta. Siinähän se menis mukavasti hyvän viinin tai oluen mukana raskaan viikon jälkeen rentoutuessa.

Sillä erotuksella, että lainaamasi kirjoitus oli faktaa ja muuttelemasi versio oli täysin absurdi ja kertoi sen ettet ole ihan perillä asioista.

Tai sitten olen niin perillä, ettet uskokaan.

Mut hei, se ny ei toisaalta mua paljoo kiinnosta jos yksi budipää ei hiffaa :D

Moni kyllä käyttää liikaa päihteitä ja tulee sitten ongelmia kun ei osata.. Itekki tuli liian nuorena aloitettua röökin, kannabiksen ja alkoholin käyttö. Nyt ei mene kyllä pahemmin muutakuin nuuskaa. Joskus tuli pilvee poltettua aika paljonkin mutta eipä enää ole pahemmin kiinnostanut.. Ei oikein itselle sovi semmonen juminen pilvi vaan sativa joka piristää mukavasti. Joskus olin sitä mieltä että voishan pilvi olla laillista mutta empä tiiä enää. Liikaakun sitäkin polttelee tulee monelle mielenterveysongelmia ja sun muuta saamattomuutta. Nähnyt miten porukka sekoaa.. Tosin johtuu varmasti laittomuudesta yms kuumotuksista. Joskus tosin yksin kun ei ole mihinkään kiire ja polttaa niin näkee elämän ihan eri valossa, hyvällä tavalla.. Monesti tulee ajatuksia mitä ei selvinpäin ajattelisi ja niistä voi olla hyötyä jälkikäteen. Mutta on täällä Suomessa liian syvät ja synkät alkoholiperinteet että empä tiiä mitähän siitäkin tulisi jos kannabis laillistettaisiin. Niin paljon nähny paskaa kun ihmiset luulevat tietävänsä kannabiksesta. Tosin viina on hauskaa kun osaa käyttää mutta näkee niin paljon paskaa kun porukka sohlaa kännissä! Mielestäni nuuska pitäis laillistaa, tosin helppo sanoa kun itse aloittanut käyttämään taas. Jos nuuskaa käyttää tosissaan niin sen joko hakee tai hommaa jostain! Luulempa että Suomi saisi hyvät rahat jos laillistettaisiin. Keuhko yms ahtaumat vähenisi, porukka luultavasti kuntoilisi enemmän ja Suomi saisi nuuska rahat itsellensä. Siinä jotain ajatuksia :D Parempi olisi tosin jos nauttisi elämästä ilman päihteitä :) Onko nuuska muuten EU kielto että sitä ei saisi myydä EU alueella?

Jos miettii eroa alkoholin ja pilvenpolttelun suhteen, ni yks, minkä oon huomannut, on se, että pilveä saattaa tyypit poltella vaikka työpäivän aikana, ja pitävät sitä ihan normaalina. Aika vähän nykyään ainakaan jengi mitään bisseä vetää töissä.

Jos miettii eroa alkoholin ja pilvenpolttelun suhteen, ni yks, minkä oon huomannut, on se, että pilveä saattaa tyypit poltella vaikka työpäivän aikana, ja pitävät sitä ihan normaalina. Aika vähän nykyään ainakaan jengi mitään bisseä vetää töissä.

Mä en tiedä missä sä oot töissä, mutta itse en ole kyllä kenenkään nähnyt työpäivän aikana pössöttelevän, enkä kyllä koulussakaan. Ja joo, jengi ei vedä bisseä töissä, mutta darrassa on ok olla. Kuten myös ajaa sinne töihin, tai mihin tahansa muualle, järjettömässä darrassa. Ja jokainen varmaan tietää, että darrainen ihmien ei ihan skarpeimmillaan ja tuottavimmillaan ole.

Mä en tiedä missä sä oot töissä, mutta itse en ole kyllä kenenkään nähnyt työpäivän aikana pössöttelevän, enkä kyllä koulussakaan. Ja joo, jengi ei vedä bisseä töissä, mutta darrassa on ok olla. Kuten myös ajaa sinne töihin, tai mihin tahansa muualle, järjettömässä darrassa. Ja jokainen varmaan tietää, että darrainen ihmien ei ihan skarpeimmillaan ja tuottavimmillaan ole.
Mitä kuullut tarinoita niin ennen vanhaan porukka paljon ryyppäsi raksa yms hommissa. Kuulemma porukkaa sammuili ympäriinsä :D Eipä tota enää taijja pahemmin työajalla olla. Ja tunnen kyllä porukkaa jotka polttelee töissä ja koulussa.. Se on tossa pilvessä että jos toleranssia on, niin olo suunnilleen normalisoituu kun polttaa päivän ekat.

Voi olla, mut mun mielestä hommassa kävis niin et ongelmakäyttäjiä tulisi lisää paljon, ja juurikin jo siinä ikähaarukassa missä on jo ongelma ryhmää eli 15-30v. Suomalaiset ei tartte yhtään enempi päihteitä ja imo alkoholilakia vois jopa tiukentaa.

Kuinka usein uskot tavallisen työssäkäyvän perheenisän tai -äidin ajautuvan narkkariksi tai alkoholistiksi?

Mitä yritän sanoa, on se, että elämäntilanne ajaa pääsääntöisesti päihteiden ongelmakäyttöön, eikä toisin päin. Eivät edes kovat huumeet, saatika kannabis, aiheuta välitöntä fyysistä riippuvuutta. Ei ne nistit ole mitään entisiä perheellisiä duunareita, jotka ovat vahingossa ajautuneet huumeiden maailmaan, vaan pääsääntöisesti henkilöitä, joita ei alunperinkään kiinnostanut paskaakaan olla osana toimivaa yhteiskuntaa.

Ei nistejä ym. elämäntapahippejä kiinnosta, onko se kannabis laillista vai ei. Sen sijaan jotain tavallista perheenisää voi kiinnostaakin ja siksi tyydytään vain vetämään viikonloppuisin se pullo viinaa, kun se on ainoa laillinen tapa nollata. Kun suurin osa pystyy vetämään "hallitusti" kerran-pari viikossa pään sekaisin viinalla, niin miksi uskot, että homma riistäytyisi juuri kannabiksen kohdalla käsistä?

Eli tiivistettynä: kannabiksen kieltolaki ei vaikuta niihin, joihin sen on tarkoitus vaikuttaa. Sen sijaan kieltolain ansiosta moni tavallinen ihminen tuomitaan rikolliseksi, mikä edistää syrjäytymistä ja päihteiden väärinkäyttöä.

Ei kosketa muakaan, kuten ei kosketa raiskaukset, abortin kieltäminen tai moni muukaan asia. Silti asioista voi keskustella. Mä laillistaisin kannabiksen, koska uskon, että siitä olisi yhteiskunnalle hyötyä, myös taloudellista. Sä ilmeisesti vastustat sitä, koska se on sun mielestä hippien juttu, eikä sua kiinnosta poltella?

[venom];4024757 sanoi:
Kuinka usein uskot tavallisen työssäkäyvän perheenisän tai -äidin ajautuvan narkkariksi tai alkoholistiksi?

Aika moni ajautuu kyllä alkoholistiksi. Kulissit pidetään kunnossa loppuun asti. Tai esim. bentso -tai kipulääkekoukussa voi olla yllättävän monikin. Näistä asoista ei vain kylillä huudella. Oma faijakin oli alkoholisti koko elämänsä ja kävi töissä. Tosin kyllä siinä perhe meni aikanaan alta ja pari firmaakin. Äijä kerran vielä jurrissa kysyi multa, että käytänkö huumeita. Oli vaikea pitää pokka siinä tilanteessa.

Ja siis tämäkin vain puoltaa kannabiksen laillistamista, fyysista koukkua kun siihen ei synny. Kuten viinaan tai lääkkeisiin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom