Päihdepolitiikka

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä oon niin pettyny ku aina otetaan tuo "portugali esimerkki" esille. Portugalissa asutaan 40 vuotiaaks mamman ja papan helmoissa. Onkohan näillä kahdella asialla joku yhtälö :D HAHAHA :D

Vieläku heroiinikin ois laillista ni sitäkin ois iisimpi vedellä. Mitäs pakkiksen pilvisankarit luulee et jos budi laillistettas? Jos tupakkakin meinataan kieltää joka paikassa? Eli loppujenlopuksi sitä teidän paskaruohoa joutus polttaa jossain pommisuojassa kuiteski.

Tuo dekriminalisointi on vähän kaksipiippuinen juttu sinänsä. Yksilötasolla voin omasta tuttavapiiristä todeta sen, ettei käyttörikossakko ja -merkintä käyttöä ainakaan vähennä, vaan päinvastoin kun ei ole tavallaan enää mitään menetettävää, käytöstä voi tulla entistä runsaampaa. Kun merkinnän on kerran saanut, osa esimerkiksi työmahdollisuuksista on jo sulkeutunut eikä käyttämisestä jatkossakaan ole odotettavissa sen kummempaa rangaistusta kuin se sama käyttörikossakko.

Koko väestön osalta dekriminalisaatio ei käyttöä ainakaan vähennä ja se, miten se vaikuttaa alkoholin kulutukseen on pelkkää arvailua kun tilastoa ei vissiin mistään Suomen kaltaisesta maasta ole saatavilla. Muutenkin kannabiksen ainainen vertaaminen alkoholiin on hieman typerää, kun kyseessä on kuitenkin kaksi täysin erilaista päihdettä ja molemmissa on omat erilaiset haittavaikutuksensa yksilön ja yhteiskunnan tasolla.

Ja siitäkin menee vielä varmaan ~50v siihen, että järkevää keskustelua saadaan aikaan. Tää on yksi niistä asioista joka jakaa mielipiteet aika tehokkaasti puolesta ja vastaan ja eri puolet näkee yleensä vaan mustaa tai valkosta. Itelle on henk koht ihan sama laillistetaanko kyseinen huume vai ei, ei vaikuta mun elämiseen tai olemiseen mitenkään.

Molempien sauhukkeiden kieltäminen lienee yhtä typerää. Yhteiskunta on vaan niin aivopestyä lammaslaumaa että kohta kielletään vesikin, koska liiallisella käytöllä on kuolettavia seurauksia. Täytyyhän riskit minimoida ja olihan politiikassakin joku idiotismin edustaja joka paasasi veden haittavaikutuksista. Täytyyhän näitä meidän "johtajia" uskoa, kun niin viisaita ovat. Todellisuudessa kansa on itse syypää kaikkeen typeryyteen, kun päättäjien annetaan kusta itseä silmään samanaikaisesti kun uskotellaan olevamme niin perkeleen fiksuja ja ajatellaan vain kaikkien parasta. Jälkipolville parempi tulevaisuus! Ihan sairasta paskaa...

Eikös alkoholi ole noin muutenkin terveydelle haitallisempi päihde kun kannabis? Ja onko kuinka monesti hippiporukassa joku riidan päätteeksi saanut surmansa? Meinaan Suomessa ryyppyporukoissa noin käy usein.

Itse olen kerran pari kokeillut, ei ole mun juttu. Vodka on parempaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä en kyllä käsitä miks nuuskaa ei saa myydä. WHO on suositellu kieltämistä terveyshaittoihin vedoten tai jotain luki wikissä. Mitä vittua, miks tupakkaa ei sit oo kielletty? Vai onko nuuskasta tullu aina niin vähän verotuloja et sen myyminen on ollut helppo lopettaa? Hassuja nää on nää pykälät.

Tuo nuuskan epäterveellisyys ja haitat ovat vielä kovin kiistanalainen asia. Varsinkin kun erotetaan amerikkalainen ja kosteampi skandinaavialainen nuuska, jotka ovat melko eri tavalla käsiteltyjä valmistuksessa. Haluaisin ihan vilpittömästä nähdä dataa kostean nuuskan terveyshaitoista. Tutkimusta on jonkin verran, mutta mitään yhteyttä ei olla löydetty esimerkiksi syöpäsairauksiin. Näin ainakin vajaa kolme vuotta takaperin, kun pubmediä ja muutamaa terveysalan julkaisua tykitin läpi asian tiimoilta.

Vieläku heroiinikin ois laillista ni sitäkin ois iisimpi vedellä. Mitäs pakkiksen pilvisankarit luulee et jos budi laillistettas? Jos tupakkakin meinataan kieltää joka paikassa? Eli loppujenlopuksi sitä teidän paskaruohoa joutus polttaa jossain pommisuojassa kuiteski.

Tässä näemme juuri tyypillisen päihdepolitiikkadebatissa esiintyvän apinakommentin.

Eniten näissä keskusteluissa ottaa päähän ihmiset, joilla on vankat mielipiteet tajuamatta hevon helvettiä koko aiheesta. Ja vielä pahemmat on ne tekopyhät yksilöt, jotka vetää joka viikonloppu perseet ja makaa krapulassa kaksi päivää, mutta budi on soo soo ja ei saa laillistaa, koska huume. Bitch please..

Eniten näissä keskusteluissa ottaa päähän ihmiset, joilla on vankat mielipiteet tajuamatta hevon helvettiä koko aiheesta. Ja vielä pahemmat on ne tekopyhät yksilöt, jotka vetää joka viikonloppu perseet ja makaa krapulassa kaksi päivää, mutta budi on soo soo ja ei saa laillistaa, koska huume. Bitch please..

Vähän niinku sinä ja maahanmuutto...

Tässä näemme juuri tyypillisen päihdepolitiikkadebatissa esiintyvän apinakommentin.

Voi olla, mut mun mielestä hommassa kävis niin et ongelmakäyttäjiä tulisi lisää paljon, ja juurikin jo siinä ikähaarukassa missä on jo ongelma ryhmää eli 15-30v. Suomalaiset ei tartte yhtään enempi päihteitä ja imo alkoholilakia vois jopa tiukentaa.

Mut mun on aika turha edes tästä keskustella kun ei kosketa juurikaan. Tulee vaan mieleen että onko jonkin sortin päihdeongelmaa kun pitää stressata sitä et onko joku laillista vai ei.

Laitoin myös nimeni. Ihmettelen suuresti, että miksi kannabis ei ole laillista jo nyt. Välillä on ihan hyvä funtsia asioita omilla aivoilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom