Päihdepolitiikka

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
http://www.hs.fi/ruoka/Myrkkysienistä+ei+tiedetä+kaikkea/a1346816192952

En nyt siis tahdo aloittaa uudestaan tuota omaltakin osalta epäonnistunutta sienikeskustelua. :D

Mutta siis päihdepolitiikkaan liittyen. Kiellot on tehty sen takia, että ne suojaavat kansalaisia tarttumasta väärään oljenkorteen. Sen takia sienetkin ovat "laittomia", että ihminen ymmärtäisi tämän. Eli kielletty = vaarallinen. Täällä internetin ääressä näyttää vain siltä, että kaikki mikä on kielletty on jotenkin ilkeyttään kielletty. Kyllähän nopeusrajoituksetkin ovat osaltaan kielletty-merkkejä. Älä aja yli 30km/h, kun tuossa vieressä on koulu -> voit ajaa koululaisen yli = ei hyvä homma.

Huumausaineiden vaikutuksen alaisena olevat ihmiset käyttäytyvät eritavalla kuin valtaväestö ja tämän takia ne ovat kiellettyjä. Tämän lisäksi se kielto varoittaa tietämätöntä siitä, että se saattaa johtaa jopa kuolemaan se kielletyn aineen käyttö. Itse pilvi nyt saattaa hyvinkin turvallinen olla mutta silti yhteiskunta pitää sitä vielä kiellettyjen listalla. Miksi? Luulisin johtavan sen siitä, että usein tosiaan poliittisiakin ohjelmia ja asiaohjelmia televisiosta seuranneena vastaus kysymykseen: "miksi pilvi pitäisi laillistaa" on että: "No onhan kahvikin addiktioivaa ja tupakka ja alkoholi ovat vaarallisempia". Mitä jos jätettäisiin nuo vastalauseet pois ja puolustettaisiin sitä miksi se pilvi pitäisi laillistaa? Esim. Disgustihan tuossa kertoi omaa kokemusta siitä miten hän ei jää koukkuun, eikä aineesta mitään haittaa liene ollut.
Ja pitää muistaa se, että suomessakin elää 5 miljoonaa ihmistä ja lopullisen ratkaisun on miellytettävä pääosin kaikkia. Eli se tarkoittaa sitä, että julkisuuteen pitäisi enemmänkin hyökätä sillä että pilven polttaja on ollut työelämässä 20 vuotta, eikä sillä, että naapurinreijo vetää viinaa. Eikö?

Pointtihan juurikin on siinä, että nykysäädöksillä meiltä aikuisilta ihmisiltä on viety valinnan vapaus. Pilvestä ei ole mulle minkäänlaista haittaa, vaan päinvastoin hyötyä, joten miksi mua rangaistaan siitä jos mä sitä poltan?

Tietääkö kukaan, voiko huumetestistä kieltäytyä armeijassa? Jos kieltäytyy (onko automaattinen positiivinen?), voiko palvelus lykkäytyä?

ei mitään

Pointtihan juurikin on siinä, että nykysäädöksillä meiltä aikuisilta ihmisiltä on viety valinnan vapaus. Pilvestä ei ole mulle minkäänlaista haittaa, vaan päinvastoin hyötyä, joten miksi mua rangaistaan siitä jos mä sitä poltan?

Tässä eräänlainen esimerkki miten käy, kun kontrolloitu maa saa täydet "vapaat kädet" toteuttaa itseään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Eilen tuli dokkari NGC America`s Weed, se oli hyvin tehty, kaikista eri kulmista kerrottiin sitä asiaa. Pilveä on demonisoitu liikaa ja sillä on aivopesty ihmisiä.

Jos nyt aletaan vertaamaan niin miksei verrata sitten suoraan Euroopan valtioihin. Vaikka Portugali, Hollanti, Espanja, Saksa, Tsekki, Britit? Ei ku otetaan mielellään joku ambomaa esimerkiksi vaikka läheltä löytyy parempia esimerkkejä jotka varmasti ovat paremmin vertailtavissa Suomeen. Olen tuon dokkarin joskus aiemmin katsonut, hyvää settiä ei siinä mitään. Tähän keskusteluun se ei vaan nyt istu.

Jotain rotia taas tähän touhuun..

Jos nyt aletaan vertaamaan niin miksei verrata sitten suoraan Euroopan valtioihin. Vaikka Portugali, Hollanti, Espanja, Saksa, Tsekki, Britit? Ei ku otetaan mielellään joku ambomaa esimerkiksi vaikka läheltä löytyy parempia esimerkkejä jotka varmasti ovat paremmin vertailtavissa Suomeen. Olen tuon dokkarin joskus aiemmin katsonut, hyvää settiä ei siinä mitään. Tähän keskusteluun se ei vaan nyt istu.

Jotain rotia taas tähän touhuun..

Tota siis tuo oli viittaus siihen miten voi käydä jos ihmisille annetaan liikaa vapauksia (pahimmassa tapauksessa).

- - - Updated - - -

Kiinnostaa mikä se sinun hyöty on? Toivotaan, että ainakin vartijoiden kiusaaminen pitserioissa olisi käytön lisääntymisen myötä vähentynyt. ;)

Kiinnostaa mikä se sinun hyöty on?

Ei viitsi täällä kuitenkaan pilven polton hyötyjä alkaa luettelemaan. Kuitenki joku 15 v bodarin alku tätäkin lueskelee ja tarttuu kiellettyyn vihreään hedelmään, tähän äärimmäiseen vaaralliseen kasviin, jonka hallussapidosta saa sakot, koska se voi tappaa ja on hengenvaarallista. Leikit sikseen.. polta pari joopelia ilman ennakkoluuloja ja -asenteita, niin tiedät sitten itsekin. Muistaakseni sanoit aiemmin, että sun kokeilut ei mennyt ihan putkeen ja taisi tulla epämukava fiilis, mutta niin tuli mullekin kun ensimmäisen kerran join kaljapullon. Kyllä se viina sen jälkeen sit kuitenki alkoi maistumaan. Eli sama kaava :)

Toivotaan, että ainakin vartijoiden kiusaaminen pitserioissa olisi käytön lisääntymisen myötä vähentynyt. ;)

Oppaaaa.. ai suoraan vyön alle? ;)

Tota siis tuo oli viittaus siihen miten voi käydä jos ihmisille annetaan liikaa vapauksia (pahimmassa tapauksessa).

Niin no, tosiaan pahimmassa tapauksessa.. Ei se nyt oikein istu millään tavalla Suomen päihdepolitiikkaan. Vapauksia mainituissa maissa on annettu aikalailla. Jos ei suoraan lainsäädännössä, niin sitten katselemalla toiseen suuntaan. Ei kai ne vaihtoehdot ole sitä, että kaikki mahdollinen sallitaan tai kaikki kielletään. Onhan meillä tälläkin hetkellä välimalli käytössä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin no, tosiaan pahimmassa tapauksessa.. Ei se nyt oikein istu millään tavalla Suomen päihdepolitiikkaan. Vapauksia mainituissa maissa on annettu aikalailla. Jos ei suoraan lainsäädännössä, niin sitten katselemalla toiseen suuntaan. Ei kai ne vaihtoehdot ole sitä, että kaikki mahdollinen sallitaan tai kaikki kielletään. Onhan meillä tälläkin hetkellä välimalli käytössä.

Ei istu Suomen päihdepolitiikkaan myöskään esimerkki Espanjasta. Vaikeaa se vain taitaisi olla ainoastaan pilven kohdalla alkaa vapautuksia tällä hetkellä sormia napauttamalla antaa. Koska tilanne; pilvi kauppohin - viina viemäriin, ei myöskään ole vaihtoehto. Saatika tupakin kieltäminen. Senhän takia tuo päätösten tekeminen kestääkin, että saataisiin joku järkevä päätös. Siihen asti pysyy pilvi kiellettynä vaikka miten vituttas.

- - - Updated - - -

Oppaaaa.. ai suoraan vyön alle? ;)

Me no änderständ?

Koska tilanne; pilvi kauppohin - viina viemäriin, ei myöskään ole vaihtoehto. Saatika tupakin kieltäminen.

Kuinka niin? Puhutko nyt omasta puolestasi kenties?

Kuinka niin? Puhutko nyt omasta puolestasi kenties?

Joo puhun koska minä olen kauppa. :face:

Tuossa tuon teksin jälkeen tein johtopäätöksen, että se päätösten tekeminen kestää eikä tuollainen radikaali ratkaisu ole siis mahdollista.

Se nyt on varmaa, että alkoholi ei tule poistumaan kansojen käytöstä ikinä. Näinollen pilven myyminen normaalissa päivittäistavarakaupassa lisäisi ainoastaan päihteiden myyntiä. (edit)

Tänne varmaan on turha muuten enään minun kirjoittaa, kun ei pointtejani siis ymmärretä saatika haluta ymmärtää. :) Ei siin. moromoro. I´m out. :D

Joo puhun koska minä olen kauppa. :face:

Tuossa tuon teksin jälkeen tein johtopäätöksen, että se päätösten tekeminen kestää eikä tuollainen radikaali ratkaisu ole siis mahdollista.

Se nyt on varmaa, että alkoholi ei tule poistumaan kansojen käytöstä ikinä. Näinollen pilven myyminen normaalissa päivittäistavarakaupassa lisäisi ainoastaan päihteiden myyntiä. (edit)

Tänne varmaan on turha muuten enään minun kirjoittaa, kun ei pointtejani siis ymmärretä saatika haluta ymmärtää. :) Ei siin. moromoro. I´m out. :D

Kauan niiden päätösten tulisi esim pilven kohdalla kestää? 20 vuotta, 50 vuotta vai sata vuotta? Miksi radikaali päätös ei olisi mahdollinen? Ja alkoholin käyttö tuskin tulee loppumaan kansojen käytöstä, kuten ei kannabiksen tai muidenkaan päihteiden, varsinkaan kun yhdestä substanssista on useita variantteja liikkeellä, kiitos politiikan. Ja tarviiko alkoholin myynnin kokonaan edes loppua? Riittääkö, että osa korvaisi juomisensa pilvellä? En tosin itsekään usko, että kovin suuri osa näin tekisi, kun niin eri aineet kyseessä.

Eniten ehkä paskaa on se että poliisi voi toimia näin ihan fiilispohjalta. Maalariteoriahan oli vaan Isomaan oma päätelmä, poliisi ei ole antanut mitään selitystä.

- Poliisi kävi tonkimassa huoneeni koiran kanssa, enkä ole vieläkään saanut mitään ilmoitusta siitä muuten kuin kämppiksiltäni. Minulta ei löytynyt mitään, eikä minua syytetä mistään, Isomaa kirjoittaa.

Se on ihan pelkästään poliisiläänin päällikön päätettävissä miten noita tutkitaan. Tampereella kuulemma poliisipäällikkö on sitä mieltä, että kannabis on porttihuume ja siellä on otettu kova linja käyttöön. Yhelle tyypille oli tullu kytät ovelle ja sanonu et me tiedetään et sä oot tilannu netistä lannotteita, missä on kasvattamo? Toisissa kaupungeissa ne katsoo läpi sormien jos ei oo tehnyt muita rikoksia niin ne kelaa ettei maksa vaivaa ja jättää rauhaan sen jälkeen ku on pari kertaa bustannu. Ainakin jos oikeus on katsonu et ne kasvit on omaan käyttöön.

Suositut

Back
Ylös Bottom