3/8 osavaltiossa kannabis on dekriminalisoitu, en nyt sanoisi sitä ankaraksi linjaukseksi... Mutta kerrankin ministeri osaa ajatella myös yhteiskunnan parasta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
3/8 osavaltiossa kannabis on dekriminalisoitu, en nyt sanoisi sitä ankaraksi linjaukseksi... Mutta kerrankin ministeri osaa ajatella myös yhteiskunnan parasta.
Kerrotko ihan käytännön toimenpiteitä miten tämä toteutettaisiin? Eurooppalainen juomatapa kyllä tarkoittaa sitä, että viiniä lipitetään päivittäin. Ei pelkästään viikonloppuisin. mm. Ranskassa on korkeat maksakirroosi luvut. Juominen ei toki ole yhtä humalahakuista mitä meillä.
Sellainen eurooppalainen juomakulttuuri meillä vielä kovasti hakusessa,
että tyyliin illalla otettaisiin viikonloppuna pari lasia viiniä koko pullon sijasta. Humalahakuista juomista on liikaa. En ole itse mikään absolutisti, mutta oma linjani on juomisen suhteen hillitty eli ei humalanhakuinen.
Mielestäni alkoholijuomien hintoja saisi korottaa varsinkin väkevien juomien ja alkojen aukioloaikoja tulisi myös rajoittaa.
Jos et hae alkoholista päihtymystä, niin miksi sitten joisit sitä? Koska etanoli vaan maistuu hyvältä tai on terveellistä?
Riippuu vähän mistä maasta Euroopassa puhut. Olen asustellut ulkomailla, kuten perheeni ja olen nähnyt tätä kulttuuria paljon.
Ja kyllä monissa Euroopan maissa on mielestäni paljon parempi juomakulttuuri kuin Suomessa.
Mielestäni alkoholijuomien hintoja saisi korottaa varsinkin väkevien juomien ja alkojen aukioloaikoja tulisi myös rajoittaa.
Mutta kyllähän suurin muutos lähtee ihan perheissä asennekasvatuksesta alkoholia kohtaan ja koko suomalaisen yhteiskunnan ongelmahan tämä on, kun ajattelutapa alkoholiin on ihan vääränlainen. En lähde sen laajemmin asiaa tänne analysoimaan.
On vaan niin säälittävää nähdä teinit kaupungilla pullo kourassa ja nuorimmilla ikää 12-13v. Vanhemmillakin olisi tässä asiassa peiliin katsomista. Itse en teininä notkunut kadun kulmissa pullo kourassa, vaan aika kului harrastuksissa tai muuta järkevää tehden ystävien kanssa. Kyllä sitä aikuisena on ihan tarpeeksi kerinnyt alkoholia nauttia. Lasten pitäisi elää lapsuuttaan, joka jää nykyaikana liian lyhyeksi, kun pitää alkaa jo nuorena tutustuun viinan saloihin.
Eiköhän normaali suomalainen juo alkoholia sekä päihtyäkseen, että lasin pari nauttiakseen mausta, tilanteesta ja niin edelleen. Mikäs pakko sen on olla vain toinen noista. Sitä paitsi olen näkevinäni oluen ja tiukankin viinan suhteen pientä muutosta ainakin ravintolaympäristössä sen suhteen, että pikkuhiljaa kasvava osa ihmisiä osaa panostaa erilaisiin ja laadukkaisiin tuotteisiin pelkän määrän ja pään sekaisin vetämisen sijaan.Alkoholia voi joko juoda juuri känni tarkoituksessa, jos sitä haluaa
tai sitten vain sen hyvän maun takia pari lasia viiniä ruoan kanssa tai pulloa siideriä saunana jälkeen.
Alkoholi on oiva energianlähde sillä se sisältää 7 kilokaloria per gramma, juomalla desilitran pirtua saat saman määrän energiaa kuin litrasta kevytmaitoa, mutta vältyt sekä hiilihydraateilta että rasvalta joten et myöskään lihoa ollenkaan.Sopii tämän takia mainiosti karppaajille ja Atkinssin diettiä käyttäville, koska alkoholissa ei ole proteiiniakaan se sopii jopa Zone diettiin.
En lähde asiasta väitteleen. Se on turhaa. Jokaisella omat käsitykset alkoholipolitiikasta. Toin vain oman näkemykseni esiin.
Työryhmä tavoittelisi alkoholin kokonaiskulutuksen hillitsemistä ja nuorison alkoholinkäytön loiventamista korvaamalla maitokauppojen keskioluen paljon puhutulla II-oluella.
Se on turhaa vain, koska olet joko kykenemäton tai haluton oppimaan ja siten käymään rakentavaa keskustelua. Omat mielipiteet eivät ole este keskustelulle, vaan edellytys keskustelulle. Jos kaikilla olisi yksi ylhäältä annettu mielipide, niin ei olisi mitään keskusteltavaa. Olisi vain tiedotusta. Se, että pidät keskustelua turhana tekee sinun viestiesi lukemisesta turhaa, koska tämä on keskustelupalsta eikä tiedotuspalsta.
Alkoholi on vain yksi niistä harvoista asioista, joista minun on vaikea nähdä paljonkaan positiivisia puolia.
Paras syy vetää viinaa on se, et kännis o välil hiton kivaa. Se on vaan vähän arpapeliä.
Viina on niiku suklaarasia, you nevö nou what you gona get.
Monesta asiasta olen valmis keskustelemaan ja toki jakamaan mielipiteitä. Alkoholi on vain yksi niistä harvoista asioista, joista minun on vaikea nähdä paljonkaan positiivisia puolia. Ehkä olen sitten nähnyt liikaa ympärilläni sen turmelevaa puolta.
Kritiikki on toki hyvästä ja ehkä minunkin pitäisi laajentaa katsontakantaani tässäkin asiassa. Ajattelen ehkä tästä liian suppeasti.
Se näkeekö alkoholissa itsessään hyviä vai huonoja puolia ei ole sama kuin, mitä hyviä ja huonoja puolia on alkoholipolitiikassa. Alkoholi on päihde ja siksi sitä juodaan päihtymistarkoituksessa. Vaikka alkoholi olisi haitallinen aine, niin se ei tarkoita sitä, että se kannattaisi kieltää. Politiikassa on liikaa ihmisiä, joiden patenttiratkaisu kaikkiin ongelmiin on niiden kieltäminen.
Mistä muuten tiedät, että alkoholi turmelee? Siitä, että turmiolliset ihmiset käyttävät alkoholia ei voi päätellä, että turmion syy on alkoholi. Alkoholin syy voi olla turmio tai alkoholi ja turmio voivat kumpikin johtua samasta syystä. Masentunut ja luovuttamaisillaan oleva ihminen voi aloittaa monenlaista haitallista toimintaa, koska siinä vaiheessa ei enää tunnu, että olisi paljoakaan menetettävää. Eikä sitä aina olekaan.