Päihdepolitiikka

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
En mä usko, että kannabiksen dekriminalisointi sinänsä olisi ratkaisu suomalaisten alkoholiongelmaan, se tulee jostain syvemmältä. Päihdepolitiikkaa pitäisi miettiä kokonaisuutena,

Jos viittasit miun kirjoitukseen, niin en missään nimessä meinannut, että kannabis olisi ratkaisu Suomen alkoholiongelmaan. Överiläträäminen on tosiaan juurtunut niin tiukkaan tähän junttikulttuuriin. Ei viinassa sinällään ole vikaa, runsaastikaan nautittuna, jos sitä osaa käyttää.

Nimenomaan pitäisi miettiä "isoa kuvaa" ja unohtaa moraalisaarnat sekä muu hysteria. Niiden sijaan pitäisi luottaa oikeisiin tutkimukseen sekä muiden maiden esimerkkeihin. Tietysti maiden väliset kultturierot pitää huomioida, koska onhan selvää, että sama sapluuna ei toimi kaikissa maissa.

Ehdottomasti samaa mieltä.

Voi kun politiikka perustuisi faktoihin ja tutkimuksiin, mutta eihän se näin ole. Ehkä suunta on kuitenkin parempi tulevaisuudessa, ainakin monissa maissa on ollut tämän asian tiimoilta.

Ehdottomasti samaa mieltä.

Voi kun politiikka perustuisi faktoihin ja tutkimuksiin, mutta eihän se näin ole. Ehkä suunta on kuitenkin parempi tulevaisuudessa, ainakin monissa maissa on ollut tämän asian tiimoilta.

Nykypoliitikot vaan lietsovat tätä hysteriaa ja huumeiden ylidemonisointia. Heillä ei ole puheiden motiivina kansanterveys, vaan oma etu.

Vastaan kuitenkin mutuilulla väitteeseesi ongelmien kasvamisesta. Kannabiksen käyttö olisi osin pois viinan käytöstä. Näin ollen kokonaistilanne saattaisi jäädä plussalle kansanterveyden kannalta. Saatika kansantalouden.

Ehkä muutaman sukupolven kuluttua kannabiksen käyttö olisi pois viinan käytöstä kun päihdekulttuuri muuttuisi ajan saatossa, mutta mitään välitöntä vaikutusta sillä ei olisi... Nykyisillä asenteilla ja alkoholikulttuurilla on turha alkaa mutuilemaan kuinka kansanterveys jotenkin kummasti kohenisi kannabiksen laillistamisella, viinalla läträttäisiin ihan yhtä paljon. En henkilökohtaisesti tunne ainakaan yhtään ihmistä joka vaihtaisi alkoholin kannabikseen jos se laillistettaisiin, ihmisiä jotka aloittaisivat alkoholin ja kannabiksen sekakäytön jos kannabis laillistettaisiin, taas tunnen. En mikään tilastotieteilijä ole niin en voi laajan skaalan tutkimusdataa tästä asiasta esittää, mutta ihan näin mutuillen voisi tuonkaltaisen skenaarion myös kuvaavan valtavirtaa.

Niin ja tuohon kokalehtien pureskeluun... Se nyt on aika harmitonta kun vertaa kokaiinin käyttöön. Saat pureskella aika paljon kokalehtiä et saat saman vaikutuksen kun puhtaata kokaiinista. Kokalehtien pureskelu nyt on miltei kahvin piristävään vaikutukseen verratavissa, joskin kahvi addiktoi käyttäjiä huomattavasti enemmän kuin kokalehdet.

Kannabiksen dekrimininalisointi tuskin edes räjäyttäisi käyttöä. En mä usko että pulsu-Rane pistäisi heti kannabista kasvamaan, eiköhän se vaan joisi sitä Koffia. Jos pilveä tarjotaan niin tuskin vaikuttaa käyttäytymiseen näiden tapausten kohdalla olisiko se laillista vai ei.

Mä en edes ota kantaa mihinkään kansanterveysasioihin, se on jo niin hurjaa mutua mun tiedoilla, pitäisi kaivaa jotain tutkimuksia. Tutkimuksia harvoin muutenkaan näissä keskusteluissa on...

Mä tiedän monia ihmisiä jotka polttaa pilveä rentoutumistarkoituksessa (max viikottain) ja niitä ei varmasti kukaan osaa bongata työpaikan kahvipöydästä ulkonäön tai duuni/sosiaalisenaseman perusteella. Itseasiassa yhteistä on just se, että ollaan elämässä hyvin menestyneitä ja päihteitä käytetään fiksusti. En näe vaan mitään syytä sille, että pilvi on laitonta ja sitä käyttääkseen pitää rikkoa lakia. Laki ei ole moraali ainakaan mulle, mutta en halua silti lakia rikkoa koska seuraamukset voivat olla kovia jo urankin kannalta.

Jos mulla nyt olisi pari grammaa pilveä omaan käyttöön niin kuka on mun rikoksen uhri? Kuka hyötyy jos mua rangastaisiin, yhteiskunta? Mun asuinalue, yhteisö? Naapurit?

Useasti tuntuu kuin kovimpaan ääneen kannabista kiroavat ovat nämä eniten viinaan menevät, oikea tekopyhyyden huippu. Vielä kuolivuoteellakin maksakirroosissa toteavat että "Onneksi en sentään sekaantunut huumeisiin!"

Henkilökohtaisesti pärjään aivan mainiosti alkoholilla, nautintoaineena käytettynä ja kohtuudella. Päihtymiseen tavalla tai toisella mulla ei oo mitään pakottavaa tarvetta, siks on ihan normaalia et selvinpäin menee välillä puol vuottakin ilman mitään ongelmia.

Rangaistusten hyödyistä en tiedä, ainakaan jos annos on omaa käyttöä varten, siksi dekriminalisointia kannatan, mutta suoraa laillistamista en tue. Oma periaate on et noihin aineisiin en koske, koska ei oo mitään syytä miks mun pitäis niitä käyttää... Enkä myöskään osaa arvostaa ihmisiä jotka käyttää, en tosin hirveästi arvoa anna myöskään ihmisille jotka vetää viinaa kuin pesusieni.

Mitä sä nyt tarkoitat "noilla aineilla"? Kannabista?

Et osaa arvostaa ihmisiä jotka käyttää kannabista? Kuulostaa erikoiselta.

Mitä sä nyt tarkoitat "noilla aineilla"? Kannabista?

Et osaa arvostaa ihmisiä jotka käyttää kannabista? Kuulostaa erikoiselta.

Ei, en arvosta ihmistä joka käyttää huumausaineita.

Edit. Oli sitten kuinka tahansa fiksu ja ihana ihminen, kannabiksen, saatika vahvempien aineiden, käyttö on asia mikä mun silmissä laskee ko. ihmisen arvoa.

Viimeksi muokattu:
Kun Pekuu tuolla kirjoitit että alkoholia aikuisten seurassa jne järkevästi, oikeestaan mikään ei oo sen pahempi kun semmonen keski-ikänen ukko joka ottaa viinaa ja on katkera ja vihanen... semmoselle pitäs se jointti työntää suuhu ja sanoo et ota rennommi. Nähty ihan livenä kun melkei viiskymppiset ukot kännissä tappelee jonkun 30 vuotta vanhan jutun takia. Että sivistyneesti aikuisten seurassa...

http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat...kannabis-tupakkaa-ja-alkoholia-turvallisempaa

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli...fb_ref=fb-recommend&fb_source=profile_oneline

sitten joku ville itälä letkauttelee "jo ensimmäinen kannabispiikki voi tappaa" ja kaikki tietämättömät vielä siteeraa tällästä PASKAA.

Eli et pekuu arvosta itteeskää? alkoholi on huumausaine joka päihdyttää todella vahvasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Alkoholin sivistynyt käyttö ei ole monelle helppoa, ei ainakaan itselleni. Ja kun katsoo vaikka jotain firman juhlia, kaverin tupareita tms. niin taidan kuulua enemmistöön.

Miksi tämä on taboo? Alkoholi on pahimpia huumeita, mutta tätä ei saa sanoa ääneen. Suomalaisilla ainakin on alkoholiongelma koko kansalla, mutta kannabista kauhistellaan. Ei mitään järkeä.

e. Onko se jotain oman itsetunnon pönkitystä? Juodaan viinaa, mutta ainakaan ei käytetä huumeita! Huumeiden käyttäjät on sitten jotain suorastaan leffojen pahiksia, hulluja sekopäitä, nauravat maanista naurua.

Ehkä muutaman sukupolven kuluttua kannabiksen käyttö olisi pois viinan käytöstä kun päihdekulttuuri muuttuisi ajan saatossa, mutta mitään välitöntä vaikutusta sillä ei olisi... Nykyisillä asenteilla ja alkoholikulttuurilla on turha alkaa mutuilemaan kuinka kansanterveys jotenkin kummasti kohenisi kannabiksen laillistamisella, viinalla läträttäisiin ihan yhtä paljon. En henkilökohtaisesti tunne ainakaan yhtään ihmistä joka vaihtaisi alkoholin kannabikseen jos se laillistettaisiin, ihmisiä jotka aloittaisivat alkoholin ja kannabiksen sekakäytön jos kannabis laillistettaisiin, taas tunnen. En mikään tilastotieteilijä ole niin en voi laajan skaalan tutkimusdataa tästä asiasta esittää, mutta ihan näin mutuillen voisi tuonkaltaisen skenaarion myös kuvaavan valtavirtaa.

Joo, tuollainen oman tuttavapiirin käytökseen perustuva mutuilu on sen verran rankkaa mutuilua, että en vaivaudu mukaan.

Ja jos et sattunut huomaamaan, niin alleviivasin sanan "saattaisi". Ilmeisesti meni ohi.

Niin ja tuohon kokalehtien pureskeluun... Se nyt on aika harmitonta kun vertaa kokaiinin käyttöön. Saat pureskella aika paljon kokalehtiä et saat saman vaikutuksen kun puhtaata kokaiinista. Kokalehtien pureskelu nyt on miltei kahvin piristävään vaikutukseen verratavissa, joskin kahvi addiktoi käyttäjiä huomattavasti enemmän kuin kokalehdet.

Tuossa ylempänä niputin kokalehdet samaan sarjaan mietojen "terveystuotteiden" kanssa. Tosin kokalehtien pureskelulla saavutetaan paljon etuja, joita kahvilla ei saada. Muun muassa keuhkotiehyiden laajentuminen. Sopii siis hyvin Andeille :)

Mä tiedän monia ihmisiä jotka polttaa pilveä rentoutumistarkoituksessa (max viikottain) ja niitä ei varmasti kukaan osaa bongata työpaikan kahvipöydästä ulkonäön tai duuni/sosiaalisenaseman perusteella. Itseasiassa yhteistä on just se, että ollaan elämässä hyvin menestyneitä ja päihteitä käytetään fiksusti. En näe vaan mitään syytä sille, että pilvi on laitonta ja sitä käyttääkseen pitää rikkoa lakia.

Yleensä nämä menestyneet ovat keskimääräistä fiksumpia ja päihteiden käyttökin pysyy paremmin hanskassa. Viina kiskovilla persuilla omilla aivoilla ajattelu ja asioiden kyseenalaistaminen ilmeisen vaikeaa. Kiskotaan viinaa ja kirotaan huumeita, vaikka ei tajuta, että vedetään vimmalla yhtä pahimmista huumausaineista.

Itseasiassa Osmo Soininvaarahan tuosta asiasta joskus tänä vuonna huuteli jossain mediassa, mieshän oli ennen laillistamisen kannalla, mutta tilastojen valossa huomasikin, että dekriminalisointi olisi paras ratkaisu kaikkien kannalta.

Laillistaminen on dekriminalisointia. Jos ei ole laitonta, niin on laillista. Ei ole mitään kolmatta vaihtoehtoa.

Termeistä en nyt tiedä, mutta malli jossa pienistä määristä (ei myyntitarkoituksessa) ei rangastaisi olisi ainakin aluksi hyvä. Jos minulla olisi joku kasvi ikkunalaudalla -> selkeästi omaan käyttöön, mitä järkeä rangaista? Sen sijaan jos mulla olisi kasvihuone täynnä kannabista ja regeehattuiset miehet juoksisi jatkuvasti ovella, niin asia erikseen.

Näin omaan käyttöön pieniä määriä kasvattavat muuten lainkuuliaiset ihmiset saisivat puuhastella rauhassa, kaikki voittaisi. Ongelmatapaukset jotka varmasti ovat muutenkin syrjäytyneet ja lain toisella puolella olisivat asia erikseen. Näillä kavereilla on kuitenkin ihan oikeitakin rikoksia ja laittomia bisneksiä joihin poliisin täytyy puuttua.

Se on jälleen perjantai! Normaalisti tähän aikaan tulisin kaupasta mäyräkoira mukana menossa alottelee ja illemmalla baariin. Nyt kuitenkin tullut mietittyä omaa alkoholinkäyttöä ja varsinkin viimeaikaisten urpoilujen valossa taidan jättää touhun muille. Ei ole minun juttu.

Ei, en arvosta ihmistä joka käyttää huumausaineita.

Edit. Oli sitten kuinka tahansa fiksu ja ihana ihminen, kannabiksen, saatika vahvempien aineiden, käyttö on asia mikä mun silmissä laskee ko. ihmisen arvoa.

Siksi koska huumausaineiden käyttö on laitonta? Arvostatko ihmisiä jotka ovat kävelleet punaisia päin, juoneet alaikäisenä alkoholia tai maistaneet tupakkaa, homostelleet takavuosina, puhuneet kännykkään ajon aikana..?

Henkilökohtaisesti pärjään aivan mainiosti alkoholilla, nautintoaineena käytettynä ja kohtuudella. Päihtymiseen tavalla tai toisella mulla ei oo mitään pakottavaa tarvetta, siks on ihan normaalia et selvinpäin menee välillä puol vuottakin ilman mitään ongelmia.

Rangaistusten hyödyistä en tiedä, ainakaan jos annos on omaa käyttöä varten, siksi dekriminalisointia kannatan, mutta suoraa laillistamista en tue. Oma periaate on et noihin aineisiin en koske, koska ei oo mitään syytä miks mun pitäis niitä käyttää... Enkä myöskään osaa arvostaa ihmisiä jotka käyttää, en tosin hirveästi arvoa anna myöskään ihmisille jotka vetää viinaa kuin pesusieni.

Henkilökohtaisesti pärjään aivan mainiosti kannabiksella, nautintoaineena käytettynä ja kohtuudella. Päihtymiseen tavalla tai toisella mulla ei oo mitään pakottavaa tarvetta, siks on ihan normaalia et selvinpäin menee välillä puol vuottakin ilman mitään ongelmia.

Rangaistusten hyödyistä en tiedä, ainakaan jos viina on omaa käyttöä varten, siksi dekriminalisointia kannatan, mutta suoraa laillistamista en tue. Oma periaate on et noihin viinoihin en koske, koska ei oo mitään syytä miks mun pitäis niitä käyttää... Enkä myöskään osaa arvostaa ihmisiä jotka käyttää, en tosin hirveästi arvoa anna myöskään ihmisille jotka vetää kannabista kuin leipää.

Kun Pekuu tuolla kirjoitit että alkoholia aikuisten seurassa jne järkevästi, oikeestaan mikään ei oo sen pahempi kun semmonen keski-ikänen ukko joka ottaa viinaa ja on katkera ja vihanen... semmoselle pitäs se jointti työntää suuhu ja sanoo et ota rennommi. Nähty ihan livenä kun melkei viiskymppiset ukot kännissä tappelee jonkun 30 vuotta vanhan jutun takia. Että sivistyneesti aikuisten seurassa...

Eli et pekuu arvosta itteeskää? alkoholi on huumausaine joka päihdyttää todella vahvasti.

Alkoholi on laillinen päihde, kannabis ei. Tätä on mielestäni turha vatvoa ja vääntää sen enempää. Tämä on minulle mustavalkonen asia, luki kannabismarssien propagandalehtisissä mitä tahansa.

Itseasiassa, 50-vuotiaat naiset on kaikista pahimpia, ei ne äijät. Tai ainakin mitä ovihommissa tuli huomattua, en mä sitä kiellä etteikö alkoholin mukana tule paljoa lieveilmiöitä. Suomalaiset kun ei osaa käyttää alkoholia fiksusti, sehän on nähty sen miljoona kertaa. Ajetaan vaimo ja lapset kirveen kanssa hankeen kun on ensin otettu se perjantaipullo.

Mut ei tarvii mennä hirveesti etelämpään kun jo koko juomakulttuuri on aivan erilainen ja perseet olalle vetäviä ihmisiä katsotaan kieroon ja säälitään. Mutta kun aina käytetään esimerkkinä kuinka kannabiksen laillistaminen on ollut hyvä juttu, on käytetty juurikin näitä maita missä myös osataan nauttia alkoholia sivistyneesti, paino sanalla nauttia. Tästähän voitaisiin vetää johtopäätös, että Suomessa olisi parempi kieltää kaikki päihteet ykskantaan kun ei suomalaiset niitä osaa nautintoaineina käyttää, pientä vähemmistöä lukuunottamatta.

Laillistaminen on dekriminalisointia. Jos ei ole laitonta, niin on laillista. Ei ole mitään kolmatta vaihtoehtoa.

Sulla on puurot ja vellit sekasin hyvä herra. Laillistaminen tarkoittaisi sitä, että aineen maahantuonti, myynti yms. olisi myös lakikirjojen mukaan ok. Kun taas dekriminalisointi tarkottaa yksinkertaisesti sitä, että laista poistetaan tiettyjen asioiden rangaistavuus. Edelleen huumausaineet olisivat laittomia lain mukaan, sillä poikkeuksella että pienien määrien hallussapito ja kotikasvatus ei olisi rangaistavaa.

Siksi koska huumausaineiden käyttö on laitonta? Arvostatko ihmisiä jotka ovat kävelleet punaisia päin, juoneet alaikäisenä alkoholia tai maistaneet tupakkaa, homostelleet takavuosina, puhuneet kännykkään ajon aikana..?

En.

Punaisia päin käveleminen on turhaa ja naurettavaa. Ei kenelläkään voi olla niin kiire ettei pariksikymmeksi sekunniksi voi pysähtyä odottamaan valojen vaihtumista.

Alaikäisenä juominen tai tupakan polttaminen ei ole laitonta, ainoastaan noiden ostaminen alaikäisille.

Homokortti, kas kun ei natsikortti.

Enpähän kännykkäänkään ajaessa puhu. Tuo touhu itseasiassa vituttaa aivan suunnattomasti, tekisi mieli kantaa pesäpallomailaa että voisin pistää tuulilasin paskaksi ohiajavasta autosta jos näen kuljettajan pitävän puhelinta korvalla. Oon jääny auton alle suojatiellä kun kuski piti kännykkää korvalla, eikä huomannut punaisia, saatika ihmisiä suojatiellä, onneks selvisin mustelmilla. Hommatkaa ne vitun handsfreet idiootit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom